Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Honda Civic 1.4 iS - jaka instalacja LPG

13popek01 23 Maj 2011 09:57
  • #1 23 Maj 2011 09:57
    13popek01
    Poziom 6  

    Witam wszystkich,

    Stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic 1.4 iS, autko jest obecnie w benzynie, zastanawiam się jak był by koszt założenia instalacji gazowej. Nie mam na ten temat zielonego pojęcia więc nawet nie wiem jaki rodzaj instalacji był by odpowiedni do tego auta.

    Auto jest z 2001 roku, a co najlepsze me tylko 20 000 km przebiegu, dostaje go od dziadka, który praktycznie jeździł tylko do kościoła, dlatego taki mały przebieg, auto jest w stanie idealnym, na pewno przez długie lata będzie ze mną, dlatego też się zastanawiam nad instalacja.

    Może dodam jeszcze link do strony z opisem technicznym auta
    http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/honda/civic/vi-hatchback-1.4-i-s-90km.html

    Mile widziane opinie osób posiadające w.w. auto z LPG

  • #2 28 Maj 2011 23:37
    kamilek007
    Poziom 15  

    sekwencja za około 2-3tyś

  • #3 29 Maj 2011 01:01
    wmgaz
    Poziom 14  

    Sekwencyjny wtrysk gazu założony w tym aucie da użytkownikowi satysfakcje z jazdy na gazie jeśli zostanie poprawnie skonfigurowany i wyregulowany.Na koszt instalacji wpływ będą miały przede wszystkim komponenty a między innymi użyte do montażu wtryskiwacze oraz reduktor.
    Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru instalacji tak by jazda na gazie była przyjemnością a nie tylko i wyłącznie przymusem ekonomicznym.

  • #4 30 Maj 2011 08:54
    13popek01
    Poziom 6  

    Przeglądając fora, widziałem, że dość dużym powodzeniem cieszy się instalacja BRC, okazało się, że w moim mieście jest jedna firma co takowa instalację zakłada, dokładnie to BRC sequent 24. Koszt instalacji to 2900, ale podobno w tych hondach nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów i dodatkowo trzeba instalować lubryfikator jego koszt to dodatkowe 300 zł + okresowa dolewanie płynu, co zwiększa koszty dość sporo.

    Zastanawiam się czy każda jedna instalacja będzie potrzebowała ów lubryfikatora?
    Zależy mi na markowej instalacji z gwarancją.

  • #5 30 Maj 2011 09:25
    marcpol
    Poziom 20  

    Jeśli auto będzie nadal pokonywało podobne przebiegi to montaż instalacji nie ma ekonomicznego uzasadnienia.

  • #6 30 Maj 2011 10:30
    Usunięty
  • #7 30 Maj 2011 20:06
    wmgaz
    Poziom 14  

    Lubryfikacja to nie jakieś cudo tylko efektywny sposób smarowania i tym samym poprawiania efektywnego schładzania grzybków zaworowych....
    Silniki aut azjatyckich są z natury silnikami "delikatniejszymi" od swych europejskich kolegów i to decyduje że niekiedy musimy zastosować dodatkowe systemy aby nie odczuwały zmiany paliwa ....
    W necie można na ten temat znaleźć masę sprecyzowanych informacji ...warto więc sięgnąć do Goglownicy :D
    Pozdrawiam.

  • #8 30 Maj 2011 20:46
    Usunięty
  • #9 30 Maj 2011 21:27
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    wmgaz napisał:
    Lubryfikacja to nie jakieś cudo tylko efektywny sposób smarowania i tym samym poprawiania efektywnego schładzania grzybków zaworowych....
    Silniki aut azjatyckich są z natury silnikami "delikatniejszymi" od swych europejskich kolegów i to decyduje że niekiedy musimy zastosować dodatkowe systemy aby nie odczuwały zmiany paliwa ....
    W necie można na ten temat znaleźć masę sprecyzowanych informacji ...warto więc sięgnąć do Goglownicy :D
    Pozdrawiam.


    Kompletna bzdura marketingowa.

  • #10 31 Maj 2011 07:23
    wmgaz
    Poziom 14  

    No cóż,nie każdy się z opinią o dodatkowym smarowaniu gniazd musi zgadzać... żyjemy w demokracji i każdy ma prawo do wyrażania swych opinii nawet tak dosadnych jak powyżej :D
    Co się zaś tyczy skuteczności lubryfikacji opinię swą opieram na doświadczeniu a mianowicie:
    -Toyota Carina: jazda na LPG bez lubryfikacji po 110 tys. km gniazda zaworowe do regeneracji a zawory do wymiany
    -Toyota Avensis: ten sam silnik z lubryfikacją regulacja zaworów po 120 tys.i brak potrzeby ściągania głowicy
    -Lexus IS200, jak wyżej ....
    To co opisuję wynika z wlasnych doświadczeń z wyżej opisanymi autami oraz opinii użytkowników samochodów którzy podobny system użytkowali w autach azjatyckich.
    No cóż....może to i marketingowa bzdura ale u mnie i nie tylko u mnie się sprawdziła...
    Pozdrawiam

  • #11 31 Maj 2011 10:10
    13popek01
    Poziom 6  

    Popytam jeszcze w serwisach gazowników, co sądzą na temat lybryfikacji, chodź póki co skłaniam się ku tej opcji.

    Mam jeszcze jedno pytanie, może nie do końca związane z tematem, ale nie ma sensu też zakładać nowego. W sierpniu mam do zrobienia badania techniczne i teraz pytanie, kiedy powinienem ewentualnie zakładać instalacje, aby nie było podwójnych kosztów związanych z przeglądem? Dodatkowo też dojdzie ustanowienie współwłasności i wykup ubezpieczenia w lipcu.

    Jak to powinno wyglądać w kolejności?
    1. Ustanowienia współwłasności (zamierzałem na dniach)
    2. Wykup ubezpieczenia (termin do lipca tu będzie szło razem z dziadkiem aby zachować zniżki)
    3. Instalacja LPG
    4. Przegląd

    Czy jakaś inna kolejność będzie lepsza, aby nie płacić czegoś dwa razy?

    Pozdrawiam

  • #12 31 Maj 2011 13:08
    lemonr
    Poziom 13  

    Montaż instalacji musi być po przeglądzie jeśli nie chcesz płacić więcej. Diagnosta przecież zauważy instalację.
    Ubezpieczenie nic nie ma do instalacji chyba, ża AC to można podać trochę większą wartość auta tylko po co jeśli dojdzie do wypłaty świadczenia to i tak wypłacą po cenie z eurotaxu.
    Ustanowienie własności też nic nie ma do instalacji i odwrotnie.

  • #13 04 Lis 2011 18:04
    GrusGrey
    Poziom 8  

    Ile dni jest ważne zaświadczenie wydawane przez pracownika stacji benzynowej o sprawności zaworu na zbiorniku LPG?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty