X
  • #1 12 Apr 2011 09:25
    mario.1973
    Level 12  
    Helpful post? (+3)
    Witam jestem posiadaczem Opla Vectry 2.0 dti z 2000 roku. Przy podjazdach pod górę albo przy mocnym wci¶nięciu pedału gazu zapala się kontrolka silnika i auto traci moc. Wystarczy jednak że się zatrzymam i zgaszę silnik i problem ustępuje. Jest to sprawa pewnie jakiego¶ czujnika, albo pękniętego węża ,tylko ja nie bardzo wiem czego mam szukać. Bardzo proszę o podpowiedzi.
  • #2 12 Apr 2011 11:34
    macvir
    Warunkowo odblokowany
    Helpful post? (0)
    szukac diagnoskopu i madrego diagnosty.
    pozdrawiam
  • #3 12 Apr 2011 16:30
    mario.1973
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    No nie bardzo mi to pomogło
  • #4 12 Apr 2011 16:35
    macvir
    Warunkowo odblokowany
    Helpful post? (0)
    a jesli napisze ze problem to albo pompa VP37 albo turbina to jak to zmieni twoja perspektywe? :)
    pozdrawiam
  • #5 12 Apr 2011 16:35
    kmitki
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Odczytaj błędy i będziesz wiedział.
  • #6 12 Apr 2011 16:49
    poliaudio23
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Szanowny kolego podł±cz autko pod komputer i jaki masz kod błędu to wtedy będzie wiadomo co szukać może pompa, morze zawór turbiny, morze egr, morze i morze i wiele morze a morze szerokie morze głębokie i tp itd
  • #7 12 Apr 2011 21:24
    tomcio_803
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Sprawdz kolego przepływomierz ja miałem tak samo.
  • #8 12 Apr 2011 21:42
    mario.1973
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    A jak można go sprawdzic?
  • #9 12 Apr 2011 22:37
    bodzio012
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    SprawdĽ czy nie masz dziury w rurze od intercoolera, skoro po przyci¶nięciu tak się dzieje.
  • #10 12 Apr 2011 22:48
    Askee
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Możesz próbować pożyczyć od kolegi ale ja obstawiałbym przeładowanie turbiny. Niestety biegłych diagnostów jest jak na lekarstwo, niektórzy potrafi± odczytać błędy i na tym się kończy bo już o przyczynach kompletne zero. Szkoda że jak byłe¶ u kogo¶ to nie spisałe¶ sobie chociaż numerków błędów, przynajmniej było by z czego wróżyć a tak pozostaje tylko szukać m±drzejszego diagnosty albo popytać w clubie Vectry, tam maj± oddziały regionalne i w cenie dwóch piw sobie wzajemnie diagnozuj± auta. Ale i tutaj z patrzeniem w parametry pracuj±cego silnika nie jest najlepiej. Można na Allegro kupić sobie jaki¶ tester za kilkadziesi±t złotówek i samemu próbować ale to nie jest rozwi±zanie. Gdyby¶ był w pobliżu Wrocławia to bym Ci powiedział.

    Alex
  • #11 12 Apr 2011 23:20
    megakreator
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam aby nie zakładać kolejnego tematu wł±czę się w dyskusję w moim oplu dti 2.0 występuj± od wczoraj dokładnie takie same objawy , odwiedziłam diagnostę , błędy; obwód wej¶ciowy prędko¶ci silnika,oraz moduł kontroli pompy,mam zapytanie czy po tych informacjach na 100% pompa wtryskowa do wymiany.Pozdrawiam.
  • #12 12 Apr 2011 23:43
    doctor81
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    megakreator wrote:
    odwiedziłam diagnostę , błędy; obwód wej¶ciowy prędko¶ci silnika,oraz moduł kontroli pompy,mam zapytanie czy po tych informacjach na 100% pompa wtryskowa do wymiany.Pozdrawiam.
    100% to tylko po wymontowaniu owej pompy i sprawdzeniu jej na stole probierczym.
  • #13 13 Apr 2011 08:34
    ladamaniac
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Megakreator podaj numery błędów. Być może tylko czujnik położenia wału. Faluje na wolnych? Mario posprawdzaj wszystkie podci¶nienia, te na podszybiu też i szczelno¶ćmembrany w siłowniku zmiennej geometrii
  • #14 13 Apr 2011 16:24
    megakreator
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam pamiętam jeden na pewno 1335.Pozdrawiam.
  • #15 13 Apr 2011 17:06
    ladamaniac
    Level 36  
    Helpful post? (-1)
    je¶li drugi był okolicach 7XX chyba P0725 to sprawdĽ czujnik położenia wału, wtyczka jest w okolicach siłownika zmiennej geometrii
  • #16 13 Apr 2011 20:21
    megakreator
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Tak tylko jak sprawdzić.Pozdr.
  • #17 14 Apr 2011 11:01
    ladamaniac
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    wtyczka 3 piny jeden to ekran dwa pozostałe to czujnik indukcyjny oporno¶ć kilkaset omów sygnał ok 1V AC przy kręceniu rozrusznikiem.
  • #18 14 Apr 2011 20:23
    Removed
    Helpful post? (0)
    mario.1973 wrote:
    A jak można go sprawdzic?

    Mozna poprzez pomiar napięcia przy okre¶lonych prędko¶ciach obrotowych.Można przez odczyt ilo¶ci przepływu powietrza na testerze przy okre¶lonych prędko¶ciach obrotowych /obci±zeniach.Można zgrubsza poprzez właczanie -wył±czanie EGR obserwuj±c ilo¶ć przepływu powietrza.Można pożyczyć od kolegi i podmienić na próbę dalej nie wiedz±c o co chodzi i czy jest dobrze czy nie ,wybierz se co¶.
    Tu normalnie trzeba kogo¶ z testerem kto cokolwiek kapuje przejechać popatrzeć w parametry sprawdzi vacum sztange turbo itp i kapnie sie o co chodzi max 20min.Nie nie to nie ten czujnik.
  • #19 12 May 2011 21:59
    megakreator
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Witam wracam po czasie bo i uszkodzenie pojawiło się ponownie z tym że kontrolka silnika ¶wieci już ci±gle i stracił moc odpala normalnie, pod interfejsem pokazuje bł±d P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pomp±, proszę o sugestie.Pozdrawiam.
  • #20 13 May 2011 08:10
    mario.1973
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mi po podł±czeniu pod komputer nie pokazalo nic, pare bledow Abs i takie tam. Po podpowiedzi znajomego wyczy¶ciłem EGR, ale też lipa dalej to samo.
  • #21 13 May 2011 11:48
    doctor81
    Level 17  
    Helpful post? (+2)
    megakreator wrote:
    pokazuje bł±d P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pomp±, proszę o sugestie.Pozdrawiam.
    W/w błędy niczego nie przes±dzaj±.ZaprowadĽ auto do kogo¶ kto oprócz odczytywania kodów umie jeszcze je interpretować.O parametrach rzeczywistych nie wspomnę.Samemu to możesz najwyżej sprawdzić poł±czenie kostki od czujnika położenia wału korbowego.Ew. podmień sam czujnik ze sprawnego auta.A tak na marginesie je¶li już,to uszkodzenie elektryczne tych sterowników pomp przeważnie powoduje sama pompa. Do mario.1973:jak się ma kolektor ss±cy?"Klapy wirowe" drożne?
  • #22 13 May 2011 18:22
    mario.1973
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+5)
    A co to takiego te klapy wirowe?
  Search 4 million + Products
Browse Products