Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Silnik spalinowy w rowerze

Piotr350 15 Maj 2017 18:18 877074 6135
  • #5941 15 Maj 2017 18:18
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie przyszedł mi karter od silniczka. Czyli prawie kompletny silnik. Składam go sobie i wydaje się że wszystko pasuje. Ale jednak nie. Albo cylinder jest niższy albo korbowód dłuższy bo tłok wychodzi po wyżej cylindra ok. 1mm i blokuje się na głowicy. Da się coś z tym zrobić?

  • #5942 15 Maj 2017 18:48
    kkknc
    Poziom 40  

    Cylinder ten sam. Albo korbowód inny, albo tłok ma w innym miejscu sworzeń. To typowe w chinolkach. Czemu nie wziołaś całego silnika.

  • #5943 15 Maj 2017 18:54
    Davvvi
    Poziom 27  

    Nie wziołem całego silnika bo jak nie dawno wpadła mi nakrętka do cylindra to mi go trochę uszkodziło ale silnik chodził. Na wszelki wypadek kupiłem zestaw naprawczy. Nie sądziłem że padnie mi łożysko na wale. Ten silnik jest całkiem nieźle wykonany. Brak luzów itp.Ale mam ten kłopot i nie wiem co z tym zrobić. Może tłok jes większy. No nie wiem. Jeździć narazie nie da rady.

  • #5944 15 Maj 2017 19:22
    kkknc
    Poziom 40  

    Jak niedużo to tłok można spiłować. Ale lepiej zamów komplet do tego silnika.

  • #5945 15 Maj 2017 19:43
    radarator
    Poziom 24  

    Davvvi, zrób z blachy aluminiowej podkladkę pod cylinder.

  • #5946 15 Maj 2017 19:49
    Davvvi
    Poziom 27  

    Kolego kknc nie każdy śpi na pieniądzach i wychodzi z założenia ,że o kurde nie pasuje to już zamawiam nowy komplet ,a co mam zbędne 150zł.to sobie zamówie. Muszè teraz dwie soboty zapindalać aby odrobić kartery.

    Kolego Radarator spoko mogę dorobić podkładkę tylko gdzie ją dać? Między cylinder a karter czy między cylinder a głowicę?

  • #5947 15 Maj 2017 20:26
    radarator
    Poziom 24  

    Pod cylinder, tak by zniwelować na zero ten schodek który teraz masz. Możesz być miło zaskoczony albo nic nie odczujesz. Negatywnych efektów raczej nie powinno być.
    Taką podkladką i planowaniem głowicy ożwiało się kiedyś silniki dezametu.
    Ważne, żeby nie była za wysoka bo stracisz na sprężaniu.

  • #5948 15 Maj 2017 20:33
    Davvvi
    Poziom 27  

    Dzięki radarator. Jutro będę miał blache aluminiową więc dorobię podkładkę i ładuje ją między cylinder a karter.

    Mam jeszcze jedno pytanie chciałem rozwiercić otwory na M8 jak pisałem. Tak to wygląda.
    Re: Silnik spalinowy w rowerze

    Czy jednak po rozwierceniu nie osłabię zbyt mocno ścianki kartera? Może jednak lepiej M6 wzmocnione?

  • #5949 15 Maj 2017 20:39
    radarator
    Poziom 24  

    Już wczesniej pisałem na ten temat. Tam jest za mało mięsa na M8. Masz tam spore siły ścinające skoro urywa śruby. Mogło by oderwać kawałek karteru. Jeżeli masz tam całe gwinty to nie ruszaj, daj lepsze śruby.

  • #5950 15 Maj 2017 20:53
    Davvvi
    Poziom 27  

    Karter jest nowy,nigdy nie montowany więc gwinty są dobre. Spoko to jutro do sklepu na zakup lepszych śrubek bo będę wymieniał wszystkie z całego jackschafta. Tak na wszelki wypadek. Ok. Więc jutro zabawa z uszczelką i oby wszystko działało. :).
    Okazało się jeszcze że u mnie ktoś na siłę dokręcił nakrętkę na wale blokującą magneto. Nakrętka ms gwint 1.25 ,a na wale jest gwint 1.00. Mam nadzieję że dokupię taką nakrętkę w sklepie.

  • #5951 15 Maj 2017 22:04
    Ledowy
    Poziom 20  

    lampecjusz - fajny rower :spoko:
    Davvvi - jakie masz oznaczenie na korbowodzie przy starym silniku (pewnie ZAF-80) , a jakie przy tym nowym? (od jakiego sprzedawcy karter?)

  • #5952 15 Maj 2017 22:13
    Davvvi
    Poziom 27  

    Nie wiem jakie jest oznaczenie na korbowodzie bo nie sprawdzałem. Nawet nie wiedziałem że takie jest. Karter mam od sprzedawcy z OLX.

  • #5953 15 Maj 2017 22:15
    Ledowy
    Poziom 20  

    To zerknij i napisz.

  • #5954 16 Maj 2017 21:08
    Davvvi
    Poziom 27  

    Na starym silniku, na wale mam napis ZAF-60. Na nowym napiszę jak wrócę z pracy to go rozbiorę bo mam aktualnie założony cylinder, itp.

    Dodano po 12 [godziny] 43 [minuty]:

    W nowym silniku na korbowodzie jest napis ZAE80

    Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

    Panowie i mam kłopot. Mam blachę aluminiową grubości 1mm. Zostawiłem oryginalną uszczelkę i dołożyłem aluminiową-mało. Dołożyłem drugą aluminiową i także mało. Co mam teraz zrobić? Kupić jakiś grubszy kryngielit? Czy wycinać uszczelki z blachy aluminiowej aż będzie wystarczająco grubo? Oryginalną zostawić między aluminiowymi czy lepiej wszystkie aluminiowe?

    A co do starego silnika. Tam był mniejszy tłok(niższy). Ten nowy jest większy.

  • #5955 16 Maj 2017 22:35
    radarator
    Poziom 24  

    Davvvi napisał:
    tłok wychodzi po wyżej cylindra ok. 1mm i blokuje się na głowicy. Da się coś z tym zrobić?

    A potem tak:
    Davvvi napisał:
    Mam blachę aluminiową grubości 1mm. Zostawiłem oryginalną uszczelkę i dołożyłem aluminiową-mało. Dołożyłem drugą aluminiową i także mało.


    To w końcu ile ten tłok wystawiał nad cylinder? Wiecej niż 2mm? Czy jak skręcasz to się pakiet prasuje tak mocno?
    Ja bym zrobił pewnie tak:
    Kryngielit, aluminiowa, kryngielit, aluminiowa a jak jeszcze mało po skręceniu wszystkiego to na to oryginał albo kryngielit i tak do skutku. Chyba że razem brakuje 0,7 cm to już przesada 😊

    Kanały w cylindrze i w karterach pasują do siebie?

  • #5956 16 Maj 2017 22:41
    krisjack99
    Poziom 18  

    Dorwałem siodełko amortyzowane. Różnica powalająca.
    Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze

  • #5957 16 Maj 2017 23:21
    Davvvi
    Poziom 27  

    Kolego radarator myślałem że 2mm wystarczy. Po dobrym skręceniu mam 4 aluminiowe blaszki i oryginalną uszczelkę. Czyli około 4mm jest różnicy,ale to może być mniej bo mogło się sprasować przy dokręcaniu. Kryngielitu nie mam, musiałbym kupić. Ehh niby taka sama wersja 80ccm a jednak niezbyt pasują. Kanały w cylindrze pasują z kanałami w karterze. Jak dałem 4 aluminiowe blaszki na siebie to szczelne pewnie nie będzie?

  • #5958 17 Maj 2017 07:42
    Ledowy
    Poziom 20  

    Davvvi napisał:
    ...dałem 4 aluminiowe blaszki na siebie ...

    I to by się zgadzało ~4mm.
    Davvvi napisał:
    ...Czy wycinać uszczelki z blachy aluminiowej aż będzie wystarczająco grubo?...

    Może lepiej zamontuj odpowiedni tłok :D
    Re: Silnik spalinowy w rowerze

    Patrz strona 100 ,post #2973.

  • #5959 17 Maj 2017 08:01
    kkknc
    Poziom 40  

    Dlatego ci pisałem o zamówieniu kompletu. Teraz zobacz ile już straciłeś czasu. A czas to pieniądź.
    Pod cylinder tylko metal żaden kringieryt. Zawsze jak nie masz pewności to można dać szczeliwo.
    http://obrazki.elektroda.pl/4893959300_1495000831.jpg

  • #5960 17 Maj 2017 23:06
    radarator
    Poziom 24  

    Jakbym wiedział że to 4mm a nie 1 to bym inaczej do sprawy podszedł.
    Davvvi, teraz już i tak nie masz nic do stracenia. Składaj na 4 podkładkach i zobaczysz co wyjdzie 😊
    Nie wybuchnie przecież.

  • #5961 17 Maj 2017 23:23
    asek1
    Poziom 9  

    Koledzy jak wygląda jakość do ceny tych silników? Daje jakoś radę w mieście? Nie widzę rowerów z tym silnikiem za bardzo na drogach u mnie w okolicy.

  • #5962 18 Maj 2017 06:18
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie od razu was przepraszam bo jednak podałem trochę błędne dane. Blacha którą wam podałem powinna mieć 1mm grubości bo taka była polecana. Dziś zmierzyłem grubość suwmiarką elektroniczną i okazuje się że ona ma aby 0.52mm . Ten kawałek który mam to po prostu odpad z obróbek dekarskich. Więc razem to są tylko 2mm a nie 4mm. A z tymi tłokami też nie jest do końca tak jak na zdjęciu. Na starym wale miałem oznaczenie Zaf60 a tłok był ten krótszy jak od ZAF80 bo przymierzałem go.

