X
  • #1 16 Apr 2011 13:57
    karolakpiotr
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z autkiem. Wymieniłem niedawno (~200 km temu) olej w przydrożnym warsztacie, panu mechanikowi się trochę przelało ponad maximum, ale uznał, że silnik sam to wciągnie i tak zostawił. Po jakichś 70-80 km zaczęła mi świecić kontrolkla akumulatora, potem zaczęła mrygać kontrolka oleju. Z jakiejś rurki gumowej umiejscowionej nad świecami żarowymi bryzgał mi olej. Zaniepokojony sytuacją spuściłem trochę oleju wężykiem przez bagnet. Kontrolka oleju zgasła i akumulatora chwilę później też. Myślałem, że jest po problemie, ale niestety sytuacja po jakichś 50 km znowu się powtórzyła. Odstawiłem auto na pół godzinki obie zgasły, po czym po kilku minutach się znów zapaliły i tak w kółko. Dojechałem do domu, akumulator kompletnie rozładowany.
    Proszę pomóżcie, co to może być, czy mogło się zdarzyć, że wydmuchało uszczelkę pod głowicą, z pod której olej wyciekał na alternator?, czy może coś zupełnie innego?
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc
  • #2 16 Apr 2011 16:34
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    karolakpiotr wrote:
    Dojechałem do domu, akumulator kompletnie rozładowany.
    Jak myślisz czego nie masz?(ładowania?)
  • #3 16 Apr 2011 16:37
    karolakpiotr
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ładowania nie mam, ale jaki to ma związek z kontrolką oleju?
  • #4 16 Apr 2011 16:46
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ma."Elektronika" w liczniku.
  • Helpful post
    #5 19 Apr 2011 17:42
    1970Kris
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli jeszcze nie doszedłeś do powodu awarii to sprawdź alternator. Ja mam trzy t4 co prawda z silnikiem 2,4 ale już kilka razy jak padł alternator albo były problemy z elektryką przy ładowaniu to wraz z kontrolką ładowania świeciło się ciśnienie.
  • #6 19 Apr 2011 17:49
    karolakpiotr
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    1970Kris wrote:
    Jeżeli jeszcze nie doszedłeś do powodu awarii to sprawdź alternator. Ja mam trzy t4 co prawda z silnikiem 2,4 ale już kilka razy jak padł alternator albo były problemy z elektryką przy ładowaniu to wraz z kontrolką ładowania świeciło się ciśnienie.

    Masz absolutną rację kolego. Po naprawieniu alternatora mryganie kontrolki oleju też ustało. Okazało się, że cieknie z silnika olej i z pompy ropa, która zalewa alternator i poniekąd dlatego alternator padł.
  Search 4 million + Products
Browse Products