Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Centralny zamek w BMW E46

Maniek1074 11 Kwi 2011 08:06
  • #1 11 Kwi 2011 08:06
    Maniek1074
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. jesteem tutaj nowy, więc jeśli palnę jakieś głupstwo prosze o wyrozumiałość.
    Kupiłem BMW E 46 318i 1998, w którym nie działał centralny zdalnie czyli z pilota w kluczyku. Mechanicznie otwierając i zamykając kluczem wszystko śmiga jak złoto. Z wyłącznika w konsoli też działa jak trzeba. Próbowałem inicjować kluczyk zgodnie z instrukcją z forum, ale mimo moich starań niwe udawało mi się tego dokonać, dodam ze najpierw wymieniłem baterię w pilocie na nową. Podczas zabawy w inicjację rozładowałem baterię więc postanowiłem ją podładować. Do ładowania zdiałem klemę z minsa w akumulatorze. Po załadowaniu akumulatora i podpięciu klemy spróbowałem ponownie zainicjować kluczyk. Poszło za pierwszym razem i centralny z pilota chodził jak marzenie ale cóz po pół godziny znowu wszustko się wysypało i pilot nie otwierał samochodu. Ponowną inicjącję udało mi się przeprowadzić dopiero po odpięciu na kilka minut ujemnej klemy akumulatora. Centralny znów zadziałał bez zarzutu wsiadłem do auta i prowadziłem go z godzinę wysiadłem zamknąłem i otworzyłem pilotem w kluczyku i wszystko chodsziło. Odszedłem od auta na jakąś godzine po powrocie próbowałem go otworzyć ale bezskutecznie. Znów mi się rozkodowało. Dlaczego samochód nie zapamiętuje czestotliwości z kluczyka. Sensor centralnego mam najprowdopodobniej obok wyłącznika świateł. W lusterku nic nie ma. Pomocy koledzy może ktoś ma jakąś koncepcje co do mojego problemu.

  • #2 11 Kwi 2011 11:09
    płetwa
    Poziom 27  

    Po pierwsze baterii się nie ładuje. Po drugie co za dziadostwo kupiłeś skoro tak szybko wysiadła, ku jakąś porządną baterię, nie jakiś chiński chłam.
    Taka bateria w pilocie powinna wytrzymać kilka lat. Ja zakładałem centralny ze trzy lata temu używam jednego pilota i wciąż działa.
    http://www.napad.pl/katalog/produkty-115-404-bateria-12v.htm

  • #3 11 Kwi 2011 20:55
    gracus7
    Poziom 26  

    Po pierwsze w kluczyku do E46 nie ma baterii tylko przylutowany akumulator(który wygląda jak bateria CR2025) ładowany ze stacyjki czyli im dłużej jeździsz tym więcej się ładuje a jak auto długo stało to i akumulator padł. Otwórz pilota i podładuj czymś troszkę akumulator albo wymień go na nowy a później zaprogramuj kluczyk zgodnie z poniższą instrukcją

    Kodowanie kluczyka E46 (inicjalizacja pilota) w przypadku, gdy wymiana baterii w kluczyku trwała dluzej niż 1 min - cop spowodowało rozkodowanie kluczyka- obowiązuje rownież przed użyciem nowego nadajnika (kiedy np. poprzedni miał usterkę):
    1. Wsiąść iz amknąć drzwi kierowcy.
    2. Kluczyk zapłonu obrócić w zamku w kierownicy na chwilę (maks.5sek) w polozenie "1" i z powrotem ustawić na "0".
    3. Przycisk "1" pilota( na kluczyku z lewej strony pod przyciskiem głównym) nacisnąć i przytrzymać. Przycisk "2" (po prawej stronie poniżej przycisku głownego w kluczyku) nacisnąć krótko tzrykrotnie ( x 3) raz za razem w ciągu 10 sekund nie puszczając przy tym przycisku "1".
    4. Puścić przycisk "1".
    5. Centralne ryglowanie sygnalizuje ryglując i natychmiast odryglowując, że inicjalizacja pilota jest skuteczna.

    W razie braku reakcji centralnego ryglowania trzeba ponownie przeprowadzić inicjalizacje pilota.
    Jeżeli posiadacie inne kluczyki z pilotem (łącznie do 4 szt. do tego auta!!), trzeba je równiez inicjalizować, każdy w ciągu 30 sekund po poprzednim. Nie wolno przy tym poruszyć zamka kierownicy!!