  • #5963 18 Maj 2017 20:20
    Motorbike
    Poziom 21  

    @asek1

    asek1 napisał:
    Nie widzę rowerów z tym silnikiem za bardzo na drogach u mnie w okolicy.


    A jakie widujesz ?

    Kilka osób tutaj jeździ na tych silnikach, jak jesteś początkujący w temacie to nie masz zbytniego wyboru, chyba że umiesz spawać i dopasujesz sobie inny silnik z osprzętem, a w razie usterki musisz mieć zapasowe części co by zrobić "remont", także chiński silnik najbardziej dostępny.

    Nie zniechęcaj się, dołącz do nas :)

  • #5964 18 Maj 2017 22:50
    krisjack99
    Poziom 18  

    Nareszcie udało się odpalić kumpla bzyka.
    Kupił on lepszy chiński gaźnik (CNS chyba). Ssanie jest na linkę.
    Zdumiewająca jest kultura pracy silnika (właściwie na dotarciu). Niskie obroty są bardzo małe.

    Link

  • #5965 19 Maj 2017 15:39
    Ledowy
    Poziom 20  

    Davvvi - ZAF 60 , ZAE 80 - nie spotkałem się z takimi oznaczeniami na korbowodzie.
    Na zdjęciu podałem takie jakie znam.
    Jak widać konstrukcji silnika 66ccm jest więcej.
    Z tego co wyczytałem istnieją korbowody różniące się 2mm długości (dotyczy to silników z obiema typami tłoka)
    krisjack99 - mam ten gaźnik, ale nigdy go nie montowałem, nie mieścił się
    w ramie. Opinie o nim są podzielone, ale pewnie lepiej się sprawuje niż oryginał.
    Na dotarciu możesz zwiększyć wolne obroty.
    asek1

    asek1 napisał:
    Koledzy jak wygląda jakość do ceny tych silników?...

    Jest to chińska jakość, nie oczekuj nie wiadomo czego. Cały zestaw około 600zł. Montujesz i jedziesz (rower musi mieć odpowiednią rame ,aby silnik się zmieścił).
    Nie trzeba jakichś specjalnych narzędzi. Moim zdaniem nie ma tragedii za tą kase.

  • #5966 19 Maj 2017 15:47
    krisjack99
    Poziom 18  

    Ledowy
    Właśnie jestem pozytywnie zaskoczony że jest w stanie utrzymać tak niskie, równe obroty bez ryzyka zgaśnięcia.
    Sam się zastanawiam nad tym gaźnikiem, lecz u chińczyków nie mogę znaleźć. Nie chcesz spieniężyć swojego?

  • #5967 19 Maj 2017 15:54
    Ledowy
    Poziom 20  

    Raczej nie. Może przyda się do jakiegoś zestawu ;)
    Z tego co pamiętam kolega panja321 miał na sprzedaż taki gaźnik, może jeszcze ma.

  • #5968 19 Maj 2017 18:21
    radarator
    Poziom 24  

    Davvvi, próbowałeś odpalić?

  • #5969 19 Maj 2017 19:32
    Motorbike
    Poziom 21  

    Popatrzcie na to :
    https://www.youtube.com/watch?v=o0o3OWKL8P0

    :)

    Jakby nieco zmodyfikować napęd, to całkiem niezły patent jest, w obecnym stanie to trochę dziwnie się jeździ moim zdaniem.

  • #5970 19 Maj 2017 19:57
    pawelr98
    Poziom 34  

    Motorbike napisał:
    Popatrzcie na to :
    https://www.youtube.com/watch?v=o0o3OWKL8P0

    :)

    Jakby nieco zmodyfikować napęd, to całkiem niezły patent jest, w obecnym stanie to trochę dziwnie się jeździ moim zdaniem.


    Nie takimi cudami się jeździło.

    W pierwszej wersji mojego elektryka pedały też się kręciły bo silnik korzystał z zębatek na fabrycznej korbie.

    Potem kupiłem korbę z wolnobiegiem(korba because, nieprodukowana już zdaje się bo strona producenta nie istnieje) i w ten sposób mogę jeździć sobie normalnie.

    Dla użytkowników silników spalinowych mogę dodać iż można na taką korbę zamontować różne typy zębatek.
    Daje to możliwość stworzenia ciekawych przełożeń przy jednoczesnej zamianie typu łańcucha.

    Za to przy takim rozłożeniu masy (ciężki generator) ciężko prowadzić rower przy niskiej prędkości ( czy też prowadzić ręcznie).
    U mnie zamiast ciężkiego generatora są akumulatory kwasowo-ołowiowe.
    Do tego ciężar może krzywić koła roweru przy parkowaniu na standardowych stojakach.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme