Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Układ sieci TT - jakie różnicówki?

Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Elektryka Instalacje i Sieci -> Układ sieci TT - jakie różnicówki?
Autor
Wiadomość
ratownik-86
Poziom 8
Poziom 8

Miasto: Lublin

Post#1 Post autora tematu 23 Mar 2011 20:45   

Układ sieci TT - jakie różnicówki?

Witam
Zajmuje się instalacjami elektrycznymi ale nie urywam że jestem osobą początkującą w tej dziedzinie, w związku z tym mam kilka pytań dotyczących projektu domu, w którym mam zrobić elektrykę.

1. Typ uziemienia systemu należy wykonać w układzie TT. Czy ma to jakiś wpływ na rodzaj wyłączników różnicowo-prądowych? Chodzi o to ze w projekcie każdy obwód zabezpieczony jest różnicówką z członem nadprądowym. Moim zdaniem jest to bardzo nie ekonomicznie i zastosowałbym jedna różnicówkę na kilka obwodów. Wiem ze w układzie TN-C-S nie jest to normalne. Jak sprawa wygląda w TT?

2. Czy instalacja może zostać wykonana przewodem OMY (linka)?

3. Przyłącze nie jest wprowadzone do szafki złączowo kablowej. Czy jako wykonawca mam go tylko wprowadzić do tej szafki czy też wpiąć?

4. Czy żyrandole należy uziemiać? Z tym wiąze się inne pytanie - skoro do żyrandoli przeznaczony jest wył świecznikowy to czy trzeba go zasilać przewodem 4-żyłowym

Z góry dziekuje za wszelkie podpowiedzi
Powrót do góry

Google

Google Adsense

Post# 23 Mar 2011 20:45   

Powrót do góry

retrofood
Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci
Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

Miasto: Stalowa Wola

Post#2 23 Mar 2011 21:00   

Re: Układ sieci TT - jakie różnicówki?