Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 14 Kwi 2011 21:49
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam wszystkich
    Problem z autem jak wyżej FH12 96r auto się poziomuje ale nie ma regulacji z pilota góra ani dół.Auto ma na sobie skrzynię i dostęp jest dość marny ale zacznę od tego co się dzieje.Auto posiada po dwie poduszki na stronę z tył i po jednej na przedniej osi.Poziomowanie jest realizowane przez zawory mechaniczne i to działa i to tyle co działa.Pilot ma trzy przełączniki górny do spuszczania szybkiego powietrza i to też działa,klawisz środkowy do wyboru opcji regulacja tył,przód,poziomowanie i trzeci klawisz do opuszczania bądź podnoszenia wybranej osi i tu tkwi problem bo to właśnie nie działa.
    Potrzebuję jakiś schemat instalacji takiego systemu, co steruje sygnałami z pilota czy np co z niego wychodzi,względnie jakaś pomoc w lokalizacji elementów składowych układu. Dodam że zlokalizowałem dwa zawory obok skrzyni biegów do każdego z nich są po trzy przewody.I jeszcze jedno czy jest możliwość bezpośrednio na zaworach wysterować podnoszenie i opuszczanie czy jest w aucie jakiś sterownik bez którego się nie obejdzie.
    Z góry wszystkim zainteresowanym dziękuję.

  • Pomocny post
    #2 15 Kwi 2011 02:57
    SP8JZ
    Poziom 33  

    JEśli to jest ten kanciasta cegła to w tym pilocie nic nie ma oprócz zwykłych przełączników.
    Rozbierz to badziewie i zobacz czy któryś z nich się nie zaciął. Wydaje mi się, że to będzie ten środkowy, aczkolwiek nie jestem pewny na 100%
    (jeśli to jest ten czarno-biały, to tam sidzą zwykłe przełączniki bierzesz multimetr, tryb dioda i sprawdzasz ciągłość przewodów i wszycho. Schemat nie potrzebny)

  • #3 17 Kwi 2011 19:04
    szyniu
    Poziom 20  

    Zgadza się tylko jaką mam pewność że to właśnie nie działa pilot może coś innego i dla tego chcę się zapoznać z schematem układu fajnie by było jak by to był schemat powietrzny i elektryczny

  • #4 18 Kwi 2011 21:11
    szyniu
    Poziom 20  

    Dziękuję za schematy spróbowałem na cewce akurat tylnej osi i procedura podawania sygnałów odzwierciedlana jest przez prawidłowe działanie poduszek czyli zawory dobre i pneumatyka też ok problem tkwi gdzieś indziej sprawdziłem ciągłość przewodów pilota ok, jest jedno zasilanie po zapłonie na pilocie.
    Widzę że w schemacie jest trzy przekaźniki a mi pracuje tylko jeden z klawisza upuszczania powietrza ,które to te pozostałe może by się dało jakąś legendę dorzucić do tego schematu ECAS gdzie te złącz i jak je identyfikować
    z góry dzięki

  • Pomocny post
    #5 19 Kwi 2011 22:16
    Oporniczek
    Poziom 18  

    Legenda ta sama tylko potrzebna jest rozpiska do podzespołów oznaczonych cyfrowo. Jak zrobisz listę co Ci jest potrzebne, to w wolnej chwili poszukam.

  • #6 19 Kwi 2011 23:33
    tszpak
    Poziom 13  

    odnosze wrazenie ze grzebiesz za gleboko po 1 sprawdz czy masz sprawne czujniki poziomu ( jest 2 lub 3 zalezy od wersji ) sprawdz zasilanie do czujnika i sam czujnik nastepnie sprawdz czujniki cisnienia poduszek to dwie najczestsze usterki

    napisz nr VIN to sprawdze specyfikacje i bede wiedzial jaki masz system ile czujnikow i pomoge ci po kolei sprawdzic system zanim rozprujesz polowe instalacji lub wydasz tysiace na nowe zawory
    schemat powietrzny zawieszenie poduszek przez 2 zawory zasilane przez zawor czworodrozny ze zbiornika nr 3 regulACJA automatyczna przy pomocy jednostki sterujacej za fotelem kierowcy( zasilanie 24v) sygnal z poduszek odnosnie cisnienia (max 5.75 V) i poziomu z czujnikow dzwigniowych( max 5.75 V) regulacja manualna przez pilota przy fotelu kierowcy -- wszystkie sygnaly analogowe do diagnostyki wystarczy miernik


    pozdrowienia

  • #7 26 Kwi 2011 22:13
    szyniu
    Poziom 20  

    W tym samochodzie nie ma czujników położenia
    poziomowanie jest realizowane przez zawory mechaniczne

  • #8 28 Kwi 2011 00:04
    miko34
    Poziom 13  

    Witam, kolego widzę że męczysz się nadał z tym tematem ECAS , kolega TSZPAK prosił cię o podanie nr. VIN to wcale nie takie trudne spisac i podac tu na forum naprawdę wiele by to pomogło nam znaleźc jakiś schemat dla ciebie ,pozdrawiam miko.

  • #9 05 Maj 2011 19:32
    szyniu
    Poziom 20  

    Problem rozwiązany
    problem był z pilotem wyrobione przełączniki
    sterowanie cewkami przetestowałem zgodnie ze schematem i wszystko chodziło więc dwa przełączniki montowane w dechę i już jest pilot poduszek tylnych w przednich zgniły zawór i odpuściłem ale po za tym tył chodzi poprawnie
    Wszystkim dzięki za zainteresowanie

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty