Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 14 Lut 2011 21:30
    EMIL 77
    Poziom 7  

    Po ściągnięciu głowicy z Ursusa C330 zauważyłem pęknięcie między tulejami -
    niżej jest link zdjęcia i wskazane miejsce pęknięcia bloku.
    Mam pytanie - czy to da się jeszcze naprawić, czy trzeba szukać 2 bloku albo silnika?
    Jutro ściągnę tuleje i zobaczę, jak to wygląda w środku.

    Ursus C330 - pęknięcie bloku pomiędzy tulejami

  • #2 14 Lut 2011 21:40
    robokop
    Moderator Samochody

    Dopóki nie puszcza wody do oleju to nie masz się co mazać, po założeniu głowicy i skręceniu śrub ta ścianka nie pracuje. Inaczej blok do wymiany - nie sądze aby ktokolwiek podjął się pospawania i obróbki czoła i wnęk pod tuleje z jakąkolwiek gwarancją.

  • #3 15 Lut 2011 07:52
    PICIA
    Poziom 33  

    myslę że bedzie dobrze - pęknięcie jest na kanałach wodnych -oddalone od spływu oleju z głowicy.dać dobrej jakości uszczelkę po złożeniu nie zakrecaj misy olejowej zalej wodę i zostaw na cały dzień -podkladając np gazety czy leci woda

    ps
    oczywiście na tulejach zmień oringi podkładki

  • #4 15 Lut 2011 10:08
    smoczek9
    Poziom 15  

    A ja Ci powiem tak: jak zaczęło się dziać już coś niepokojącego z blokiem , a pęknięcie o czymś już świadczy to zrób to raz i to dobrze. Każdy montaż i demontaż silnika powoduje inne naprężenia w bloku a ciągnik raczej powinien być niezawodny, chyba że jest on rezerwowy drugim pojazdem. Pęknięcie po ponownym złożeniu może się powiększyć,zaczną się kłopoty z uszczelką czy też z kompresją .Części do c-330 nie są bardzo drogie , a niezawodność jest bardzo ważna .

  • #5 15 Lut 2011 21:17
    EMIL 77
    Poziom 7  

    Nic na razie nie robiłem ze względu na niską temperaturę.
    Napisze jak zrobi się cieplej i rozkrece wszystko

  • #6 16 Lut 2011 00:07
    Kamil82
    Poziom 13  

    Miałem podobne pęknięcia w C-360 i zostało to pospawane w jednej z firm zajmującej się naprawami. Blok był potem przeszlifowany i tym miejscu i sprawdzona osiowość. Jeżdżę już 5 rok i jest wszystko w porządku. Słyszałem również że takie pęknięcia da się skleić specjalnym klejem do metalu

  • #7 16 Lut 2011 01:46
    v_grzes1
    Poziom 13  

    Pisałem już że takie pęknięcia się zdarzają i nie mają wpływu na silnik.Można z tym jeżdzić wiele lat. Bez spawania.

  • #8 16 Lut 2011 13:56
    EMIL 77
    Poziom 7  

    Tak zapamiętałem to i nie przejmuje się tym pęknięciem.

  • #9 16 Lut 2011 20:24
    tomek130
    Poziom 22  

    Zgodził bym sie z przedmówcami że nie ma sie czym martwić ale to nie jest jedyne pęknięcie w tym bloku i to też trzeba brać pod uwagę.

  • #10 16 Lut 2011 20:51
    EMIL 77
    Poziom 7  

    Odkręciłem dzisiaj pompę wtryskową i wiem teraz jak wygląda dokładnie pęknięcie korpusu to zewnętrzne. Łącznie pęknięcie ma gdzieś 18 cm.
    Oczyściłem je i zostawiłem żeby wyschło,
    Dołączam fotke pęknięcia.
    I mam parę pytań.
    Chciałbym je zakleić bo nie umiem kołkować.
    Jak będę kleił to klej lać na takie pęknięcia jak teraz są, czy też zrobić mały rowek szlifierką i dopiero wlać klej w ten rowek??
    Jak bym wybił tuleje to to pęknięcie będzie widać od środka??
    I od środka będzie dojście żeby je zakleić też, czy od środka się nie klei??


    Dodano po 57 [sekundy]:

    http://obrazki.elektroda.pl/2593089300_1297885696.jpg

  • #11 17 Lut 2011 00:10
    v_grzes1
    Poziom 13  

    Klej to będzie trzymał chwile, póżniej odpadnie. Można to szyć (kołkować) drutem tylko miedzianym. Mosiężny jest za twardy. Szlifierką nic nie rób, bo całkiem popsujesz blok

  • #12 17 Lut 2011 07:30
    smoczek9
    Poziom 15  

    Widzę że przy takich pęknięcia koledzy jesteście jeszcze optymistami proszę tylko sprawdzić szczelność po dociągnięciu głowicy.

