Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1.6 16V 2002 silnik ciężko odpala, gdy jest ciepły

micrem 16 Kwi 2011 11:29 19904 35
  • #1 16 Kwi 2011 11:29
    micrem
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam problem z odpaleniem silnika w Lagunie 1.6 16V 2002.
    Gdy silnik jest ciepły bardzo ciężko odpala, strasznie długo kręci na rozruszniku i nie chce wejść na obroty, tak jak by go zalewało czuć strasznie paliwo.
    Tego problemu nie ma, gdy silnik jest zimny.
    Wymieniłem świece i cewki zapłonowe ale problem nie ustąpił.
    Proszę może ktoś wie coś w tym temacie? :?:

  • #2 16 Kwi 2011 11:58
    enforces
    Poziom 16  

    Rozrusznik kolego do czyszczenia / regeneracji. Grafit zalega już i ma ciężko.

  • #3 16 Kwi 2011 13:31
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kolego , tu nic nie ma napisane , że rozusznik ciężko lub powoli kręci , po drugie to nie diesel !!!
    Po odpalenieu , na ciepłym , jak sie wkręca , ma moc , co na trasie?
    Do sprawdzenie czujnik temperatury silnika i czy w tym czasie jak nie chce palić "tłustość iskry"!

  • #4 16 Kwi 2011 14:07
    enforces
    Poziom 16  

    emeryt2 napisał:
    Kolego , tu nic nie ma napisane , że rozusznik ciężko lub powoli kręci , po drugie to nie diesel !!!
    Po odpalenieu , na ciepłym , jak sie wkręca , ma moc , co na trasie?
    Do sprawdzenie czujnik temperatury silnika i czy w tym czasie jak nie chce palić "tłustość iskry"!



    Cytat:
    strasznie długo kręci na rozruszniku


    Jak nie ma, jak jest.
    W C3 benzyna miałem taki przypadek że na ciepłym nie palił. Po wyczyszczeniu rozrusznika, wszystko jest jak należy.

  • #5 16 Kwi 2011 15:29
    micrem
    Poziom 7  

    Myślę że rozrusznik jest w porządku bo kręci baz zarzutu.Problem może być z odpowiednią dawką paliwa.Nie wiem co jest za to odpowiedzialne.Wymieniłem też czujnik temperatury silnika i problem nie zginął ,no chyba że jest jeszcze jakiś inny czujnik odpowiadający z a temperaturę silnika.Ja wymieniłem ten który odpowiada tez za wskazania temperatury na zegarach.Mam pytanie czy może to być czy sonda Lambda może być tez odpowiedzialna za odpowiednia dawkę paliwa???:?:

    Dodano po 14 [minuty]:

    Po odpaleniu nie ma z nią problemu trochę obroty poskaczą ale za chwilę wszystko się normuje.Na trasie sprawuje się bez zarzutów ma moc i nie pali zbyt dużo.Problem występuje tylko wtedy gdy po zgaszeniu silnika odczekam kilka minut i próbuje uruchomić go ponownie.W serwisie powiedzieli że to mogą być wtryski ale nie bardzo mi to pasuje,zresztą sami nie wiedzieli dokładnie,a po chwili stwierdzili że to jest przepustnica.Podłączyli do komputera i nic im nie pokazało.Najlepsze było na koniec powiedzieli że to jest żle ustawiony rozrząd.Więc jak to w autoryzowanym serwisie może to może tamto a może kupi pan od nas nowy model laguny:idea:

  • #6 16 Kwi 2011 17:57
    jerzyf
    Poziom 22  

    Głowy to ja za to nie dam, ale podobny objaw daje brudny lub nie sprawny czujnik położenia wału korbowego tzw. inpulsator.

  • #7 16 Kwi 2011 23:27
    micrem
    Poziom 7  

    Dzięki no o tym to nie pomyślałem może i faktycznie to czujnik położenia wału.Sprawdzę i dam znać

  • #8 17 Kwi 2011 00:25
    zeimp
    Moderator Samochody

    jerzyf napisał:
    Głowy to ja za to nie dam, ale podobny objaw daje brudny lub nie sprawny czujnik położenia wału korbowego tzw. inpulsator.


    Tylko na ciepłym? Hmmm - ok.

  • #9 17 Kwi 2011 23:23
    jerzyf
    Poziom 22  

    zeimp napisał:
    Tylko na ciepłym? Hmmm - ok.

    Otóż, tak na zimno zapala od dotknięcia, a gdy jest gorący nie chce zapalać i czasami trzeba długo kręcić, a czasami odczekać z godzinę aby ostygł.

  • #10 17 Kwi 2011 23:30
    zeimp
    Moderator Samochody

    jerzyf napisał:
    zeimp napisał:
    Tylko na ciepłym? Hmmm - ok.

    Otóż, tak na zimno zapala od dotknięcia, a gdy jest gorący nie chce zapalać i czasami trzeba długo kręcić, a czasami odczekać z godzinę aby ostygł.


    Ja tam specjalnie wstawiłem znak zapytania. Bo z uszkodzonym to się zgodzę, ale nie z brudnym.
    Tutaj bardziej przyczyna tkwi w czujniku temp. sondzie lambda, lub samych wtryskiwaczach.Silnik (najprawdopodobniej) jest "zalewany" przez paliwo.

  • #11 18 Kwi 2011 10:11
    micrem
    Poziom 7  

    To ile jest tych czujników temp bo jeden już wymieniłem ten który jest odpowiedzialny też za wskazania temp na zegarach .Czy jest jeszcze jakiś inny???Sonda lambda była sprawdzana na komputerze tak samo i wtryskiwacze nie nie pokazało żadnego błędu.Ale wymienię i zobaczymy co będzie dalej.Dzięki bardzo za podpowiedzi

  • #12 18 Kwi 2011 11:04
    boozyt
    Poziom 19  

    Czujniki temperatury masz 2 kolego, jeden do ecu a drugi do zegarów.

  • #13 18 Kwi 2011 11:43
    artur3554
    Poziom 13  

    Kolego sprawdź ciśnienie paliwa jeśli mówisz że czuć go benzyną obstawiam na zbyt wysokie ciśnienie paliwa lub uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.

  • #14 18 Kwi 2011 12:11
    micrem
    Poziom 7  

    Mam pytanie a gdzie znajduje się ten czujnik do ecu????

  • #15 20 Kwi 2011 13:23
    micrem
    Poziom 7  

    Kolego mam pytanko gdzie znajduje się ten czujnik ecu???

  • #16 20 Kwi 2011 13:29
    kidu22
    Poziom 35  

    Z boku silnika jest czujka.
    Pozatym to takie gdybanie, podepnij pod komputer i będziesz wiedział co boli bo to ładnie idzie w parametrach bieżących.

  • #17 20 Kwi 2011 13:52
    micrem
    Poziom 7  

    Ok kolego dziękuję bardzo.Pozdrowionka z upalnego Dublina

  • #18 24 Lip 2011 22:07
    Matt2
    Poziom 9  

    I jaka ostateczna diagnoza Panowie? W mojej Lagunie 1 ph 2 zaczeło sie to samo..po kilku kilometrach i ciepłym silniku nie chce zapalic..Nie chce jechac do fabrycznego serwisu.. a mojemu mechanikowi juz nie wierze... Pozdrawiam!
    Darek:cry:

  • #19 24 Lip 2011 22:14
    kidu22
    Poziom 35  

    Matt2 napisał:
    Nie chce jechac do fabrycznego serwisu.. a mojemu mechanikowi juz nie wierze...


    Jestem z okolic. Albo podjedz do gościa w łęgu tarnowskim zaraz za klikową po lewej.

  • #20 24 Lip 2011 22:27
    Matt2
    Poziom 9  

    A jakas nazwa serwisu/ nazwisko goscia? Ale i tak dziekuje - sadze, ze trafie. Pozdrawiam!

  • #21 19 Sie 2011 12:16
    durkorob
    Poziom 10  

    Witam. Podepnę się pod temat. Laguna 1.6 16V 1999 K4M. Gdy zimny to trzeba dłużej go pokręcić ale zapala za 1 razem. Niestety silnik ma bardzo niskie obroty, raz zgaśnie raz nie, i po chwili wchodzi dopiero na swoje około 700 obrotów (czasami trzeba go przytrzymać na gazie ) i dalej jest w porządku (w czasie jazdy również). Następnie gaszę go na gorącym i odpalam na gorącym - uruchamia się od tyku. Ale, jak trochę chociaż ostygnie , to znowu trzeba go trochę dłużej pokręcić, odpali na bardzo niskich obrotach, prawie gaśnie (lub zgaśnie) , ale w końcu wchodzi na 700 obrotów. Czy to jest czujnik temperatury silnika do wymiany ? Robert

  • #22 19 Sie 2011 22:16
    Matt2
    Poziom 9  

    Jak pisze wyzej - borykałem sie z tym problemem..tyle, ze u mnie palił za 2-4 razem na ciepło..Poszukałem w necie i postanowiłem wyjac i wyczyscic czujnik położenia wału..w mojej lagunie z silnikiem K4M jest on pomiedzy skrzynia a silnikiem, pod filtrem powietrza..POMOGŁO !!
    autko pali "od kluczyka" za kazdym razem..Moze spróbuj najpierw od tego?
    Czujnik odkreca sie kluczem nasadowym, 10-tka..jest to b. proste..zobacz czy nie jest czasem zabrudzony i wymyj go w benzynie extrakcyjnej itp..
    POzdrawiam!

  • #23 23 Sie 2011 22:13
    durkorob
    Poziom 10  

    Spróbuję dostać się do czujnika położenia wału wykręcę, wyczyszczę, sprawdzę styki. Muszę tylko zakupić gwiazdki i nasadki torx. Zobaczymy czy da skutek.

  • #24 16 Paź 2011 13:28
    micrem
    Poziom 7  

    Renault Laguna 1.6 16v 2002 silnik BGOA K4M!!!!!!!! Witam czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza wyświetlacz zaniża temperaturę?????? No i drugie pytanie dotyczy gdzie jest filtr paliwa w Renault Laguna 1.6 16v z 2002 roku.Mechanik stwierdził że takiego filtra nie ma a to trochę dziwne wiec mu nie uwierzyłem

  • #25 16 Paź 2011 16:11
    zeimp
    Moderator Samochody

    micrem napisał:
    gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza wyświetlacz zaniża temperaturę

    To czujnik temperatury zewnętrznej a znajduje się w zewnętrznym lusterku (po stronie pasażera).
    micrem napisał:
    gdzie jest filtr paliwa

    Koło zbiornika paliwa oczywiście pod spodem auta.

  • #26 16 Paź 2011 17:28
    durkorob
    Poziom 10  

    Laguna 1.6 16V 1999 K4M. Wyciągnąłem i wyczyściłem czujnik położenia wału. Zdemontowałem też całą obudowę filtra powietrza, bo od spodu miałem go mokry od oleju (na krawędziach przeciekał). W środku był olej który wyczyściłem. Zdemontowałem też czujnik regulatora biegu jałowego (cały był pokryty w środku warstwą tłustego osadu) i też go wyczyściłem. Złożyłem całość. Silnik odpalił, ale nie mógł złapać wolnych obrotów. Dopiero jak się zagrzał to złapał punkt. Cała operacja raczej nie pomogła (choć zdarzyło mu się odpalić rano od tyknięcia). Na zimnym trzeba go kręcić ze 2-3 razy. Jak odpali, to chodzi, ma kilka dużych wachnięć obrotów w dół i dalej w normie. Nie wiem czy to ważne, ale od 6 lat silnik pracuje tak, że od czasu do czasu wypada mu jakiś zapłon, i czuć to na gałce zmiany biegów czy obrotomierzu. Może jakieś sugestie co dalej - będę wdzięczny.

  • #27 16 Paź 2011 18:48
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    micrem napisał:
    No i drugie pytanie dotyczy gdzie jest filtr paliwa w Renault Laguna 1.6 16v z 2002 roku.Mechanik stwierdził że takiego filtra nie ma a to trochę dziwne wiec mu nie uwierzyłem


    I dobrze mówił, zajrzyj do programu przeglądów, wymienia się go na 240 tys. km :D A to dlatego że jest on razem z pompą w zbiorniku.

  • #28 28 Kwi 2013 20:19
    Lin_coln
    Poziom 10  

    Laguna 1.8 benzyna 8v czujnik temperatury powietrza zasysanego znajdujący się w tzw. przepływomierzu, z tyłu, biała wtyczka, na dwa piny. Niektórzy piszą, że niewymienny. Wyjmując go należy podważyć śrubokrętem, wyskoczy. Z założeniem troche gorzej, ale po prostu należy użyć siły i go wcisnąć. Wymiana na nowy jest rozwiązaniem na powyższe. Długo szukałem i rozmyślałem co to może być, ale znalazłem. Po podłączeniu do kompa niby wszystko było ok. Nie był to czujnik wału korbowego jak wszyscy piszą. Koszt czujnika to 45zł.
    Dziękuje i pozdrawiam.

  • #29 28 Kwi 2013 20:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Lin_coln napisał:
    Laguna 1.8 benzyna 8v czujnik temperatury powietrza zasysanego znajdujący się w tzw. przepływomierzu, z tyłu, biała wtyczka


    Dobra ale co to ma wspólnego, temat oscyluje miedzy laguną I i II, citroenem C3, laguną I przed liftem, czujnikiem w lusterku, filtrem paliwa........
    Ale tak sie kończą zabawy z francuzką.

  • #30 29 Kwi 2013 10:45
    Lin_coln
    Poziom 10  

    Wspolnego z czym? Jest to odpowiedz na problem z odpalaniem na cieplym silniku. Wyczyscilem silniczek krokowy i nic, czujnik polozenia walu i nic. Rozrusznik mam dobry, swiece, kable i cewki wymieniane. Dopiero po wymianie czujnika temperatury zasysanego powietrza pomogla. Pali za kazdym razem, cieply czy zimny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co so francuskich aut- to juz nigdy nie kupie, nawet jakby mi doplacali :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME