Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy
Autor
Wiadomość
krzys001
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 5
Miasto: Wałbrzych

Post#1 Post autora tematu 06 Mar 2011 13:31   

Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Witam kolegów.
Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR.

Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem.

Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów.
Po około tygodniu podobna sytuacja tym razem podczas przyspieszania pod górkę, ponowne odpalenie i dalsza jazda bez problemów. Zacząłem przygląda się temu problemowi i zauważyłem bardzo dynamicznie zmieniającą się temperaturę silnika na wskaźniku w kabinie.

Istnieje pewna zależność wyłączenie silnika następuje tylko w sytuacji gdy wskaźnik temperatury silnika zbliża się do "12" lub osiąga "12"

Dotychczas obserwowałem położenie wskaźnika temperatury troszkę powyżej "11" niezależnie od trybu jazdy (pod górę z obciążeniem czy tez z górki) Teraz sytuacja wygląda tak>
Podczas normalnej spokojnej jazdy po mieście nic się nie dzieje a temperatura w granicach powyżej "11"
Podczas jazdy w trasie i tu 2 sytuacje pod górkę na obrotach powyżej 2800 temperatura gwałtownie wzrasta w sposób wręcz nie możliwy i gdy osiągnie "12" a ja nie odpuszczę obrotów następuje gwałtowny spadek mocy i jakby ograniczenie obrotów - mogę go wykręci na max 2500 coś jak by bez turbiny czy elektroniczna blokada.
Natomiast jak zaczynam zjeżdżać z górki temperatura gwałtownie spada oczywiście na wskaźniku do poziomu "10" (pierwsza kreska zaraz na początku wskaźnika) i gdy wtedy depnę mogę go kręcić nawet do max obrotów i nic się nie dzieje do momentu jak znowu wskaźnik osiąga położenie "12"

Oczywiście podczas wyłączenia lub ograniczenia mocy mruga sprężynka kody to p0251 i p1211 wiem co oznaczają i z czym się wiążą.

Wymieniłem oba termostaty duży i mały (olejowy), filtr paliwa, sprawdziliśmy działanie czujnika temperatury umieszczonego w głowicy - wygląda na sprawny zwłaszcza, że gdy wypięliśmy go z obiegu i zastąpiliśmy sztucznym oporem (wskaźnik stał w położeniu za dwie "12" ) to po rozgrzaniu silnika czyli dłuższej ostrzejszej jeździe wystąpił ten sam błąd i ograniczenie mocy pomimo że sztuczny opór podawał do komputera stałą temperaturę.
Samochód nie kopci, nie zużywa więcej paliwa niż dotychczas a temperatura zmierzona elektronicznym termometrem na podczerwień w momencie wyłączenia silnika wynosiła 87 *C

Proszę o pomoc, może ktoś miał podobna sytuację zwracam Wam uwagę, że ta sytuacja występuje tylko wtedy gdy na wskaźniku czujnika temperatury wskazówka osiąga położenie "12"
Gdzie szukać jeszcze innych czujników, które mogły by mierzyć temperaturę bo będę upierał się, że cała ta sytuacja wiąże się błędnym odczytem temperatury silnika>

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do dyskusji
Powrót do góry
   
grzebacz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 450
Miasto: prabuty

Post#2 06 Mar 2011 15:05   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


sterownik ogranicza dawke,ochrona przed przegrzaniem-zrób diagnostyke.podaj parametry!jaką temp widzi sterownik i to nie tylko cieczy?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Mar 2011 15:05   





Powrót do góry
   
krzys001
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 5
Miasto: Wałbrzych

Post#3 Post autora tematu 06 Mar 2011 15:49   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


No własnie w tym problem nie ma pomiaru temperatury cieczy, nawet na chłodnicy, jedyny czujnik jaki udało nam się znaleźć w samochodzie i na schemacie to czujnik temperatury silnika umieszczony w głowicy silnika. Pomiar diagnoskopem pokazywał zawsze max 90 *C i brak było jakichkolwiek sygnałów o przegrzaniu silnika, kody p0251, p1211.
Zrobiliśmy tez symulacje opornicą, podłączając ją w obwód czujnika temperatury silnika (tego w głowicy) stopniowo zmniejszając opór temperatura na silniki wzrastała aż do momentu włączenia wiatraka.
Powrót do góry
   
robert_d_g
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 287
Miasto: katowice

Post#4 06 Mar 2011 17:39   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Jeżeli oszukanie czujnika temperatury nie daje efektów i silnik przy znacznym obciążeniu gaśnie, to przeprowadź badanie ciśnienia paliwa w trybie rzeczywistym, bo te błędy to sugerują
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 560
Miasto: Warszawa

Post#5 06 Mar 2011 19:30   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Bardzo często uszkodzona wiązka czujnika temperatury jest przyczyną błędnych wskazań - warto spojrzeć na nią.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Mar 2011 19:30   





Powrót do góry
   
Top Serwis
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 09 Cze 2004
Posty: 845

Post#6 06 Mar 2011 21:44   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Wszystko wskazuje na awarię układu paliwowego, pompa CR - wtryski.
Temperatura w tym przypadku sugeruje, że to pompa traci ciśnienie po nagrzaniu .
Mam identyczny przypadek, naprawione wtryski a problem pozostał.
Można spróbować dolać mixolu do paliwa ok. 0,4l na zbiornik .
Wtedy sprawdzić jaki będzie efekt, poprawa=pompa.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Mar 2011 21:44   





Powrót do góry
   
krzys001
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 5
Miasto: Wałbrzych

Post#7 Post autora tematu 12 Kwi 2011 22:35   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Witam kolegów i sorry za tak długie milczenie ale problem rozwiązał się nie tak dawno i wcale nie do końca
Sprawa temperatury banalna, wadliwy termostat olejowy zareklamowany w salonie forda, reklamacja uznana i wymiana gratis przez serwis w ramach rekompensaty - dobrze że miałem rachunek z warsztatu i musieli uznać reklamowany termostat. Teraz temperatura jak w nowym dochodzi do 12 i ani drgnie niezależnie od sytuacji.
Ale to niestety nie rozwiązało problemy z odcinaniem mocy, nadal było to samo. Sprawdzone wszystkie czujniki i oki. Badanie wtrysków okazało sie istotne 2 z nich strasznie lały na przelewach po prostu złomy. Na kompie forda odczyt błędu był "błąd sterowania dawka paliwa" zregenerowane wymienione i próba (o kase lepiej nie pytajcie) NIBY GRA. Aż tu przy niskich obrotach około 2000 i wciśnieciu pedału gazu w podłoge ciach to samo, gwałtowny spadek mocy - jazda awaryjna i warsztat. Odczyt błedu " niewłasciwe ciśnienie na listwie paliwowej" czyli co POMPKA niestety tez nie wydala juz. Teraz czekam na lekko używaną z Anglii z młodego rozbitego mondka i może uda się w najbliższym czasie ją miec. jak tylko wymienie dam znac pozdro
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 560
Miasto: Warszawa

Post#8 13 Kwi 2011 13:52   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


robert_d_g napisał:
przeprowadź badanie ciśnienia paliwa w trybie rzeczywistym, bo te błędy to sugerują

Spróbuj zrobić - jak sugeruje kolega - test ciśnienia na listwie PODCZAS JAZDY - przy ok. 2000 obrotów jest największa dawka wtrysku (i ciśnienie na listwie) i wtedy najczęściej ciśnienie odbiega od zadanego.

