Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 03 Maj 2011 15:57
    Shot
    Poziom 11  

    Witam
    Wiem, że automatyczna skrzynia w Oplu Zafira to temat niszowy, ale stanąłem przed problemem wymiany oleju w w/w skrzyni. Auto wyprodukowane w 2003 roku z silnikiem 2.0 DTI (101KM) i czterobiegową skrzynią AF22 produkowaną przez japońską firmę AISIN. Wiem, że filtr można wymienić tylko przy rozebranej skrzyni, a bez jej wyjmowania można wymić tylko olej, którego wchodzi około 4 litrów. Proszę więc o kilka porad od soób które zetknęły się ze skrzyniami AISINa a może nawet dokładnie z tym modelem skrzyni.
    1. Jaki olej zastosować? - w/g instukcji i dokumentecji można tylko GM 1940767, ale jego nie ma nawet w serwisie, proponują za to GM 1940771 ,który jest prawdopodobnie Mobilem ATF 3309 przelanym do butelki ze znaczkiem GM.
    2. Jak wymienić olej? - czy tylko spuścić korkiem i zalać nowy (ale wtedy chyba nie cały olej się wymieni), czy zastosować metodę z odkręceniem przewodu idącego do chłodnicy, uruchomieniem silnika i wypompowaniem starego oleju ze skrzyni przy jednoczesnym dolewaniu nowego.
    3. Ile oleju kupić w zależności od metody wymiany? - wiem że całkowita objętość oleju w skrzyni to 4 litry.
    4. Czy mogę natknąć się na jakieś problemy albo niespodzianki przy samodzielnej wymianie?
    Dzięki za odpowiedzi.

  • #2 03 Maj 2011 16:12
    Zygaqra
    Poziom 33  

    Jesteś pewien, że ilość oleju w skrzyni to aż 4litry?! Nie mylisz czasem silnika ze skrzynią biegów? Może nie jestem na bieżąco ale kiedyś w skrzyni nie wymieniało się oleju. Jeżeli jestem w błędzie to przepraszam.

  • #3 03 Maj 2011 16:16
    Shot
    Poziom 11  

    Nie wiem czy dobrze przeczytałeś, ale to automatyczna skrzynia biegów i jak na automat 4 litry to jest mało.

  • #4 03 Maj 2011 16:34
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 37  

    Prawdopodobnie tyle zejdzie oleju przy klasycznym "spuszczeniu" oleju i tyle samo trzeba dolać ile zeszło pod warunkiem, że poziom był prawidłowy.
    Typowo podczas takiej wyymiany zostaje jeszcze 30% oleju w konwerterze i by to zrobić należy zastosować dynamiczną wymiane oleju, ale do tego trzeba mieć przynajmniej 8-10l oleju.
    Znam ludzi, którzy stosują częstą wymiane w ten uproszczony sposób ( np co 20-30tys. km) i cały czas mamy w skrzyni relatywnie świeży olej , ale co drugą taka wymiane należy wymienić filtr w skrzyni. Taka wymiana możliwa jest przez odessanie oleju przez wlew, a wymiana filtra wiąże się z demontażem miski olejowej skrzyni.

  • #5 03 Maj 2011 19:03
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Twoja skrzynka (AW50-42LE) mieści 7.5L oleju, przy wymianie 3.5L. Olej to każdy ATF3 (Dexron III).
    Ps. skrzynka ta nie ma miski olejowej.

  • #6 03 Maj 2011 21:16
    Shot
    Poziom 11  

    Czyli nie ma możliwości wymiany całego oleju w skrzyni np.: metodą pokazaną na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=MsdPAadc9fY (tu pokazana Honda Accord też ze skrzynią AISIN)?
    W książce Sam Naprawiam Opel Astra II i Zafira napisano wyraźnie "UWAGA. Nie wolno stosować oleju do przekładni automatycznych ATF-Dexron II lub Dexron III" stoswać specjalny olej przekładniowy OPEL-19 40 767. Skąd taka informacja?

  • #7 04 Maj 2011 00:43
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Informacja ta ("UWAGA. Nie wolno stosować oleju do przekładni automatycznych ATF-Dexron II lub Dexron III" stoswać specjalny olej przekładniowy OPEL-19 40 767) pochodzi pewnie ze specyfikacji technicznej skrzyni.Ponadto olejow tej klasy NIE WOLNO mieszac.To znaczy ze wymiana czesci oleju w skrzyni nie wchodzi w gre bo beda klopoty...Jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest dynamiczna wymiana oleju i tylko na taki jaki jest podany w specyfikacji.Pozdrawiam.Stefan.

  • #8 04 Maj 2011 16:28
    Shot
    Poziom 11  

    Skoro tych olejów nie można mieszać, to trzeba będzie zalać taki jak był fabrycznie zalany. Pytanie tylko jakim dokładnie olejem były zalewane skrzynie Aisin w Oplu?

  • #9 04 Maj 2011 21:37
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Podobno (mysle ze tez mozesz poszukac w necie) zamiennikiem tego oleju jest TITAN ATF 4000.Pozdrawiam.Stefan.

  • #10 04 Maj 2011 22:59
    Shot
    Poziom 11  

    Naszukałem się w necie informacji o tej skrzyni i olejach do niej. Oczywiście nigdzie nie mówi się o tej skrzyni zamontowanej w Oplu. Większość wątków polskich i zagranicznych dotyczy skrzyni aw50-42le zamontowanej w Volvo. Większość osób zaleca wymianę na olej spełniający normę JWS-3309 (jak Mobil ATF 3309, Fuchs Titan 4400, itp). Niestety nikt nie wie jaki olej był nalany w fabryce. Aby uniknąć problemów wymieszania olejów starego z nowym czy też mineralnego z syntetykiem będę zmuszony do całkowitej (dynamicznej) wymiany oleju metodą jak z cytowanego przeze mnie wyżej filmu. Muszę tylko dobrać olej tani (bo będę potrzebował 9 litrów), dobry i spełniające normę Aisin Warner JWS-3309 olej. Może polecicie typ i jakieś źródełko takiego oleju? Proszę też o opinię na temat wymiany, osobę która stosowała metodę z filmu.

  • #11 04 Maj 2011 23:13
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Tego problemu (wymieszania oleju) nalezy obawiac sie najbardziej.Na informacjach z "service" obecnie trudno polegac.Sam czasami robie im "cwiczenia".Jezeli jestes w posiadaniu serwisowki w ktorej podaja"UWAGA. Nie wolno stosować oleju do przekładni automatycznych ATF-Dexron II lub Dexron III" stoswać specjalny olej przekładniowy OPEL-19 40 767"to taki olej nalezy zastosowac.Zamiennik podalem wyzej.W zamieszczonym filmiku jest prawie wszystko ok.Moim zdaniem jednak jeszcze nalezy kilkakrotnie przesunac wybierakiem aby pozbyc sie resztek starego oleju z plyty sterujacej i,tlokow i zaworow.Lepiej odzalowac te troche oleju.Nie kupuj oleju i niepewnego zrodla! Tylko oryginalne opakowania i od dystrybutora.Unikniesz w ten sposob niespodzianek.Pozdrawiam.Stefan.

  • #13 04 Cze 2013 22:05
    Przemo1977kombi
    Poziom 1  

    Witam wszystkich a głównie tych z automatami he .Panowie jak to jest z tą wymianą i jaki olej zalać? U mnie jest koloru słomkowego [ podobno to syntetyczny],po przeglądnieciu wielu forów dokopałem się że ma być o specyfikacji JWS 3309 , nr1940771 ale ten ma kolor czerwony[podobno to mineralny] i niby to jest dexron 3 ,znalazłem kilka olei np fuchs titan 4000,ravenol atf IV fluid Może któryś z panów stał przed podobnym dylematem miał słomkowy a teraz czerwony Pozdrawiam


    Dodam że to zafira A 1,8 z 4biegową przekładnią

  • #14 06 Cze 2013 00:04
    luksik_sk8
    Poziom 9  

    Ja wymieniałem jak napisałem wyżej na olej febi nr.29934 ma potrzebna specyfikacje w dobrym sklepie motoryzacyjnym ci zamowia przy normalnej wymianie weszło 3 litry minęło juz 9 miesiecy i szkrzynia pracuje swietnie

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty