X

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Opel Zafira A

Shot 03 May 2011 15:57
  • #1 03 May 2011 15:57
    Shot
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Wiem, że automatyczna skrzynia w Oplu Zafira to temat niszowy, ale stanąłem przed problemem wymiany oleju w w/w skrzyni. Auto wyprodukowane w 2003 roku z silnikiem 2.0 DTI (101KM) i czterobiegową skrzynią AF22 produkowaną przez japońską firmę AISIN. Wiem, że filtr można wymienić tylko przy rozebranej skrzyni, a bez jej wyjmowania można wymić tylko olej, którego wchodzi około 4 litrów. Proszę więc o kilka porad od soób które zetknęły się ze skrzyniami AISINa a może nawet dokładnie z tym modelem skrzyni.
    1. Jaki olej zastosować? - w/g instukcji i dokumentecji można tylko GM 1940767, ale jego nie ma nawet w serwisie, proponują za to GM 1940771 ,który jest prawdopodobnie Mobilem ATF 3309 przelanym do butelki ze znaczkiem GM.
    2. Jak wymienić olej? - czy tylko spuścić korkiem i zalać nowy (ale wtedy chyba nie cały olej się wymieni), czy zastosować metodę z odkręceniem przewodu idącego do chłodnicy, uruchomieniem silnika i wypompowaniem starego oleju ze skrzyni przy jednoczesnym dolewaniu nowego.
    3. Ile oleju kupić w zależności od metody wymiany? - wiem że całkowita objętość oleju w skrzyni to 4 litry.
    4. Czy mogę natknąć się na jakieś problemy albo niespodzianki przy samodzielnej wymianie?
    Dzięki za odpowiedzi.
  • #2 03 May 2011 16:12
    Zygaqra
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Jesteś pewien, że ilość oleju w skrzyni to aż 4litry?! Nie mylisz czasem silnika ze skrzynią biegów? Może nie jestem na bieżąco ale kiedyś w skrzyni nie wymieniało się oleju. Jeżeli jestem w błędzie to przepraszam.
  • #3 03 May 2011 16:16
    Shot
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie wiem czy dobrze przeczytałeś, ale to automatyczna skrzynia biegów i jak na automat 4 litry to jest mało.
  • #4 03 May 2011 16:34
    andrzej lukaszewicz
    Level 36  
    Helpful post? (-1)
    Prawdopodobnie tyle zejdzie oleju przy klasycznym "spuszczeniu" oleju i tyle samo trzeba dolać ile zeszło pod warunkiem, że poziom był prawidłowy.
    Typowo podczas takiej wyymiany zostaje jeszcze 30% oleju w konwerterze i by to zrobić należy zastosować dynamiczną wymiane oleju, ale do tego trzeba mieć przynajmniej 8-10l oleju.
    Znam ludzi, którzy stosują częstą wymiane w ten uproszczony sposób ( np co 20-30tys. km) i cały czas mamy w skrzyni relatywnie świeży olej , ale co drugą taka wymiane należy wymienić filtr w skrzyni. Taka wymiana możliwa jest przez odessanie oleju przez wlew, a wymiana filtra wiąże się z demontażem miski olejowej skrzyni.
  • #5 03 May 2011 19:03
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Helpful post? (0)
    Twoja skrzynka (AW50-42LE) mieści 7.5L oleju, przy wymianie 3.5L. Olej to każdy ATF3 (Dexron III).
    Ps. skrzynka ta nie ma miski olejowej.
  • #6 03 May 2011 21:16
    Shot
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli nie ma możliwości wymiany całego oleju w skrzyni np.: metodą pokazaną na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=MsdPAadc9fY (tu pokazana Honda Accord też ze skrzynią AISIN)?
    W książce Sam Naprawiam Opel Astra II i Zafira napisano wyraźnie "UWAGA. Nie wolno stosować oleju do przekładni automatycznych ATF-Dexron II lub Dexron III" stoswać specjalny olej przekładniowy OPEL-19 40 767. Skąd taka informacja?
  • #7 04 May 2011 00:43
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! Informacja ta ("UWAGA. Nie wolno stosować oleju do przekładni automatycznych ATF-Dexron II lub Dexron III" stoswać specjalny olej przekładniowy OPEL-19 40 767) pochodzi pewnie ze specyfikacji technicznej skrzyni.Ponadto olejow tej klasy NIE WOLNO mieszac.To znaczy ze wymiana czesci oleju w skrzyni nie wchodzi w gre bo beda klopoty...Jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest dynamiczna wymiana oleju i tylko na taki jaki jest podany w specyfikacji.Pozdrawiam.Stefan.
  • #8 04 May 2011 16:28
    Shot
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Skoro tych olejów nie można mieszać, to trzeba będzie zalać taki jak był fabrycznie zalany. Pytanie tylko jakim dokładnie olejem były zalewane skrzynie Aisin w Oplu?
  • #9 04 May 2011 21:37
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! Podobno (mysle ze tez mozesz poszukac w necie) zamiennikiem tego oleju jest TITAN ATF 4000.Pozdrawiam.Stefan.
  • #10 04 May 2011 22:59
    Shot
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Naszukałem się w necie informacji o tej skrzyni i olejach do niej. Oczywiście nigdzie nie mówi się o tej skrzyni zamontowanej w Oplu. Większość wątków polskich i zagranicznych dotyczy skrzyni aw50-42le zamontowanej w Volvo. Większość osób zaleca wymianę na olej spełniający normę JWS-3309 (jak Mobil ATF 3309, Fuchs Titan 4400, itp). Niestety nikt nie wie jaki olej był nalany w fabryce. Aby uniknąć problemów wymieszania olejów starego z nowym czy też mineralnego z syntetykiem będę zmuszony do całkowitej (dynamicznej) wymiany oleju metodą jak z cytowanego przeze mnie wyżej filmu. Muszę tylko dobrać olej tani (bo będę potrzebował 9 litrów), dobry i spełniające normę Aisin Warner JWS-3309 olej. Może polecicie typ i jakieś źródełko takiego oleju? Proszę też o opinię na temat wymiany, osobę która stosowała metodę z filmu.
  • #11 04 May 2011 23:13
    stefanscorpio
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam! Tego problemu (wymieszania oleju) nalezy obawiac sie najbardziej.Na informacjach z "service" obecnie trudno polegac.Sam czasami robie im "cwiczenia".Jezeli jestes w posiadaniu serwisowki w ktorej podaja"UWAGA. Nie wolno stosować oleju do przekładni automatycznych ATF-Dexron II lub Dexron III" stoswać specjalny olej przekładniowy OPEL-19 40 767"to taki olej nalezy zastosowac.Zamiennik podalem wyzej.W zamieszczonym filmiku jest prawie wszystko ok.Moim zdaniem jednak jeszcze nalezy kilkakrotnie przesunac wybierakiem aby pozbyc sie resztek starego oleju z plyty sterujacej i,tlokow i zaworow.Lepiej odzalowac te troche oleju.Nie kupuj oleju i niepewnego zrodla! Tylko oryginalne opakowania i od dystrybutora.Unikniesz w ten sposob niespodzianek.Pozdrawiam.Stefan.
  • #12 31 Oct 2012 21:59
    luksik_sk8
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    A co powiecie o takim oleju do automatycznej skrzyni opla febi nr.29934 co to za firma dobra, zła?? i czy moze być taki uniwersalny ze pasuje do tylu aut w tym opla spełnia wymagania JWS 3309 ale także jest zamiennikiem oryginalnego 19 40 771

    http://fims.bazarek.pl/opis/3205556/29934-febi-cena-41-pln-olej-automatycznej-skrzyni-biegow-atf.html
  • #13 04 Jun 2013 22:05
    Przemo1977kombi
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich a głównie tych z automatami he .Panowie jak to jest z tą wymianą i jaki olej zalać? U mnie jest koloru słomkowego [ podobno to syntetyczny],po przeglądnieciu wielu forów dokopałem się że ma być o specyfikacji JWS 3309 , nr1940771 ale ten ma kolor czerwony[podobno to mineralny] i niby to jest dexron 3 ,znalazłem kilka olei np fuchs titan 4000,ravenol atf IV fluid Może któryś z panów stał przed podobnym dylematem miał słomkowy a teraz czerwony Pozdrawiam


    Dodam że to zafira A 1,8 z 4biegową przekładnią
  • #14 06 Jun 2013 00:04
    luksik_sk8
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ja wymieniałem jak napisałem wyżej na olej febi nr.29934 ma potrzebna specyfikacje w dobrym sklepie motoryzacyjnym ci zamowia przy normalnej wymianie weszło 3 litry minęło juz 9 miesiecy i szkrzynia pracuje swietnie
  Search 4 million + Products
Browse Products