Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Volvo s60 R 2005r rozrzad

tomaszekgost 14 Lut 2011 16:48
  • #1 14 Lut 2011 16:48
    tomaszekgost
    Poziom 9  

    Witam bardzo serdecznie, mój problem dotyczy auta volvo s60R z 2005r. Niedawno nawaliło mi kolo zmiennych faz rozrządu na walku wydechowym, teraz problem dotyczmy ustawienia rozrządu i napięcia kol zmiennych faz. Chciałbym sie dowiedzieć w która stronę należny napiąć kola zmiennych faz oraz w jaki sposób zablokować walki żeby były w odpowiednio ustawione. proszę o pomoc.

  • #2 14 Lut 2011 17:01
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Silnik B5254 T4 220kW :?:

  • #3 14 Lut 2011 17:02
    tomaszekgost
    Poziom 9  

    tak to ten silnik.

  • #5 14 Lut 2011 17:14
    tomaszekgost
    Poziom 9  

    Volvo s60R 2005r silnik 2.5T benzyna 220kw kod silnika B5254T4

    Dodano po 3 [minuty]:
    potrzebuje schemat do układu rozrządu CWT z bezstopniową zmianą faz rozrządu. na 2 walkach i 2 kolach zmiennych faz.
    Jeszce mała podpowiedz podobne silniki były montowane w fordach, bodajże w focusie st (ford i volvo razem pracowały nad jednostką 2,5 litra turbo B) najbardziej zalezy mi nad blokada walkow rozrzadu bo bez niej nie jestem wstanie ich ustawic, moze ktos posiada rysunek albo jakis schemat jak takowa blokadka powinna wygladac

  • #6 16 Lut 2011 14:21
    Chester
    Poziom 9  

    Znalazłem coś takiego do tego silnika na kanadyjskiej stronie:
    Volvo s60 R 2005r rozrzad

    Volvo s60 R 2005r rozrzad

  • #7 16 Lut 2011 19:51
    tomaszekgost
    Poziom 9  

    Dzieki za wstawienie zdjęć poglądowych, chodzi mi właśnie o ta blokadę którą obrazuje dolny obrazek, bez niej nie jestem wstanie nic zrobić, ma ktoś może pomysł jak ja zrobić, albo jakiś schemat
    Do czego służą te dwa przyrządy na pierwszym zdjęciu po lewej?

  • #8 16 Lut 2011 21:53
    Chester
    Poziom 9  

    Jeśli byś zmierzył rozstaw otworów w tej blokadzie na dolnym obrazku (prawdopodobnie są to otwory pod sruby) to mógłbym zrobić rysunek techniczny do tej blokady), no i przydałoby sie zmierzyc rozstaw osi wałków (mniej więcej) i grubość płaskowników blokujących wałki.
    Nie wiem do czego służą te dwa [przyrządy na pierwszym zdjeciu po lewej ale możliwe ze działa to na podobnej zasadzie jak blokady np w silnikach fiat fire 16v, wkladasz dwa trzpienie w otwory po świecy (na 1 i 2 lub 3 i 4 cylinder) i ustawiasz tłoki w połowie skoku mierząc wysokość wystającego ponad głowicę trzpienia ponad głowcę. Nie wiem czy elelmenty widoczne na zdjeciu wlasnie do tego służą ale nic innego nie moge sobie wyobrazić

  • #10 16 Lut 2011 23:50
    tomaszekgost
    Poziom 9  

    Dzieki za schemat, jednak w moim przypadku narazie dopóki nie ustawie walków rozrządu, nie mam co się brac za zakładanie paska, chodzi o to ze kola walków nie sa na klinie a były zdejmowane, wiec znaki na kolach i na obudowie na nic sie nie przydają;(

    Jeżeli chodzi o zrobienie blokady hmm postaram sie zmierzy potrzebne dane, z tym ze te przecięcia na walkach nie są symetryczne na obu wałkach gdy są w prawidłowej pozycji

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty