X

Opel Astra G - olej w płynie chłodniczym

21 Apr 2011 12:46 RArayan8423
  • #1 21 Apr 2011 12:46
    rayan8423
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam Opla Astrę g 1,7 DTI 16v. Mam taki problem: dziś zauważyłem olej w płynie chłodniczym. Autko ma chłodnicę oleju i mam zamiar zacząć od niej sprawdzanie. Mam odnośnie tego pytanie: czy wymontowanie takiej chłodniczki jest w miarę proste??? Jak ją póżniej sprawdzić: powietrzem czy wodą. No i jeśli okazałoby się że jest szczelna to gdzie szukać dalej?? miał ktoś może podobny problem??
  • #2 21 Apr 2011 13:12
    kuszy
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Najłatwiej takiego sprawdzenia dokonać na aucie, odpinając i zaślepiając przewody doprowadzające płyn chłodniczy. Inne możliwe usterki to uszczelka pod głowicą lub pęknięcie w bloku.
  • #3 21 Apr 2011 13:28
    rayan8423
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdzę najpierw tę chłodniczkę. Jeśli to nie to to bez kosztownej wizyty na warsztacie się nie obejdzie. :cry:
  • #4 21 Apr 2011 16:35
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tylko jak zaślepisz tą niby chłodniczkę to musisz dokładnie wypłukać układ i troche pojeździć.
  • #5 21 Apr 2011 18:04
    pchela.cwks
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Do chłodnicy oleju wpływa płyn chłodniczy???
  • #6 21 Apr 2011 20:57
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    albo chłodniczka oleju albo uszczelka pod głownie stawiam na obsady wtryskiwaczy
  • #7 21 Apr 2011 21:23
    rayan8423
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Właśnie skończyłem sprawdzać chłodniczkę. Według mnie jest sprawna i szczelna. Sprawdzałem pod ciśnieniem, w gorącej wodzie itd no i nic nie wyszło. Jednak wykryłem coś jeszcze:dolny wąż od chłodnicy i jednocześnie ten co wchodzi do naczynka wyrównawczego były bardzo tłuste. Kiedy je zdjąłem okazało się że w środku jest jakiś osad o konsystencji smaru i teraz nie wiem, może pod wpływem temperatury płyn wypłukuje ten osad i trafia on do zbiorniczka. Bo najciekawsze jest to że oleju z silnika mi nie ubywa. Nie znam dokładnie historii tego autka, może poprzedniemu właścicielowi przytrafiła się awaria i olej trafił do układu chłodzenia i osadził się na ściankach przewodów. Jutro chcę dokładnie wyczyścić przewody i będę obserwował co się dalej będzie działo. Może ktoś zna jakiś dobry preparat, którym mógłbym przepłukać układ, który usunie ten smaropodobny osad i nie narobi mi tam jakichś szkód?? W ostateczności zostaje jeszcze wymiana tych przewodów.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Obsady też mam na uwadze. A powiedz mi kolego jak te oringi na obsadach są uszkodzone to olej idzie cały czas tzn systematycznie czy raz trzymają a raz troche przepuści któryś????
  • #8 24 Apr 2011 09:18
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    robiłem taką głowice uparł sie ze to głowica sprawdzali planowali i dalej olej w zbiorniczku wkońcu namowiłem go na obsady wymieniłem obsady i uszczelniacze i jest ok
  • #9 26 Apr 2011 21:48
    rayan8423
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kolego a możesz mi powiedzieć ile kosztowała cię ta naprawa???
  • #10 27 Apr 2011 07:29
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    na gotowo ok 450zł
  • #11 27 Apr 2011 07:41
    rayan8423
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    No dzięki kolego. Dzisiaj podjade do mechanika i zapytam się ile bedzie to tu u mnie kosztować. Dam znać ile zaśpiewał. A orientujesz się może kolego skąd może iść woda pod podłogę po stronie kierowcy i pasażęra z tyłu???? W zeszłym roku miałem wymienioną szybę czy to może być ta przyczyna: niedokładne wklejenie???
  • #12 29 Apr 2011 09:40
    guniak
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    A może jest to płyn chłodniczy?Jeśli woda to wysusz auto i polewaj go tylko w pewnych punktach.Tak powinieneś dojść gdzie cieknie.
  • #13 29 Apr 2011 15:51
    rayan8423
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    rozebrałem wszystko w środku i okazało się że to jest woda po stronie kierowcy. Polewałem szybę tak od połowy zupełnie po lewej stronie i było sucho. Jednak jak zacząłem lać wyżej zauważyłem wodę w środku jak leci po bocznej scianie także stawiam na szybę. Jest źle wklejona i tyle. Z kolei po prawej stronie czyli po stronie pasażera jest tylko lekko wilgotno ale to jest płyn. Organoleptycznie sprawdziłem i ma słodki smak czyli płyn. Mam już oringi i będę dziś dobierał się do nagrzewnicy.
  • #14 29 Apr 2011 22:37
    guniak
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Może zrób jakieś fotki lub instruktaż jak to naprawiałeś.
  • #15 30 Apr 2011 12:54
    marcineczek222
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    bartez844 wrote:
    na gotowo ok 450zł

    Bartez844, jak wymieniales te obsady to zdejmowałeś głowice?
  • #16 29 Aug 2011 14:07
    rayan8423
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na zakończenie tematu podsumuje po kilku miesiącach jak się skończyła ta sytuacja z moim autkiem. Z olejem w płynie narazie sobie odpuściłem. Wypłukałem dokładnie układ na tyle na ile mogłem i narazie oleju nie widać. Płyn mi ubywa, ale podejrzewam że to wina przewodów bo są mokre. Muszę je wymienić. Wymieniłem oringi w nagrzewnicy także w środku płyn już nie powinien się pojawiać. Jeśli chodzi o wodę w środku pod podłogą od strony kierowcy i z tyłu to definitywna wina źle wklejonej szyby. Po wymianie narazie wszystko jest ok. Dzięki wszystkim za odpowiedzi na moje zapytanie. Pozdrawiam
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products