Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Maj 2011 18:19
    Boszax
    Poziom 20  

    Nabyłem prądnicę do wsk 175 - ośw. 12V / ład 6V. Ktoś niestety ją poprzerabiał. Obwód ładownia wygląda na nie ruszony, pokombinowane jest z 4 cewkami od lampy przedniej. Narysowałem schematy jak to obecnie wgląda. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co daje takie podłączenie cewek zamiast oryginalnego szeregowego?

    Prądnica od WSK 175 - nietypowe podłączenie cewek

    Prądnica od WSK 175 - nietypowe podłączenie cewek

  • #2 07 Maj 2011 21:45
    transoptor
    Poziom 15  

    W oryginale to i światło w reflektorze było na 6V lecz jak się założyło żarówkę na 12V to płynął mniejszy prąd a napięcie na cewkach się podnosiło i świeciło jaśniej. Myślę że nic nie jest zmieniane - tylko żarówka.Ale ja to miałe bardzo dawno-pozdrawiam

  • #3 07 Maj 2011 22:14
    Boszax
    Poziom 20  

    W oryginale żarówka światła głównego to BA20D 12V 35/35W.

  • #4 09 Maj 2011 09:29
    jack63
    Poziom 39  

    Wg mnie nic nie daje a może szkodzić.
    Czy jesteś pewien tych połączeń? Może jest OK a tylko ci się wydaje?
    Najlepiej zrobić układ oryginalny. Jednak, jeżeli cewki były przewijane, to może być problem. Ważne są kierunki nawinięcia cewek. W przeciwnym razie przy połączeniu szeregowym zamiast wyższego napięcia ... będzie niższe lub zero.
    Temat dość trudny. Większość przewija nie patrząc na kierunki uzwojenia a potem wychodzi zonk.

  • #5 09 Maj 2011 11:21
    Boszax
    Poziom 20  

    Cewki nie były przewijane po prostu zmieniono ich połączenia. W oryginale wygląda to tak:

    Prądnica od WSK 175 - nietypowe podłączenie cewek


    A po przerobieniu tak:

    Prądnica od WSK 175 - nietypowe podłączenie cewek



    Czyli zamiast połączenia czterech cewek szeregowo. połączono po dwie równolegle. Ale co to daje??

  • #6 09 Maj 2011 12:18
    jack63
    Poziom 39  

    Nie wiadomo co "poeta miał na myśli" ? Może chciał użyć żarówki 6V???
    Czy możesz zmierzyć napięcia na biegu jałowym (A) oraz na ustalonym RPM (B) :
    1. Bez obciążenia.
    2. Z obciążeniem żarówką 6V/35W
    3. Z obciążeniem żarówką 12V/35W
    Jak pisałem nic to nie daje. Nie ma co debatować tylko zrobić tak jak w oryginale.

  • #7 09 Maj 2011 12:28
    mczapski
    Poziom 38  

    Teoretycznie zmniejszono impedancję, czyli jakby powiększono obciążalność prądową. W praktyce nie wiadomo co uzyskano, ponieważ nie mamy wyobrażenia o fazie napięcia. Równie dobrze mogło się okazać, że uzyskano głównie ciepło. Konieczne próby i pomiary.

  • #8 09 Maj 2011 13:15
    Boszax
    Poziom 20  

    Z pomiarów na razie nici, silnik przechodzi generalny remont i jest w rozsypce. W oczekiwaniu na części postanowiłem zająć się elektryką. Może znajdzie się ktoś ktoś "eksperymentował" na cewkach WSK175 i się wypowie.

  • #9 02 Wrz 2011 23:20
    Boszax
    Poziom 20  

    Chciałbym wrócić do tematu. Niestety nie mogę zmierzyć prawidłowo napięć ani natężeń, gdyż nie posiadam w fajce opornika przeciwzakłóceniowego i miernik głupieje. Posiadam dwie prądnice. Na prądnicy przerobionej żarówka 12V 40W/45W świeci bardzo jasno i takiego światła w wskach jeszcze nie widziałem. Na prądnicy z fabrycznymi połączeniam i tej samej żarówce światło jest zółte i bardzo słabe. Czyli ta przeróbka nie jest taka zła. Czy jeśli prądnica ma 50W to czy żarówka 45W nie zabiera całej mocy, bo wyłapałem jakoś napięcie ładownia akumulatora i niestety jest tylko 6V przy zapalonej lampie? Wystarcza tylko na podtrzymanie napięcia akumulatora.

  • #10 03 Wrz 2011 01:43
    helena33
    Poziom 27  

    Kolego Boszax, jeśli szukasz odpowiedzi dlaczego jest to tak podłączone i dlaczego ktoś to tak przerobił to Ci powiem. Robiło się tak po to żeby nie używać akumulatora do WSK przy rozruchu, podłączało się tak cewki i pod plusa od kabla akumulatorowego. Jedyny minus tego działania to był brak świateł, no i oczywiście rzadko kiedy czterobiegowa paliła z kopa, zawsze na pych, ale jechała i to było najważniejsze. Dlaczego tak akurat się podłączało to nie wiem, wiem ze tylko tak działało dla jazdy bez akumulatora. Oczywiście tobie radze połączyć je oryginalnie aby nie paliło żarówek.

  • #11 03 Wrz 2011 13:51
    Boszax
    Poziom 20  

    A mógłby ktoś wyjaśnić dlaczego żarówka 12V 40/45W świeci dużo jaśniej przy takim podłączeniu?

  • #12 03 Wrz 2011 14:14
    helena33
    Poziom 27  

    Bo masz wieksze natężenie prądu niz przy oryginalnym podłączeniu, szkoda że nie da sie zmierzyc natezenia bo nie wiadomo czy nie popali zarówek.

  • #13 03 Wrz 2011 14:19
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    ja mam podłączone na tzw "krótko"pali od kopa,bez akumulatora,światła są brak klaksonu,gdyż do tego jest prąd stały z akumulatora,jedyna wada to zżera świece zapłonowe,u mnie po ok 2 latach użytkowania siadły 2-3szt(stare używane świece)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty