Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 22 Kwi 2011 19:41
    Skunky13
    Poziom 6  

    Witam,

    Mam bardzo poważny problem z samochodem jak w temacie.
    Otóż samochód należy do ojca. Wpadliśmy na pomysł (w sumie to on zamówił) na tuning a mianowicie chip tuning. Silnik ma fabrycznie podajże 82 KM więc to mało jak na taką masę. Na allegro znaleźliśmy tani sposób na podniesienie mocy - kości pamięci, sprzedawca powiedział ze nie będzie problemu, wepniemy tylko w podstawki i spokój. Tuning polegać miał na zamianie kości pamięci w komputerze ECU. Dostaliśmy się do komputera i wszystko pięknie ładnie, otwieramy go a tam kości pamięci są przylutowane. No i problem, nie mam lutownicy na gorące powietrze. To jadę do serwisu komputerowego, tam powiedziałem kolesiowi żeby mi wlutował stare kości i wlutował podstawki. No i pięknie ładnie wszystko zrobione, wkładam stare kości pamięci najpierw dla sprawdzenia podłączam i wtedy zaskoczenie - silnik nie odpala samochód ogólnie wariuje (włącza się wentylator silnika bez powodu nawet przy wyłącznej stacyjce a silnik na 200% jest zimny). Na nowych kościach jest to samo. Samochód zachowuje sie nawet tak samo jak cały komputer ECU jest odłączony (cała elektryka działa, światła, wycieraczki, nawet większość kontrolek się pali, nie pali się na pewno ta od świec żarowych)
    Koleś który to lutował sprawdzał to drugi raz, wygrzewał nawet płytkę podczerwienią i nic. Facet który sprzedał mi chip powiedział ze to musi być wina jakiegoś zimnego lutu, nie ma gdzieś styku.

    Może ktoś wie gdzie leży problem, może ktoś wie ile kosztuje nowy sterownik silnika (jest to Bosch nr 0 281 010 021), nie mogę go nawet w necie znaleźć. Najgorsze że zachciało nam się to robić dzisiaj w wielki piątek i nie ma samochodu na święta. Ma ktoś pomysł na rozwiązanie sprawy czy mam już szukać sobie suchej gałęzi i mocnej liny?

    Mam nadzieje że długi tekst nikogo nie zniechęci i ktoś mi pomoże bo mi naprawdę nie jest do śmiechu. Z góry dziękuje za pomoc

  • #2 22 Kwi 2011 20:43
    seat21
    Poziom 22  

    no co martwy sterownik , pomylone kości , żle wlutowane podstawki , tak kończy się eksperymentowanie na ecu

  • #3 22 Kwi 2011 21:01
    Skunky13
    Poziom 6  

    Teoretycznie wygląda to tak ze ECU samochód nie widzi. Ale wpadłem przed chwilą na pomysł żeby coś sprawdzić. Komputer w stykach ma 3 wyróżniające sie piny, większe od innych. Jeden z nich jest na 100% masą płytki drukowanej komputera. Czyli mniemam że te 3 piny tworzą zasilanie. Jeśli do tej pory się nie mylę to zaobserwowałem anomalie. Otóż te 2 piny obok siebie (nie masa) na omomierzu mają zwarcie. nie ma napięcia między nimi (przy włączonej i wyłączonej stacyjce) między tymi dwoma cudownymi pinami a masą jest rezystancja 70ohm (cały czas mówie o kablu od samochodu) Ogólnie wygląda na to że komputer nie ma aktualnie zasilania. Przewertowałem wszystkie bezpieczniki i nic ale śmiem twierdzić że komputer będzie miał swój własny bezpiecznik gdzie indziej

  • #4 22 Kwi 2011 21:26
    seat21
    Poziom 22  

    Kolego radziłbym najpierw sprawdzić schemat a nie szukać na oślep zasilań i mas , napisz skąd jesteś to może ktoś się zgłosi i to ogarnie zanim wystapią wieksze szkody

  • #5 23 Kwi 2011 08:29
    Skunky13
    Poziom 6  

    Jestem z okolic Wejherowa na pomorzu, nic więcej nie uszkodzę, sprawdzałem tylko woltomierzem czy jest napięcie na tych zaciskach żeby sprawdzić czy nie poszedł żaden bezpiecznik w samochodzie no i to wygląda dziwnie

  • #6 23 Kwi 2011 08:56
    strucel
    Poziom 26  

    Nowy sterownik silnika pewnie kosztuje tyle co pol twojego auta.Musialbys kupic uzywke ze znanym pinem albo z wyczyszczonym immo i oczywiscie znac pin od swojego auta ewentualnie kupic komplet .
    A uzywki sa na allegro , wystarczy wpisac nr bez spacji ceny 300-400zl

  • #7 23 Kwi 2011 09:53
    seat21
    Poziom 22  

    do sprawdzenia zasilań wystarczy probówka , a ty kolego mierzysz rezystancję na pinach których nie znasz wyprowadzeń , zadzwoń tel masz na dole może coś wymyślimy

  • #8 23 Kwi 2011 10:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jeśli potrafisz to posprawdzaj dokładnie masy na sterownik, To co opisujesz wygląda na brak zasilania ECU. Schemat do tego masz? Inaczej nie ruszysz.

  • #9 23 Kwi 2011 10:21
    Skunky13
    Poziom 6  

    Też mi to wygląda na brak zasilania całego ecu, pomiędzy żadnym z zacisków nie ma napięcia. W samochodzie znalazłem 3 miejsca gdzie są bezpieczniki. może gdzieś jeszcze są, komputer może ma jakiś osobny bezpiecznik? Nie jestem teraz już pewien czy to wina ECU czy coś innego sie jeszcze stało

    Schemat czego potrzebujesz? ECU czy całego samochodu?

    Już nawet oglądałem nowe komputery na allegro, tylko pytanie jak to jest z immobilizerem i wgl czy można wstawić inny komputer ECU do samochodu? Sprawa wygląda bardzo skomplikowanie?

  • #10 23 Kwi 2011 10:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nowy wstawisz i będzie to samo. Kontrolka 21W/12V do ręki i sprawdzasz zasilanie i masy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podaj dokładne dane auta! Pojemność, rocznik itd

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zasilanie po kluczyku pin 3 i 39 a masy piny 1 i 2

  • #11 23 Kwi 2011 10:33
    Skunky13
    Poziom 6  

    Rocznik 2000 (sam komputer ECU chyba z końcówki 1999) silnik DI albo DTL (moc ta sama, w papierach jest DTL na klapie samochodu DI)

    Jaka kontrolka? Jak zasilanie masy? Mam sprawdzić czy samochód zasila komputer? to sprawdziłem, pomiędzy żadnym z zacisków nie ma napięcia (oczywiście przy przekręconej stacyjce

    Pomiędzy pin 1, 2 a pinem 3 nie ma napięcia. a od kąd liczyć ten pin 39 to nie bardzo wiem

  • #12 23 Kwi 2011 11:26
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zasilania sprawdzasz na wpiętym komputerze! jak nie ma na 3 to szukaj. Przekaźnik jest sterowany masą z pinu 58. Jak dobrze popatrzysz to w gnieździe komputera masz opisane skrajne piny.
    Mam wrażenie, że temat Cię przerasta. Przenoszę do początkujących.

  • #13 23 Kwi 2011 11:40
    seat21
    Poziom 22  

    Chyba te pomiary niepotrzebne ewidentnie usterka powstała po manipulacjach przy pamięciach także na 99% tam leży usterka

  • #14 23 Kwi 2011 13:09
    122
    Poziom 13  

    Po co te podstawki, wywal je i wlutuj pamięć bez podstawek,pewnie coś nie łączy.


    Moderowany przez manta:

    Czytałeś od początku?
    Co ma wylutować, skoro podstawki nie był w stanie wlutować?

  • #15 23 Kwi 2011 19:17
    gts1991
    Użytkownik obserwowany

    122 napisał:
    Po co te podstawki, wywal je i wlutuj pamięć bez podstawek,pewnie coś nie łączy.


    manta Czytałeś od początku?
    Co ma wylutować, skoro podstawki nie był w stanie wlutować?
    [/quote]
    Panowie stwierdzenie słuszne niech idzie do tego człowieka co je wlutował i zrobi po staremu i niech mu się przypomni co przestawi / rozwalił.
    Wesołych Świąt Panie & Panowie :)

  • #16 24 Kwi 2011 11:14
    122
    Poziom 13  

    Do moderatora manta.
    To ty dobrze doczytaj a później sie wypowiadaj.Pokaż mi w poście ze nie ma wlutowanych podstawek,jak sam Skunky13 napisał ze zanosił do elektronika aby mu je wlutował.

    Moderowany przez manta:

    Czytasz i nie rozumiesz, chodzi o to że autor tematu nie był w stanie wylutować kości, więc na pewno nie wlutuje tych co były.

  • #17 24 Kwi 2011 14:46
    seat21
    Poziom 22  

    No to niech elektronik przywróci to do stanu pierwotnego

  • #18 24 Kwi 2011 23:32
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Panowie, spokojnie... Bawił się i uwalił zasilanie, ciężko tam niewłaściwie wlutować podstawki.

  • #19 25 Kwi 2011 12:37
    Skunky13
    Poziom 6  

    Ale jak mogłem uwalić zasilanie? wyciągnąłem ECU, zawiozłem do elektronika zajmującego się notebookami, wylutował kości pamięci, wlutował podstawki, wstawił kości (oryginalne), odebrałem to i włożyłem do samochodu. Zapalam, silnik kręci ale nie pali. Wiele kontrolek się też nie paliło. Ponadto włącza się wentylator chłodnicy samoczynnie po przekręceniu stacyjki. Cała elektryka wszystkie światła działają, pierdoły działają. Żaden bezpiecznik nie jest spalony. Lutowanie też było niby poprawiane bo jeszcze tego samego dnia odesłałem ECU do tego samego elektronika i ten nawet płytkę wygrzewał na podczerwień.

    Co do zasilania, to sprawdzałem je na wypiętym komputerze, a jak wcześniej pisałeś musi być wpięty, więc nie wiem czy te moje pomiary są coś warte. Teraz pytanie czy to komputer jest uwalony i czy da się to jakoś naprawić nie wydając grubej gotówki i jak się za to zabrać.

    Ogólnie to jestem po technikum elektronicznym ale wiadomo co to reforma edukacji teraz zrobiła ze szkolnictwem (wiem jak wygląda schemat blokowy magnetowidu z lat 90tych ale nie uczyłem się niczego naprawdę przydatnego, czyli taki ze mnie elektronik jak i z dupy trąba)

  • #20 25 Kwi 2011 14:04
    Hans30
    Poziom 27  

    Może wcześniej jak ten elektronik lutował podstawki zrobił zwarcie cyną i się nie przyznał ?
    Może to uszkodziło sterownik. A może ze sterownikiem ok a przyczyna gdzie indziej? Ja sugeruje by zajął się tym elektronik samochodowy ktoś kto m pojęcie o sterownikach . Jak na razie widzę ,że trochę w ciemno idzie naprawa . Dlaczego ponownie lutował sterownik w podczerwieni skoro niby wszystko było ok ? Jeśli ten sterownik masz uszkodzony to elektronik samochodowy lub dobry elektryk cię nie minie . Myślę że na tym etapie Temat ciebie przerósł nie masz czym przeczytać Samochodu i wszystko robisz w ciemno , bez sensu zupełnie. Oby nie przełożyło się to na koszty.

  • #21 25 Kwi 2011 17:39
    T5
    Moderator Samochody

    A nie masz włożonych tych kości odwrotnie?

  • #22 25 Kwi 2011 22:12
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    T5 możesz mieć rację, ale kolega nawet zasilań nie potrafi żarówką sprawdzić. Komputer może być wyjęty do tego sprawdzania ale musisz masą zasterować przekaźnik.

  • #23 26 Kwi 2011 12:57
    Skunky13
    Poziom 6  

    Był u mnie znajomy mechanik, miał moduł diagnostyczny, komputera w ogóle nie wykrył ale powiedział ze na immobilizerze pojawiły się 2 błędy: B 3040 i B 3054. Ktoś wie Co oznaczają te kody? Nie mogę tego nigdzie znaleźć w żadnych googlach.

  • #24 26 Kwi 2011 16:40
    seat21
    Poziom 22  

    i co moduł ni opisywał tych błędów , tragedia zaprowadż ten samochód w końcu do kogoś kumatego , koledzy zreszta oferowali pomoc w formie naprawy kilka postów wyżej i myślę że jch sprzęt będzie opisywal błędy

  • #25 26 Kwi 2011 17:36
    Skunky13
    Poziom 6  

    Z tego co sie orientuje znajomy miał biedne oprogramowanie, odczytał tylko nr kodu błędów
    Czekam na kuriera, jutro wysyłam komputer do kolesia który sprzedał kości i mówił ze to zrobi. Co z tego bedzie to zobaczymy. Co do elektroników to już się trochę tez popytałem. Po prostu po dawnym problemie (problem z recyrkulacją spalin) mechanik nie sprostał i w rezultacie w przez internet sami doszliśmy do wszystkiego.
    Więc teraz po prostu działam w kilku miejscach, pytam tu i tam żeby w razie czego jakiś pseudoelektronik w warsztacie nie wcisnął mi żadnego kitu.

    Ogólnie dziękuje za zainteresowanie, bedę informował na bieżąco co i jak, ale temat ogólnie może być dobrą przestrogą dla innych by nie kombinować na własną rękę z takim czymś

  • #26 27 Kwi 2011 15:30
    Skunky13
    Poziom 6  

    Usterka znaleziona. Problem tkwił w podstawkach. Nie wiem co z nimi było, wyglądały bardzo dobrze, koleś nawet je pod lupą sprawdzał, wygrzewał całą płytkę. Luty wyglądały pięknie a jednak, po wlutowaniu kości (oryginalnych) bezpośrednio samochód odpalił. Niestety te "polepszone" już nie współpracują. Ale najważniejsze, że samochód pali i jeździ. Mimo iż jest mało żwawy to przynajmniej nie trzeba go pchać.


    Morał z tego krótki i niektórym znany, jak sie na czymś nie znasz to się za to nie zabieraj ;D Tuning poprzez zamianę kości z oprogramowaniem do najbezpieczniejszych nie należy.

    Dzięki wszystkim za pomoc

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty