Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

francikf1 04 Mar 2011 20:04
  • #1 04 Mar 2011 20:04
    francikf1
    Poziom 9  

    Witam kupiłem dziś kompresor ALUP z silnikiem o mocy 11kW. Niestety po podłączeniu kompresora do sieci nic się nie dzieje. Gdy natomiast dociśnie się lewy i prawy przekaźnik silnik pracuje na wolnych obrotach, lecz jest bardzo słaby, dociśniecie lewego i środkowego powoduje wybicie bezpieczników (25A), natomiast dociśniecie środkowego i prawego nic nie daje. Proszę o jakieś rady. Jeśli się ktoś zna, to proszę napisać co do czego służy ze zdjęcia które zamieściłem..

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

  • #2 04 Mar 2011 20:22
    armada
    Poziom 22  

    Czy posiadasz schemat tego sterowania.

  • #3 04 Mar 2011 20:37
    Adik C
    Poziom 25  

    Jaki schemat,to zwykły układ gwiazda-trójkąt sterowany czujnikiem ciśnienia,z odciążeniem, do autora tematu,ma kolega jakieś pojęcie o elektrotechnice??pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jak kolega by mógł to niech napisze jak czuje się na siłach,jakie tam jest sterowanie,tzn.jak się uruchamia sprężarkę,jakie ma czujniki,sprawdź czy na termiku z silnika niema zadziałania termicznego,i masz przerwany obwód sterowania,sprawdź też jak masz przyciski zał,wył, przycisk NC,ale najpierw konkrety zrób krótki opis,i nie wciskaj tych styczników jak nie masz o tym pojęcia!! bo jeszcze je sobie skleisz,pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    PS.nawet dobry zakup jak na leciwy już model.

  • #4 04 Mar 2011 20:38
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Witam
    Jest to typowy układ gwiazda - trójkąt.
    Najpierw załączają sie styczniki zewnętrzne, następnie prawy odpada a w jego miejsce natychmiast załącza się środkowy. Proszę sprawdzić wyłącznik termiczny.
    Podaję podstawowy schemat, u Pana jest bardzo podobnie.
    Jerzy
    Ale myślę że lepiej jak Pan poprosi o pomoc kogoś co wie o co chodzi. To że wywala bezpieczniki uważam za normalne w Pana przypadku, może jak układ będzie sam startował powinno być dobrze.
    Nie mogę wkleić bo mam format PDF. Proszę poszukać na Elektrodzie " Sterowanie_silnikami_Y_D[1]. Jak Pan nie znajdzie proszę podać wiadomość na jerzyhome(malpa)wp.pl prześlę schemat.
    Jerzy

  • #5 04 Mar 2011 20:42
    12robert12
    Poziom 28  

    Prosty układ rozruchu gwiazda-trójkąt z układem czasowym i termikiem. Nie widać czy jest przekażnik kontroli faz. Kompresor powinien mieć oznaczenie w którą stronę ma się kręcić - należy to sprawdzić zaraz po uruchomieniu.

    Sprawdź przekaźnik termiczny czy nie zadziałał, pod lewym stycznikiem jest termik naciśnij czarny guzik.

  • #6 05 Mar 2011 03:36
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    A zyle N Kolega podlaczyl ? Bo z fotografi wynika, ze NIE, a sterowanie tego ukladu jest na 220 V bez transformatora separujacego. To dzialac to nie bedzie, a stwarza poważne zagrożenie !!!!

  • #7 05 Mar 2011 07:19
    francikf1
    Poziom 9  

    NIemam do tego układu schematu.Proszę napisać pod co podłączyć tążyłę N ..CZyli musi być 5 żył?? 3 fazy podłączony na stycznik tak jak jest.Uziemienie do listwy tak jak jest podłączone ,a gdzie podłączyć żyłę N??

  • #8 05 Mar 2011 09:22
    :
    Poziom 19  

    Z tego co można wywnioskować to powinien być podłączony PEN. Żeby podłączyć oddzielnie N i PE, trzeba by na tych mostkach porozdzielać.
    Bez elektryka tu się raczej nie obejdzie...

  • #9 05 Mar 2011 10:21
    francikf1
    Poziom 9  

    Może zastosować soft start do silników 11kW?? w tym wypadku trzeba by było podłączyć silnik w trójkąt??Może poprzez to silnik by się normalnie uruchamiał i osiągał nominalne obroty.Na wyjściu z sprężarki zastosowałbym zawórodpręzający sprężarkę podczas rozruchu.Cisnienie tego kompresora to 11 bar ja po trzebuje tylko 8 bar..Co wy na to?? bedzie dzialać przy moich bezpiecznikach 25A.Dodam jeszcze ze prąd znamionowy do połączenia w trójkąt to 24A,silnik bedzie sam pracował na tych bezpiecznikach

  • #10 05 Mar 2011 11:48
    :
    Poziom 19  

    Zawór na pewno by się przydał. Powinno działać i w obecnym układzie, ale trzeba tylko prawidłowo wszystko podłączyć i przejrzeć. Soft start to raczej przerost formy nad treścią w tym przypadku.

  • #11 05 Mar 2011 13:17
    francikf1
    Poziom 9  

    Męczyłem się dziś z tym pół dnia i nic.Podłączyłem osobne zasilanie 220V pod przewód który idzie od wyłącznika termicznego na cewki a kable z wyłącznika termicznego podłączyłem bez pośrednio pod cewki gdzie on był podłączony.Nic nawet nie reaguje.Dodaje parę zdjęć może ktoś będzie miał jakiś pomysł.

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

  • #12 05 Mar 2011 16:24
    :
    Poziom 19  

    Bezpiecznik tam masz w sterowaniu, nie spalony ? Włącznik ciśnieniowy podłączony prawidłowo (styk zwarty gdy za małe ciśnienie) ? Ręczny przełącznik koło bezpiecznika działa jak należy ? Sprawdź "termik" powinien być zwarty na stykach gdzie są podłączone cienkie przewody sterownicze (styki 95 i 96).

    Zawory upustowe masz dwa, pewnie na obu stopniach...

  • #13 05 Mar 2011 16:29
    andrjalo
    Poziom 18  

    Ja bym zaczął od przekaznika czasowego.Jest na zdjęciu. Po naciśnięciu startu na wspólnym styku powinno pojawiś się napięcie. Najprawdopodobniej go nie ma. I po przewodzie znaleść przyczynę jego braku.

  • #14 05 Mar 2011 16:40
    12robert12
    Poziom 28  

    Ze zdjęć widać, że jest bezpiecznik w dolnym prawym rogu. Należy go sprawdzić, następnie przełącznik obok niego załączający.

    Dla elektryka to maks. 20min

  • #15 05 Mar 2011 18:56
    francikf1
    Poziom 9  

    Witam znalazłem przyczyne wybijania bezpieczników.Połaczenie w gwiazde jest na 600V i po przelączeniu w trójkąt który jest na 380V Wybija.Silnik podczas połączenia w gwiazde która jest na 600V osiąga gdzies 1/3 obrotów nominalnych i pobiera prąd 32A na faze a powinien według tabliczki znamionowej pobierać 14A.Niestety muszę go przezwoić .Oriętuje się ktoś Jaki jest kosz przezwojenia silnika 11KW ?? na 380V??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Niestety nie mam podłączonego czujnika ciśnienia i może dlatego gdzieś w obwodzie będzie przerwa.Wie ktoś gdzie się podłącza przewody tego czujnika ciśnienia??Bo spróbuje je zmostkowac.

  • #16 05 Mar 2011 18:59
    :
    Poziom 19  

    Zdejmij paski klinowe, niech silnik się rozpędzi i dopiero zmierz prąd na obu biegach, przy pełnych obrotach.

    14A to by pobierał przy pełnym obciążeniu połączony w gwiazdę i zasilony z sieci 690V (do dyspozycji masz sieć 400V).

    Przełącznik ciśnieniowy w szereg z tym bezpiecznikiem możesz wstawić - czyli na "fazie" zasilającej obwód sterowniczy.

  • #17 05 Mar 2011 19:37
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    Ten uklad musi byc podłączony 5żyłowym kablem !! Co do śilnika, jest ok. bo po przełączenu z gwiazdy w trojkat pracuje na 400V. Te pare niebieskich przewodow, na mostku, na bodaj ostatnim zdjeciu, gdzie jest podłączone ??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Acha, jeszcze jedno- czy ten kompresor jest wyposażony w elektrozawór startowy ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sorry, nie dopatrzylem, ma dwa elektrozawory.

    Dodano po 2 [minuty]:

    12robert12_ to nie bezpiecznik, a przekaznik czasowy, ja tam bezpiecznika dopatrzec sie nie moge.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jeszcze raz, tym razem na powaznie- jezeli masz Skype + multimetr, na podstawie tych fotek moze Cie doprowadze z tym do uruchomienia, lub nie :cry: / :D

  • #18 05 Mar 2011 19:51
    Adik C
    Poziom 25  

    No to jedziemy po trupach bo kolega lekko sobie nie radzi,na drugim styczniku od lewej z ostatniej fazy masz mostek brązowym przewodem na termik,sprawdź czy masz na nim fazę,jak tak to weź zrób mostek z tego brązowgo na czasówkę na zacisk A,ale sprawdz najpierw czy ktoś nie podłączył na A zera,to wtedy mostek do B,ale stawiam żed jak dasz do A to układ ruszy,wtedy tylko szukać przyczyny,przerwy, na stykach z przycisków lub lca,rozruch ustaw na 3s,na próbę góra 5s,pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pytanie pomocnicze a jak byś miał schemat to dał byś radę coś z nim zdziałać? bo mogę koledze wstawić schemat z kompresora tłokowego VAN,inna firma ale układ ten sam prosta gwiazda trójkąt.

  • #19 05 Mar 2011 20:12
    :
    Poziom 19  

    Adik C napisał:
    Pytanie pomocnicze a jak byś miał schemat to dał byś radę coś z nim zdziałać? bo mogę koledze wstawić schemat z kompresora tłokowego VAN,inna firma ale układ ten sam prosta gwiazda trójkąt.

    Ta jasne, główne połączenia takie same, cała reszta inna :D
    Jak widać coś tam już działa wiec wasze powyższe porady na razie są zbyteczne...

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Ten uklad musi byc podłączony 5żyłowym kablem !!
    A 4 żyłowym nie może ?

    Krzysztof Kamienski napisał:
    12robert12_ to nie bezpiecznik, a przekaznik czasowy, ja tam bezpiecznika dopatrzec sie nie moge.
    Daj że spokój, przecież bezpiecznik jest widoczny jak "byk" w całkiem innym miejscu...

  • #20 05 Mar 2011 20:23
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    Adik C_ chyba masz racje, z tym ze zdaje sie w rogu, prawym, na bocznej sciance widze wylacznik blyskawiczny, ktory sluzy do uruchomienia calosci. Nie widac przyciskow start-stop. Tyle tylko, ze calosc sterowania musi byc zasilana i z drugiej strony, wyglada mi to na ten izolowany mostek z niebieskimi przewodami do podlaczenia PEN. Dalej - elektrozawory upustowo-startowe podlaczone maja byc rownolegle do cewki stycznika (Y) (srodkowego) Wylacznik cisnieniowy ma byc polaczony szeregowo z tym niby glownym, na sciance.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Cd. Jezeli uszkodzony byl by przekaznik czasowy, to prawdopodobnie uklad uruchomil by sie tylko w trybie gwiazdy (Y)

  • #21 05 Mar 2011 20:23
    :
    Poziom 19  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Nie widac przyciskow start-stop


    A jak niby chciałbyś z nich skorzystać bez dodatkowego przekaźnika...

  • #23 06 Mar 2011 15:31
    francikf1
    Poziom 9  

    Najwazniejszy problem jak narazie to silnik który ma uzwojenie w gwiezdzie na 660V i mam problem z samym jego uruchomieniem.Orietujecie sie czy trzeba od nowa przezwajac silnik czy mozna jakos to ominąć i załączać go bez pośrednio z trójkąta który jest na 380V.MOze ktos ma do sprzedania silnik 11kW

    Sterowanie kompresora ALUP 11kW nie działa

  • #24 06 Mar 2011 15:33
    marian_em
    Poziom 25  

    Każdy silnik posiadający rozruch y/d można startować bezpośrednio w trójkącie. Tylko się zdecyduj czy jest on do przezwojenia czy pracuje poprawnie bo nie ma możliwości aby taki silnik poprawnie pracujący w trójkącie nie chciał pracować w gwieździe.

  • #25 06 Mar 2011 15:47
    francikf1
    Poziom 9  

    po podłączeniu silnika w gwiazdę która jest na 660v silnik osiaga jakies 1/4 obrotów nominalnych nastepnie po szybkim przelączeniu w trójkąt(silnik sie nadal obraca) natychmiast wybija bezpieczniki za licznikiem ktore mam B25A.Morzna jakoś to rozwiązać żeby nie wybijało bezpieczników?? w połączeniu w gwiazdę silnik powinien osiągać znamionowe obroty?? Znalazłem na allegro softstart który zmniejsza pobór pradu przy rozruchu o 50% tylko ze on kosztuje 1100zł.. jeśli mi to ktoś zrobi dam mu połowe z tego.



    Mod. ROBSON33
    Regulamin 15
    Proszę poprawić post nie usuwając powyższego wpisu .

  • #26 06 Mar 2011 15:53
    andrjalo
    Poziom 18  

    Na mój gust to źle odczytuje pan tabliczkę moze została pomyłka na niej. W gwiezdzie napięcie jest mniejsze i wynosi 220V na uzwojenie . A w trójkącie wynosi 380V na uzwojenie. Dla mnie ten silnik wytrzymuje 660V i moze być podłączany w gwiazadę i w trójkąt. Prądy opisane są prawidłowo przy napięciu 220V na uzwojenie prąd jest niższy a przy napięciu 380V jest wyższy. Po drugie skrzynka sterowania pokazuje wyraźnie że zasilaqnie jest jedno a nie dwa. Może pan zrobić inaczej, bezpośrednio podpiąć 3 fazy pod górne zaciski silnika i zewrzeć dolne i podać napięcie, silnik bębzie się kręcił w gwieździe pobierając ok 14A. Puszczanie go w trójkąt nie polecam ale może pan kupić przełącznik gwiazda trójkąt i za pomocą niego sprawdzić silnik. Jest to przełącznik ręczny co w prawo łączy silnik w gwiazdę a w lewo w trójkąt. Następnie jak się rozpędzi przełączyć w trójkąt. Oczywiście potrzeba pomierzyć prądy i w gwieżdzie i w tójkącie jak prądy się pokryją to silnik jest ok i należy wrócić do sterowania w skrzynce.

  • #27 06 Mar 2011 16:04
    francikf1
    Poziom 9  

    Prady zmierzylem wynosza 32A na faze w gwieździe według tabliczki znamionowej powinno byc 14A.Zmierzyłem cewki w silniku każda z nich ma taki sam opór i wynosi 1,2 Ohma.


    Mod. ROBSON33
    Regulamin 15
    Proszę poprawić post nie usuwając powyższego wpisu .

  • #28 06 Mar 2011 16:11
    andrjalo
    Poziom 18  

    To jest przy napięciu 220V na uzwojenie. Przy napięciu miedzyfazowym 660 było by w granicach 80A. Niech pan zmierzy prąd gwiazdy na silniku rozsprzężonym z kompresorem.

  • #29 06 Mar 2011 16:26
    :
    Poziom 19  

    Silnik, który ma być uruchamiany y/d musi mieć takie uzwojenia, tzn. 660/380V albo 690/400V.
    Ciężko będzie rozwiązać tą sprawę... Poszukaj "kumatego" elektryka.

  • #30 06 Mar 2011 17:16
    marian_em
    Poziom 25  

    francikf1 napisał:
    po podłączeniu silnika w gwiazdę która jest na 660v silnik osiaga jakies 1/4 obrotów nominalnych nastepnie po szybkim przelączeniu w trójkąt(silnik sie nadal obraca) natychmiast wybija bezpieczniki za licznikiem ktore mam B25A.Morzna jakoś to rozwiązać żeby nie wybijało bezpieczników?? w połączeniu w gwiazdę silnik powinien osiągać znamionowe obroty??
    Zdjąłeś paski czy sprawdzasz go w warunkach bojowych? Bo jeśli silnik jest połączony ze sprężarką to Twoje pomiary i efekty jego uruchamiania są - można by rzec - całkiem normalne.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty