X
  • #1 19 May 2011 01:14
    Nemek01
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Witam

Przyszedł czas na zakup własnego M. Do pomocy w remoncie zaoferowała się rodzina oraz wielu znajomych pracujących w różnych branżach (glazura, hydraulika) jednak problem pojawił się z elektryką. Mianowicie nie znam nikogo kto mógłby mi od serca pomóc i doradzić, więc kolega polecił mi swojego kolegę, itd... Ja osobiście nie znam się na tym profesjonalnie więc wychodzę z założenia, że im więcej opinii na dany temat tym mniej (lub więcej) wątpliwości :)

Poniżej w załączonym obrazku jest schemat instalacji elektrycznej. Z istotnych (tak mi się wydaje) parametrów są:
    - całkowita moc przyłącza siły do mieszkania 15kW
    - przewody elektryczne oświetlenie 3x1,5mm2
    - przewody pozostałe 3x2,5mm2 + 5x2,5mm2 do płyty grzewczej

Schemat instalacji elektrycznej w mieszkaniu - opinia

Jako, że kolegi, kolegi nie znam (nie wiem jak dobrym elektrykiem jest – bo mieć papier to nie wszystko) proszę o opinię na temat tego co jest na "schemacie" i ewentualne zmiany i sugestie. W razie pytań postaram się odpowiedzieć jak najlepiej

pozdrawiam
  • #2 19 May 2011 01:31
    xury
    Level 37  
    Helpful post? (+1)
    Na pralki i lodówki dajemy zabezpieczenia o charakterystyce B a nie C. Jak wywali to znaczy, że coś nie tak z urządzeniem, bo to nie młockarnia z ciężkim rozruchem.
    Gniazda i oświetlenie rozbiłbym na trzy fazy, a i oświetlenowe zrobiłbym dwa obwody, by na raz ciemność nie zawitała :)
  • #3 19 May 2011 01:39
    Łukasz-O
    Moderator Elektrycy
    Helpful post? (0)
    Dlaczego esy zabezpieczasz RCD z członem nadmiarowym? Nie wspomnę o nominałach i charakterystykach oraz nieprecyzyjnie opisanych niektórych obwodach. Gdzie obwód na zmywarkę? Można jeszcze wyliczać ale z racji pory wystarczy.
    Może najpierw poczytaj na forum. Było bardzo dużo podobnych tematów.
  • #4 19 May 2011 08:40
    1044571
    Removed  
    Helpful post? (0)