Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

DAEWOO MATIZ


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> DAEWOO MATIZ
Autor
Wiadomość
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#1 Post autora tematu 18 Paź 2004 19:54   

DAEWOO MATIZ


Witam . Auto jak w tytule . Od jakiegoś tygodnia pojawiły sie problemy . Odpala jeździ jeździ aż nagle pada . Nie można go odpalić . Łapie na poszczególne cylindry . Efekt taki jak by paliwa nie dostawał . Wymieniłem mu filtr i jeden przewód od paliwa . Przeprowadziłem diagnostyke auta . Oto co mowi sterownik :
0320- czujnik predkosci obrotowej silnika
0340- czujnik predkosci obrotowej wałka rozrzadu.
0110- wysoki sygnał MAT
1500-obwód termistora parownika A/C (auto nie ma klimy i nigdy nie miało).
Co z tym począć . Teraz po wymianie filtra auto wydaje sie ze chodzi dobrze ale czuje ze podczas gwałtownego przyspieszania wypada mu jakiś takt .
Co radzicie . Wczoraj jak auto padło przepchnołem je na parking i odpaliło i wróciło normalnie . Rano tez było ok a ok 12 znowu sie podniewało . Zobaczymy co bedzie jutro po wymianie filterka . Czy te kody powinny sie ujawniać nawet po odpaleniu silnika ??
Dodam ze kontrolka na desce nie zapala sie na stałe . Wszystko zachowuje sie normalnie .
Pozdrawiam .
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Paź 2004 19:54   





Powrót do góry
   
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#2 Post autora tematu 18 Paź 2004 23:48   

DAEWOO MATIZ


OK widze ze sami znawcy tematu . To moze zapytam tak . Czy matiz ma czujnik położenia wału korbowego i czujnik prędkości obrotowej wałka rozrządu ?? bo z tego co widze w książce to ma jeden czujnik w aparacie zapłonowym i to wszystko . Nie moge odnaleźć nigdzie czujnika przy kole zamachowym . Dodam ze elektronika jest firmy znanej wszystkim :) DAC rzecz jasna .
Powrót do góry
   
czmiel
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 18 Kwi 2004
Posty: 221

Post#3 18 Paź 2004 23:48   

DAEWOO MATIZ


Najprawdopodobniej masz gdzieś wiązke przetartą rzadko się zdarzam zeby tyle błędów było inaczej uzasadnionych.
Powrót do góry
   
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#4 Post autora tematu 19 Paź 2004 00:17   

Re: DAEWOO MATIZ


a jak można te błędy pokasować?? da sie bez fejsa ??
Powrót do góry
   
marian-48
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 26 Lut 2003
Posty: 584
Miasto: "-"

Post#5 19 Paź 2004 00:45   

Re: DAEWOO MATIZ


nic nie piszesz o ciśnieniu na pompie paliwa, sprawdzałeś ile wynosi?
Powrót do góry
   
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#6 Post autora tematu 19 Paź 2004 00:50   

DAEWOO MATIZ


jak bym miał czymto bym sprawdził :) Moze jutro jakiś manometr skołuje.
Powrót do góry
   
czmiel
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 18 Kwi 2004
Posty: 221

Post#7 19 Paź 2004 01:36   

DAEWOO MATIZ


a co ma piernik do wiatraka? usterka jest ewidentnie elektryczna!
POzdrawiam i zyczę powodzenia
Powrót do góry
   
marian-48
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 26 Lut 2003
Posty: 584
Miasto: "-"

Post#8 19 Paź 2004 08:43   

Re: DAEWOO MATIZ


czmiel napisał:
a co ma piernik do wiatraka? usterka jest ewidentnie elektryczna!
POzdrawiam i zyczę powodzenia

Jesteś naprawdę pewien, że to wina przetartych wiązek kabli elektrycznych. Jest to niemożliwe, no chyba że jakiś dywersant to zrobił? Chyba przyznasz mi rację, że podstawą prawidłowej pracy jest dostarczenie paliwa do silnika a następnie właściwy zapłon tejże mieszanki. Nie buduj domu od najwyższej kondygnacji a zwłaszcza w poradach.
Powrót do góry
   
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#9 Post autora tematu 19 Paź 2004 10:39   

Re: DAEWOO MATIZ


wiem ze to jest troche dziwna kolejność ale chciałem pokasować te błędy z kompa . Narazie auto jeździ a jest godzina 10.30 wiec zrobiło juz troche km .
Pozdro
Powrót do góry
   
czmiel
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 18 Kwi 2004
Posty: 221

Post#10 20 Paź 2004 23:56   

Re: DAEWOO MATIZ


marian-48 napisał:
czmiel napisał:
a co ma piernik do wiatraka? usterka jest ewidentnie elektryczna!
POzdrawiam i zyczę powodzenia

Jesteś naprawdę pewien, że to wina przetartych wiązek kabli elektrycznych. Jest to niemożliwe, no chyba że jakiś dywersant to zrobił? Chyba przyznasz mi rację, że podstawą prawidłowej pracy jest dostarczenie paliwa do silnika a następnie właściwy zapłon tejże mieszanki. Nie buduj domu od najwyższej kondygnacji a zwłaszcza w poradach.


hej, ale gosciu wyraźnie pisze jakie błędy pokazuje komputer, a te co wyrzuca nie mają raczej nic wspólnego z paliwem. Poza tym miałem kilka przypadków przetarcia wiązek, oraz uszkodzenia kabli (np kabel czujnika powietrza w espace'u-ułamał się,chyba od wibracji), czesto bywa też, że po naprawie blacharskiej fachowcy nie zadbają o wiązkę i umieszczą ją opartą o pracujące części, lub wogóle przypalą palnikiem. Zdarza sie też czasem, że gdzieś dostanie się woda i tez nieźle miesza!
P.S.a cisnienie paliwa zmierzyłbym profilaktycznie (dla 100% pewności, że to nie to)

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Paź 2004 23:56   





Powrót do góry
   
firdy
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 25 Gru 2002
Posty: 593
Miasto: OLKUSZ

Post#11 21 Paź 2004 00:19   

DAEWOO MATIZ


Zgodze się z czmielem miałem przypadek w fordzie gdzie fahowcy poprowadzili przewody pod poduszkami silnika. Na diagnostyce pokazywało uszkodzenie prawie wszystkiego powodem były przetarte dwa przewody. Ja bym jeszcze wzoł kontakt i przeleciał nim wszystkie złącza może gdzieś dostała się woda.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Paź 2004 00:19   





Powrót do góry
   
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#12 Post autora tematu 21 Paź 2004 16:21   

DAEWOO MATIZ


generalnie matiz żyje i jeździ wiec trafnie wymieniłem filterek . I niby wszystko gra . Teraz tylko pytanie czy komp pokazuje usterki które miały miejsce czy które sa nadal . Sprawdzłem wiązki i wygląda na to ze sa ok . jutro przeczyszcze wszystkie możliwe złącza i zobaczymy . Musze jeszcze zawory ustawić wiec sprawdze przy okazji jak prezentuje sie silniczek krokowy .
Dzięki za odpowiedzi .
Pozdro
Powrót do góry
   
mPromil
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 18 Wrz 2002
Posty: 49

Post#13 21 Paź 2004 17:54   

Re: DAEWOO MATIZ


blad 1500 siedzi w kazdym matizie (nawet bez klimy) chyba ze ma sprawna klimatyzacje. czujnik predkosci obr i polozenia walka rozrzadu to fizycznie jeden zespolony czujnik optyczny.najczesciej jak siada to na dobre. czasani bledy te wpadna jak sa jakies niedomagania ukladu zaplonowego - zuzyty palec albo peknieta kopolka. Nie wiem jakim softem sie poslugujecie przy diagnozie matiza ale komp w matizie zapisuje bledy dzielac je na statyczne i historyczne ... pozdro
Powrót do góry
   
picu
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 58

Post#14 21 Paź 2004 18:38   

Re: DAEWOO MATIZ


Sprawdź sobie kable wysokiego napięcia, a szczególnie na 2 cylindrze powinien być okopcony lub mieć mniejszą oporność,lub kopułka.Pozdrawiam Picu :)
Powrót do góry
   
gelo555
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 21 Cze 2003
Posty: 115
Miasto: lubelskie

Post#15 21 Paź 2004 20:24   

Re: DAEWOO MATIZ


Napiszę tylko dlatego,że płakać mi się chce jak ktoś pisze"a u mnie w Fordzie to było tak" co ma piernik do w...., tak na odległość nikt ci konkretnie nie pomoże ale wygląda to na stary numer z opto.Wymieniasz sprawdzasz i "latasz" ot cała filozofia.Ostatnio płaciłem chyba 470zł. (tzn klient płacił bo Matiz to podobno auto dla blondynki :D ) Przepraszam wszystkich urażonych.Pozdrówka.
Powrót do góry
   
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#16 Post autora tematu 21 Paź 2004 22:39   

DAEWOO MATIZ


A jakim fejsem i programem można sie do tego dobrać ?? W jaki sposób wywalić historie błędów . Bo ja odczytałem błędy zwierając styki A-C widzie ze obijamy sie o temat a nikt poza Mpromil i Picu nie podaje konkretów . Czy nikt sie nie zna na matizach ??
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
balcer69
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 21 Paź 2004
Posty: 63
Miasto: Kutno

Post#17 21 Paź 2004 23:34   

Re: DAEWOO MATIZ


rzeczywiście błąd1500 siedzi zawsze w matizie i trzeba to traktować jakby go wcale nie było a kontrolka przez niego nie będzie się wcale zapalać.Natomiast co do błędów czujnika optycznego proponuję zdjąć kopułkę i sprawdzić wnętrze bo można tam zobaczyć niezłe spustoszenie i być może trzeba będzie wymienić kopułkę i palec. Jeśli jest czysto powinno się zdemontować osłonę czujnika optycznego, i pzedmuchać sprężonym powietrzem elementy czujnika a szczególnie tarczę z nacięciami
gdyż jej zabrudzenie też może być powodem zakłóceń. Błędy można skasować nawet przez zdjęcie zacisku z akumulatora. Jeśli sytuacja się powtórzy i wyskoczą te same błędy to istnieje duże prawdopodobieństwo że trzeba będzie wymienić czujnik optyczny .Jest to niestety bardzo częsta usterka w matizie.Pozdro.
Powrót do góry
   
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#18 Post autora tematu 15 Lis 2004 20:44   

Re: DAEWOO MATIZ


hehe
moja historia sie nie skończyła . Matiz ma znowu problemy . Teraz wyszły konkretne . A wiec . Silnik chodzi chodzi nagrzewa sie i nagle bum traci iskre . Po pewnym czasie zaczyna łapać na losowo wybrane gary az po pewnym czasie odpala i chodzi normalnie . Mieliście takie przypadki z czujnikiem opto ze nie chciał paść do końca ?? Bo ten pada losowo raczej na lekko ciepłym silniku . Powiedzcie jak sprawdzić kable sygnałowe albo opto ?? Z tego co wiem to do aparatu ida 4 kable plus,minus i 2 sygnałowe ale nie znam kolejności na wtyczce . Hm Poradzcie coś bo nie wiem czy kupić nowy czujnik i czy to jego wina . Po czym wie w którym miejscu jest wał . Czasami ma tak ze dostaje za wczesny zapłon kiedy jeszcze cylinder nie jest w górnym położeniu .
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
antenek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Mar 2002
Posty: 441
Miasto: Łódź

Post#19 Post autora tematu 16 Lis 2004 20:46   

DAEWOO MATIZ


No i widzie ze nikt nie ma nic do powiedzenia , hm rozebrałem aparat i smierdzi z niego spalenizna . Auto generalnie chodzi dopuki sie nie rozgrzeje elektronika później podczas jazdy silnik traci obroty i zapala sie kontrolka od silnika . hm nieźle nie ?? Sprawdziłem wszystkie wiązki i wyglądaja ok poszarpałem kablami i zadnych zmian . Generalnie jest tak ze silnik ma zapłon po 0,5 s juz go nie ma potem pojawia sie pojedyńczy zapłon i generalnie czasami iskra pojawia sie troche za wcześnie . Zimny pali zawsze jeździ i dopiero po 15 km zdycha na amen .
Wymieniłem kopułke i palec (były mocno pokorodowane ) . Sprawdziłem kable zapłonowe i sa ok każdy jest cały . Czyli wynika z tego ze to bedzie wina czujnika opto chyba ze macie jakieś pomysły jeszcze apropo powalonego zapłonu . Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Lis 2004 20:46   





Powrót do góry
   
darcio84
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2
Miasto: wrocław

Post#20 09 Wrz 2007 12:04   

Re: DAEWOO MATIZ


mam mały problem z matizem. mam przejechane 104tyś przy 90 wymienialem ukł DAC. a teraz zaczęła mi świecić kontrolka check i nie gaśnie. przy sprawdzaniu błedów wyszło mi 1500 standard bo nie ma klimy ale 0320 i 0340. i nie wiem co mam zrobic. ? a jechać do serwisu to masakra bo oni nic nie robią a biorą kasę. jeżeli ktoś wie to proszę o info.
Powrót do góry
   
darcio84
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2
Miasto: wrocław

Post#21 09 Wrz 2007 18:15   

Re: DAEWOO MATIZ


no i mam mały problem:/ rozebrałem palec i kopułke i jak się okazało palec był pęknięty i teraz już nawet nie odpali a wniedzielę nie mam żadnych szans tego kupić:/
czy to musi sie psuć w nieodpowiednim momenccie:/
Powrót do góry
   
kris.sz
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 2
Miasto: Kraków

Post#22 09 Wrz 2007 22:31   

Re: DAEWOO MATIZ


Witam miałem Matiza i kiedyś też tak cierpiałem.
A to tylko była płytka w aparacie zapłonowym za jedyne 300 zł.
Po wymianie autko jak nowe.
Więc polecam serwis wymiana płytki kasowanie błędów i matiz jak nowy.
Nie warto szukać samemu metodą prób i błędów bo szkoda kasy i tyle.
Pozdrawiam i życzę szczęścia w naprawie
Powrót do góry
   
Robstar
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 14 Paź 2003
Posty: 167

Post#23 10 Wrz 2007 19:44   

Re: DAEWOO MATIZ


Potwierdzam Optyka :) to samo miałem skroili mnie 600 zł za cały aparat + czujnik optyczny + regulacja + kasowanie błędów i faktycznie auto śmiga jak nowe :)

Światłowody w Matizie Masakra :)
Powrót do góry
   
kawer10
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 4
Miasto: St.wola

Post#24 26 Wrz 2007 12:01   

Re: DAEWOO MATIZ


potwierdzam optyka tylko po co wymieniac caly aparat za 600 jak mozna sam czujnik optyczny za 200zl
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> DAEWOO MATIZ
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Daewoo matiz - daewoo matiz 2002r nie odpala (35)
matiz - Daewoo Matiz zgasł i nie odpala (9)
MATIZ - Podpięcie nowego radia do Daewoo Matiz (7)
Daewoo Matiz - immobiliser (6)
Kierunkowskazy Daewoo Matiz (5)
DAEWOO MATIZ i abs (2)
Daewoo Matiz Przepustnica (10)
Daewoo Matiz - diagnostyka komputerowa (6)
Daewoo Matiz - potrzebny schemat (10)
Daewoo matiz- odcina mi zapłon (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.086 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony