Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji turbo


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji turbo
Autor
Wiadomość
Robcio.kat
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Sie 2004
Posty: 13

Post#1 Post autora tematu 13 Lut 2011 21:23   

Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji turbo


Witam,

Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił.
Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu wszystkiego do kupy. Silnik odpala, na biegu jałowym kręci do 5000 obr., słychać że turbina śmiga. Nadmienie, że przy okazji wymieniałem pasek rozrządu i oczywiście olej oraz filtr oleju. Cały układ dolotowy wyczyszczony tj. kolekor, zawór EGR, intercooler itd.
Problem pojawia się w czasie jazdy mianowicie na pierwszym i drugim biegu dochodząc do 3000 obrotów silnik momentalnie gaśnie. Na trzecim biegu przy 2000 a na czwartym nawet 1500. Sytuacja zmienia się gdy silnik się nagrzewa to gaśnie przy niższych obrotach a dokładnie to na pierwszym biegu potrafi zgasić silnik nawet przy 1500 obr.
Podejrzenie padło na turbo a dokładnie na zbyt duże doładowanie ale odpinałem przewody podciśnienia na gruszce turbiny a nawet omijałem turbo łącząc filtr powietrza bezpośrednio z przepustnicą ale sytuacja jest taka sama, jedynka i bez znaczenia czy delikatny gaz czy mocne przyspieszenie przy 2000 obr. stop i silnik gaśnie.
Tester nie pokazuje żadnych błędów ale wymigałem na kontrolce dwa 34 i 38.
34 - wg. moich danych: Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic) lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie (GM Multec- Bosch Motronic)
38 - Sonda lambda (modele od 1990 roku)- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)

Czy te błędy mogą mieć coś wspólnego z takimi objawami ?

Podejrzenie pada równierz na zregenerowaną turbinę. Sztanga gruszki wysuwa się już od 1000 obr. natomiast gdy ściskam ręką gumowy przewód z turbiny podczas zwiększania obrotów nawet do 4000 to nie czuję takiego dużego ciśnienia jak wcześniej.

Szanowni koledzy czekam na jakieś sugestie bo wymiana poszczególnych podzespołów w tym silniku w celu sprawdzenia czy wyeliminowania niejasności może doprowadzić do bankructwa.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Lut 2011 21:23   





Powrót do góry
   
auto-krak.pl
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 146
Miasto: Mielec

Post#2 14 Lut 2011 00:05   

Re: Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji t


Witam,
podjedź na diagnostykę komputerową najlepiej pożądnym testerem i to do takiego mechanika co wie dokładnie na jakie parametry zwrócić uwagę podczas pracy silnika.
Sprawdź wtryskiwacze metodą przelewową (jaki masz układ paliwowy bosch czy denso?)
Bardzo miło się turbinkę wyciągało...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Lut 2011 00:05   





Powrót do góry
   
Robcio.kat
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Sie 2004
Posty: 13

Post#3 Post autora tematu 14 Lut 2011 08:07   

Re: Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji t


Silnik isuzu z pompą i wtryskami denso. Obecnie mam przejechane 244.000 km a przy 180.000 km wymieniałem pompę wysokiego ciśnienia na używaną ale z nowym zaworem regulacyjnym (miałem problem z odpaleniem silnika gdy był ciepły a później i na zimnym. Gdy zapalił obroty falowały.).
Demontaż turbiny nie był taki uciążliwy biorąc pod uwagę fakt, że naprawiam autko w garażu bez podnośnika, trzeba tylko trochę więcej elementów rozebrać.
Konstruktor, który wpadł na pomysł by taki silnik wpakować w tak małą komorę chyba nie lubi mechaników :D.
Nadmienię, że silnik do 2000 zbiera się całkiem nieźle i nie ma żadnej różnicy w mocy gdy odcinam mu turbinę lub wypiąłem przepływomierz.

Dzisiaj mam nadzieję doturlać się do kogoś z lepszym testerem. Jeszcze nie wiem czy na opel-techa czy do zakładu gdzie zajmują się już tunningiem gdzie może będą mogli sprawddzić wszystkie parametry pracy pod obciążeniem.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Lut 2011 08:07   





Powrót do góry
   
auto-krak.pl
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 146
Miasto: Mielec

Post#4 15 Lut 2011 00:22   

Re: Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji t


ok czekamy na więcej informacji,
te układy paliwowe są nieudane jak zakalec a zwłaszcza denso, miałem taki przypadek w warsztacie że klient przyjechał na diagnostykę a okazało się że ma dziurę w tłoku i to przez lejący wtryskiwacz.
Dla niedowiarków foto:
auto-krak/dziura-w-tłoku-z17dth
Powrót do góry
   
Robcio.kat
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Sie 2004
Posty: 13

Post#5 Post autora tematu 15 Lut 2011 13:29   

Re: Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji t


Byłem na diagnostyce i stwierdzono:
- silnik nie pracuje na wszystkie cylindry a dokładnie czwarty jest słabszy
- jedyny błąd jaki się pojawia (nie pamiętam numeru) czujnik położenia wałka rozrządu - sygnał poza zakresem. Czujnik sprawdzony oscyloskopem działa prawidłowo.

W konsekwencji musze sprawdzić czy dobrze ustawiony jest rozrząd i wykonać pomiar kompresji bo zdaniem diagnosty może być skrzywiony korbowód.

Kompresji sam nie zmierze ale mam prośbę o podpowiedź jak sprawdzić ustawienie rozrządu a dokładnie gdzie szukać oznaczeń na kołach i silniku.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Lut 2011 13:29   





Powrót do góry
   
auto-krak.pl
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 146
Miasto: Mielec

Post#6 17 Lut 2011 09:38   

Re: Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji t


Witam,
Sprawdź wtryskiwacze metodą przelewową!, następnie kompresja.

tutaj jest ustawienie rozrządu:
http://auto-krak.pl/wp-content/uploads/2011/02/z17dth_timing_ustawienie_rozrządu.gif

Czekamy na dalsze informacje
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
MAJOR-GM
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 2
Miasto: SKIERNIEWICE

Post#7 25 Sie 2011 11:28   

Re: Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji turbo


sprawdzi czy nie jest skrzywiona któraś blaszka na kółku wałka rozrządu
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Opel Meriva 1.7 cdti (Z17DTH) - problem po regeneracji turbo
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Opel Meriva 1.7 CDTI Z17DTH - Falujące obroty na zimnym silniku (7)
Opel Meriva 04 1.7 cdti - nie odpala silnik Z17DTH - brak komunikacji (5)
opel meriva z17dth duży problem po tankowani,szarpie,gaśnie (2)
Opel meriva z17dth błąd 0380 co to oznacza? (10)
Opel meriva 04 1,7 cdti-problem z ABS lub kontrolą trakcji (3)
Opel Meriva 1,3 CDTI 2006 (3)
Opel meriva 1.7 CDTI Isuzu 2004r (4)
Opel meriva 1.3 cdti cieżko odpala. (30)
Opel Meriva 1,7 cdti - Pali bezpiecznik nr 14 (3)
OPEL MERIVA 1.7 CDTI 2005 r silnik Z17DT (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.069 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony