Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 30 Sty 2011 12:56
    ceber1
    Poziom 14  

    Jestem elektrykiem i chciałem kupic autko do pracy typu bus, bede jezdził po miasteczku moim, czasem dalej. Na kipie głównie klamoty - wiertarki, drabiny, kable, nieduze obciazenie. Napaliłem sie na transpotera, bo wiem, ze to sprzet nie do zdarcia, tylko zastanawia mnie, który silnik bedzie lepszy 1,9 d czy 1,9 tdi czy 2,4 d
    Chodzi mi głównie o spalanie, by mało palił i był oszczedny.

  • #2 30 Sty 2011 13:04
    inginio
    Poziom 15  

    Polecam 1.9 td lub tdi. Będzie napewno tańszy w eksploatacji ponieważ ma jeden tłoczek mniej. Sama wymiana np.świec żarowych czy rozrządu w nim to bajka w porównaniu z 2.4 w którym wymienić świeczki to jest horror.Moce obydwa silniki mają zbliżone więc decyzja należy do Ciebie.

  • #3 30 Sty 2011 13:52
    ceber1
    Poziom 14  

    Tez własnie o nim myslałem o turbine wiem jak dbac a czasem wcisnąc tez bym chciał a wiesz może jakie spalanie maja 1,9 d , a 1,9tdi a 2,4 d

  • #5 30 Sty 2011 14:01
    T5
    Moderator Samochody

    Pokażcie mi 1,9 tdi w tym aucie.Odważy się ktoś?1.9 wolnossący-był,1,9 turbo diesel -był ale 1.9 tdi?
    Bierz 1.9 czy wolnossący czy td palą ok 8.Na trasie 140 to max co wyciśniesz z tego.Do pracy,po mieście -rewelacja.
    2,4-lubi pęknąć wałek rozrządu.Taka mała wada.

  • #6 30 Sty 2011 14:06
    monter79
    Poziom 17  

    Witam, miałem do niedawna VWT4 z silnikiem 1,9 TD, w tani, w naprawach i prosty w budowie. jednak duża wada tego silnika to skrzynia biegów.

    Silnik ma mniejszą moc, i jest to wyrównane mniejszym przełożeniem skrzyni. przy 3tys obrotów masz prędkość 90-100 km/h jeżeli potrzebujesz tylko do jazdy po mieście to spoko, natomiast poza miastem w ogóle się nie nadaje.

    Przyśpieszenie małe, więc do wyprzedzania potrzebujesz więcej miejsca.

    na trasie z Warszawy do Gdańska spalił tyle samo co drugi bus z silnikiem 2,4. , Wyprzedzanie, czas jazdy i dynamika lepsza w 2,4 dla porównania przy 3tys obrotów masz około 110-120km/h

  • #7 30 Sty 2011 14:08
    T5
    Moderator Samochody

    Zależy od skrzyni-multiwana skrzynia jest szybka-transportera-wolna.(mówiąc o tym samym silniku)

  • #8 30 Sty 2011 14:19
    ceber1
    Poziom 14  

    Oj napisałem 1.9 tdi bo nie wiedziałem nawet o tym , wiesz każdy wszedzie gada tdi no to ja tez tak napisałem . Wiec 2, 4 ma lepszego kopa trche tak a spalanie jakie ma w porównaniu do 1, 9 ?
    Zapewne oc tez bede miał wieksze więc kolejny minus jezdzac na trasie nawaet swoim starym b3 1,8 staram sie nie szalec bo i tak nie ma czym a trasy bede pokonywał bardzo rzadko głównie do 100 kilometrów Chodzi mi głównie o spalanie w tych trzech rodzajach silnika , bo nie mogłem znalezc nic w googlach Bo awaryjnosc to chyba rzadkosc z tego co widze . Lubie dbac o silnik staram sie jezdzic ekonomicznie i nie dawac w pedał dlatego mój stray b3 sie prawie nie psuje ( odpukac)

  • #9 30 Sty 2011 14:20
    monter79
    Poziom 17  

    Kolego T5 ostatnie miesiące mojego T4 były z silnikiem 1,9TDI :D
    ale to była przeróbka:) mocy trochę więcej , ale skrzynia dalej ta sama :(

  • #10 30 Sty 2011 20:22
    toku74
    Poziom 30  

    jak się nie mylę to policyjne T4 były 1.9 tdi. jak się nie mylę.

  • #11 30 Sty 2011 20:30
    T5
    Moderator Samochody

    toku74 napisał:
    jak się nie mylę to policyjne T4 były 1.9 tdi. jak się nie mylę.

    Mylisz się:D

  • #12 31 Sty 2011 09:42
    artur-55
    Poziom 11  

    Witam.
    Kolego będąc na twoim miejscu wybrał bym silnik 1,9TD, różnica w spalaniu pomiędzy 1,9 a 2,4 jest niewielka. Bardziej patrzył bym na dostępność części i całych siników a 1,9td były montowane w Audi, Golf i T4, w razie "W" jest z czego wybierać.

  • #13 31 Sty 2011 09:46
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Tylko taka mała uwaga że z golf, audi, passata silnik 1,9 d czy td nie pasuje do T4.

  • #14 31 Sty 2011 12:00
    monter79
    Poziom 17  

    trans-serwis napisał:
    Tylko taka mała uwaga że z golf, audi, passata silnik 1,9 d czy td nie pasuje do T4.


    a co powiesz o silniku od vento ? małe przeróbki i pasuje

  • #15 31 Sty 2011 12:24
    robokop
    Moderator Samochody

    trans-serwis napisał:
    Tylko taka mała uwaga że z golf, audi, passata silnik 1,9 d czy td nie pasuje do T4.


    Sam silnik? A gdzież różnica, oprócz osprzętu? W dodatku mam wrażenie że Wikipedia jednak błędnie wylicza silniki. Samych benzynowych 1.8 albo było więcej, albo miały więcej niż 67 KM. Na hamowni nie byłem, ale sporo takim jeździłem.[/mod]

  • #16 31 Sty 2011 12:33
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Tej wrzutki o Wikipedi i silnikach 1,8 nie rozumiem w kontekście tej dyskusji.
    Różnice silników 1,9 D kadłub inne umiejscowienie miarki oleju, głowica brak odpowietrzenia które w wersji osobówek jest w króćcu wodnym i nie spełnia swojej roli w t4 ze względu na pochylenie silnika.

  • #17 31 Sty 2011 18:19
    artur-55
    Poziom 11  

    Racja. W T4 silnik jest pochylony, ale i tak wybrał bym 1,9.
    Wracając do głowicy to ten króciec odpowietrzający jest wkręcany. Odlew głowicy jest ten sam, wkręca się tyko korek albo króciec.
    Poprawcie jeżeli się mylę.

  • #18 31 Sty 2011 19:32
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Mylisz się co do króćca.
    Ja nie mam nic przeciwko silnikowi 1,9 w VW T4, uważam go za dobry wybór.
    Nie podoba mi się tylko powielanie bzdur że pasuje silnik z osobówki do T4.

  • #19 31 Sty 2011 22:31
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Pragne wszystkich uspokoić a nie dowiarkom potwierdzić ,że blok silnika z T-4 1,9 d pasuje idealnie do passata o tej samej pojemności ,sam taki blok z wałem tłokami w komplecie sprzedałem ludziom którzy go wsadzili do Passata 1992 i sam widziałem jak ten passat normalnie jezdził .Zaznaczam oni nic nie mieli do czynienia z czarną magią po prostu pasuje.:D
    co do wyboru T-4 z jakim silnikiem ,to proponuje T-4 1,9 td prosty w obsłudze i mało pali ,w 2,4 d w początkowych rocznikach miały słabe głowice i się przegrzewały uszczelki do wymiany a głowica do planowania ,po za tym sporo palą i są mułowate.:cry:

  • #20 31 Sty 2011 22:37
    trans-serwis
    Poziom 39  

    qwertyuiop nie jesteś dobrze poinformowany w temacie. Z t4 do passata jak sobie dorobią dziurę na miarkę oleju to jeszcze w miarę pasuje sam kadłub. W drugą stronę o czym tutaj pisaliśmy jest dużo gorzej. Porównaj sobie bloki obydwu silników i miejsca w których są zamocowane w samochodzie a dopiero wtedy uspokajaj ludzi. Bo na razie ta twoja porada jest niedźwiedzią przysługą.

  • #21 31 Sty 2011 22:39
    T5
    Moderator Samochody

    Trans -odpuśc,nie ma sensu-jałowa dyskusja.

  • #22 31 Sty 2011 22:46
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jak można sobie odpuścić jak facet zaczyna od słów "pragnę wszystkich uspokoić" a we mnie się gotuje.

  • #23 01 Lut 2011 00:07
    kkknc
    Poziom 39  

    Za silnikiem 2.4 przemawia. Wyższa kultura pracy, lepsze przyspieszenie
    Przeciw większe zużycie paliwa, ale nie wiele. Wyższe koszty obsługi , ilość olej,u wymiana paska rozrządu. regeneracja pompy,wtryskiwaczy.Koszty ubezpieczenia.

  • #24 01 Lut 2011 21:36
    hello1982
    Poziom 11  

    Witam.
    Wszystkich zainteresowanych , niedowiarków i takich tam odsyłam do innego forum zwiazanego z motoryzacja (konkretnie autami dostawczymi) gdzie sa ludzie co montowali, montuja silniki 1,9 do T4 z osobówek. Ja sam mam t4 1,9TD do ktorego montowałem turbo z Golfa III i pasi. Auto pali ok 8l/100km (srednio). Bolaczka sa turbiny (na 5 lat zmieniałem juz 3 a nie katuje motoru) i skrzynie.Ogolnie auto ok i daje rade. Silniki 2,4 nie lubia goraca, czesto sie przegrzewaja a przez to pekaja im głowice. Pozdrawiam

  • #25 04 Lut 2011 06:58
    bolszoj
    Poziom 12  

    A tak z innej beczki Koledzy smiem twierdzic ze moze nie pasowac silnik
    1,9 D z osobówki do busa .Niedalej jak wczoraj skończyłem wkładac 2.0 benzyne do T4 i zaden inny model silnika Jak AAC nie chciał podejsc bez przerubek (inne mocowanie łapy ,bagnet gdzie indziej itp.) wiec jestem za tym by montowac taki silnik jak był . Pozatym w passacie silnik jest montowany wzdłuznie a w busie poprzecznie wiec bez kombinacji nie ma mowy
    pozdrawiam

  • #26 04 Lut 2011 09:00
    kkknc
    Poziom 39  

    bolszoj napisał:
    Pozatym w passacie silnik jest montowany wzdłuznie a w busie poprzecznie wiec bez kombinacji nie ma mowy
    pozdrawiam
    Ciekawostką

  • #27 04 Lut 2011 14:19
    kamiladam4
    Poziom 10  

    Ja bym polecał ci kolego 2.4 D tylko ciężko trafić na zadbany egzemplarz a sam silnik nie jest na pewno gorszy od 1.9 D czy 1.9 TD i spali tyle samo i na pewno ma nie gorsze przyśpieszenie pomimo braku turbiny. A jeszcze taki jeden wątek czy czasem w T4 silnik 2.4D nie miał już czterech cylindrów bo chyba ten starszy silnik montowany w VW LT miał pięć cylindrów nie ktoś podpowie dokładnie jak to jest. Znajomy jeździ VW T4 właśnie 2.4D już pięć lat i tylko części wymienia typu klocki, końcówki, filtry i olej. A jeszcze taka ciekawostka dla ciebie, podczas tegorocznej zimy 27 stopni jego Audi A6 2.5 TDI 2001r. nie zapaliło a stary poczciwy VW od pierwszego nawet zimą jest nie zawodny. Co do silników 1.9 TD sam mam taki w swoim Passacie B3 i nie narzekam tylko turbiny padają ja już taki samochód kupiłem niestety ale da się to przeboleć bo przy normalnej jeździe dużo oleju nie bierze i nie trzeba tak często dolewać. Jeśli chodzi o przegrzewanie silnika 2.4D to u znajomego nigdy takie coś nie miało miejsca także polecam ci silnik 2.4D jak dobrze poszukasz to może uda ci się znaleźć egzemplarz z zadbanym motorem.

  • #28 12 Lut 2011 12:43
    damians85
    Poziom 8  

    Co do pasowania silnika z osobówki to sam zmieniałem w swoim t4 1.9D i teraz mam w nim silnik z seata toledo, oczywiście cały osprzęt łapy kolektory itp itd muszą być zmienione z t4, dodam że samochód jeździ normalnie. Mam również 2,4D i polecam 1.9. co do spalania. Jestem kurierem i przy jeżdzie pół na pół mniej więcej miasto traca 1.9 pali 7l a 2.4 7,8l w trasie 1.9 6,5l 2.4 7l. Do 1.9 łatwiej i taniej o części jeśli wozimy lekkie ładunki do 1.9 dla laweciarzy 2,4 lub 2.5 TDI

  • #29 13 Lut 2011 16:03
    ceber1
    Poziom 14  

    Może rozwiejecie mój dylemat jakimiś prekonaniami . Wczesniej pisałem że chciałbym T 4 , ale teraz widziałem na mieście furgon peugeota experta i na www tez widziałem osobowe tego typu . Wiem że T4 jest nie do zdarcia a co do peugeotów to nie wiem ale własnie szukam auta i do pracy i do jazdy czasem gdzies na zakupy . T 4 wydaje mi sie wielkim samochodem , ale znowu boje sie że w experta bede musiał kase ładowac i nie wiem juz co mam kupić .
    Prosze doradżcie

  • #30 14 Lut 2011 22:53
    hello1982
    Poziom 11  

    Bierz T4, zdecydowanie. Fakt wydaje sie wielki ale jak troszke sie takowym powozisz to sie przyzwyczaisz. Mam T4 1,9TD i Partnera 1,4E , powiem ze oba sa dobre ale T4 ponad wszystko przebija francuza(dostepnosc i cena czesci, awarie , zawieszenie , itp.) a od kiedy leje Diesel Ultimate auto fruwaaaaaaaaaa ze az miło :D.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty