X

Re: Silnik spalinowy w rowerze

23 Mar 2013 16:22 PIPiotr350
  • #481 23 Mar 2013 16:22
    Davvvi
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Licznik mam już założony więc tylko zdjęcie komputerka. Licznik jest firmy Prophete. Niby niemiecka firma ale robią dla niej Chińczycy.
    Fotka.
    Re: Silnik spalinowy w rowerze
  • #482 25 Mar 2013 08:20
    Marq63
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam,ja mam taki licznik, działa bez żadnych zakłóceń,jesli chodzi o silnik. Re: Silnik spalinowy w rowerze
  • #483 25 Mar 2013 10:24
    Davvvi
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Czyli Sigmy liczniki działają te tjak i nowsze tylko cena trochę odstrasza,mogły by być trochę tańsze.
  • #484 28 Mar 2013 15:39
    Pires
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Nie przesadzajmy. Licznik Sigma na allegro to kwota od 30 zł. Za nówkę.
    To marketowa tandeta jest droższa.
  • #485 28 Mar 2013 16:24
    Davvvi
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Pires wrote:
    Nie przesadzajmy. Licznik Sigma na allegro to kwota od 30 zł. Za nówkę.
    To marketowa tandeta jest droższa.

    Są po 30zł widziałem i zgadzam się z tym ale to mają 5 funkcji z czego jedna to zegarek a druga pomiar koła. Poza tym jak cena jest zaniżona to wtedy koszt wysyłki jest wysoki.Czasem to nawet 30zł jest a to daje około 60zł. Za tyle to już w sklepie kupie. A sigma która ma około 10 funkcji to już koszt koło 100zł. Wiadomo firma kosztuje. Mój kosztuje 25zł bez kosztów wysyłki i mam 15 funkcji teoretycznie. Tylko jak na taką chińską tandetę ni głupieje. Mam jeszcze jeden z marketu made in Taiwan i temu to nawet ekranowanie nie pomogło. Mam też firmy Cateye i ten na wolnych obrotach działa ale jak się przyspiesza to głupieje. Poza tym funkcje mi w nim nie pasują.
  • #486 28 Mar 2013 20:36
    radarator
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    A ja nabyłem wczoraj w lidlu, nie głupieje, funkcje:
    -język (brak pl)
    -zegar
    -stoper
    -termometr
    -pamięć temp. min. i max.
    -prędkość (0-99 km/h lub mile)
    -prędkość średnia
    -prędkość max.
    -porównywanie prędkości
    -wskaźnik przyspieszenia i spowolnienia
    -timer malejąco i rosnąco
    -licznik km malejąco i rosnąco
    -wskaźnik wszystkich km i całego czasu jazdy
    -licznik kalorii
    -wskaź. spalania tłuszczu
    -scan (kolejno wszystkie funkcje)
    -automatyczne przełączanie w tryb zegara
    -podświetlenie

    za niecałe 25 PLN :D
  • #487 28 Mar 2013 20:52
    Davvvi
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Zrób foteczke i wstaw.
  • #488 28 Mar 2013 21:15
    radarator
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Re: Silnik spalinowy w rowerze

    Sorki, że takie ciemne te fotki.
  • #489 28 Mar 2013 21:25
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Czołem.


    Zostałem szczęśliwym (lub nie) posiadaczem kitu silnika produkcji chińskiej o pojemności 80cm³. Pierwszy rozruch z wielkim bólem udało się zrobić w piwnicy kopiąc co raz w pedały. I teraz powstały problemy:

    1. Silnik nie chce uruchamiać się z ssaniem tzn z przesłoniętą blaszką w gaźniku.
    Bez ssania za to z lekkim gazem pali relatywni szybko,

    Rozruch pierwszy robiłem w niedzielę. Podregulowałem bieg jałowy, nacieszyłem się i silnik zgasiłem. NIe chcąc już hałasować po nocy.
    Czy z tym ssaniem to normalne? Czy mam szukać przyczyny w gaźniku? Tylko jakiej?


    2. Dziś (czwartek) próbowałem w końcu się przejechać z napędem (dopieściwszy wszystko co niezbędne w rowerze) iii kicha. Nie zapalił. Nawet raz nie prychnał. A najeździłem się jak głupi w koło domu.
    Paliwo kapało po tym czasie z tłumika - nieznacznie.

    Wróciłem z rowerem na warsztat i co się okazało - brak iskry. Posprawdzałem połączenia elektryczne. Oporność magneto (wyniki zgodnie z instrukcją ok 300Ω) i wyłącznik zapłonu tzw "kill switch".
    Wszystko ok. A iskry znów nie ma w świecy wykręconej i położonej na głowicy.
    Po chwili sprawdzania tego i owego iskra się pojawiła. Wkręciłem ją. Ale silnik ani drgnie. Znów wykręcam - zero iskry. Kolejne kontrole - moja diagnoza moduł zapłonu się zepsuł!
    Aleee nieee. Kręcę pedałami i iskra się pojawia. Dawaj świece do silnika. Parę razy zakręcił i stanął. Ponownie wykręcam świece, sprawdzam brak iskry. Dmucham w nią :D i po chwili iskra się pojawia. (nie wiem przypadek?). PO tym silnik zapalił na dobre. Zrobiło się znów późno więc po minucie wyłączyłem.

    Co to do licha może być? Moduł CDI umiera? Tzn raz działa raz nie? Skoro to jest zalane żywicą to powinno działać non stop lub wcale, a nie trochę jak u mnie?

    Czy to wina świecy?
    Oświećcie mnie bo zdurniałem do reszty.

    Pozdrawiam FSOliebhaber
  • #490 28 Mar 2013 21:37
    radarator
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Ja bym na początek spróbował z inną świecą, jakąkolwiek, co wpadnie Ci w ręce. Po prostu sprawdź po kolei, od świecy przez fajkę,przewód itd.
    Co do ssania mam podobnie, nie wiem czemu.
  • #491 28 Mar 2013 21:49
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem jak fajkę sprawdzić. Rozebrałem ją na części pierwsze. W środku sprężynka i nic więcej + uchwyt do świecy. Obciąłem 30mm przewodu WN i zarobiłem fajkę na nowo. Nic to nie dało.

    Jutro idę do pobliskiego sklepu motoryzacyjnego, może jakąś świecę dostanę. Ta od kompletu, jakkolwiek chińska to podejrzanie wygląda.
  • #492 28 Mar 2013 21:58
    radarator
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Zacznij od świecy, potem będziemy myśleć dalej.
  • #493 28 Mar 2013 22:00
    Davvvi
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Fsoliebhaber wrote:
    ryzacyjnego, może jakąś świecę dostanę. Ta od kompletu, jakkolwiek chińska to podejrzanie wygląda.
    Chińska jak chińska ja już zrobiłem na niej ponad 200km i dalej świetnie się trzyma ale może twoja faktycznie ma problem. Może przerwa za duża?
  • #494 29 Mar 2013 08:00
    Marq63
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam,może zadam głupie pytanie,ale czy wykręciłeś kolego ze świecy ten mosiężny element i dopiero włożyłeś świecę do fajki?
  • #495 29 Mar 2013 14:59
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Nowa świeca NGK zgodnie z intrukcją. NIC.

    Brak iskry. Nowa z opakowania (kupiłem dwie) nic. Brak iskry. Fajka zdjęta. w kabelek drucik i do masy. Nic brak iskry A prób robiłem bardzo wiele, Drucik, gwoździk, by mieć 100% pewności.

    Uzwojenie wtórne (czyli kabel WN) do masy ok 2,2kΩ (i tyle samo ne elektrodzie centralnej świecy) Napięcia wysokiego brak. Pewnie w module jest przebicie.

    Z kabla nic nie wychodzi. Na początku zabaw coś się jeszcze pojawiała sporadycznie. Teraz już nic.

    Zapewne umarł moduł, napisałem do sprzedawcy jak mam go reklamować.
  • #496 29 Mar 2013 22:29
    radarator
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    To teraz dla pewności popróbuj z jakąś cewką butelkową, jak z nią nie będzie pacało - znaczy cewka w silniku...
    Generalnie to wydaje mi się że nie trzeba dawać tego CDI, wystarczy butelkowa. Nie wiem o co chodzi z tym CDI ???
  • #497 29 Mar 2013 22:37
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Niestety mam tylko samochodowa. Chyba z duzego fiata. Watpie czy podejdzie. Zreszta rezystancje sie zgadzaja wiec magneto powinno byc ok. Ale sprawdze. O ile mam ta cewke w zapasach.
  • #498 29 Mar 2013 22:40
    radarator
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Jak z fiata 125, powinna dać radę.
    Jak magneto sprawdzałeś i jest ok to podstaw butelkową teraz, będziemy mieli pewność.
  • #499 30 Mar 2013 06:57
    Davvvi
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    A mnie się wydaje że cewka butelkowa nie podejdzie. Bo niby skąd ona ma wiedzieć kiedy iskre dać? Wydaje mi się że do tego służył przerywacz(platynka) on powodował przeskok iskry. Zeby wyzbyć sie mechaniki bo przerywacz szybko sie zużywał wymyślili CDI. Zapłon elektroniczy. W środku jest troche elektroniki a schemat bodajże widziałem na Wikipedii. A chyba na Elektrodzie jest opis jak naprawić taki modół.
  • #500 30 Mar 2013 09:24
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Nie sprawdzałem z cewką klasyczną bo nie mam jej pod ręką. Ale też mi się wydaje, że nie będzie działać. CHoć głowy nie dam. Tak czy siak prace muszę zawiesić nad sprzętem do wtorku. Idą święta - sami rozumiecie. Zirytowany jestem niesamowicie bo nie dość, że sprzęt nowy to już uszkodzony. Z montażem nie miałem żadnych kłopotów (wszystko dopieszczone, nowe śruby wyższej klasy, dopasowana rama) za to z uruchomieniem juz tak, Najdziwniejsze, że zapalił a potem już nie chciał.
    Znalazłem amerykańskie forum, wg opisu u mnie jest podobnie a nie działa:

    Link
  • #501 30 Mar 2013 11:46
    kulitom
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Znalazłem fajny artykuł, który wiele mówi np. o legalności czy żywotności:
    http://www.breinride.home.pl/moto/index.php?option=com_content&task=view&id=412&Itemid=183
    Z tego co widzę w ich aukcjach na allegro, to motorset w swoich konstrukcjach używa również chińskich silników, a przecież oni gwarantują długą żywotność przy odpowiedniej konserwacji i eksploatacji. Szkoda tylko, że biorą sobie 3000zł za pojazd, na razie mnie nie stać, ale już się napaliłem na mowera.
  • #502 30 Mar 2013 17:01
    radarator
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Aaa, to w chińczykach niema przerywacza? :|
  • #503 30 Mar 2013 17:06
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Ano nie ma.
  • #504 30 Mar 2013 21:48
    radarator
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    No to lipa, może się przyda Link

    Trochę teorii i diagnostyki.
  • #505 31 Mar 2013 18:59
    Piotr350
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie :)
    Zamówiłem cewkę kilka dni temu. Na szczęście zorientowałem się że sama cewka nie wystarczy, bo brak przerywacza, dlatego butelkowa całkowicie odpada( no chyba że zastosujemy zewnętrzny moduł) . Miałem wątpliwości którą cewkę z modułem zakupić. Zastanawiałem się nad cewką od mini crossa, bo jest dość tania, jednak zdecydowałem się na tą od skutera Link . Martwi mnie jednak fakt, że nie znam żadnych parametrów (rezystancji) zarówno starej moduło cewki jak i nowej. Paczki jeszcze nie dostałem , jednak trochę boję się próbować to przetestować, bo słyszałem że bardzo łatwo jest spalić magneto, nie wiem ile jest w tym prawdy. Nie wiem czy warto ryzykować, na moduło-cewce mi specjalnie nie zależy. Chciałbym usłyszeć wasze zdanie lub ewentualnie jakieś porady. Widzę że dość wiele osób kombinuję z zapłonem cdi przykładem jest np. ten filmik z Silnikiem KO Link , który fabrycznie posiada przerywacz, jednak jak widać nie trzeba zmieniać magneta, by zastosować taki układ, zastanawia mnie tylko po co moduło cewka jest podłączona do tego zasilacza, czy ma to może za zadanie zmniejszyć napięcie płynące z magneta??
  • #506 03 Apr 2013 08:44
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Opiszę moje kolejne doświadczenia z moim rowerem.

    Rozebrałem instalację zapłonową (tzn tą szczątkową składającą się z dwóch kabelków) i sprawdziłem po raz już pięćdziesiąty piąty. Zlutowałem na nowo i NIC.
    Wracam po jakimś czasie do tego roweru jeszcze przed niedzielą wielkanocną i patrzę a na świecy magicznie znów pojawiła się iskra.

    Świece wkręcam i z wielkim trudem udało się uruchomić silnik i tak udało się pierwszy raz przejechać 3km i rozpędzić bez problemu (krótkotrwale) do 40 km/h. Chwila przerwy, zakupy bo pojechałem do sklepu i silnik nie chce zapalić. Po kilkudziesięciu metrach bezowocnego kręcenia pedałami zapala. ALe jego praca jest niestablina i nie mogę już rozpędzić roweru do prędkości np 30km/h.

    Minęły święta. W pobliskim moto sklepie kupiłem nową fajkę z miedzianymi częściami, filtr paliwa i olej syntetyczny MOBIL (poprzednio miałem MIKSOL S prod. LOTOS).

    Zamontowałem wszystko czyli filtr i zarobiłem nową fajkę. Spuściłem starą mieszankę paliwową z miksolem z baku i gaźnika. Zalałem przepisową mieszankę 1:16 oleju mobil i paliwa.
    Wkręciłem świecę iiiii po dosłownie paru kopnięciach w pedał silnik zapalił.
    Nie wiem czy to wina miksolu czy nie ale więcej go wlewać nie będę.

    Cały rozochocony pojechałem nad morze (mieszkam w trójmieście - do plaży mam parę km). Silnik pracował ochoczo ale trochę jakby wypadały zapłony. Dojechałem na plażę bez trudu. Temperatura spadła z 2°C do 0°C i wilgotność wyczuwalnie wzrosła Byłem na plaży 10 minut. I znów zaczęły się kłopoty. Jak już wielkim bólem silnik zapalił to pracował tak niestabilnie, ze jechać się nie dało. Po 500m umarł - iskra znów zniknęła.

    Szlag mnie zaraz trafi. Jak to jest, że to raz działa a raz nie. Czy wilgoć temu szkodzi czy jak? Czy zbyt długa praca?

    Doczłapałem się jakoś do domu, najprzyjemniejsze to nie było. Jeszcze wieczorem sprawdziłem napięcie na magneto. Jak mocniej przycisnę w pedał roweru i silnik się zakręci to magneto daje 40V AC i więcej. Zatem wg mnie jest sprawne.

    Jak iskra się już pojawi to nie jest taka jak w samochodzie tylko taka niemrawa. Jakby chciała a nie mogła. Odległość miedzy elektrodami świecy zmniejszyłem z 0,7mm do 0,5 mm.

    W okolicznym sklepie mają coś takiego, podobno jest to moduł nie sama cewka. Kosztuje 40 PLN ale gwarancji nikt nie da:
    Link

    Dodaję jeszcze schemat układu zapłonowego:

    Re: Silnik spalinowy w rowerze
  • #507 03 Apr 2013 09:53
    Davvvi
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    To na pewno nie wina mixola bo ja zrobiłem na tym oleju około 100km i chodził super. teraz leje półsyntetyk i różnica jest taka że mniej kopci i nie kapie mi czarne z tłumika. Różnicy w jeździe nie widzę. Odporne na wilgoć jest bo mój stoi pod plandeką na dworze więc za sucho tam nie jest ,nawet w te mrozy stał i bardziej byłem zadowolony z roweru niż samochodu bo samochód nie chciał odpalić a rower prawie od strzała. Mi się wydaje że jak wymienisz ten moduł to powinno wszystko grać bo skoro cewka jest sprawna to tylko jeszcze moduł jest za iskrę odpowiedzialny. A reklamowałeś moduł?
    Może by Ci wymienili.
  • #508 03 Apr 2013 10:00
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Reklamowałbym bardzo chętnie. Aczkolwiek sprzedający nabrał wody w usta.
    Trzeba będzie walczyć pewnie przez tzw centrum sporu.

    ja rozumiem sprzedającego, bo on tego nie robi i w tym nie siedzi ale wypadałoby odezwać się przez te kilka dni.

    Tak czy inaczej moduł zapasowy warto mieć i zaopatrzę się w takowy kiedyś.

    Mam jeszcze pytanie czy takie silniki są "czułe" na prace zapłonu? Nawiązuje do spadku braku możliwości osiągnięcia pełnej mocy, choć silnik pracował.
    Czy jak chodzi to chodzi i więcej nie wymagać?

    Wybaczcie za głupie pytania ale o takich pierdziawkach pojęcia nie mam.
  • #509 03 Apr 2013 10:19
    Davvvi
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Ale sprzedaje i udziela gwarancji na towar więc to jest wręcz jego obowiązek żeby wymienić towar na nowy. Niestety warunki gwarancji są takie że jak montowałeś sam to po gwarancji ,a w tym przypadku powie Ci że zrobiłeś zwarcie i zepsułeś a to jest element elektroniczny i łatwo zepsuć. Więc może być ciężko. Możesz spróbować samemu naprawić ,w module za wiele nie ma.
  • #510 03 Apr 2013 10:22
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Bardzo chętnie tylko jak to otworzyć skoro jest zalane żywicą?
    Wg mnie jest jednorazowe, nierozbieralne.

    Dodam jeszcze zdjęcie mojego wehikułu hybrydowego, co raz jedzie a raz nie:

    Re: Silnik spalinowy w rowerze
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products