X

Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360

24 Feb 2011 17:16 PIpiotrek218521
  • #1 24 Feb 2011 17:16
    piotrek218521
    Level 11  
    Posts: 75 | Help: 2
    • Location: Lublin
    Helpful post? (0)
    witam wszystkich mam taki problem i nigdzie na ten temat dokładniej nie jest napisane otóż dzisiaj ściągnąłem z ojcem prawą zwolnice i rozebraliśmy blokadę bo odkąd mamy c 360 czyli 25 lat nigdy nie działała tam blokada a przy okazji to i hamulce się zrobi. Okazało się że wszystko było na miejscu tylko cięgło blokady było za mało naciągnięte kupiliśmy nowe bo w starym już było naciągnięte do oporu.I mam pytanie w jakiej odległości (po ustawieniu blokady)powinno być sprzęgło blokady od tego simmeringu na obudowie blokady. Jeśli ktoś wie to czekam na odpowiedzi z góry dziękuje
  • #2 24 Feb 2011 17:31
    jojna0411
    Level 14  
    Posts: 159 | Help: 1
    • Location: Łęczna
    Helpful post? (0)
    Ja bym proponował nie ustawiać sprzęgła względem odległości od dekla tylko odległości od zębów drugiej części tego mechanizmu sprzęgającego. Tylko zwróć uwagę na to aby pedał miał dostateczny luz a co ważniejsze żeby odległość zębów sprzęgających była w miarę dobra u mnie ustawiałem na ok. 1 cm, nawet troszkę mniej.
  • #3 24 Feb 2011 17:34
    tomek130
    Level 22  
    Posts: 488 | Help: 34
    • Location: Małopolska
    Helpful post? (0)
    Skąd taki pomysł ustawienia ?? Wystarczy ustawić luz między zębami sprzęgła robi sie to po założeniu zwolnic regulując cięgnem w taki sposób aby pedał blokady miał ok 5mm luzu.
  • #4 24 Feb 2011 17:56
    maniek 76
    Level 2  
    Posts: 4 | Help: 1
    • Location: dłutów
    Helpful post? (0)
    Kolega Tomek 130 ma w pełni racje.
  • #5 24 Feb 2011 17:57
    piotrek218521
    Level 11  
    Posts: 75 | Help: 2
    • Location: Lublin
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki zrozumiałem czyli chodzi o to żeby między sprzęgłem a mechanizmem różnicowym było mniej więcej 1 cm luzu dzięki za odpowiedzi mimo wszystko czekam jeszcze na jakieś porady
  • #6 24 Feb 2011 18:10
    tomek130
    Level 22  
    Posts: 488 | Help: 34
    • Location: Małopolska
    Helpful post? (0)
    NIE o luz między zebami a o luz pedału chodzi. Luz między zębami ok 2-3mm luz na pedale ok.5mm
  • #7 24 Feb 2011 18:51
    azxxc
    Level 16  
    Posts: 133 | Help: 20
    • Location: Skalbmierz
    Helpful post? (0)
    Od strony praktycznej chodzi oto aby po wciśnięciu pedału blokada była w pełni zazębiona (jeśli nie będzie - obrobi zęby, i co gorsza szybciej na obudowie przekładni głównej) a wtedy po puszczeniu dźwigni w położenie neutralne luz będzie wystarczający, czy są tu potrzebne pomiary ? zawsze ustawiam na wyczucie.
    I oczywiście ustawiamy po założeniu zwolnicy.
    A tak na marginesie to ogólnie rozwiązanie blokady w C-360 jest do d...py.
  • #8 25 Feb 2011 12:19
    seweryn7701
    Level 30  
    Posts: 1175 | Help: 132
    • Location: Bielsko-biała
    Helpful post? (0)
    Podnieś prawe koło do góry dociągaj cięgło i kręć kołem na nie wciśniętej blokadzie. Jak zacznie zazębiać to popuść ze trzy obroty, skontruj i po sprawie.
  • #9 04 Mar 2011 11:46
    piotrek218521
    Level 11  
    Posts: 75 | Help: 2
    • Location: Lublin
    Topic author Helpful post? (0)
    dziekuje za porady już jest w porządku
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products