Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Kamera cofania w samochodzie - zakłócenia

StaruchPl 23 Mar 2011 07:10
  • #1 23 Mar 2011 07:10
    StaruchPl
    Poziom 11  

    Witam wszystkich.
    Zamontowałem w samochodzie kamerę cofania jednak nie potrafię rozwiązać problemu jej podłączenia.
    Na postoju tzn. przy wyłączonym silniku kamera działa prawidłowo jednak po uruchomieniu silnika obrazu praktycznie nie ma tylko lecą pasy. Kamera jest podłączona do światła cofania.
    Próbowałem podłączyć zasilanie kamerki z lampy przeciwmgielnej - efekt taki sam. Jedynie po podaniu napięcia z żarówki oświetlającej wnętrze bagażnika było OK. Również podając napięcie z innego akumulatorka kamera działa.
    Samochód to Passat B6 diesel 1.9 z roku 2007.
    Może przyczyną jest sposób zasilania żarówek, komputer sprawdza czy są one sprawne i może podpinając dodatkowy odbiornik (kamera) zaczyna coś wariować.
    Bardzo proszę o pomoc

  • #2 23 Mar 2011 07:58
    kamilekaaaaa
    Poziom 23  

    Zrób sobie sterowanie na przekaźniku z innego źródła zasilania w aucie.

  • #3 23 Mar 2011 08:17
    StaruchPl
    Poziom 11  

    Ok tak spróbuję po powrocie z pracy.
    Zastanawia mnie jednak pewna sprawa.
    Czy przekaźnik będzie działał prawidłowo (tzn. nie będzie klepał)? Wiem że trzeba do niego podłączyć równolegle diodę.
    Ciekawe również czy komputer nie będzie pokazywał błędu?
    Ale zobaczymy - dam znać jak poszło.

  • #4 24 Mar 2011 07:29
    StaruchPl
    Poziom 11  

    Już wszystko w porządku.
    Tak jak pisałeś sterowanie przekaźnika ze światła cofania, a zasilanie kamery podłączyłem równolegle z zasilaniem radia.
    Wielkie dzięki za pomoc.

  • #5 18 Cze 2011 16:33
    luxator1000
    Poziom 9  

    Witam elektromaniakow!

    Ostatnio kupilem w necie najprostszy chinski zestaw cofania.
    http://all4.html

    Nie mam zamiaru montowac go w samochodzie ale w pomiesczeniu ktore 2-4 razy dziennie bedzie podgladane. Dlatego nie chcialem inwestowac duzo wiecej pieniedzy w profesjonalny sprzet do monitoringu . Zestaw niby jest nowy i sprawny ale mimo to nie dziala ! Kamere podlaczylem pod zasilacz od routera ( 12 V 1 A ) i kamera fajnie przekazywala obraz na telewizor. Natomiast problem jest z uruchomieniem monitora dolaczonego do zestawu . Podlaczam go pod taki sam zasilacz ( 12 V 1 A) , sprzezam go z kamera i nic nie wyswietla. Odeslalem " wadliwy" monitor, dostalem nowy , podlaczam w ten sam sposob i nadal nic. Moze ktos z Forumowiczow wie w jaki sposob uruchomic w domu ( z pradu 230V) ten zestaw! ? Z gory dziekuje za wszystkie porady!

    Moderowany przez Przemo9826:

    Nie zamieszczamy linków do aukcji.

  • #6 18 Cze 2011 16:59
    Zico63
    Poziom 37  

    A jaki pobór mocy ma ten monitor? Czy aby nie większy od tego jednego ampera?
    Spróbować monitor na źródle o większej wydajności (mocy). Najlepiej akumulator motocyklowy, samochodowy.

  • #7 18 Cze 2011 19:55
    luxator1000
    Poziom 9  

    przymierzalem sie z zamiarem podlaczenia calego zestawu pod akumulator samochodowy . Wlasnie wrocilem z garazu i odziwo zestaw dziala :-) Teraz zachodze do glowy jaki musze kupic prostownik > 12V i 2A ? Ile dokladnie amper ( nie amperogodzin ) ma akumulator sam. ?

  • #8 18 Cze 2011 23:42
    Zico63
    Poziom 37  

    Ja rozumiem, że kiedyś trzeba zacząć przygodę z elektryką - ale może najpierw od czegoś łatwiejszego?
    Kolega myli wszystko praktycznie, łącznie z kolejnością postępowania. Najpierw należy odczytać parametry urządzenia z tabliczki lub naklejki z tyłu obodowy: napięcie (to już wiemy, 12V), dalej pobór mocy (w watach [W]) lub pobór prądu (w amperach [A]). Dopiero według tego szuka Kolega sprzętu zasilającego. Np prostownika 12V/3A.
    Akumulator... Hm, akumulator o pojemności np. 50Ah ma zwyczajowo prąd rozruchowy ok. 500A - powinno wystarczyć, prawda? A to, że ma 500A nie powinno przestraszyć Kolegi, bo monitor weźmie tylko tyle prądu z akumulatora ile potrzebuje (ile jest na naklejce napisane).

  • #9 19 Cze 2011 16:57
    luxator1000
    Poziom 9  

    elektryka to nie moja branza dlatego pytam o porade na forum.
    Zestaw wstecznego cofania dzialal podlaczony pod akumulator o parametrach 12 V 62 Ah i 480 A (EN) . Podsumowujac - jaki powiniennem zastosowac transformator zeby uruchomic ten zestaw podlaczajac go do sieci 230 V ?

  • #10 19 Cze 2011 17:02
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Podaj co masz napisane na tabliczce monitora, nikt tu jasnowidzem nie jest.

  • #11 19 Cze 2011 17:29
    luxator1000
    Poziom 9  

    to było by zbyt proste gdyby była tabliczka znamionowa na monitorze :-) . Nie ma na nim żadnej tabliczki . Nawet w pudełku chińczycy na dołączyli żadnej kartki. Jedno jest pewne - zestaw działał podłączony do akumulatora samoch. o podanych wcześniej parametrach

  • #12 19 Cze 2011 17:44
    Zico63
    Poziom 37  

    Nada się każdy prostownik 12V połączony z dowolnym 12V akumulatorem (jak w czasie ładowania akumulatora) i pod to podpiąć zestaw. Dlaczego tak? A dlatego, że same prostowniki wnoszą zakłócenia (tętnienie prądu) i akumulator ma je akumulować właśnie (stad jego nazwa, akumuluje nie tylko energię!).

  • #13 19 Cze 2011 17:56
    luxator1000
    Poziom 9  

    nie da sie prosciej? Montaz dodatkowego akumulatora odpada ( to jest ekskluzywne pomieszczenie a postawiony w kacie akumulator bedzie pasowal jak piesc do oka ). Poleccie tylko jeden prostownik i bede bardzo wdzieczny . Dzisiaj w markecie ogladalem rozne prostowniki 12V . Myslicie ze taki prostownik o mocy 250 W pociagnie ten zestaw? Wczesniej kupilem podobny prostownik tylko o mocy 50 W i chodzila na nim tylko kamera

    Znowu pisownia. Nie działa klawisz Shift? Następnym razem będzie ostrzeżenie. Popraw wszystko.

  • #14 19 Cze 2011 18:33
    Zico63
    Poziom 37  

    To wszystko jest gdybanie. Gdyby choć Kolega zmierzył miernikiem pobór prądu zestawu przy zasilaniu z samochodowego akumulatora - byłyby podstawy do wyliczeń; albo jest może w zestawie bezpiecznik - jaką ma wartość?
    250W to za dużo. W zupełności wystarczy 50W÷100W czyli ok. 8A. Gdyby zestaw "ciągnął" więcej prądu, jakie grube kable musiałyby być; no i jak wielkie a niepotrzebne obciążenie dla instalacji pojazdu by to stanowiło. Myślę że tak 5÷8 A wystarczy.
    To w takim wypadku musi być wmontowany wewnątrz prostownika kondensator elektrolityczny na min. 2000µF/50V; + kondesatora na plusowy przewód z "krokodylem" (wyjściowy :D) a - kondensatora na minusowy przewód z "krokodylem". Choć trochę wygładzi te tętnienia. Ale nie gwarantuję - w przeciwieństwie do wersji z akumulatorem, gdzie już spokojnie mogę dać swą głowę.

  • #15 19 Cze 2011 21:24
    luxator1000
    Poziom 9  

    nie sadzilem ze podlaczenie na pierwszy rzut oka prostego ukladu elektryczno / elektronicznego bedzie przypominalo uruchomienie zaplonu w silnikach rakietowych .Jednak mam nadzieje ze jako specjalisci spokojnie podsuniecie mi dobre i skuteczne rozwiazanie . Na bezpieczniku w monitorze sa takie oznaczenia F2AL 250 V .Pomoze to chociaz troche?
    Znowu pisownia. Nie działa klawisz Shift? Następnym razem będzie ostrzeżenie. Popraw wszystko.

  • #16 19 Cze 2011 21:39
    Zico63
    Poziom 37  

    Nie wiem czy to drugi z "fusów" *) czy też faktycznie ma obciążalność 2A i to wyznaczałoby wówczas wielkość prostownika: od 3A w górę.
    *) - "Fuse" z ang. to bezpiecznik.

  • #17 19 Cze 2011 21:53
    luxator1000
    Poziom 9  

    na kablu jest tylko ten jeden bezpiecznik ( byc moze w srodku monitora jest drugi ). Nareszcie pojawiaja sie konkrety :-) A jesli chodzi o moc w W ? skoro 50 bylo za malo ,250 W bedzie za duzo to moze cos pomiedzy? :-)

  • #18 19 Cze 2011 21:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zatem prostownik 50W powinien wystarczyć . Jeżeli monitor na nim nie działa to prostownik/zasilacz/ nie ma 50 W wydajności. Szukaj dobrego zasilacza o parametrach 12V i min 3A lub 50VA lub 50W.

  • #19 19 Cze 2011 22:00
    luxator1000
    Poziom 9  

    wielkie dzieki za wszelkie porady!! poszukam jutro prostownika o takich parametrach i podziele sie jaki byl wynik nierownej walki pomiedzy : chiny- Polska

    Znowu pisownia. Nie działa klawisz Shift? Następnym razem będzie ostrzeżenie. Popraw wszystko.

  • #21 19 Cze 2011 22:25
    luxator1000
    Poziom 9  

    ok , zatem poszukam zasilacza 12V 3 A. Szkoda ze monitor nie dzialal na sasilaczu z routera ( 12V 1 A )

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Olewasz polecenia moderatora. Ostrzeżenie za pisownię i 14 dni blokady pisania.

  • #22 22 Kwi 2013 22:52
    michallodz
    Poziom 17  

    Sorry za wykopanie trupa ale mam szybkie pytanko :)
    Mam podobny problem jak silnik nie pracuje wszystko wygląda ok ale jak zapale pół monitora jest w tęczy. Czy zasilanie na przekaźniku mam zrobić do monitora czy do kamery? Czy do obu?
    Pozdr

  • #23 23 Kwi 2013 08:30
    StaruchPl
    Poziom 11  

    Do kamery. Te zakłócenia pochodzą z kamery

  • #24 23 Kwi 2013 17:05
    michallodz
    Poziom 17  

    OK to jeszcze zapytam czy jak 'pociągnę' kabel bezpośrednio z akumulatora to powinno być ok? Oczywiście zamontuję jakiś pstryczek żeby nie rozładowała mi aku :)
    A tak swoją droga czy są jakieś przeciwwskazania do tego żeby kamera działała cały czas? Żeby służyła mi jako wsteczne lusterko którego mi w Ducato bardzo brakuje :)

  • #25 24 Kwi 2013 08:41
    StaruchPl
    Poziom 11  

    Tak możesz podpiąć bezpośrednio do akumulatora. Możliwe jest również żeby kamera cały czas pracowała - jako lusterko wsteczne. Tylko zainwestuj w coś konkretnego bo te najtańsze mogą nie wytrzymać ciągłej pracy.

  • #26 02 Sty 2014 21:53
    slawmilcz
    Poziom 2  

    Panowie, czy jeden z kabelkow zasilajacych zarowke swiatla cofania to 12V, a drugi to zwykla masa? Czy do zasilenia cewki przekaznika mogę użyc poprostu tych dwoch kabelkow, czy muszę szukac innej masy w samochodzie?

  • #28 02 Sty 2014 23:09
    slawmilcz
    Poziom 2  

    Czytałem, że światło cofania jest zasilane prądem zmiennym (VW i Audi na lampy podaje skutecznie 12V z modulacją PWM). Czy to prawda i czy to oznacza, że zasilanie idzie z komputera samochodowego?

    Czy światlo cofania jest sterowane +12V, a drugi przewod jest zawsze podłączony do masy?

    Czy ważne jest, aby równolegle do cewki przekaźnika podłączyc diodę prostowniczą w kierunku zaporowym, aby zabezpieczyć komputer przed "szpilkami" wysokiego napięcia generowanymi przez cewkę?

    Z góry dziękuję

  • #29 03 Sty 2014 00:08
    tzok
    Moderator Samochody

    slawmilcz napisał:
    Czytalem, ze swiatlo cofania jest zasilane prądem zmiennym (VW i Audi na lampy podaje skutecznie 12V z modulacją PWM). Czy to prawda i czy to oznacza, ze zasilanie idzie z komputera samochodowego?
    W ten sposób realizowany jest Stop/Pozycyjne ale o cofania nie słyszałem. No i skoro jest modulacja PWM to napięcie skuteczne ma niższą wartość niż kluczowane ;)

    slawmilcz napisał:
    Czy wazne jest, aby rownolegle do cewki przekaznika podlaczyc diode prostownicza w kierunku zaporowym, aby zabezpieczyc komputer przed "szpilkami" wysokiego napięcia generowanymi przez cewke?
    Jeśli światła są sterowane elektronicznie i/lub jest kontrola przepalonej żarówki to ważne.

  • #30 03 Sty 2014 00:23
    slawmilcz
    Poziom 2  

    Sygnał video z kamery mam podłączony poprzez wejscie AV do tunera TV i następnie do radia RNS 510.
    Po odłączeniu biegu wstecznego radio próbuje wyświetlać obraz z kamery jeszcze przez kilka sekund (taka funkcjonalność).

    Z tego względu planuję podłączyć przekaźnik czasowy zwłoczny (sterowany +12V):
    http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p137,przekaznik-czasowy-wydluzajacy-3srp30
    Wymaga on doprowadzenia dodatkowego napięcia zasilania 12V do podtrzymania zwory przekaźnika.

    Rozumiem, że układ sterowania mogę podłączyć równolegle do żarówki,
    a przekaźnik mogę zasilić tym samym napięciem 12V, co użyję do zasilenia kamery cofania, np. pobranym z kostki radia RNS 510.

    Czy ktoś mógłby potwierdzić, że takie rozwiązanie będzie działać prawidłowo?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty