X

Schemat silnika elektrycznego jednofazowego 1.5 kw

14 Feb 2011 22:36 WIWIESLAW2211
  • #1 14 Feb 2011 22:36
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam zapytanie czy dobrze mierzę uzwojenie silnika.Czy to ma być tak jak przedstawiłem na rysunku czy inaczej?.Połączenia mierzyłem miernikiem cyfrowym i według tego co narysowałem to tylko z jednego uzwojenia uzyskałem pomiar i ciągłość, na innych nic mi nie wskazało.A odnośnie tych segmentów przełącznika to po przełączeniu na 3 poziom przełączania to czy mają zwierać wszystkie styki w przełączniku? bo gdy mam tak to wybija bezpiecznik.

    Załącznik skasowałem. Proszę zapoznać się z ogłoszeniami w dziale i zamieścić jeszcze raz zgodnie z tamtejszymi wskazówkami. [Łukasz]
  • Helpful post
    #2 14 Feb 2011 23:19
    wola
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Witam. Jak możesz, to podaj typ silnika
  • #3 15 Feb 2011 08:52
    wilkus56
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    To jest schemat silnika 1 fazowego
    http://obrazki.elektroda.pl/4897937800_1297756153.gif

    Masz opisane wyprowadzenia.
    Dokonaj pomiaru uzwojeń a potem zajmiemy się przełącznikiem.
  • #4 15 Feb 2011 09:58
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Zamieszczam schemat uzwojenia tego silnika: Schemat silnika elektrycznego jednofazowego 1.5 kw

    Zmierzyłem, to jak wspomniałem wcześniej jedno tylko uzwojenie pokazało pomiar.Nie wiem czy to dobrze mierzyłem.Na obrazku zaznaczyłem pomiar od v - y.
  • Helpful post
    #5 15 Feb 2011 14:26
    wilkus56
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone 2 uzwojenia inaczej ma przerwę w uzwojeniach. Odnośnie zwarcia na 3 położeniu to fakt 2 sekcja b po zamknięciu robi zwarcie fazy do zera.
  • #6 15 Feb 2011 18:27
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dziękuję za podpowiedzi.
    Ten silnik to nie 3 fazowy ale jest to stary silnik jednofazowy wyprodukowany w zakładach w Poznaniu, z wyłącznikiem Łuk-15 pierwsza pozycja załączenia to -0, druga to rozruch a trzecia to praca.To są dawne specyficzne wyłączniki.Silnik posiada 2 kondensatory.Nadmienię jeszcze że przy załączeniu gzie zwierają 4 styki w pozycję rozruch silnik buczy bo niema jednego kondensatora (rozruchu) ręką pokręcę i ruszy.Natomiast gdy przełączę na dalsze położenie styków (bo jest kilka) to silnik startuje jak gdyby bez rozruchu.Sęk w tym że nie wiem w jakim położeniu powinny być te styki przełącznika,czy 0-to 2 styki a rozruch 4,i praca 6.Nie mogę rozszyfrować dokładnie tego schematu,co prawda schematu nie było przy tym silniku ale ja znalazłem był podany na forum do tego właśnie silnika ktoś na tym bazował i silnik mu prawidłowo działa.Dlatego najpierw sprawdzałem połączenia między tymi 6 przewodami tylko nie byłem pewny czy to dobrze robię.
  • Helpful post
    #7 15 Feb 2011 18:38
    wola
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Quote:
    to tylko z jednego uzwojenia uzyskałem pomiar i ciągłość

    Nie podałeś co wskazał miernik.
    Quote:
    Zmierzyłem, to jak wspomniałem wcześniej jedno tylko uzwojenie pokazało pomiar.Nie wiem czy to dobrze mierzyłem.Na obrazku zaznaczyłem pomiar od v - y.
    Nie podałeś jak wykonywałeś pomiar, więc trudno stwierdzić, czy dobrze to robiłeś; z podanego przez Ciebie schematu wynika, że z wnętrza silnika powinno być wyprowadzone 6 przewodów. I tylko te 6 przewodów należy badać.Powinieneś mieć 3 pary przewodów pomiędzy którymi jest rezystancja w granicach paru omów
    Zapoznaj się również z tym postem; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1816531.html
  • Helpful post
    #8 15 Feb 2011 21:07
    sp3ots
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Witam !
    Czy to jest taki silnik:
    Schemat silnika elektrycznego jednofazowego 1.5 kw
  • #9 15 Feb 2011 21:58
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję wam wszystkim za zainteresowanie moim tematem i chęć pomocy.Wola podał mi dobry link właśnie ten sam schemat mam tylko może lepszej jakości.Sp3ots to nie jest ten silnik.A co do pomiarów to mierzyłem tak jak na tym schemacie do jednego końca kabla v i do drugiego y na mierniku cyfrowym na mniejszej rezystencji było 0.00 dopiero jak przełączyłem na M to miernik wskazał 00.7 a jak zwarłem z i w -00.0 to samo u-x 00.0 dlatego pytałem czy dobrze to robię, czy inaczej robić pomiar,bo sam już ni wiem czy to uzwojenie któreś nie działa czy wyłącznik nie tak ustawiłem?.Załączam fotografie silnika.Pozdrawiam.
    Schemat silnika elektrycznego jednofazowego 1.5 kw
  • Helpful post
    #10 16 Feb 2011 07:38
    migurak
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kolego szanowny silnik kolegi jest ok jak sam pisze kolego silnik nie posiada jednego kondensatora i tu cała problema. Gdyby był kondensator to silnik za 1 załączeniem by ruszył a na następne przełączenie jest praca. Jak wynika ze schematu i położeń przełącznika na rozruchu pracują styki sekcji 1 i 3 a praca to sekcja 2 i 3. Przełącznik nie powinien dalej się obracać, jeżeli się obraca to jest zerwana blokada proszę dalej nie kręcić. Do pomiarów proszę się nie zabierać bo zasób wiadomości jest niestety mały u kolegi, miernik dzisiaj może kupić sobie każdy. Życzę miłego dnia.
  • #11 16 Feb 2011 09:51
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję koledze migurak za podpowiedzi do silnika ale do końca się nie zgodzę co do tych kondensatorów.Bo nawet przy jednym kondensatorze silnik powinien ruszyć oczywiście trzeba pokręcić za koło pasowe.A co do sekcji przełączania to styki jak napisałeś to jest w tej chwili 6 pozycji i blokada, także nie można kręcić w koło przełącznikiem,czyli jakaś blokada jest.Przed chwilą sprawdziłem pozycję położenia styków jak napisałeś czyli 1 dwa styki zwarte góra ,dół od brzegu przełącznika to pozycja -0 , następnie przełączyłem 1 i 3 4 styki zwarte pierwsze i ostatnie od drugiego brzegu przełącznika to silnik wystartował, natomiast jak przełączyłem 3 pozycję 2 i 3 to silnik buczy jak przy rozruchu tak jak by była odwrotność.Jeszcze jedno mnie ciekawi że jak zamienię przewody z jednego s do drugiego to w tych pozycjach co pisałem wyżej wszystko się tak kręci a jak zamienię przewody s (czyli zasilanie to prąd wcale na stykach nie przepływa.A jeszcze co do pomiarów to na pewno takiej wiedzy nie mam na ten temat skoro się zwracam z prośbą o wytłumaczeni jak to się robi,moim zdaniem to nawet przy sprawdzeniu ciągłości na uzwojenie przy włączonym brzęczku na mierniku powinno wskazać ciągłość tak jak w przypadku uzwojenia V i Y chyba że tak jak pisałem nie mierzyłem tych końcówek które powinny być ze sobą mierzone.
  • Helpful post
    #12 16 Feb 2011 12:02
    migurak
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli chodzi o pomiary to są prawidłowe, tylko nie mogę zrozumieć czemu czemu nie wskazuje na innych cewkach tylko jednej. Taki efekt wskazuje na uszkodzenie cewek i silnik nie powinien ruszyć w żadnym wypadku. Kolega pisz że silnik rusza co wskazuje na błędny pomiar. Przy jednym kondensatorze silnik warczy i trzeba pomóc kołem na osi wirnika. Wyłącznik jeżeli jest orginalny to nie rozumiem czemu ma 6 pozycji powinien mieć 3. Wszystkie styki otwarte - zero, zwarta sekcja 1 i 3 - rozruch, zwarta sekcja 2 i 3 - praca. Może ktoś przerabiał ten przełącznik i tu trzeba szukać błędnej pracy silnika.
  • Helpful post
    #13 16 Feb 2011 12:37
    stanislaw1954
    Level 38  
    Helpful post? (+1)
    Witam .
    Nie jestem na 100% pewny, bo to dawne czasy, ale chyba była wersja wyłączników do "kręcenia w około: 0 -rozruch -praca ,0- rozruch -praca.itd.
  • #14 16 Feb 2011 13:50
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Będę próbował dalej działać aż do osiągnięcia sukcesu.Dziękuję wam za rady wezmę to wszystko pod uwagę.Jeszcze raz wszystko posprawdzam.
  • Helpful post
    #15 16 Feb 2011 20:20
    wola
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy X a U; V a Y ; W a Z i podaj je (oznaczenia uzwojeń podaję zgodnie ze schematem). Pisząc "pary" mam na myśli przewody wyprowadzone z uzwojeń. Rezystancja pomiędzy np. U a V powinna być bardzo duża (Pomiar miernikiem izolacji).
  • #16 17 Feb 2011 18:30
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie.
    Więc tak odłączyłem od kostki przy silniku 6 przewodów,na końcówkach przewodów są znaki z,y itd.i na kostce też,także łatwo z powrotem będzie ich zakręcić żeby nie pomylić podłączenia.Miernik mam cyfrowy DT9205A,ustawiłem na zakres omowy do końca na ostatni zakres czyli 200M bo na mniejszym zakresie nic mi nie wskazywało.Czyli mierzyłem tak jak przedtem i ten sam pomiar otrzymałem. A pomiar wyszedł taki X - U = 00.0 V - Y= 00.7M W - Z= 00.0. Wspomnę że te dwa przewody o których wspomniał wola czyli V I U mają zaznaczone końcówki na czerwono.
  • Helpful post
    #17 17 Feb 2011 18:56
    stanislaw1954
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Witam.Każde z uzwojeń :U-X , V-Y , W-Z może mieć po kilka Ohm.
    Pomiar na małym zakresie .
    Na dużym M -omy(szkoda że nie ma litery OMEGA) można zmierzyć ewentualnie zawilgocenie izolacji (jeśli silnik byłby zawilgnięty ).
  • Helpful post
    #18 17 Feb 2011 18:57
    Adasku
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam co chodzi o schemat to kol Wiesław 2211 podał dobry . Dwa tygodnie taki silnik przerabiałem i jest wszystko ok silnik pracuje ,w tych przełącznikach wyrabiają się kostki rozpierające styki w środku ja przerobiłem przełącznik gwiazda trójkąt do takiego silnika ,w pierwszym polu w kostce rozpierającej styki trzeba wyciąć 4 wypusty aby kostka odpowiedni miała luz na ośce napędowej przełącznika dlatego że przełaczanie z pracy na rozruch będzie bardzo hamowało silnik.
  • Helpful post
    #19 17 Feb 2011 21:53
    wola
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Quote:
    Miernik mam cyfrowy DT9205A,ustawiłem na zakres omowy do końca na ostatni zakres czyli 200M bo na mniejszym zakresie nic mi nie wskazywało.Czyli mierzyłem tak jak przedtem i ten sam pomiar otrzymałem. A pomiar wyszedł taki X - U = 00.0 V - Y= 00.7M W - Z= 00.0

    Miernik ma być na zakresie 200, a nie 200M !!
    Numerację zacisków podałem Ci ze schematu, a ten nie musi się pokrywać z Twoim silnikiem.
    Pisałem, że miernik ma być na zakresie omowym. Ustaw miernik na 200 (zakres do 200om). Popatrz na schemat. Co będzie jak "ktoś" pomylił się i np. fazę rozruchową W;Z przyłączył do zacisków U i V? Zrób tak; jeden przewód miernika przyłącz do jednego przewodu z silnika, a drugi przewód miernika przykładaj kolejno do pozostałych pięciu. Jeden z tych pięciu powinien być drugą stroną zezwoju (będzie miał niską rezystancję w stosunku do tego, który był wcześniej przyłączony do miernika ). Jak znajdziesz ten przewód, to złącz je tak, byś nie pomylił z innymi. Powtórz to z pozostałymi 4 przewodami. Jak nie będziesz miał 3 par o niskiej rezystancji, to masz silnik uszkodzony.
  • #20 17 Feb 2011 23:08
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki wszystkim za cierpliwość wobec mnie i szczegółowe porady. Może nie wychodził mi pomiar bo za krótko zwierałem,niektóre pary kabli musiałem chwilę przytrzymać.Ale już mam pomiar oto on: dwie pary kabli mają po 2.5Ω a jedna para ma 4,5Ω.Czyli co większa rezystencja to rozruch a te dwie to praca? A Teraz jak podłączyć kable do kostki przy silniku? tak jak są symbole na kostce napisane?
  • #21 17 Feb 2011 23:29
    wola
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Quote:
    Czyli co większa rezystencja to rozruch a te dwie to praca?
    Tak.Tę parę przewodów wpinaj na W i Z dowolnie.
    A czy przewody są znaczone (litery; cyfry; kolory?)
    Być może;
    Quote:
    dwa przewody o których wspomniał wola czyli V I U mają zaznaczone końcówki na czerwono.
    są początkami cewek U V? Jeśli tak by było, to czerwony kolor musiałby należeć do różnych "par przewodów" oprócz tej 4,5om.
    Wtedy czerwone na U i V, ale pewności nie mam.
  • #22 18 Feb 2011 09:46
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Więc tak, przewody połączyłem parami i to co pisałem wcześniej na końcówkach tych przewodów są oznaczenia tylko na dwóch są nieczytelne. V jest połączone z Y ma 2.5Ω , U z Z ma 2,5Ω , i te 2 na których są nie widoczne znaki co wynika z opisu na kostce i ze schematu to W z X ma 4,5Ω.Końcówki przewodów V i U są pomalowane czerwoną farbą a najbardziej V.Czy te wszystkie przewody podpinać do kostki z godnie z oznaczeniami na końcach przewodów i ze zgodnością na kostce? Może pytania stawiam zbyt szczegółowo ale lepiej usłyszeć od fachowców słowa potwierdzające niż zastanawiać się niby to dobrze ale.Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #23 18 Feb 2011 10:01
    stanislaw1954
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Przewody podepnij z powrotem,tam gdzie były, zgodnie z oznaczeniami.
    Sprawdź wyłącznik.Można to zrobić wzrokowo, oglądając, czy styki " siadają",czyli łączą ---w odpowiednim położeniu pokrętła.Albo miernikiem, na pozycji "brzęczyk"jeśli taka jest(sygnał dźwiękowy),lub na małym zakresie omowym (2oo).Wynik ma wynosić "0" =dzwonek jeśli styki są zwarte,i nieskończoność(brak dzwonka) jeśli styki są otwarte.
    Połączenia mają być następujące ;
    Pakiet nr.3(tam gdzie są podpięte przewody zasilające)
    pozycja pokrętła 0----wynik---brak połączeń
    pozycja rozruch------wynik---z obu stron styki zamknięte
    pozycja praca--------wynik---z obu stron styki zamknięte

    Pakiet nr.2
    poz. pokr.0-----wynik styki otwarte
    poz.pokr.rozruch---wynik--styki otwarte
    poz.pokr.praca----wynik---styki z obu stron zamknięte

    Pakiet nr.1
    poz.pokr.0-----wynik--styki otwarte
    poz.pokr.rozruch--wynik--styki zamknięte,z obu stron
    poz.pokr.praca---wynik ---styki otwarte

    Pozdrawiam i do roboty.
  • #24 18 Feb 2011 19:21
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Podłączyłem wszystko zgodnie z waszymi instrukcjami i ze schematem i tak jak było tak jest czyli silnik kręci ale nie w tych położeniach wyłącznika co trzeba.U mnie wyłącznik nie zwiera tak jak opisał Stanislaw 1954,nie mam takiej opcji że wcale styki w żadnym segmencie nie zwierają. Ja opiszę jak zwiera styki w moim przełączniku. Pozycja po blokadzie to w 3 segmencie zwierają 4 styki tzn. 2 u góry y i v, dół u i w.Przy położeniu niby na rozruch w 3 segmencie wszystkie styki zwarte i w pierwszym segmencie styki wszystkie zwarte,a w drugim segmencie styki otwarte, silnik startuje jak przy pracy.Przy położeniu na pracę 3 segment nie zwierają styki,w 2 i 1 segmencie wszystkie styki zwarte silnik buczy jak przy rozruchu bo nie ma jednego kondensatora.Można dalej przełączać w 3 pozycje podobnie styki są ustawione a przy 3 załączeniu styki są zwarte we wszystkich segmentach ale wybija bezpiecznik.I jeszcze jedno,gdy zamienię przewody zasilające z jednego S na drugie S nic nie łączy.
  • Helpful post
    #25 18 Feb 2011 20:05
    stanislaw1954
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie coś nie tak z wyłącznikiem. Żebym mógł coś więcej doradzić to poproszę o zdjęcia wyłącznika ze wszystkich stron,albo schemat połączenia Twojego silnika z wyłącznikiem. Bo:
    Pozycja po blokadzie(kręcąc w prawo pokrętłem)------to ma być ROZRUCH
    i w tym przypadku dobrze łączy segment3,ale nie piszesz o segmencie 1
  • #26 18 Feb 2011 21:13
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    No więc tak pozycja przełącznika po blokadzie gdy podłączy się do zasilania silnik nie startuje.3 segment, zwierają styki: 2 góra V i Y ,dół 2 styki W i U, a pierwszy segment nie zwiera wcale.Przełączenie pierwsze czyli na rozruch:3 segment wszystkie styki zwierają i 1 segment wszystkie styki zwarte , 2 segment wszystkie styki otwarte, silnik startuje.Przełączenie drugi raz czyli na pracę:3 segment styki otwarte,2 segment styki zwierają i w pierwszym segmencie styki zwierają silnik buczy w tej pozycji drugiej przełączenia.Wspomnę że brakuje przy silniku 1 kondensatora tu mają być 2 i wpięte tak samo jeden z drugim bo nie mam w tej chwili drugiego jedynie o małej pojemności ale 400v.To chyba nie ma takiego znaczenia na pracę silnika jedynie przy rozruchu.A co do zdjęć przełącznika to jutro.
  • #27 18 Feb 2011 23:55
    wola
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Quote:
    nie mam takiej opcji że wcale styki w żadnym segmencie nie zwierają.
    Popatrz na schemat jaki zamieściłeś; w pozycji 0 masz zwarty segment 1.Pokazuje to tabelka po lewej stronie. Więc poszukaj pozycji wyłącznika w której jest zwarty tylko jeden segment (czyli 2 pary styków). Masz segment 1.
    Następnie przekręcając w prawo powinien zostać zwarty następny segment. będzie to segment 3. Tak więc powinny być zwarte 2 segmenty; silnik powinien startować (rozruch-na rozruchu nie możesz go długo mieć załączonego , bo spalisz uzwojenie rozruchowe)
    Dalsze przełączanie w prawo powinno spowodować rozłączenie segmentu 1 i załączenie segmentu, który do tej pory był rozłączony (czyli 2)
    Numeracja segmentów może być różna; wyłącznik mógł być wielokrotnie rozbierany.


    Wyjaśnij co oznacza
    Quote:
    Pozycja po blokadzie

    Czy tak jest faktycznie;
    Quote:
    U z Z ma 2,5Ω , i te 2 na których są nie widoczne znaki co wynika z opisu na kostce i ze schematu to W z X

    Chodzi mi o numerację U z Z, a nie X?
  • #28 19 Feb 2011 10:09
    WIESLAW2211
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam,
    Co do pomiarów uzwojeń to tak jest faktycznie U z W = 2.5Ω , a W z X = 4.5Ω może silnik był kiedyś przewijany i ktoś tak przewiną. A co do przełącznika, pozycja po blokadzie to taka, że nie możesz cofnąć do tyłu czyli w prawo rączką przełącznika, bo przełączanie robi się w lewo czyli w dół.Jest to przełącznik ŁUK 15.Ja mam zapytanie czy jak jest połączenie np. w 3 segmencie to mają styki zwierać góra i dół czy tylko góra? Bo u góry są 2 styki o oznaczeniu Y,V A dół U W,chodzi o 3 segment.Tak jak piszesz wola że przełącznik mógł być już wiele razy rozkręcany.Czyli można by rozkręcić go i po nastawiać odpowiednio segmenty żeby dobrze zwierał?
  • #29 19 Feb 2011 14:49
    wola
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Quote:
    Czyli można by rozkręcić go i po nastawiać odpowiednio segmenty żeby dobrze zwierał?
    Myślę , że da się to zrobić, ale pewności nie mam. A sprawdzałeś go tak jak Ci pisałem w poprzednim poście?
    Quote:
    Ja mam zapytanie czy jak jest połączenie np. w 3 segmencie to mają styki zwierać góra i dół czy tylko góra?

    Popatrz na schemat u góry; by to działało, muszą zostać zwarte 2 pary styków w 3 segmencie.
    Może być tak, że styki opisane na schemacie jako np. "3" położone są w różnych fizycznych segmentach przełącznika. Przeczytaj dokładnie mój poprzedni post.
  • #30 19 Feb 2011 20:05
    stanislaw1954
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    W lecie 2010 naprawiałem przełącznik do takiego silnika. Połączenia tak jak opisałem. WIESŁAW Co do pomiarów uzwojeń to tak jest faktycznie U z W = 2.5Ω , a W z X = 4.5Ω
    Quote:

    mylisz uwojenia.Tam są; U-X ,V-Y i W_Z
    Przy rozruchu uzwojenie U-X jest łączone w szereg z uzwojeniem V-Y i tu jest podpięte 230 V.,natomiast uzwojenie W-Z jest podpięte w szereg z kondensatorami ,też pod 230V.
    Przy pracy uzw.U-X i uzw V-Y są łączone równolegle,czyli na każdym jest napiecie 230V.,a uzw. W-Z nie pracuje.
    A segmenty (czy pakiety-jak ja nazywam)to są części wyłącznika, które dzielą się, przy rozbiórce na pojedyncze"plasterki'(nie wiem jak by to inaczej nazwać).
    W każdym pakiecie są2 pary styków oddzielnie łączonych.I tak w pakiecie nr.3 w/g schematu na jeden styk jest podpięta faza(L) a po przeciwnej stronie O (N)itd.jeśli jest to dla Ciebie zrozumiałe to działąj dalej ,jeśli nie to raczej szukaj pomocy siły bardziej fachowej.
    Rozbiórkę wyłącznika nie polecam,choćby z tego względu, że trzeba mieć trochę zapasowych części na wymianę jak zastaniesz popękane w środku.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products