Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 28 Maj 2011 18:57
    Daniello25
    Poziom 8  

    Witam! Posiadam VW T4 rok 2001; 2.5Tdi; kod silnika ACV. Problem jest taki że nie działa elektryczna pompka obiegu cieczy chłodzącej która znajduje się przy chłodnicy.Do chodzą do niej 2 węże; kostka 2 piny i na krótko działa. Moje pytanie jest takie- jaką ona pełni funkcje? Co nią steruje i kiedy powinna się uruchamiać?? Proszę jakiś schemat lub dokładny opis z góry dziękuje.

  • #2 28 Maj 2011 19:43
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Skąd wiesz, że ta pompka nie działa skoro nie wiesz co nią steruje i kiedy powinna się uruchamiać. Nie szukasz przypadkiem dziury w całym?

  • #3 28 Maj 2011 20:01
    Daniello25
    Poziom 8  

    Ponieważ skoro tam jest to znaczy że ma czemuś służyć a po drugie doczytałem się na internecie że ona ma działać po zgaszeniu silnika żeby gorąca woda jeszcze jakiś czas krążyła w obiegu i ma pracować jak silnik jest zimny;wspomagać tą na pasku.Więc kolego tarns-serwis proszę o bardziej obszerną wypowiedź.

  • #4 28 Maj 2011 20:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie odpowiedziłeś na moje pytanie. Pytałem skąd wiesz że twoja pompka nie działa, a nie o to co wyczytałeś w internecie. trochę za mało wiem o twoim samochodzie aby dokładnie odpowiedzieć. Daj nr. VIN. Pompka może być do dogrzewacza silnika lub tak jak trochę się już dowiedziałeś do wymuszania obiegu, ale włącza się dopiero po włączeniu wentylatorów chłodnicy i zgaszeniu silnika.

  • #5 28 Maj 2011 20:32
    Daniello25
    Poziom 8  

    Wiem że pompka nie działa bo jak zgaszę silnik to jej nie słychać (a jak podłącze na krótko to ją słychać) a zimą na postoju słabo grzało w kabinie( słabo się nagrzewał) nr VIN to WV1ZZZ70Z1H070573 aha i z tego co jeszcze wyczytałem to wentylatory się włączają z czujnika na chłodnicy a pompka ma zapobiegać gromadzeniu się gorącej wody w głowicy i ma jeszcze krążyć kilkanaście minut po zgaszeniu silnika więc co ją załącza? Popraw mnie jak się z czymś mylę i czy dotyczy to mojego modelu?

  • #6 28 Maj 2011 20:36
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Przeczytaj mój post i napisz czego nie zrozumiałeś. nie musisz pisać co włącza wentylatory bo ja to wiem, a zwiażku z pompką nie ma żadnego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dogrzewacz silnika to nie jest to samo co webasto. To apropos nie grzania zimą.

  • #7 28 Maj 2011 20:47
    Daniello25
    Poziom 8  

    Ja podałem dane pojazdu, opisałem problem i zadałem pytanie a my tu brniemy w inne tematy. Więc jeszcze raz mam pompkę która nie działa i chce wiedzieć dlaczego?Może gdzieś na gg lub tel sobie to wyjaśnimy

  • #8 28 Maj 2011 20:51
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie brniemy w inne tematy. Napisałem wyraźnie-pompka się załączy wtedy gdy doprowdzisz silnik do takiej temperatury aby załączyły się wentylatory i wyłączysz stacyjkę. Telefon do mnie jest pod nickiem.

  • #9 28 Maj 2011 20:59
    Daniello25
    Poziom 8  

    Aha rozumiem czyli jutro to przetestuje napisze co zaobserwowałem. A ten dogrzewacz to gdzie on się znajduje, może coś więcej?

  • #11 29 Maj 2011 13:16
    Daniello25
    Poziom 8  

    Więc tak; samochód rozgrzałem aż do momentu włączenia się wentylatora, wskazówka doszła do 90 stopni i ani milimetra dalej, auto zgasiłem a pompka ani drgnie, co teraz??

  • #12 30 Maj 2011 11:08
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Sprawdzić czujnik, sprawdzić przekaźnik, sprawdzić sterownie przekaźnika, sprawdzić instalację w części odpowiedzialnej za załączanie pompki.

  • #13 30 Maj 2011 13:51
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ale jaja !! Daniello , jednak spróbuj przez telefon!

  • #14 16 Cze 2011 20:00
    pieta2
    Poziom 9  

    Jeżeli masz Webasto mokre to będzie pod podwoziemm, na wysokosci siedzeń przednich, zobaczysz dodatkową rurę wydechową i mały tłumik.

    Jeżli pompka jeat na dużym obiegu cieczy to napewno nie jest od Webasto. Webasto w wersji dogrzewacza jak i ogrzewania postojowego grzeje mały obieg.

    Tutaj znajdziesz odpowiedź
    http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=862

  • #15 10 Cze 2015 21:02
    Bukar88
    Poziom 5  

    Witam podepne sie pod temat mam problem z taka pomka w Audi 80 B3 1.6TD autko kupilem z dwa tygodnie temu i okazalo sie ze ta wlasnie pompka nie dziala kupilem druga i tez nie reaguje na krotko pod akumulator podlaczam nowa i chodzi sprawdzac instalacjie czy cos innego ma ktos moze schemat instalacji jaki to moze byc przekaznik potrzebuje w miare jak najszybsza odpowiedz i czy zeczywiscie pompka chodzi tylko na starcie i po zgaszeniu silnika a i czy moglo by sie cos powazniejszego zadziac jak podpial bym sie z nia pod stacyjke i po przekreceniu na zaplon caly czas chodzila

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam podepne sie pod temat mam problem z taka pomka w Audi 80 B3 1.6TD autko kupilem z dwa tygodnie temu i okazalo sie ze ta wlasnie pompka nie dziala kupilem druga i tez nie reaguje na krotko pod akumulator podlaczam nowa i chodzi sprawdzac instalacjie czy cos innego ma ktos moze schemat instalacji jaki to moze byc przekaznik potrzebuje w miare jak najszybsza odpowiedz i czy zeczywiscie pompka chodzi tylko na starcie i po zgaszeniu silnika a i czy moglo by sie cos powazniejszego zadziac jak podpial bym sie z nia pod stacyjke i po przekreceniu na zaplon caly czas chodzila

  • #16 10 Cze 2015 23:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    Bukar masz turbine chłodzoną wodą?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty