Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 23 Paź 2004 21:38
    akimo
    Poziom 9  

    Poleciały łożyska i fachman za wymianę krzyknął 4 stówki. Czy to jest realna cena za taką usługę, czy też chce mnie obskubać. Może samemu podjąć wyzwanie? Jeżeli tak, to jak się do tego zabrać?

  • #2 23 Paź 2004 21:41
    Bleble
    Specjalista AGD

    No chyba jednak skubacz ale może niech inni koledzy się wypowiedzą

  • #3 23 Paź 2004 21:56
    rychu27
    Poziom 13  

    Zmień fachmana części to ok 30 zł i 2- 2,5 godziny roboty - to ile można wziąć?

  • #4 23 Paź 2004 22:01
    skryn
    Admin grupy AGD

    Bleble napisał:
    No chyba jednak skubacz ale może niech inni koledzy się wypowiedzą


    To totalne przegięcie. Nawet serwis wziąłby max. 300 PLN.. Jeżeli to tylko łożyska (bez uszkodzenia osi bębna) koszt w/w to ok. 20PLN plus simmering.
    PS. Do w/w naprawy musisz wyjąć bęben.
    Pozdrawiam.

  • #5 23 Paź 2004 22:04
    akimo
    Poziom 9  

    rychu27 napisał:
    Zmień fachmana części to ok 30 zł i 2- 2,5 godziny roboty - to ile można wziąć?

    Fachman właśnie mnie straszł, że strasznie dużo przy tym roboty, trzeba rozpoławiać zbiornik potem go kleić jakimś silikonem

  • #6 23 Paź 2004 22:07
    skryn
    Admin grupy AGD

    Ach ci fachmani............
    Mają rację, tylko za dużo biorą kasy.
    Pozdrawiam.

  • #7 24 Paź 2004 08:26
    reperator
    Poziom 17  

    Napewno chciał cię oskubać jeśli krzykną takącenę przed rosbieraniem! Ostatnio jest problem z krzyżakami bębna do starszych modeli poprostu firma ich niema a w zamian wysyła całe bębny poprostu jest inne mocowanie krzyżaka bo bębna. Więc jeśli jest mocno wytarty ślizgacz na krzyżaku to radzę szukać dobrego tokarza a nie krzyżka. Koszt nowego bębną to ok. 240pln. pozdrawiam

  • #8 27 Paź 2004 19:03
    bionicl
    Poziom 2  

    właśnie wymieniłem łożyska w takiej pralce, zrobiłem to pierwszy raz i wszystko działa bez problemu, a zaoszczędziłem 200zł czas pracy ok 3godz. A ten twój serwis to nieźli naciągacze.pozdrawiam.

  • #9 19 Lis 2004 10:44
    akimo
    Poziom 9  

    bionicl napisał:
    właśnie wymieniłem łożyska w takiej pralce, zrobiłem to pierwszy raz i wszystko działa bez problemu, a zaoszczędziłem 200zł czas pracy ok 3godz. A ten twój serwis to nieźli naciągacze.pozdrawiam.


    A mógbyś podpowiedzieć jak do tego się zabrać bo temat nadal aktualny. Jakie to łożyska i co oprócz nich potrzebne?

    Pzdr.[/code]

  • #10 19 Lis 2004 10:50
    elektronikk
    Poziom 20  

    witam
    jeśli chodzi o łożyska to polecam firmę SKF robią porządne dość trwałe łożyska ceny też nie górują ,oczywiście kryte
    Pozdrawiam

  • #11 27 Lis 2004 21:58
    bionicl
    Poziom 2  

    Postaraj się robić wszystko po kolei
    1 odkręć dolną, przedniuą osłone pralki, wkręty po bokach u dołu.
    2 teraz wkręty z tyłu pralki od blatu potem przesuń go do tyłu i podnieś do góry-blat zdięty
    3 odkręć panel sterujący i odchyl, długoś przewodów powinna starczyć by go odchylic bez ich odczepiania
    4 przednia osłona dwa wkręty pod blatem i dwa na dole pod pierwszą osłoną i jeszcze przy dozowniku będzie łatwiej, i zdejmij
    5 odkręć opaskę łączącą uszczelkę z bębnem
    6 odczep przewody od grzałki, w dolnej części osłony bębna odkręć ją i wyjmij.
    7 teraz troche wkrętów w koło bębna, odkręcaj, lewy górny odważnik tez.
    8 teraz odczep sprężynę u góry bębna o dchyl go tylnia śruba mocująca bęben będzie ciężko odkręcic włóż klucz chyba 18 najlepiej oczkowa i stuknij młoteczkiem pare razy zruszysz i pójdze łatwo zdejmij pasek, zwróć uwage na dolne koło w którym miejscu znajduje się pasek by założyć tak samo, wyjmij bęben.
    9 teraz kawałek rurki ok 20/25cm i 1,5cm grubości i młotek, zaczynaj wybijanie z przodu tylnego łozyska staraj się równo bić do okoła, wyjmij zaślepkę pośrodku tylnej ścianki i wybijaj przednie łożysko razem z zimeringiem
    10 zamontuj nowe łożyska i wszystko od końca:)
    nie wiem czy wszystko napisałem po koleji, to wychodzi w trakcie roboty
    ale sam dojdziesz. Po drodze będą jeszcze do odczepienia jakies wężyki ale to proste.
    wymiary łożysk 6204-Z i 6205-Z a zimeringu 30x47x8 30x52x13 dwa wymiary sa wypisane bo jest z jedne strony węższe a z drugiej szersze.
    Lożyska bywają lepsze i gorsze, nie żałuj na nie żadziej będziesz wymieniał, bo te w pralce są raczej badziewne.
    Pozdrawiam i powodzenia

  • #12 26 Maj 2005 17:43
    amadeofather
    Poziom 10  

    Witam !
    To dość stary post ale dla mnie właśnie teraz jest aktualny :).
    Za radą Bionicl rozebrałem praleczkę i niestety utknąłem w punkcie 9. Czy może mi ktoś opisać te czynność troche dokładniej.
    Bęben mam na wierzchu ale nie wiem np czy kosz powinien wyjść z reszty obudowy i w co konkretnie mam uderzać, już coś mi się tam pogieło i zabaczyłem kulki łożyska i dalej boję sie że uszkodzę gwint.

    bardzo prosze o pomoc

    Krzysiek

  • #13 26 Maj 2005 18:35
    misiekmisiek
    Poziom 16  

    Wszystko w porządku.
    Jeśli długo zwlekałeś z wymianą łożyska przy wybijaniu mogą rozlecieć się na pierścień wewnętrzny i zewnętrzny. Musiśz wybić łożyska tak jak opisali Ci to wcześniej. Opisz dokładniej ten napotkany problem.
    Co pokrzywiłeś?
    O jaki gwint się boisz? Bęben na zewnątrz?
    Może foto?

  • #14 27 Maj 2005 11:04
    amadeofather
    Poziom 10  

    Nie jest tak źle jak moze winika z mojego postu.Ale problem mam :)
    Jestem dokładnie w punkcie 9. jak dwa posty wyzej.
    Wyjałem bęben tzn kosz z drugą połową plastikowej obudowy i teraz mam wybic te łozyska :(.
    Patrząc od tylu kosza jest to troche pordzewiałe. Zdanie cyt. "zacznij wybijanie z przodu tylniego łożyska" jest dla mnie niezrozumiałe.
    Czy to znaczy że kosz powinien sie jeszcze oddzielić od tej obudowy ?
    W którą strone mam wybijać, bo ja bardziej moge wbijać niż wybijać. Od tyłu mam śrube, która trzyma koło zamachowe i o jej gwint się boję.
    a pogieła mi sie blaszka zaślepiajaca łożysko - chyba :)

    za dalsza pomoc bedę bardzo wdzięczny bo żona juz mi nad głowa stoi :)

  • #15 27 Maj 2005 11:19
    misiekmisiek
    Poziom 16  

    Musisz odkręcić tą dużą srube (tak jak pisali najlepiej oczkowym 18), wyjąć chromoniklowy bęben z plastykowej połówki kosza, a dopiero potem zabrać sie za wybijanie łożysk. Najpierw to z tyłu pralki bijąc trzpieniem włozonym przez otwór w simeringu i łożysku przednim, pózniej to drugie razem z simeringiem pobijając od byłu pralki przez otwór w obudowie pralki.
    Jak Ci będzie ciężko to wyjmij to wszystko z pralki (bęben z połówką kosz) na zewnątrz. Nie jest to wiele więcej roboty, a napewno wygodniej wybić te stare zajechane łożyska.
    Misiek

  • #16 27 Maj 2005 12:58
    amadeofather
    Poziom 10  

    chyba zbyt skomplikowanie pisze bo sie nie rozumiemy.
    Ja mam juz wszystko wyjęte z pralki- kosz z polówka obudowy.
    I teraz tylko nie wien w co mam walic tym mlotkiem aby te pierscienie wyszly czy mam je wbijać do środka czy jak?

    Dodano po 5 [minuty]:

    W ktorą stronę maja wychodzic te pierscienie.
    Sorry za to, ale ja nawet nie wiem co co jest ten simmering

  • #17 27 Maj 2005 13:03
    elektryk2000
    Specjalista urządzeń chłodniczych

    Najpierw wyjmij simmering bo ciezko wybic razem z nim wieksze lozysko.
    Kazde lozysko wybija sie na zewnatrz czyli kazde w inna strone ;)

    Dodano po 4 [minuty]:

    simmering to uszczelniacz, jest czarny gumowy. Od srodka zbiornika od strony wody. Lozyska wybijasz na zewnatrz tam gdzie maja blizej do wyjscia. Czy jeszcze zbyt skomplikowanie napisalem???

  • #18 27 Maj 2005 13:34
    amadeofather
    Poziom 10  

    ok zrobilem krok naprzod okazało sie ze trzeba oddzielic kosz od obudowy teraz wszystko jasne. Troche wszystko mocno siedzi musze znaleźć jakąś rurkę jak by co to bede pisal dzieki :)

  • #19 30 Maj 2005 22:34
    amadeofather
    Poziom 10  

    Witam!
    No i pieknie poszło, nawet nic mi po złożeniu nie zostało :)
    Mam jednak mały problem okazuje sie, że teraz silnik jakby zaczął głośniej wyć. Co może być tego przyczyną, czy wystarczy poprawić pasek czy gdzieś psiknąć ?

    Jeszcze raz proszę o pomoc

  • #20 01 Cze 2005 00:27
    misiekmisiek
    Poziom 16  

    Psikać to najlepiej do chusteczki.
    Te silniki tak mają, musi byc słyszalny dzwięk szczotek na komutatorze. Jeśli to coś więcej niż szczotki o komutatorze to naprawiać dalej, aż do skutku.

  • #21 08 Cze 2005 11:30
    eMar
    Poziom 10  

    Panowie Fachowcy!
    Prosze o rade. Wlasnie wczoraj padly mi lozyska w Amice. Na dodatek przepalil sie pasek (beben utknal tak, ze ruszyc nie mozna i z paska tylko dym poszedl).
    Oczywiscie, skorzystam z wielce fachowych porad, ktore w tym watku sa zamieszczone, ale mam pytanie - o pasek. Jaki to typ (zapomnialem wziac z domu, a z pracy do sklepu mam niedaleko... :-)? Kolega Bionicl napisal: "zdejmij pasek, zwróć uwage na dolne koło w którym miejscu znajduje się pasek by założyć tak samo, wyjmij bęben". Czy mozecie wyjasnic cos dokladniej? Nie widzialem jak pasek byl zalozony, bo znalazlem go w strzepach na dnie pralki...
    Aha, jako ciekawostke podam, ze gwarancja (2-letnia) skonczyla sie 11 dni temu... :-(

    pozdrawiam

  • #22 29 Sie 2005 23:18
    Krzysztof Tworek
    Poziom 12  

    Czołem!
    Właśnie jestem po wymianie łozysk w Amice PA5510B421. Rozbierałem ją (ładnie to brzmi ...) i fotografowałem kolejne etapy "cyfrówką" (dla potomności). Jeżeli nadal jest zainteresowanie tym tematem, zbiorę się i złozywszy to do kupy wstawię na elektroda pl
    KT

  • #23 31 Sie 2005 23:17
    piloo1
    Poziom 12  

    Oczywiście wstaw te zdjęcia. Na pewno wiele osób ma ten problem i będzie im łatwiej. A tak przy okazji łożysk. Słyszałem, że niektóre pralki mają zamiast simeringu uszczelniacz podobny jak w pompie wodnej w samochodach, to znaczy metalowy pierścień styka sie z pierścieniem ceramicznym. Tak samo jest w zmywarkach w pompie myjącej. Czy ktoś widział coś takiego w pralkach ?

  • #24 01 Wrz 2005 03:45
    elektryk2000
    Specjalista urządzeń chłodniczych

    piloo1 napisał:
    Oczywiście wstaw te zdjęcia. Na pewno wiele osób ma ten problem i będzie im łatwiej. A tak przy okazji łożysk. Słyszałem, że niektóre pralki mają zamiast simeringu uszczelniacz podobny jak w pompie wodnej w samochodach, to znaczy metalowy pierścień styka się z pierścieniem ceramicznym. Tak samo jest w zmywarkach w pompie myjącej. Czy ktoś widział coś takiego w pralkach ?


    Tak, kilkadziesiąt lat temu wyprodukowane i wiele żyje do dziś.
    Nie tylko Tamat ;)

  • #25 07 Wrz 2005 12:34
    romcio1972
    Poziom 1  

    czesc.
    wlasnie jestem po wymianie lozysk i pare uwag dla potomnych:
    0) łożyska poszły ponieważ padł zimering i dostało się do łożysk trochę wody -> rdza -> uszkodzenie
    1) miejsce zalozenia paska - popatrz na tuleje gdzie zakladasz pasek na silniku - kilka rowkow bedzie mialo czarne zabarwienia (od wyciieranej gumy paska) i w to miejsce go zaloz;
    2) co do samej wymiany lozysk. Wybic to wybic, ale gorzej wbic :). Kupilem SKF, probowalem delikatnie uderzac i niestety uszkodzilem lozysko (wycieklo z niego troche smaru jak trafilem w oslone kulek), wiec zabralem plastykowy kosz do zakladu naprawy pralek i tam za pomoca silownika wlozyli obydwa lozyska (koszt 60 zl). Przy okazji samodzielnej wymiany, nie zapomnij nasmarowac smarem zimeringu - dluzej potrzyma.

    koszty elemetnow: łozyska SKF=28 zł, zimering 7zł

    pozdr
    rp

  • #26 08 Wrz 2005 09:00
    Krzysztof Tworek
    Poziom 12  

    W warunkach domowych, aby wcisnąć nowe łożyska dobrze jest postarać się o 2 kawałki np. rurek o średnicy takiej jak średnica pierścienia zewnętrznego łożyska.
    Przy pomocy młotka i tych rurek można bez problemu te łozyska zamontować.
    Oczywiście najlepiej wykonać to przy pomocy prasy.

  • #27 08 Wrz 2005 09:57
    BUMIRO
    Poziom 17  

    do romcio1972
    Możesz podać numery łożysk i zimeringa
    Czeka mnie wymiana i chciałbym to szybko skończyc a nie szukac łożysk
    Pozdrawiam i dzięki

  • #28 08 Wrz 2005 10:05
    Bleble
    Specjalista AGD

    Są 2 rodzaje
    30*52*11/13 lub
    25*47*11/13
    a łożyska
    6205 i 6204 lub
    6204 i 6203

  • #29 17 Wrz 2005 16:49
    sheerkan
    Poziom 10  

    Krzysztof Tworek napisał:
    Czołem!
    Właśnie jestem po wymianie łozysk w Amice PA5510B421. Rozbierałem ją (ładnie to brzmi ...) i fotografowałem kolejne etapy "cyfrówką" (dla potomności). Jeżeli nadal jest zainteresowanie tym tematem, zbiorę się i złozywszy to do kupy wstawię na elektroda pl
    KT


    Zdjecia to bardzo dobry pomysl, tez mnie czeka wymiana bo juz strasznie halasuje i chetnie bym sie temu przyrzal zanim sie za to wezme. czekam na zdjecia.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty