X

Ford Focus - Dławienie się silnika

dub4 05 May 2011 06:40
  • #1 05 May 2011 06:40
    dub4
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam, posiadam Forda Focus'a 1.4 16V z 1998, wersja ambient (najuboższe wyposażenie). Od pewnego czasu występuje u mnie nietypowy problem. Otóż podczas normalnej jazdy silnik traci moc, zachowuje się jakby nie dostawał paliwa. Dochodząc do 3000obr/min nie chce dalej przyspieszać tylko spadają obroty i traci moc. Po wysprzęgleniu wchodzi na niskie obroty i chodzi równo. Nie gaśnie. Najdziwniejsze jest to, że im mniej paliwa w baku tym objawy są gorsze. Nie da się jechać i trzeba zatrzymać się i powoli potem ruszać. Po dolaniu paliwa do poziomu conajmniej pół baku objawy prawie przechodzą. Raz na jakiś czas ledwie zerwie ale jedzie prawie normalnie. Gorsze objawy zaczynają się kiedy mam 1/4 baku i w miarę ubywania paliwa jest coraz gorzej. Oczywiście nie wyjeżdżam paliwa do zera a wskaźnik wskazuje dobrze poziom paliwa. Dodam, że czyściłem wtryskiwacze i przepustnicę i nic to nie dało. Podejrzewałem też wodę w baku ale to też nie to. Źle działająca pompa paliwowa też raczej odpada bo wtedy poziom paliwa w baku nie grałby roli. Od pewnego czasu silnik też więcej mi spala. Nawet gdy jadę z pełnym bakiem i objawów praktycznie nie ma to pali mi średnio 8 l/100km, podczas gdy zwykle palił 6,5 - 7 l /100km w cyklu jazdy po mieście. Zaobserwowałem też czarny osad w rurze wydechowej. Pomóżcie bo nie wiem za co się zabrać i od czego zacząć. Po podłączeniu do komputera nie wykazuje żadnych błędów.
  • #2 05 May 2011 06:54
    stanislaw1954
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Jeśli usterkę tą kojarzysz ze zbiornikiem paliwa, to może trzeba sprawdzić czy nie jest zatkane odpowietrzenie paliwa. Jak odkręcasz korek wlewu to nie słychać zasysania powietrza ?
  • #3 05 May 2011 10:06
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Wyjmij pompę i obejrzyj - prawdopodobnie pękł korpus lub jakieś uszczelnienie i i "zaciąga" powietrze jak jest mało paliwa.
  • #4 05 May 2011 13:08
    dub4
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Co do baku to chyba jest OK bo słychać zasysanie powietrza jak odkręcam wlew paliwa. Pompę sprawdzę i napiszę co odkryłem. A co ze zwiększonym zużyciem paliwa i czarnym osadem w rurze wydechowej?
  • #5 26 May 2011 06:36
    dub4
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie. Powracam do tematu. W tym tygodniu wyciągam pompkę więc sprawdzę co z nią jest nie tak. Czy ktoś wie może jakie ciśnienie powinna ona robić?
    Poza tym byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzałem co pokaże program diagnostyczny. Był to CDIF/2. Poniżej zamieszczam wyniki diagnozy szeregowej. Niestety diagnosta na stacji nie potrafił tego zinterpretować (wiedział mniej niż ja sam) więc zrobiłem sobie print screeny wyników, które to zamieszczam poniżej. Jeśli ktoś zauważy jakieś podejrzane rzeczy proszę napisać

    Ford Focus - Dławienie się silnika
  • Helpful post
    #6 29 May 2011 10:03
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Wyciąg bak i zobacz czy wypaliły sie styki pompki.
  • #7 29 May 2011 10:10
    stanislaw1954
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Co do baku to chyba jest OK bo słychać zasysanie powietrza jak odkręcam wlew paliwa.
    To chyba nie jest normalne (prawidłowe).!!!
  • #8 06 Jun 2011 10:47
    dub4
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem rozwiązany. Dla tych, którzy napotkają na te same objawy. Otóż za pierwszym razem po wyciągnięciu pompy okazało się, że rzeczywiście styki pompy są mocno nadpalone i skorodowane. Po regeneracji przewodów jednak okazało się, że nie to jest bezpośrednio przyczyną. Konieczna była wymiana pompy i to dopiero pomogło. Pompa mocno się nagrzewała (niestety nie wiem co było tego dokładną przyczyną) i rozgrzana pracowała nieprawidłowo. Przy wyższym poziomie paliwa samo paliwo chłodziło pompę i wtedy wszystko było OK. Po obniżeniu się poziomu paliwa do 1/8 baku od razu pompa się przegrzewała.
    Dodam jeszcze, że za pierwszym razem wyciągnięcie pompy, regeneracja styków i ponowne założenie trwało pół dnia... za drugim razem wymiana całej pompy 1 godzinę... Trening czyni więc mistrza ;-)
  • #9 10 Jul 2011 13:18
    Hanys00
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Wtrącę się i dodam ze jak kolega juz pisał zasysanie powietrza w trakcie odkręcania korka nie jest normalne oznacza zatkany odpowietrznik zbiornika co sprawia podciśnienie w baku co może doprowadzić do wadliwej pracy pompy ,wręcz przegrzania a co za tym idzie, dopisuje ze usunołeś skutek awari a nie przyczynę problem może się powtórzyć:). po czasie odpisuje ale kto wie:)
  • #10 10 Jul 2011 15:37
    mute_source
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Póki pompa zanurzona, żadne podciśnienie nie ma tam wpływu. Po drugie, tam już nie ma takiego odpowietrzenia jakie sobie wyobrażasz. Za to odpowiada EVAP i bywa, że czasem podciśnienie występuje w zbiorniku.
  Search 4 million + Products
Browse Products