U mnie w 2,0 tdci w takiej sytuacji (błędy P01211 i P0251) wsiadł do auta kumaty diagnosta z laptopem IDS na kolanach i jazda... W momencie wejścia w tryb awaryjny sprawdzał ciśnienie na szynie - jakie jest i jakie powinno być.
U mnie jest odczyt, że ciśnienie jest za duże, a nie za małe (wtryski też regenerowałem, przekonany, że to ich wina - dwa lekko przelewały za dużo). Są trzy możliwości:
-walnięty czujnik na szynie,
-walnięty zawór regulacyjny IMV pompy
-walnięta pompa.
Mam już załatwiony (używany, ale dobry) zawór regulacyjny, włożę do pompy i znowy pojadę na jazdę testową.
Znając życie - prawdopodobnie to pompa, ale chcę mieć pewność celowości wywalenia większej kasy.
Czujnik ciśnienia na listwie u mnie jest raczej dobry, bo czuć, że tryb awaryjny pojawia sie w momencie wyjątkowego kopa w okolicy 2000 obrotów. Gdyby przekłamywał w górę, osiągi by spadały, a nie rosły. Można wymienić na próbę szynę z czujnikiem (nie wymienia się samego czujnika), ale czuć że to nie to i szkoda czasu.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Kwi 2011 13:52   





Powrót do góry
   
Top Serwis
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 09 Cze 2004
Posty: 845

Post#9 24 Kwi 2011 13:08   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Pompę można w prosty sposób sprawdzić samemu, wystarczy byle interfejs na ELM do auta po lifcie.
Rozgrzewamy silnik do 90, odpinamy wtyczki elektryczne od wtryskiwaczy, zdejmujemy brązową wtykę z pompy- regulator ciśnienia .
Kręcąc rozrusznikiem odczytujemy cisnienie na szynie CR min. to 1080 bar , wynik poniżej złom pompa pod warunkiem szczelnych powrotów wtryskiwaczy. W pełni sprawna pompa wycisnie 1600bar.
Powrót do góry
   
paaulinka179
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 4
Miasto: Krasnystaw

Post#10 18 Sie 2011 23:24   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Panowie pomocy!!! Jestem (a raczej byłam do momentu pojawienia się usterki ) szczęśliwą posiadaczką Mondeo III 2.0 TDCi 130km. I mój problem wygląda w zasadzie tak jak i Twój Krzusiu001. Samochód nie ma mocy przy ok 3 tys obrotów, zapala się kontrolka od świec żarowych. Ostatnio przy wyprzedzaniu zgasł mi silnik. Spalanie nie wzrosło i samochód też nie kopci. Na diagnostyce wyszły mi te same błędy (P1211 i P0251). Do tej pory nie poczyniłam żadnych dalszych kroków co do usunięcia usterki tak więc Panowie powiedzcie mi od czego mam zacząć? W jaki sposób mogę sprawdzić te wtryski? Jestem kompletnie zielona w temacie samochodów tak więc proszę o jakąkolwiek pomoc bo sama tego chyba nie ogarnę :(
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 560
Miasto: Warszawa

Post#11 18 Sie 2011 23:50   

Re: Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy


Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2068651.html
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Mondeo MK3 2002r. 2,0 tdci spadek mocy
Strona 1 z 1
Podobne tematy
FORD/MONDEO - TDCI - nagły spadek mocy przy przyspieszaniu. (2)
Ford Mondeo TDCI -spadek mocy , wzrost spalania (10)
Mondeo Mk3 TDCI - Brak mocy po regeneracji wtryskiwaczy (11)
Mondeo MK3 TDCI kopci i nie ma mocy (31)
Mondeo Mk3 TDCi 130 KM 2002r. jak zakodować wtryski programem CDIF? (1)
Mondeo mk3 TDCi po przejechaniu 3,5 km gaśnie 2002r (28)
Mondeo 2.0 TDCi mk3 spadek mocy przy ok 3 tys obrotów... (4)
Mondeo TDCI MK3 2003 - Mondeo nie chce odpalić (1)
Niedogrzany silnik Mondeo mk3 TDCI (13)
Mondeo MK3 TDCi - kopci na biało (12)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.068 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony