Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Skoda Octavia 1.9 TDI. Brak mocy

avemendamichelle 12 Maj 2011 00:23
  • #1 12 Maj 2011 00:23
    avemendamichelle
    Poziom 7  

    Witam serdecznie. Na początku powiem, że moje auto to Skoda Octavia 1.9 TDI z 2003 roku, przebieg 203000 km.
    Od jakiegoś czasu mam problem z mocą w moim aucie. Do 2000 obrotów przyspiesza normalnie, ale później to już za bardzo nie chce. Kupiłem kabel obd2 i zainstalowałem sobie program VAG COM 311-2. Po przeskanowaniu wyskoczył mi błąd: (17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent). Błąd wykasowałem, ale auto dalej zamula.
    Zanim zacznę cokolwiek sam działać, to chciałbym zasięgnąć porady. Co i jak sprawdzić lub co ewentualnie wymienić?

  • #2 12 Maj 2011 00:37
    n6210
    Poziom 15  

    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny.
    Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to:
    - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu)
    - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75)
    - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania,
    - nieszczelność w układzie dolotowym,
    - zasyfiony dolot (np. przez EGR),
    - uszkodzona turbina,
    - uszkodzona gruszka podciśnieniowa sterująca geometrią turbiny,
    - uszkodzone wężyki doprowadzające podciśnienie.

    Warto zrobić logi statyczne i dynamiczne (podczas jazdy) żeby lepiej zdiagnozować problem.

    Osobiście walczę z problemem odwrotnym :) -> przeładowanie :)
    Czekam właśnie na sposobność zrobienia logów bo problem występuje w trochę innych sytuacjach niż to opisywanie na forach.

  • #3 12 Maj 2011 08:13
    Sztomel
    Poziom 34  

    Niestety nie napisałeś jaki kod silnika ale domniemam, że turbo sterowane podciśnieniem więc jedyną przyczyną niedoładowania jest nieszczelność gdzieś na wężykach podciśnienia (o ile nic nie wpadło na skrzydełka jednego z wirników i/lub nie wywaliło węża z dolotu). W Twoim przypadku log dynamiczny grupy 010 wyjaśniłby w czym rzecz.
    Kolega z postu wyżej - z pewnością czeka Cię czyszczenie zmiennej geometrii (o ile turbo jest ze zmienną geometrią bo jeśli z WG to nieszczelność wężyków ciśnieniowych).

  • #4 12 Maj 2011 12:04
    avemendamichelle
    Poziom 7  

    Dzieki chlopaki za odpowiedz. Tak jest to wersja 110. Silnik ASV 491 221. Odkrecilem dzisiaj oslone silnika i popatrzylem na wezyki. Zauwazylem, ze luzno wisi na wezykach jakis zaworek (MT2) i okazalo sie, ze wezyk na tym zaworku jest przerwany. Zaraz poszukam na necie gdzie moge je kupic i jak je wymienie zrobie logi. Mam nadzieje, ze to bedzie to. Oczywiscie jak cos zdzialam to dam znac jak mi poszlo.

  • #5 13 Maj 2011 11:57
    n6210
    Poziom 15  

    @avemendamichelle jeżeli miałeś dziurę w podciśnieniu to faktycznie może być to - pytanie czy to tylko to. Zależy jak długo z tą dziurą jeździłeś.

    @Sztomel - silnik to ASV 110KM turbina ze zmienna geo.
    Niestety faktycznie geometria do czyszczenia bo sztanga nie porusza się w zbyt szerokim zakresie. Test Basic Setting 10 dal rezultat w okolicy 1cm (lub ciut mniej). Dodatkowo jak próbuję poruszyć ją ręcznie (koszmarny dostęp) to na ile udało się wyczuć nie porusza się zbyt płynnie. Czuć sporą "chropowatość" więc pewnie się często zacina podczas normalnej jazdy.
    No cóż trzeba wyczyścić i powinno być dobrze.

  • #6 15 Maj 2011 08:03
    avemendamichelle
    Poziom 7  

    Wymiana wezyka pomogla. Auto smiga i mocy mu nie brakuje. Dzieki za podpowiedzi i powodzenia z naprawa swojego auta.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty