X

DAEWOO MATIZ

antenek 18 Oct 2004 19:54
  • #1 18 Oct 2004 19:54
    antenek
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Witam . Auto jak w tytule . Od jakiegoś tygodnia pojawiły sie problemy . Odpala jeździ jeździ aż nagle pada . Nie można go odpalić . Łapie na poszczególne cylindry . Efekt taki jak by paliwa nie dostawał . Wymieniłem mu filtr i jeden przewód od paliwa . Przeprowadziłem diagnostyke auta . Oto co mowi sterownik :
    0320- czujnik predkosci obrotowej silnika
    0340- czujnik predkosci obrotowej wałka rozrzadu.
    0110- wysoki sygnał MAT
    1500-obwód termistora parownika A/C (auto nie ma klimy i nigdy nie miało).
    Co z tym począć . Teraz po wymianie filtra auto wydaje sie ze chodzi dobrze ale czuje ze podczas gwałtownego przyspieszania wypada mu jakiś takt .
    Co radzicie . Wczoraj jak auto padło przepchnołem je na parking i odpaliło i wróciło normalnie . Rano tez było ok a ok 12 znowu sie podniewało . Zobaczymy co bedzie jutro po wymianie filterka . Czy te kody powinny sie ujawniać nawet po odpaleniu silnika ??
    Dodam ze kontrolka na desce nie zapala sie na stałe . Wszystko zachowuje sie normalnie .
    Pozdrawiam .
  • #2 18 Oct 2004 23:48
    antenek
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (+4)
    OK widze ze sami znawcy tematu . To moze zapytam tak . Czy matiz ma czujnik położenia wału korbowego i czujnik prędkości obrotowej wałka rozrządu ?? bo z tego co widze w książce to ma jeden czujnik w aparacie zapłonowym i to wszystko . Nie moge odnaleźć nigdzie czujnika przy kole zamachowym . Dodam ze elektronika jest firmy znanej wszystkim :) DAC rzecz jasna .
  • #3 18 Oct 2004 23:48
    czmiel
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Najprawdopodobniej masz gdzieś wiązke przetartą rzadko się zdarzam zeby tyle błędów było inaczej uzasadnionych.
  • #4 19 Oct 2004 00:17
    antenek
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    a jak można te błędy pokasować?? da sie bez fejsa ??
  • #5 19 Oct 2004 00:45
    marian-48
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    nic nie piszesz o ciśnieniu na pompie paliwa, sprawdzałeś ile wynosi?
  • #6 19 Oct 2004 00:50
    antenek
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    jak bym miał czymto bym sprawdził :) Moze jutro jakiś manometr skołuje.
  • #7 19 Oct 2004 01:36
    czmiel
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    a co ma piernik do wiatraka? usterka jest ewidentnie elektryczna!
    POzdrawiam i zyczę powodzenia
  • #8 19 Oct 2004 08:43
    marian-48
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    czmiel wrote:
    a co ma piernik do wiatraka? usterka jest ewidentnie elektryczna!
    POzdrawiam i zyczę powodzenia

    Jesteś naprawdę pewien, że to wina przetartych wiązek kabli elektrycznych. Jest to niemożliwe, no chyba że jakiś dywersant to zrobił? Chyba przyznasz mi rację, że podstawą prawidłowej pracy jest dostarczenie paliwa do silnika a następnie właściwy zapłon tejże mieszanki. Nie buduj domu od najwyższej kondygnacji a zwłaszcza w poradach.
  • #9 19 Oct 2004 10:39
    antenek
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    wiem ze to jest troche dziwna kolejność ale chciałem pokasować te błędy z kompa . Narazie auto jeździ a jest godzina 10.30 wiec zrobiło juz troche km .
    Pozdro
  • #10 20 Oct 2004 23:56
    czmiel
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    marian-48 wrote:
    czmiel wrote:
    a co ma piernik do wiatraka? usterka jest ewidentnie elektryczna!
    POzdrawiam i zyczę powodzenia

    Jesteś naprawdę pewien, że to wina przetartych wiązek kabli elektrycznych. Jest to niemożliwe, no chyba że jakiś dywersant to zrobił? Chyba przyznasz mi rację, że podstawą prawidłowej pracy jest dostarczenie paliwa do silnika a następnie właściwy zapłon tejże mieszanki. Nie buduj domu od najwyższej kondygnacji a zwłaszcza w poradach.


    hej, ale gosciu wyraźnie pisze jakie błędy pokazuje komputer, a te co wyrzuca nie mają raczej nic wspólnego z paliwem. Poza tym miałem kilka przypadków przetarcia wiązek, oraz uszkodzenia kabli (np kabel czujnika powietrza w espace'u-ułamał się,chyba od wibracji), czesto bywa też, że po naprawie blacharskiej fachowcy nie zadbają o wiązkę i umieszczą ją opartą o pracujące części, lub wogóle przypalą palnikiem. Zdarza sie też czasem, że gdzieś dostanie się woda i tez nieźle miesza!
    P.S.a cisnienie paliwa zmierzyłbym profilaktycznie (dla 100% pewności, że to nie to)

    Pozdrawiam
  • #11 21 Oct 2004 00:19
    firdy
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Zgodze się z czmielem miałem przypadek w fordzie gdzie fahowcy poprowadzili przewody pod poduszkami silnika. Na diagnostyce pokazywało uszkodzenie prawie wszystkiego powodem były przetarte dwa przewody. Ja bym jeszcze wzoł kontakt i przeleciał nim wszystkie złącza może gdzieś dostała się woda.
  • #12 21 Oct 2004 16:21
    antenek
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    generalnie matiz żyje i jeździ wiec trafnie wymieniłem filterek . I niby wszystko gra . Teraz tylko pytanie czy komp pokazuje usterki które miały miejsce czy które sa nadal . Sprawdzłem wiązki i wygląda na to ze sa ok . jutro przeczyszcze wszystkie możliwe złącza i zobaczymy . Musze jeszcze zawory ustawić wiec sprawdze przy okazji jak prezentuje sie silniczek krokowy .
    Dzięki za odpowiedzi .
    Pozdro
  • #13 21 Oct 2004 17:54
    mPromil
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    blad 1500 siedzi w kazdym matizie (nawet bez klimy) chyba ze ma sprawna klimatyzacje. czujnik predkosci obr i polozenia walka rozrzadu to fizycznie jeden zespolony czujnik optyczny.najczesciej jak siada to na dobre. czasani bledy te wpadna jak sa jakies niedomagania ukladu zaplonowego - zuzyty palec albo peknieta kopolka. Nie wiem jakim softem sie poslugujecie przy diagnozie matiza ale komp w matizie zapisuje bledy dzielac je na statyczne i historyczne ... pozdro
  • #14 21 Oct 2004 18:38
    picu
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź sobie kable wysokiego napięcia, a szczególnie na 2 cylindrze powinien być okopcony lub mieć mniejszą oporność,lub kopułka.Pozdrawiam Picu :)
  • #15 21 Oct 2004 20:24
    35197
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Napiszę tylko dlatego,że płakać mi się chce jak ktoś pisze"a u mnie w Fordzie to było tak" co ma piernik do w...., tak na odległość nikt ci konkretnie nie pomoże ale wygląda to na stary numer z opto.Wymieniasz sprawdzasz i "latasz" ot cała filozofia.Ostatnio płaciłem chyba 470zł. (tzn klient płacił bo Matiz to podobno auto dla blondynki :D ) Przepraszam wszystkich urażonych.Pozdrówka.
  • #16 21 Oct 2004 22:39
    antenek
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    A jakim fejsem i programem można sie do tego dobrać ?? W jaki sposób wywalić historie błędów . Bo ja odczytałem błędy zwierając styki A-C widzie ze obijamy sie o temat a nikt poza Mpromil i Picu nie podaje konkretów . Czy nikt sie nie zna na matizach ??
    Pozdrawiam
  • #17 21 Oct 2004 23:34
    balcer69
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    rzeczywiście błąd1500 siedzi zawsze w matizie i trzeba to traktować jakby go wcale nie było a kontrolka przez niego nie będzie się wcale zapalać.Natomiast co do błędów czujnika optycznego proponuję zdjąć kopułkę i sprawdzić wnętrze bo można tam zobaczyć niezłe spustoszenie i być może trzeba będzie wymienić kopułkę i palec. Jeśli jest czysto powinno się zdemontować osłonę czujnika optycznego, i pzedmuchać sprężonym powietrzem elementy czujnika a szczególnie tarczę z nacięciami
    gdyż jej zabrudzenie też może być powodem zakłóceń. Błędy można skasować nawet przez zdjęcie zacisku z akumulatora. Jeśli sytuacja się powtórzy i wyskoczą te same błędy to istnieje duże prawdopodobieństwo że trzeba będzie wymienić czujnik optyczny .Jest to niestety bardzo częsta usterka w matizie.Pozdro.
  • #18 15 Nov 2004 20:44
    antenek
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    hehe
    moja historia sie nie skończyła . Matiz ma znowu problemy . Teraz wyszły konkretne . A wiec . Silnik chodzi chodzi nagrzewa sie i nagle bum traci iskre . Po pewnym czasie zaczyna łapać na losowo wybrane gary az po pewnym czasie odpala i chodzi normalnie . Mieliście takie przypadki z czujnikiem opto ze nie chciał paść do końca ?? Bo ten pada losowo raczej na lekko ciepłym silniku . Powiedzcie jak sprawdzić kable sygnałowe albo opto ?? Z tego co wiem to do aparatu ida 4 kable plus,minus i 2 sygnałowe ale nie znam kolejności na wtyczce . Hm Poradzcie coś bo nie wiem czy kupić nowy czujnik i czy to jego wina . Po czym wie w którym miejscu jest wał . Czasami ma tak ze dostaje za wczesny zapłon kiedy jeszcze cylinder nie jest w górnym położeniu .
    Pozdrawiam
  • #19 16 Nov 2004 20:46
    antenek
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (+1)
    No i widzie ze nikt nie ma nic do powiedzenia , hm rozebrałem aparat i smierdzi z niego spalenizna . Auto generalnie chodzi dopuki sie nie rozgrzeje elektronika później podczas jazdy silnik traci obroty i zapala sie kontrolka od silnika . hm nieźle nie ?? Sprawdziłem wszystkie wiązki i wyglądaja ok poszarpałem kablami i zadnych zmian . Generalnie jest tak ze silnik ma zapłon po 0,5 s juz go nie ma potem pojawia sie pojedyńczy zapłon i generalnie czasami iskra pojawia sie troche za wcześnie . Zimny pali zawsze jeździ i dopiero po 15 km zdycha na amen .
    Wymieniłem kopułke i palec (były mocno pokorodowane ) . Sprawdziłem kable zapłonowe i sa ok każdy jest cały . Czyli wynika z tego ze to bedzie wina czujnika opto chyba ze macie jakieś pomysły jeszcze apropo powalonego zapłonu . Pozdrawiam.
  • #20 09 Sep 2007 12:04
    darcio84
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    mam mały problem z matizem. mam przejechane 104tyś przy 90 wymienialem ukł DAC. a teraz zaczęła mi świecić kontrolka check i nie gaśnie. przy sprawdzaniu błedów wyszło mi 1500 standard bo nie ma klimy ale 0320 i 0340. i nie wiem co mam zrobic. ? a jechać do serwisu to masakra bo oni nic nie robią a biorą kasę. jeżeli ktoś wie to proszę o info.
  • #21 09 Sep 2007 18:15
    darcio84
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    no i mam mały problem:/ rozebrałem palec i kopułke i jak się okazało palec był pęknięty i teraz już nawet nie odpali a wniedzielę nie mam żadnych szans tego kupić:/
    czy to musi sie psuć w nieodpowiednim momenccie:/
  • #22 09 Sep 2007 22:31
    kris.sz
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam miałem Matiza i kiedyś też tak cierpiałem.
    A to tylko była płytka w aparacie zapłonowym za jedyne 300 zł.
    Po wymianie autko jak nowe.
    Więc polecam serwis wymiana płytki kasowanie błędów i matiz jak nowy.
    Nie warto szukać samemu metodą prób i błędów bo szkoda kasy i tyle.
    Pozdrawiam i życzę szczęścia w naprawie
  • #23 10 Sep 2007 19:44
    Robstar
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Potwierdzam Optyka :) to samo miałem skroili mnie 600 zł za cały aparat + czujnik optyczny + regulacja + kasowanie błędów i faktycznie auto śmiga jak nowe :)

    Światłowody w Matizie Masakra :)
  • #24 26 Sep 2007 12:01
    kawer10
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    potwierdzam optyka tylko po co wymieniac caly aparat za 600 jak mozna sam czujnik optyczny za 200zl
  Search 4 million + Products
Browse Products