  • #13 18 Lut 2011 19:57
    belmondo77
    Poziom 8  

    kolego w Stalowej Woli jest zakład Moto-szlif oni ci to pospawają z gwarancją , mi to spawali tydzień temu. Z pełną obróbką pod tulejami. Koszt 450zł.

  • #14 18 Lut 2011 20:50
    Miracle Woman SM
    Poziom 18  

    A to pewno od wody pękło.
    Blok do wymiany.

  • #15 21 Lut 2011 14:58
    EMIL 77
    Poziom 7  

    Jak na razie zastosowałem klej do klejenia, dwie warstwy, już zaschnął, ale nie sprawdzę teraz dokładnie czy coś cieknie z bloku, bo jest u mnie minus 10 stopni C. Od czwartku maja być temperatury dodatnie, wtedy sprawdzę.
    Chciałem to kołkować ale nie udało mi się kupić miedzianych wkrętów.

  • #16 28 Lut 2011 22:38
    bobytempelton
    Poziom 15  

    kolego robiłem te silniki niejednokrotnie ,te pęknięcia powstały od zamarzniętej wody są zbyt duże, a pęknięcie między tulejami zawsze kwalifikuje blok do wymiany nic z tego nie będzie niebawem zobaczysz

  • #17 23 Mar 2011 22:21
    EMIL 77
    Poziom 7  

    Dzisiaj dopiero zabrałem sie za wyjmowanie tłoków oraz wyciąganie tulei z bloku. Z wyjęciem tłoków był większy problem niż z wyjęciem tulei.

    PĘKNIĘCIE które jest między tulejami ciągnie sie od samej góry do dołu. Jest też w tym miejscu znajdują się oringi które są na tulei .

    Podobno można takie pęknięcie zaspawać stosując migmag.
    Co o tym Panowie sądzicie???

    Dodano po 13 [minuty]:

    dodam jeszcze że wlałem wodę do bloku w dzień i zostawiłem na całą noc, sprawdziłem ubytek wody następnego dnia , ubyło około 2cm z komór gdzie wodę widać.

    A pęknięcie między tulejami jest na długości tulei. Czyli woda leci właśnie przez tą małą szczelinę , która jest na dole, na wysokości gdzie znajdują się oringi na tulejach

  • #18 23 Mar 2011 22:34
    bobytempelton
    Poziom 15  

    Jeszcze raz napiszę pęknięcie bloku między tulejami mokrymi kwalifikuje blok do wymiany nikt kto spawa bloki tego nie pospawa bo to nie ma sensu , a jak pospawa to po spawaniu musisz zawieść blok do frezowania lub tulejowania otworów pod tuleje i nikt normalny nie udzieli ci na to gwarancji jak zobaczy że ktoś spawał między tulejami. Kup sobie cały niepęknięty używany blok daj go do osiowania ,oraz rozwiercenia tulejek oczywiście nowych pod wałek rozrządu , sprawdz wszystkie gwinty załóż nowe szpilki i nakrętki i będziesz miał pewny blok

  • #19 24 Mar 2011 21:45
    smoczek9
    Poziom 15  

    Zastanawia mnie jedna rzecz, czy ten temat jest prowokacją , czy wymysłem fanatycznego optymisty .Nie jestem mechanikiem aczkolwiek miałem odczynienia z tym silnikiem, naprawiłem go i działa kilka lat ,ale jak widzę te pęknięcia i pomysły spawania szycia i kołkowania to mnie ciarki przechodzą .Zabiegi takie stosuje się przy małych "ranach" , bardzo drogich silnikach lub unikalnych ,a nie pęknięciach w z dłuż i szerz silnika dostępnego na każdym złomie lub w sklepie z częściami do C-330 . Posłuchaj się bobytempelton on dobrze ci radzi na takie uszczelnienia nikt ci nie da gwarancji a nawet jak będzie trzymał szczelność po złożeniu to nie długo .

  • #20 25 Mar 2011 16:54
    kidu22
    Poziom 35  

    To sie opłaca przy Fortischach, deerach, i dalekiej sprzedaży bo ci kupiec wpadnie i porachuje żebra za taki manewr.

  • #21 02 Sie 2011 20:34
    belmondo77
    Poziom 8  

    Do kolegi "bobytempeltona" takie spawanie bloku między tulejami + frezowanie pod tuleje, u góry i na dole + frezowanie pod głowicę + gwarancja pisemna na pół roku ( przy moim składaniu silnika) koszt 450zł. Dodam kolego, że będąc tam po odbiór bloku klijent przywiózł do spawania blok silnika mercedesa sprintera cdi, gdzie były połupane stopy głowne wału korbowego; firma przyjęła zlecenie. A co do mojego spawania bloku to ciapek hula już pół roku i wszystko gra. Auto-Moto-Szlif Stalowa Wola ul. Wiśniowa 6 (15) 8420075

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty