Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Ford Focus - Dławienie się silnika

dub4 05 Maj 2011 06:40
  • #1 05 Maj 2011 06:40
    dub4
    Poziom 8  

    Witam, posiadam Forda Focus'a 1.4 16V z 1998, wersja ambient (najuboższe wyposażenie). Od pewnego czasu występuje u mnie nietypowy problem. Otóż podczas normalnej jazdy silnik traci moc, zachowuje się jakby nie dostawał paliwa. Dochodząc do 3000obr/min nie chce dalej przyspieszać tylko spadają obroty i traci moc. Po wysprzęgleniu wchodzi na niskie obroty i chodzi równo. Nie gaśnie. Najdziwniejsze jest to, że im mniej paliwa w baku tym objawy są gorsze. Nie da się jechać i trzeba zatrzymać się i powoli potem ruszać. Po dolaniu paliwa do poziomu conajmniej pół baku objawy prawie przechodzą. Raz na jakiś czas ledwie zerwie ale jedzie prawie normalnie. Gorsze objawy zaczynają się kiedy mam 1/4 baku i w miarę ubywania paliwa jest coraz gorzej. Oczywiście nie wyjeżdżam paliwa do zera a wskaźnik wskazuje dobrze poziom paliwa. Dodam, że czyściłem wtryskiwacze i przepustnicę i nic to nie dało. Podejrzewałem też wodę w baku ale to też nie to. Źle działająca pompa paliwowa też raczej odpada bo wtedy poziom paliwa w baku nie grałby roli. Od pewnego czasu silnik też więcej mi spala. Nawet gdy jadę z pełnym bakiem i objawów praktycznie nie ma to pali mi średnio 8 l/100km, podczas gdy zwykle palił 6,5 - 7 l /100km w cyklu jazdy po mieście. Zaobserwowałem też czarny osad w rurze wydechowej. Pomóżcie bo nie wiem za co się zabrać i od czego zacząć. Po podłączeniu do komputera nie wykazuje żadnych błędów.

  • #2 05 Maj 2011 06:54
    stanislaw1954
    Poziom 38  

    Witam.
    Jeśli usterkę tą kojarzysz ze zbiornikiem paliwa, to może trzeba sprawdzić czy nie jest zatkane odpowietrzenie paliwa. Jak odkręcasz korek wlewu to nie słychać zasysania powietrza ?

  • #4 05 Maj 2011 13:08
    dub4
    Poziom 8  

    Co do baku to chyba jest OK bo słychać zasysanie powietrza jak odkręcam wlew paliwa. Pompę sprawdzę i napiszę co odkryłem. A co ze zwiększonym zużyciem paliwa i czarnym osadem w rurze wydechowej?

  • #5 26 Maj 2011 06:36
    dub4
    Poziom 8  

    Witam ponownie. Powracam do tematu. W tym tygodniu wyciągam pompkę więc sprawdzę co z nią jest nie tak. Czy ktoś wie może jakie ciśnienie powinna ona robić?
    Poza tym byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzałem co pokaże program diagnostyczny. Był to CDIF/2. Poniżej zamieszczam wyniki diagnozy szeregowej. Niestety diagnosta na stacji nie potrafił tego zinterpretować (wiedział mniej niż ja sam) więc zrobiłem sobie print screeny wyników, które to zamieszczam poniżej. Jeśli ktoś zauważy jakieś podejrzane rzeczy proszę napisać

    Ford Focus - Dławienie się silnika

  • Pomocny post
    #6 29 Maj 2011 10:03
    kidu22
    Poziom 35  

    Wyciąg bak i zobacz czy wypaliły sie styki pompki.

  • #7 29 Maj 2011 10:10
    stanislaw1954
    Poziom 38  

    Cytat:
    Co do baku to chyba jest OK bo słychać zasysanie powietrza jak odkręcam wlew paliwa.
    To chyba nie jest normalne (prawidłowe).!!!

  • #8 06 Cze 2011 10:47
    dub4
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany. Dla tych, którzy napotkają na te same objawy. Otóż za pierwszym razem po wyciągnięciu pompy okazało się, że rzeczywiście styki pompy są mocno nadpalone i skorodowane. Po regeneracji przewodów jednak okazało się, że nie to jest bezpośrednio przyczyną. Konieczna była wymiana pompy i to dopiero pomogło. Pompa mocno się nagrzewała (niestety nie wiem co było tego dokładną przyczyną) i rozgrzana pracowała nieprawidłowo. Przy wyższym poziomie paliwa samo paliwo chłodziło pompę i wtedy wszystko było OK. Po obniżeniu się poziomu paliwa do 1/8 baku od razu pompa się przegrzewała.
    Dodam jeszcze, że za pierwszym razem wyciągnięcie pompy, regeneracja styków i ponowne założenie trwało pół dnia... za drugim razem wymiana całej pompy 1 godzinę... Trening czyni więc mistrza ;-)

  • #9 10 Lip 2011 13:18
    Hanys00
    Poziom 2  

    Wtrącę się i dodam ze jak kolega juz pisał zasysanie powietrza w trakcie odkręcania korka nie jest normalne oznacza zatkany odpowietrznik zbiornika co sprawia podciśnienie w baku co może doprowadzić do wadliwej pracy pompy ,wręcz przegrzania a co za tym idzie, dopisuje ze usunołeś skutek awari a nie przyczynę problem może się powtórzyć:). po czasie odpisuje ale kto wie:)

  • #10 10 Lip 2011 15:37
    mute_source
    Użytkownik obserwowany

    Póki pompa zanurzona, żadne podciśnienie nie ma tam wpływu. Po drugie, tam już nie ma takiego odpowietrzenia jakie sobie wyobrażasz. Za to odpowiada EVAP i bywa, że czasem podciśnienie występuje w zbiorniku.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty