X

C360 Zregenerowana pompa wtryskowa. Ciężko pali . Dymi na biało przy odpalaniu

Danielboczkow 10 Mar 2011 20:41
  • #1 10 Mar 2011 20:41
    Danielboczkow
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam

    Mam ciągnik URSUS c360

    Już jakiś czas temu zobaczyłem ze z pompy paliwowej typ wylotem ucieka paliwo, to zapytałem sie mechanika co i jak powiedział aby zregenerować pompę.

    tak wiec zrobiliśmy oddaliśmy starą na której ciągnik palił na dotyk.

    i odebraliśmy tą zregenerowaną wszystko elegancko poskładaliśmy tak jak było na tamtej.Mieliśmy mały problem żeby połączyc te rurki łaczące wtryski bo jakby to powiedziec nie pasowały trzeba było lekko je podgiąć no i weszły.

    wszystko było złożone wyglądało że ciągnik powienien teraz odpalić lecz na początku nawet nie lecial dymek z wydechu. po jakims czasie zaczął lecieć biały ale akumulatory siadły od tego chtałania go. Naładowaliśmy akumulatory ale postanowiliśmy odpalić go za pomocą szarpniecia przez inny ciagnik.
    Pierwsze odpalenie było ciężkkie, ale sie udało ciągnik pracował równo na duzych jak i na tych najmniejszych obrotach. Po godzince odpoczynku postanowilismy go odpalić znowu złapał na dotyk.
    Następnego dnia był znowu taki problem z odpaleniem. Kopcił na biało zapalał i gasł po chwili:(

    Już nie wiem czego to może być przyczyna regulacji tej pompy zy moze czegos innego
    dzieki z góry za jakies porady
  • #2 10 Mar 2011 21:10
    RYKITYKI
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Mam pytanie czy po regeneracji zalałeś ją olejem ?
  • #3 10 Mar 2011 21:15
    Danielboczkow
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak zalaliśmy ja olejem tyle ile było potrzeba
  • #4 10 Mar 2011 21:27
    jojna0411
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    To jeszcze napisz ile zapłaciłeś za tą regenerację?
  • #5 10 Mar 2011 21:32
    Danielboczkow
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dokładnie 300zł
  • #6 10 Mar 2011 21:44
    jojna0411
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Często to jest pseudo regeneracja, ci wielcy mechanicy ograniczają się często tylko do ustawienia takiego samego ciśnienia na sekcjach i oczyszczenia ją z zewnątrz. Kiedyś ojciec oddał pompę takiemu jednemu to koleś zrobił dokładnie to samo co napisałem i w dodatku zapchał ją towotem. Warto dołożyć te kilka stów więcej i mieć pewność że będzie dobrze zrobiona.
  • #7 10 Mar 2011 21:49
    Danielboczkow
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    No ale to co ja slyszałem ten mechanik jest polecany robił już nie jedna pompę i u nikogo nie było takich problemów.

    Jeśli chodzi o koszt tej regeneracji to w mojej okolicy dowiadywałem sie w paru miejscach i wszędzie była odpowiedź że albo już sie nie zajmujemy regeneracją pomp albo w takich cenach 250-320zł.

    Czytałem sporo po forach i jestem ciekaw czy to być może wina regulacji tej pompy??
  • #8 11 Mar 2011 07:11
    manta
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Układ jest nieszczelny, zapowietrza się.
  • #9 11 Mar 2011 16:33
    tomek130
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Pompa musi pochodzić kilka godzin jeśli problem sie będzie powtarzał a układ jest szczelny należy sprawdzić wtryskiwacze na próbniku(ewentualnie prze regulować lub wymienić).Jeżeli problem nie ustąpił wymontowujemy pompę i zawozimy do ponownego sprawdzenia, tak czasem sie zdarza.Warto sprawdzić jeszcze luzy zaworowe oraz zaworki na pompce zasilającej.
  • #10 11 Mar 2011 17:06
    437960
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli palił przed regeneracją (tak piszesz) o czym tu debatować pompa do poprawki.Za 300 zł. nie da się zregenerować porządnie pompy.
  • #11 11 Mar 2011 18:05
    Danielboczkow
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    no to zobaczymy jak w sobote pójdzie na cały dzień do roboty może bedzie dobrze


    napisze w niedziele czy sie coś zmieniło
  • #12 11 Mar 2011 20:57
    RYKITYKI
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Panowie drodzy jeżeli w całej okolicy takie są ceny napraw to nie rozumiem czemu się nie da za 300 .Rozumiem że w niektórych rejonach kraju mogą być ceny takie czy takie , ale klient nie zapłaci 500 skoro chcą 300 . Natomiast w tym przypadku może by tak spróbować opóźnić lub przyspieszyć zapłon . Skoro odkręcana była pompa to może jest przestawiony .A może ten pierścień łączący pompę z silnikiem źle założyłeś jest to do zrobienia mimo że tam jest tylko jedna możliwość to mnie się to udało i pompiarz mówił że nieraz widział takie cuda na trybie wycina się wtedy znak .
  • #13 11 Mar 2011 21:59
    zbigniew125
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam O ile pompa jest dobrze zrobiona to z pewnością może być źle ustawiony zapłon , lub nie trafione na sprzęgiełko . Jeżeli po tym ciężkim uruchomieniu ,silnik pracuje dźwięcznie [wręcz gra ] trzeba opóźnić zapłon , odciągając pompę od silnika , natomiast jeżeli pracuje miękko wręcz próbuje strzelać w tłumik , trzeba zapłon przyspieszyć , przekręcając pompą do silnika . Ale to tylko jeżeli pompa jest dobrze ustawiona przez pompiarza , chodzi w szczegółności o to aby wtrysk paliwa dla poszczególnych cylindrów odbywał na równi dla każdego tłoka . Ponieważ często się zdarza że pierwszy dostaje wtrysk na wysokości ustawionej przez nas , a pozostałe to na chybił trafił . Pozdrawiam Zbigniew
  • #14 11 Mar 2011 22:12
    tomek130
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Sprzęgiełka nie można źle ustawić jeśli nie ma rozpiłowanego podwójnego zęba na wielowpuscie. Panie zbigniew125 mógłby Pan to jaśniej wytłumaczyć " chodzi w szczególności o to aby wtrysk paliwa dla poszczególnych cylindrów odbywał na równi dla każdego tłoka . Ponieważ często się zdarza że pierwszy dostaje wtrysk na wysokości ustawionej przez nas , a pozostałe to na chybił trafił "
  • #15 12 Mar 2011 20:35
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Odpowiedź dla Kolegi tomek130.
    Chodzi tu o to, że jeżeli pompiarz schrzani pompę, tzn. nie wyreguluje prawidłowo śrub regulacyjnych na popychaczach tłoczków sekcji w pompie, to ustawiając zapłon na I cylindrze wszystko jest w porządku, tzn. początek wtrysku następuje gdy tłok znajduje się przykładowo 10mm przed GMP. Niektórzy uważają, że jest już dobrze ale z racji tego, że pompiarz schrzanił w II cylindrze początek wtrysku może nastąpić 15mm przed GMP a w III I IV jeszcze inaczej. Stąd Kolega zbigniew125 słusznie twierdzi, że wtrysk może odbywać się na chybił trafił dla cylindrów nr 2, 3 i 4.
  • #16 12 Mar 2011 21:30
    tomek130
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Chodziło mi o to że ktoś nie obyty z mechaniką z tej wypowiedzi nie zrozumie zbyt wiele chociaż uwaga słuszna. Może i na mechanice to sie nie znam ale zwykle pierwszą czynnością po zamontowaniu pompy na stanowisku to jest właśnie ustawienie początków tłoczenia i robi się to dla wszystkich sekcji a nie tylko dla pierwszej poza tym w miarę prosto to sprawdzić.
  • #17 13 Mar 2011 18:38
    437960
    Removed  
    Helpful post? (0)
    RYKITYKI wrote:
    Panowie drodzy jeżeli w całej okolicy takie są ceny napraw to nie rozumiem czemu się nie da za 300 .Rozumiem że w niektórych rejonach kraju mogą być ceny takie czy takie , ale klient nie zapłaci 500 skoro chcą 300 .

    Nie da się za 300zł.zregenerować bo nie wystarczy na części,a robocizna rozumiem czyn społeczny? W moich stronach też "regenerują" za tyle, ale traktory nie chcą na nich chodzić (głównie palić na zimno) .
  • #18 13 Mar 2011 19:15
    zbigniew125
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam Tak jak kolega cichus opisał , to miałem na myśli . A niestety w pompach po regeneracji często się to zdarza , niestety jest to niechlujność osoby naprawiającej pompę . Co do cen to jeżeli pompa nie ma uszkodzeń po awarii [ złamań , pęknięć ] to za 300 zł powinna być dobrze zrobiona , ponieważ sekcje nie są tak bardzo drogie . [ oczywiście bez pompki zasilającej ] Pozdrawiam
  • #19 13 Mar 2011 19:24
    jojna0411
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ja zapłaciłem 650 zł i została tylko stara obudowa pompy, w tej kwocie jest jeszcze pompka zasilająca, dźwigienka zewnętrzna i króćce
  • #20 13 Mar 2011 21:24
    tomek130
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Człowieku zmień ten opis sam regulator kosztuje ok 450 pln więc głupot nie pisz, zostają łożyska tulejki sekcje i robocizna.
  • #21 14 Mar 2011 06:44
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Nie jest droga regeneracja. Pewno gościu cię naciągnął. Ja płaciłem 370 za wymianę wszystkich sekcji, jedna kosztuje 17 zł, uszczelniacza łożysk na wałku głównym, tulejowanie regulatora,regulacja pompy i czterech wtryskiwaczy Pompę mi facet zrobił pierwszorzędnie. To samo w pompie zetora to już 700. Więc coś jest z tym twoim pompiarzem nie tak albo ci wymieniał wszystko czy trzeba czy nie.
  • #22 14 Mar 2011 07:25
    gromleon
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Panowie dajcie spokój, dajcie koledze czas na sprawdzenie innych opcji w tym wg mnie, nieszczelny układ paliwowy, stąd silnik przy zapalaniu dymi na biało, po prostu brak paliwa w układzie, możliwy też zły kąt zapłonu, ba możliwe także że paliwo było letnie i po tych mrozach w filtrach jest sama parafina, nikt nawet nie zapytał czy tam filtry ktoś wymienił!
    I jeszcze to "Następnego dnia był znowu taki problem z odpaleniem. Kopcił na biało zapalał i gasł po chwili:(" więc albo łapie powietrze w układzie paliwowych albo filtry są tak zabite że pompka zasilająca nie daje rady tego przepchnąć. Często gęsto nawet potrafi się zatkać układ paliwowy tuż przed pompką zasilającą itd.
    Ba, może nawet rozrusznik za wolno kręci itd itp, możliwości dużo.
    I co to znaczy wcześniej palił a teraz nie pali ile mniej więcej czasu minęło od tego dobrego palenia do momentu założenia pompy zregenerowanej?
  • #23 14 Mar 2011 09:17
    Danielboczkow
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeśli chodzi o rozrusznik to dobrze kreci bo na jesien był wymieniony na nowy

    Filtry są wymienione na nowe

    Na starej pompie palił bez problemowo a po samej wymianie były problemy

    Jak go odpalilismy w sobote to strasznie dziwne odejscie miał a dokladniej strasznie szybko wchodzil na wysokie obroty jak sie go przycisnelo i strasznie wolno spadały obroty to nas zadziwiło

    to postanowiliśmy ja dociagnac na srubach do ciągnika to znaczy wyregulowac ale nic to nie dalo
  • #24 14 Mar 2011 09:34
    gromleon
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    No to teraz sprawa wygląda już trochę jaśniej, sprawdź jeszcze na wszelki wypadek szczelność układu zasilania paliwem, a potem... potem oddaj pompę do lepszego zakładu. Powiem teraz z własnego doświadczenia, też kiedyś regenerowałem pompy aż kiedyś powiedziałem dość, kupiłem nową z gwarancją, wiem powiecie drogo ale coś za coś, mam spokój z tym elementem a w przypadku kiepskich fachowców w okolicy czasem to najrozsądniejsze wyjście, ale wszystko rozbija się niestety o koszty.
    Pozdrawiam
  • #25 14 Mar 2011 10:39
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Jest zle ustawiona pompa względem regulatora. Daje za dużą dawkę gdy dostaje obciążenia a za mało zmniejsza dawkę gdy puszczasz gaz.
    Temu też może ciężko palić bo przy ustawieniu pompy na rozruch silnik jest dosłownie zalewany paliwem. Reklamuj pompę puki masz jeszcze możliwość.
  • #26 14 Mar 2011 16:47
    Danielboczkow
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    No dzisiaj zadzwoniliśmy do tego typa co robił tą pompe i powiedział ze to jest nie morzliwe ze coś takiego sie dzieje
    To chcieliśmy oddać ją i niech oddaje kase i starą pompe to powiedział że w sobote najblizszą przyjedzie do nas do domu i postara sie ją naprawić a jak nie to tą naszą starą pompe zregeneruje i przywiezie
  • #27 15 Mar 2011 03:40
    miszagrom
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Proponuje Ci oddać tą pompę albo do poprawki, albo zmienić fachowca. Nie da się pompy dobrze naprawić za 300pln. A za 17 pln to kupisz sekcje ale chińskie. Na niektórych nawet nie udało mi się naregulować dawek. Dalsze kombinacje bez upewnienia się że pompa jest zrobiona prawidłowo, mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jeśli się rozbiegnie i spanikujesz, to do remontu pompy dojdzie Ci remont silnika.
  • #28 15 Mar 2011 07:00
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Droższa sekcja kosztuje 50 zeta. I wcale nie jest lepsza. Ogólnie pompa rzędowa jest chyba jedną z najtrwalszych pomp wtryskowych. Pomijając tą w 60-ce. Nie grzeszy ona ani trwałością ani precyzją. A montując sekcje za 2 stówy całkowity koszt regeneracji pompy w granicach 600 zł to duża przesada. Tak czy siak czekajmy co dowie się autor tematu.
  • #29 16 Mar 2011 01:07
    miszagrom
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Sewewryn7701 powiedz mi ile w życiu swoim naprawiłeś pomp wtryskowych, że potrafisz powiedzieć która sekcja jest lepsza która gorsza?? Tak z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. I może rozwiniesz temat ustawienia pompy względem regulatora. Wystarczy ze będzie to dotyczyło tylko pompy będącej przedmiotem rozmowy. No chyba że naprawiasz pompy wtryskowe i ładujesz chińskie sekcje do nich to rozumiem Twoja obronę chińskiej technologi. Jak 600 pln jest za dużo za naprawę pompy to musisz kupić traktor na pedały, będzie zdecydowanie ekonomiczniejszy. A mi jak ktoś przynosi szrot do naprawy to czasem i 600 złotych nie wystarczy. Ale na chińskich sekcjach nigdy bym nie dał gwarancji. I nie pisz głupot że nie ma znaczenia czy to chińskie czy inne sekcje np. wuzetem bo jesteś w błędzie do którego próbujesz przekonać innych. Pozdrawiam
  • #30 16 Mar 2011 10:43
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Wuzetem robi naprawdę porządne podzespoły do układów zasilania. Zdecydowanie polecam. Wystarczy usłyszeć ten mruk nowo zamontowanego rozpylacza, muzyka dla uszu:D
  Search 4 million + Products
Browse Products