Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 05 Kwi 2011 14:36
    przemas19694
    Poziom 14  

    Witam. Kupiłem Hyundai Tucson 2l CRDI. Zauważyłem po kilku dniach, że po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu samochód dostaje drgań, które ustają po wejściu na wyższe obroty ( pow.2tys.) Jeździłem już kilkoma dieslami i pierwszy raz mam coś takiego. Oczywiście próbowałem po wrzuceniu biegów dawać więcej gazu, ale jest to bez znaczenia. Nie jest to wina obrotów. Fachowiec podpowiada, że może to być koło dwumasowe lub tarcza sprzęgła, ale to można zobaczyć dopiero po rozebraniu. jak ustalić, co jest przyczyną? Samochód ma 130.000km.

  • #2 05 Kwi 2011 22:52
    diagnosta06
    Poziom 16  

    może wał napędowy ?

  • #3 06 Kwi 2011 08:04
    przemas19694
    Poziom 14  

    Chyba nie. Po kilkukrotnym naciskaniu pedału sprzęgła na jałowym biegu pojawia się "terkotanie" ze skrzyni biegów. Zanika jak sie przygazuje lub naciśnie ponownie pedał sprzęgła. To samo terkotanie pojawia się przy ruszaniu dźwignią zmiany biegów na jałowym biegu. To "terkotanie" pojawia się właśnie w trakcie jazdy na 2-3 sekundy po zmianie biegów. Wtedy są też te wibracje silnika i całego samochodu.

  • #4 06 Kwi 2011 08:05
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Dwu masa to częsta usterka, tak samo jak wtryski. Sprawdź wtryski, bo szybciej i taniej.

  • #5 06 Kwi 2011 11:06
    przemas19694
    Poziom 14  

    Silnik i wtryski są wg mechanika ok. Auto było sprawdzane komputerem, było ok. Wg mechanika "terkotanie" pochodzi ze skrzyni biegów, jakby coś przy pewnych obrotach uderzało o obudowę skrzyni lub jakaś zębatka. Nie można jednak tego sprawdzić bez rozbierania skrzyni. A to są już koszty. No i reduktor był już kiedyś rozbierany. Ale napędy działają.

  • #6 06 Kwi 2011 14:46
    diagnosta06
    Poziom 16  

    istnieje taka mozliwość , trzeba osłuchać na podnosniku przy wbitym biegu i obracajacych sie kołach

  • #7 06 Kwi 2011 19:34
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    no to dwu masa

  • #8 07 Kwi 2011 09:34
    przemas19694
    Poziom 14  

    Mechanik osłuchał na podnośniku i ewidentnie wg niego wskazuje na skrzynię biegów.


    Sprawa wyjaśniła się. W serwisie Hyundai powiedziano mi, że przyczyną jest jazda samochodem poniżej 2tys. obrotów. Ten typ diesla 2l CRDI musi pracować na wyższych obrotach. Tak jest zalecane. Jeśli pojazd jest eksploatowany inaczej, w skrzyni biegów powstają nieodwracalne luzy . Stąd to terkotanie przy pewnych obrotach. Naprawa wchodzi w grę ale przy olbrzymich kosztach.Najlepiej wymienić na inną, sprawną skrzynię. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

  • #9 23 Cze 2011 22:06
    zamachowy
    Poziom 1  

    przemas19694 napisał:
    ........... W serwisie Hyundai powiedziano mi, że przyczyną jest jazda samochodem poniżej 2tys. obrotów. Ten typ diesla 2l CRDI musi pracować na wyższych obrotach. Tak jest zalecane. Jeśli pojazd jest eksploatowany inaczej, w skrzyni biegów powstają nieodwracalne luzy . .....
    .
    Prawda leży w kilku różnych miejscach:
    1/skoro wysoki moment jest już przy 1800 obr/min,tzn ,że producent przewidział jego wykorzystywanie
    2/nie ma najmniejszego powodu oby nie jeździć z prędkościa obrotowa silnika 1500 rpm przy małym obciążeniu silnika( niskie biegi,plaska droga)
    3/technika jazdy typu 5 bieg i 1000 obrotów i PEŁNY BUT rozwali KAŻDĄ SKRZYNIĘ
    btw
    miałem Santa Fe teraz mam Tucsona 150 KM ,stad trochę z nimi doświadczeń
    pzdro

  • #10 23 Cze 2011 22:42
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Zapytaj o update softu. Powinno załatwic sprawe.

  • #11 24 Cze 2011 08:06
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    kulbin

    Sporo autoryzowanych serwisów poprawia soft. Skoro brak usterek mechanicznych w tym Tucsonie takich jak EGR, dwu masa, wtryski, to ja radze sprawdzic soft. Jest sporo poprawek, które sam robilem pracujac w Hyundaiu.

  • #12 20 Lis 2011 21:56
    fafa_e30
    Poziom 9  

    witam też mam podobny przypadek tylko że po odłączeniu kostki z dyfra tylnego on ustaje tak jakby przy normalnej jeździe się sam załanczał co to może być jakie powinno być napięcie na kostce ????, po wyciągnięciu bezpiecznika 4wd też jest dobrze

  • #13 20 Lis 2011 22:25
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    cos krecisz? co ma naped na tył i wibracje silnika?

  • #14 20 Lis 2011 22:34
    fafa_e30
    Poziom 9  

    u mnie właśnie tak jest po wypięciu tej kostki jest dobrze moim zdaniem za duże mam na niej napięcie

  • #15 20 Lis 2011 23:54
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Co ma napięcie napedu tyłu do pracy silnika?
    Przeciez tam jest sprzegło do załaczania tyłu.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty