Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Seicento 1.1 MPI - Kilka pytań

djmartin1981 10 Kwi 2011 20:49
  • #1 10 Kwi 2011 20:49
    djmartin1981
    Poziom 7  

    Witam.
    Chcę kupić Seicento 1.1 MPI na LPG.
    Oglądałem już kilka sztuk ale wszystkie te autka miały silnik dosyć mokry z oleju od strony chłodnicy.
    Czym to jest spowodowane?
    Czy to normalne?
    Słyszałem, że ten MPI to najlepszy silnik pod LPG, że 900-tkę to trzeba co chwilę regulować bo ciągle coś ten gaz szwankuje.
    No i jeszcze jedno - czy punktowa korozja tylnej klapy to normalność?
    Z góry dziękuję za rady i pozdrawiam.

  • #2 11 Kwi 2011 21:56
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Korozja na tylnych klapach to słaby punkt w Fiacie. A "ulany silnik" to wina uszczelki pokrywy głowicy. Koszt zakupu około 12zł. Silnik 1100 "Fire" Fiata jest bardzo udaną jednostką ,bardzo popularną (CC ,SC ,Punto ,Panda) i dość "niedrogą" w eksploatacji. Pozdrawiam!

  • #3 12 Kwi 2011 00:48
    pantera2233
    Poziom 13  

    korozja tylnej i przedniej klapy to normalka. Ulany silnik też-wymiana uszczelki jak kolega wyżej pisze. Po kupnie wymień rozrząd to będziesz miał spokuj z silnikiem na kolejne 70tys.km. I NAJWAŻNIEJSZE : kup od właścicela nie do handlarza: właściciela wypytasz o wszystko co jest grane z autkiem. A handlarz to Ci powie: "stan idealny, igła od starszego pana, który nie palił, auto kupił i trzymał w garaż-dlatego mały przebieg. A przed sprzedażą wymienił rozrząd dla nowego właścicela"Pozdr!

  • #4 12 Kwi 2011 18:20
    tzok
    Moderator Samochody

    Do Seicento 1.1 MPI powinien być montowany wyłącznie wtrysk LPG IV generacji, w kwestii silnika to wymaga regulacji luzów zaworowych co 20-30 tys. km, bo o ile kojarzę to od czasów 1.1 SPI nic się nie zmieniło i nadal ma regulację luzów na płytkach.
    Ogólnie silnik bardzo udany, trwały (wytrzymuje ok 300tys. km bez remontu), prosty konstrukcyjnie, a przy tym mający niezły stosunek mocy do pojemności. Co dziś niezwykle rzadkie posiada tzw. bezkolizyjny rozrząd (zerwanie paska rozrządu nie powoduje uszkodzenia silnika).
    Olej lubi wyciekać spod uszczelki pokrywy rozrządu jak i oringu pod uchwytem cewek (z dawnych czasów pozostał tam otwór na aparat zapłonowy), lubią też rdzewieć miski olejowe (stalowe).

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty