X
  • #1 03 May 2011 00:25
    studzin11
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam.
    Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km.
    Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok.
    Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo.
    To co zrobiłem: wymiana pompy wtryskowej, czyszczenie łopatek turbiny, wymiana przepływomierza,ustawienie kata wtrysku,ustawienie dawki paliwa, wymiana zaworka n75, sprawdzenie gruszki przy turbinie, wymiana zaworu egr. Dodam tez, że vag nie pokazuje żadnego błędu.
    Proszę o pomoc szanownych forumowiczów bo już wszystkie moje pomysły okazały się za przeproszeniem do d..y.
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
  • #2 03 May 2011 02:09
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! Wszystko wskazuje na sterowanie turbiny.Sprawdz cisnienie doladowania.Pozdrawiam.Stefan.
  • #3 03 May 2011 11:25
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi się i kopci z wydechu na siwo-biało to odepnij od niego wtyczkę - znajduje się z tyłu kolektora ssącego i dochodzi do niego wężyk podciśnienia, który biegnie od niego dalej do czarnego plastikowego siłownika z boku obudowy zaworu EGR, który zamyka klapę gaszącą wewnątrz tej obudowy.
    Jeśli to nie będzie przyczyną to wklej logi dynamiczne wykonane za pomocą interfejsu diagnostycznego VAG-COM, logi dynamiczne (podczas jazdy samochodem na 3 biegu z wciśniętym do oporu pedałem gazu w przedziale obrotów od 1500 do 4200) grup 003, 008 i 011.
  • #4 03 May 2011 20:12
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odłączyłem ten zaworek n239 i nadal to samo czyli przy około 3000 tys. obrotów dławi się i kopci na czarno a gdy odpuszczę gaz to zaczyna szarpać silnikiem na wolnych lecz po chwili normują się obroty i jest ok.Co do logów nie mam możliwości ponieważ uwaliłem fejsik (klon) egr wymieniony na inny plus czyszczenie

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodam jeszcze że gdy trzymam pedał na maksa wciśnięty silnik osiąga te 3000 tys. słychać wtedy jakby zawory głośniej zaczęły klepać
  • #5 03 May 2011 21:05
    seba24
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    turbo zmień
  • #6 03 May 2011 21:57
    bossi1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    a moim zdaniem sprawdź zwyczajnie czy nie masz nieszczelności na rurze od intercoolera, sprawdź czy nie dmucha gdzieś tam powietrze w bok
  • #7 03 May 2011 23:05
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rury sprawdzane wszystko ok.Dlaczego kolego myślisz że to turbo?
  • #8 03 May 2011 23:36
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! "Dlaczego kolego myślisz że to turbo?"-A dlaczego nie? Jesli nie zmierzysz cisnienia to nie bedziesz wiedzial.Pozdrawiam.Stefan.
  • #9 03 May 2011 23:46
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ale jak już się uda przekroczyć granice 3000 tys. to turbo pompuje tak jak powinno
  • #10 04 May 2011 00:32
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! "Ale jak już się uda przekroczyć granice 3000 tys. to turbo pompuje tak jak powinno"- jedyna zatem rada jaka przyjmiesz do wiadomosci to jezdzij powyzej tej granicy i bedzie dobrze! Nie tedy jednak droga.Do tej pory jak piszesz poczyniles juz pewne niekniecznie potrzebne "inwestycje".Ja natomiast proponuje zeby na poczatek ustalic rzeczywiste warunki pracy silnika.Najprosciej jest sprawdzic czy silnik dostaje wystarczajaco powietrza.Jesli to juz bedzie jasne to mozna wnioskowac dalej.Pozdrawiam.Stefan.
  • #11 04 May 2011 05:58
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Zatem dymi na czarno więc stefanscorpio dobrze pisze, że masz problem z ciśnieniem doładowania.
  • #12 04 May 2011 08:05
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Kopci na czarno a pózniej ciegnie. Pasuje nie domkniety EGR lub spadl wąż z intercoolera.
  • #13 04 May 2011 10:21
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam, a może wężyki podciśnienia do sterowania turbo?
  • #14 04 May 2011 12:01
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.Dzisiaj będę mial vag coma to zrobię logi dynamiczne i statyczne i wrzucę na forum może to coś powie
  • #15 05 May 2011 15:32
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.Poniżej zamieszczam logi i proszę o ich ocenę.Z góry dziękuje i pozdrawiam

    Skoda Octavia 1.9 tdi 110 km asv dławi sie i kopci Skoda Octavia 1.9 tdi 110 km asv dławi sie i kopci Skoda Octavia 1.9 tdi 110 km asv dławi sie i kopci Skoda Octavia 1.9 tdi 110 km asv dławi sie i kopci
  • #16 07 May 2011 20:04
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nikt nie pomoże?
  • #17 07 May 2011 20:57
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Witam! Drogi kolego "studzin11".Napisz jakiej pomocy oczekujesz.W postach powyzej jest napisane czarnem po bialym w czym rzecz.Przeczytaj uwaznie.Co jeszcze mozemy dla Ciebie zrobic? Pozdrawiam.Stefan.
  • #18 08 May 2011 22:15
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam kolego "stefanscorpi".Oczekuje pomocy która jest czymś podparta a nie strzelanie na chybił-trafił bo w ten sposób mógłbym wymienić pół samochodu a i tak bym nie otrzymał pożądanego efektu.Proszę o ocenę logów gdyż na ich podstawie można stwierdzić co jest uszkodzone.
  • #19 08 May 2011 22:44
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! Drogi kolego "studzin 11"! Pragne przypomniec ze to wlasnie kolega sam wziol sie do "inewstowania" nie zapytawszy najpierw o rade.Ciekawe czym wowczas bylo to "podpierane".Po drugie to niestety do kolegi nie dociera nic o czym kolega wiedziec nie chce.Niesprawnosc jest widoczna "golym okiem" bez zadnych komputerow i tym podobnych.Prosze tylko przeczytac posty powyzej.Pozdrawiam.Stefan.
  • #20 08 May 2011 23:55
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.Podpierałem się tym iż wszystkie te części które wymieniałem nic mnie nie kosztowały.A co do turbiny chce być w 100% pewien że to ona jest uszkodzona gdyż ją będę musiał zakupić.Czy teraz już wiesz dlaczego mi tak zależy na trafnej diagnozie? Niestety turbo to nie jest koszt rzędu 100-200zł.
  • #21 09 May 2011 01:21
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! :) Napisalem.:"Witam! Wszystko wskazuje na sterowanie turbiny.Sprawdz cisnienie doladowania.Pozdrawiam.Stefan.nastepnie bylo Witam! "Dlaczego kolego myślisz że to turbo?"-A dlaczego nie? Jesli nie zmierzysz cisnienia to nie bedziesz wiedzial.Pozdrawiam.Stefan.-Jesli oczekujesz ze ci pomoge to zrob to o czym pisze bo z fusow od kawy nie wroze.Pozdrawiam.Stefan.
  • #22 09 May 2011 11:58
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Z zamieszczonych logów wynika (zwłaszcza ostatniego), że przycina się sterowanie zmienną geometrią - albo z jej winy albo winy siłownika podciśnienia, który nią steruje. co w takim przypadku zrobić : zdemontować dolot powietrza od filtra powietrza do turbo (będzie wtedy łatwy dostęp) i zdjąć e-klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia a następnie sztangę zsunąć z dźwigni kierownic spalin zmiennej geometrii i dokładnie ręką sprawdzić zakres skoku oraz jego płynność w pracy sztangi siłownika podciśnienia jak i dźwigni zmiennej geometrii.
  • #23 09 May 2011 12:58
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! Zgadzam sie z kolega.Jednak aby uzyskac pewnosc nalezy tak jak pisalem sprawdzic co sie dzieje z cisnieniem podczas pracy silnika.Czesto takie cos sie konczy tylko czyszczeniem.Pozdrawiam.Stefan.
  • #24 09 May 2011 14:08
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    stefanscorpio wrote:
    aby uzyskac pewnosc nalezy tak jak pisalem sprawdzic co sie dzieje z cisnieniem podczas pracy silnika


    to przecież widać w zamieszczonych wyżej logach ale nie daje to nam jeszcze pewności, który z dwóch elementów się przycina i dlatego poleciłem ich rozpięcie i sprawdzenie każdego z osobna.
  • #25 09 May 2011 19:37
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Sztomel

    Własnie turbina sie nie wiesza i nie wchodzi w tryb awaryjny.

    Co z droznoscia wydechu? Co z EGR?
  • #26 09 May 2011 20:48
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Sztomel wrote:
    Z zamieszczonych logów wynika (zwłaszcza ostatniego), że przycina się sterowanie zmienną geometrią

    Też tak uważam. Zacina się (w okolicy 2000 obr to widać) co nie znaczy, że wchodzi w tryb awaryjny.
  • #27 09 May 2011 21:03
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    enauto wrote:
    Sztomel wrote:
    Z zamieszczonych logów wynika (zwłaszcza ostatniego), że przycina się sterowanie zmienną geometrią

    Też tak uważam. Zacina się (w okolicy 2000 obr to widać) co nie znaczy, że wchodzi w tryb awaryjny.


    Skoro nie wchodzi w tryb awaryjny to sie nie wiesza. Zwłaszcza ze była czyszczona. Problem tkwi gdzies indziej.
  • #28 09 May 2011 23:48
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! "Co z droznoscia wydechu?"-to powyzej trzech tys obrotow wydech mialby byc drozny a ponizej nie? Pozdrawiam.Stefan.
  • #29 10 May 2011 11:02
    studzin11
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.Dzisiaj zdemontowałem sterowanie turbo.Zmienna geometria jak i sama grucha chodzą delikatnie bez żadnych przycięć i oporów.Co do wydechu to tez jest w porządku ponieważ był zamontowany w innym samochodzie i było ok.Już nie mam siły do tego samochodu:cry:Dodam jeszcze że samochód ma problem z odpalaniem.Nieraz jest tak że muszę go kręcić 10-15s i dodawać gazu żeby zapalił.
  • #30 11 May 2011 04:47
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! :) VAG pokazue dobrze auto jezdzi niedobrze....Albo VAG jest niedobry a auto dobre albo VAG niedobry i auto niedobre albo..... :) Zacznij od poczatku:Sprawdz MANOMETREM cisnienie doladowania silnika w RZECZYWISTYCH warunkach obciazenia. Pozdrawiam.Stefan.
  Search 4 million + Products
Browse Products