X

Honda Civic 1.4 iS - jaka instalacja LPG

13popek01 23 May 2011 09:57
  • #1 23 May 2011 09:57
    13popek01
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich,

    Stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic 1.4 iS, autko jest obecnie w benzynie, zastanawiam się jak był by koszt założenia instalacji gazowej. Nie mam na ten temat zielonego pojęcia więc nawet nie wiem jaki rodzaj instalacji był by odpowiedni do tego auta.

    Auto jest z 2001 roku, a co najlepsze me tylko 20 000 km przebiegu, dostaje go od dziadka, który praktycznie jeździł tylko do kościoła, dlatego taki mały przebieg, auto jest w stanie idealnym, na pewno przez długie lata będzie ze mną, dlatego też się zastanawiam nad instalacja.

    Może dodam jeszcze link do strony z opisem technicznym auta
    http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/honda/civic/vi-hatchback-1.4-i-s-90km.html

    Mile widziane opinie osób posiadające w.w. auto z LPG
  • #2 28 May 2011 23:37
    kamilek007
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    sekwencja za około 2-3tyś
  • #3 29 May 2011 01:01
    wmgaz
    Level 14  
    Helpful post? (-2)
    Sekwencyjny wtrysk gazu założony w tym aucie da użytkownikowi satysfakcje z jazdy na gazie jeśli zostanie poprawnie skonfigurowany i wyregulowany.Na koszt instalacji wpływ będą miały przede wszystkim komponenty a między innymi użyte do montażu wtryskiwacze oraz reduktor.
    Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru instalacji tak by jazda na gazie była przyjemnością a nie tylko i wyłącznie przymusem ekonomicznym.
  • #4 30 May 2011 08:54
    13popek01
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przeglądając fora, widziałem, że dość dużym powodzeniem cieszy się instalacja BRC, okazało się, że w moim mieście jest jedna firma co takowa instalację zakłada, dokładnie to BRC sequent 24. Koszt instalacji to 2900, ale podobno w tych hondach nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów i dodatkowo trzeba instalować lubryfikator jego koszt to dodatkowe 300 zł + okresowa dolewanie płynu, co zwiększa koszty dość sporo.

    Zastanawiam się czy każda jedna instalacja będzie potrzebowała ów lubryfikatora?
    Zależy mi na markowej instalacji z gwarancją.
  • #5 30 May 2011 09:25
    marcpol
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Jeśli auto będzie nadal pokonywało podobne przebiegi to montaż instalacji nie ma ekonomicznego uzasadnienia.
  • #6 30 May 2011 10:30
    Removed
    Helpful post? (0)
    13popek01 wrote:
    trzeba instalować lubryfikator jego koszt to dodatkowe 300 zł + okresowa dolewanie płynu, co zwiększa koszty dość sporo.
    Co to za jakiś wynalazek, przecież ludzie jeżdżą na instalacjach 1 i 2 w podobnych samochodach. A tu do sekwencji jeszcze jakieś cudo...
  • #7 30 May 2011 20:06
    wmgaz
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Lubryfikacja to nie jakieś cudo tylko efektywny sposób smarowania i tym samym poprawiania efektywnego schładzania grzybków zaworowych....
    Silniki aut azjatyckich są z natury silnikami "delikatniejszymi" od swych europejskich kolegów i to decyduje że niekiedy musimy zastosować dodatkowe systemy aby nie odczuwały zmiany paliwa ....
    W necie można na ten temat znaleźć masę sprecyzowanych informacji ...warto więc sięgnąć do Goglownicy :D
    Pozdrawiam.
  • #8 30 May 2011 20:46
    Removed
    Helpful post? (0)
    Szkoda że w żadnej książce nie można znaleźć informacji na temat smarowania gniazd zaworowych :D A tylko na forach i u gazowników...
  • #9 30 May 2011 21:27
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    wmgaz wrote:
    Lubryfikacja to nie jakieś cudo tylko efektywny sposób smarowania i tym samym poprawiania efektywnego schładzania grzybków zaworowych....
    Silniki aut azjatyckich są z natury silnikami "delikatniejszymi" od swych europejskich kolegów i to decyduje że niekiedy musimy zastosować dodatkowe systemy aby nie odczuwały zmiany paliwa ....
    W necie można na ten temat znaleźć masę sprecyzowanych informacji ...warto więc sięgnąć do Goglownicy :D
    Pozdrawiam.


    Kompletna bzdura marketingowa.
  • #10 31 May 2011 07:23
    wmgaz
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    No cóż,nie każdy się z opinią o dodatkowym smarowaniu gniazd musi zgadzać... żyjemy w demokracji i każdy ma prawo do wyrażania swych opinii nawet tak dosadnych jak powyżej :D
    Co się zaś tyczy skuteczności lubryfikacji opinię swą opieram na doświadczeniu a mianowicie:
    -Toyota Carina: jazda na LPG bez lubryfikacji po 110 tys. km gniazda zaworowe do regeneracji a zawory do wymiany
    -Toyota Avensis: ten sam silnik z lubryfikacją regulacja zaworów po 120 tys.i brak potrzeby ściągania głowicy
    -Lexus IS200, jak wyżej ....
    To co opisuję wynika z wlasnych doświadczeń z wyżej opisanymi autami oraz opinii użytkowników samochodów którzy podobny system użytkowali w autach azjatyckich.
    No cóż....może to i marketingowa bzdura ale u mnie i nie tylko u mnie się sprawdziła...
    Pozdrawiam
  • #11 31 May 2011 10:10
    13popek01
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Popytam jeszcze w serwisach gazowników, co sądzą na temat lybryfikacji, chodź póki co skłaniam się ku tej opcji.

    Mam jeszcze jedno pytanie, może nie do końca związane z tematem, ale nie ma sensu też zakładać nowego. W sierpniu mam do zrobienia badania techniczne i teraz pytanie, kiedy powinienem ewentualnie zakładać instalacje, aby nie było podwójnych kosztów związanych z przeglądem? Dodatkowo też dojdzie ustanowienie współwłasności i wykup ubezpieczenia w lipcu.

    Jak to powinno wyglądać w kolejności?
    1. Ustanowienia współwłasności (zamierzałem na dniach)
    2. Wykup ubezpieczenia (termin do lipca tu będzie szło razem z dziadkiem aby zachować zniżki)
    3. Instalacja LPG
    4. Przegląd

    Czy jakaś inna kolejność będzie lepsza, aby nie płacić czegoś dwa razy?

    Pozdrawiam
  • #12 31 May 2011 13:08
    lemonr
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Montaż instalacji musi być po przeglądzie jeśli nie chcesz płacić więcej. Diagnosta przecież zauważy instalację.
    Ubezpieczenie nic nie ma do instalacji chyba, ża AC to można podać trochę większą wartość auta tylko po co jeśli dojdzie do wypłaty świadczenia to i tak wypłacą po cenie z eurotaxu.
    Ustanowienie własności też nic nie ma do instalacji i odwrotnie.
  • #13 04 Nov 2011 18:04
    GrusGrey
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Ile dni jest ważne zaświadczenie wydawane przez pracownika stacji benzynowej o sprawności zaworu na zbiorniku LPG?
  Search 4 million + Products
Browse Products