  • #4 11 Kwi 2011 20:56
    momik12
    Poziom 31  

    Tak tylko założycielowi tematu chodzi o nadajnik w kluczyku, a tam siedzi inna bateria.
    Pytania są dwa:
    Czy dioda w kluczyku miga w czasie braku reakcji pilota?
    Jaki błędy zgłasza ZKE?

    P.S. W tym roczniku siedzi jeszcze normalna bateria. Późniejsze (od przełomu 2000r) miały już ten ładowany pętlą stacyjki.

  • #5 12 Kwi 2011 09:00
    Maniek1074
    Poziom 2  

    Witam ponownie.
    Oczywiście dioda w kluczyku miga kiedy naciskam otwieranie lub zamykanie. Najpierw z niską czestotliwoscią przez kilka sekund portem zaczyna pulsowac z duża czestotliwością jeśli trzymam wciśnięty przycisk objętnie który.
    Kluczyk mam stary oczywiscie z baterią w środku i trzema przyciskami.

    Inicjację mogę przeprowadzić tylko po zresetowaniu komputera przez zdjęcie klemy. Wtedy można kluczyk inicjowac i działa ale po godzinie przestaje. Jakby samochód nie zapamiętywał sygnału z klucza lub sygnał w pilocie zmieniał częstotliwość. Klucza nie można zainicjować ponownie, jak zdejmą kleme i założe klucz da się zainicjowac. Pytanie czy jest jakiś układ elektryczny podtrzymania pamięci w module komfortu lub płytce elektronicznej pod wyłącznikiem świateł. Moze kiedy samochud jest na czuwaniu nie dostaję napięcia podtrzymania i wtedy szlak trafia zapamiętane dane.
    Nie wiem nie jestem elektronikiem. Liczę na waszą pomoc.
    Nie wiem jakie błędy pokazuje w komp bo nie mam gdzie podpiąć. Serwis jest poza moim zasięgiem finansowym.

  • #6 12 Kwi 2011 13:12
    gracus7
    Poziom 26  

    Myśłę że bez diagnostyki ZKE czyli modułu centralnego zamka się nie obejdzie. Musisz sprawdzić co pokazuje ten moduł jakie wyświetli błędy. Ja myśłę że problem będzie raczej w kluczyku bo bardziej narażony jest on na usterki mechaniczne przy upadku niż moduł. Może przelutowanie płytki pilota da efekt. Oczywiście nie wykluczam usterki modułu. Miałem kiedyś podobny przypadek w AUDI A8 gdzie po odłączeniumasy kluczyk działał i wszystko było ok a po około 10 minutach kluczyk przestawał działać a do tego kierunkowskazy też nie działały. Wystarczyło wyjąć i włożyć bezpiecznik zasilający moduł sterowania i było znów dobrze przez jakiś czas nawet godzinę i później znó to samo pomogła wymiana modułu w ASO w niemczech za 100Euro. Więc sprawdź błedy modułu jak nie to jedź na serwis ale najlepiej gdzieś za naszą zachodnią granicę bo u nas ceny mają z kosmosu ;))

    aha skoro masz bmw to odwiedź forum http://www.bmw-klub.pl/forum/index.php

  • #7 15 Kwi 2011 08:18
    Maniek1074
    Poziom 2  

    Wczoraj kolega na stacji lutowniczej przelutował mi płytkę kluczyka. Ale niestety nic nie pomogło na dokładkę klucz nie da się teraz zainicjować nawet po zdjęciu klemy z akumulatora. Normalnie ręce mio opadają. Kilka dni jeszcze się będe bawił, bo nie daję tak szybko za wygraną, może jakis oryginalny pomysł wpadnie mi do głowy, jak nie dam rady pojade do jakiegoś mądrego specjalisty, póki co dziękuję wszystkim za pomoc.
    Oczywiscie gdyby wam coś przyszło na myśl chętnie wysłucham rad.

  • #8 15 Kwi 2011 12:49
    gracus7
    Poziom 26  

    Jeśli po przelutowaniu płytki klucz nie reaguje może za bardzo podgrzał lut i gdzieś cos zwarło lub nie łączy teraz. Niech sprawdzi dokładnie jeszcze raz lutowania.

  • #9 18 Kwi 2011 14:54
    Maniek1074
    Poziom 2  

    Spróbujemy jeszcze raz przelutować zobaczymy może to da jakiś efekt.

  • #10 18 Kwi 2011 22:10
    momik12
    Poziom 31  

    Idzie łatwo dopisać drugi klucz.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty