Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vecra A 1.6 lpg c16nz Analiza spalin i zawór EGR.

007pl 10 Lut 2011 19:01 1280 1
  • #1 10 Lut 2011 19:01
    007pl
    Poziom 10  

    Witam, mam opla Vectre 1.6 z silnikiem c16nz. Samochod strasznie przerywal na LPG przy stalych obrotach, z dnia na dzien coraz gorzej. Pojechalem na regulacje LPG, gazownik powiedzial ze to na pewno kopulka, swiece i palec i moze kable (chociaz nie widzial ich, tylko tako z zewnatrz). Pytal czy jechac do sklepu i kupowac i zakladac. Ja powiedzialem ze nie. Powiedzial, ze ustawil w takim razie bogata mieszanke zeby w ogole jakos sie dalo jechac. Sam pokolei wymienilem te rzeczy. Za kazda wymiana zero poprawy. Odlaczylem od podcisnienia zawor EGR ale nie zaslepilem. Zaslepilem rzecz jasna tylko podscisnienie. Na drugi dzien jak reka odjal. Nie ten samochod, calkowita odmiana. Bylem na regulacji LPG wczoraj zeby juz normalna mieszanke ustawil gazownik i zeby bylo wszystko git. Ustawil i mowil zebym, kupil nowy zawor EGR bo on (1)steruje powietrzem i mieszanka jest za uboga a HC = 3000, ze to moze byc dlatego, ze (2)duzo oleju bierze, albo (3)slaba iskra jest. Mowil ze teraz jest za ubogo. Zebym koniecznie doprowadzil do porzadku EGR.

    ad.1: z tego co mi wiadomo zawor EGR to zawor recyrkulacji spalin a nie sterowania powietrzem. Balem sie juz mu nawet mowic ze ludzie wywalaja calkowicie te zawory i zaslepiaja dziury po nich.
    ad.2: moj silnik oleju niebierze w ogole.. sam sie dziwie ale od wymiany do wymiany nic nie ma ubytku.
    ad.3: zdaje mi sie ze iskra powinna byc dobra skoro wszystko zostalo zmienione (wczesniej padl aparat zaplonowy i w sumie wymienione sa: modul zaplonowy w aparacie, cewka zewnetrzna, kable wn, swiece, kopulka i palec)

    Samochod sie sprawuje bardzo dobrze, ma moc, w ogole calkiem inna charakterystyka jest po odlaczeniu EGR niz przed tymi cyrkami z szarpaniem gdy byl sprawny. Plynnie rozwija moc, a majac podlaczony EGR zawsze mialem pewnego rodzaju mula przy pewnych obrotach- tak jakby "turbo dziure".
    Z tego co czytam na forum HC= 3000 to 30 razy ponad norme. Co mam zrobic? calkowicie wywalic tego EGR i zaslepic blaszka?

    PS. mi poprostu rece opadaja z tymi mechanikami i gaziarzami... Ja tak myslalem ze to nie beda ani swiece ani kable ani kopulka i palec bo te rzeczy wygladaly bardzo dobrze, a ten w ciemno pyta czy jechac do sklepu i kupowac - ciekawe jaka by byla jego mina jakbym wpakowal w to kase i na jego oczach zero poprawy. Ja mam wrazenie ze kazdy chce wyciagnac pieniadze i miec w dupie reszte, najlepiej zeby klient dal kase i jechal spowrotem do domu jak frajer.

  • #2 10 Lut 2011 20:14
    cobraa
    Poziom 27  

    Zrob tak przelitrazój ale nie na kontrolke tylko np zatankuj do pelna itd. Jezeli spalanie masz w normie to olej te 3000 to sa weglowodory. Możesz podjechać na stacje diagnostyczną na analizę spalin i weź wydruk. Potem sie pochwal tu wynikiem.

    Dodano po 33 [sekundy]:

    dla ciebioe wazne jest CO

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme