Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

G28 wymieniony a błąd dalej aktywny

Mar-Aur 29 Maj 2011 12:43
  • #1 29 Maj 2011 12:43
    Mar-Aur
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam Golfa4 1.6. Pewnego dnia jechałem swoim autem i coś stukało przy silniku. Od tej pory mam problem z pracą auta. Vag cały czas wyświetla błąd 00513 czyli czujnik prędkości obrotu wałem G28. Czujnik został wymieniony na nowy jako pierwszy (nic to nie dało).
    Ponadto stary czujnik został założony do innego auta i chodzi idealnie!.
    Błąd 00513 pojawia się nadal. Sprawdziłem również wiązkę oraz sterownik. I są 100% sprawne.
    W przyszłym tygodniu będę ściągał miskę olejową.

    Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia lub mądre podpowiedzi i pomysły to proszę o podpowiedź.

  • #2 29 Maj 2011 14:16
    zeimp
    Moderator Samochody

    Spróbuj jeszcze podmienić czujnik temp. silnika. Jeśli to nie pomoże, to trzeba by pewnie "prześwietlić" sterownik może coś z pamięcią KAM się coś dzieje. Auto daje się diagnozować normalnie w chwili pojawienia błędu? Zapala normalnie z błędem (daje się bez problemu wykasować, jak często powraca?)? Te stuki zlokalizowałeś, co to było? Sprawdż jeszcze raz masy przy sterowniku. A misę olejową w jakim celu masz zamiar demontować?

  • #3 30 Maj 2011 21:38
    Mar-Aur
    Poziom 10  

    Czujnik temperatury został założony nowy miesiąc temu.
    Błąd nie pojawia się odrazu po odpaleniu, dopuki silnik jest zimny to auto jako tako chodzi choć nadal nie ma mocy. a po przejechaniu kilku km. jak się troche nagrzeje zaczyna nie równo pracować i pojawia się błąd 00513 tak jest cały czas. I do puki auto chodzi to błąd jest aktywny. Po zgaszeniu mogę go wykasować
    Dodam jeszcze że rozrząd też sprawdziłem i jest ok. A miskę chcę ściągnąć żeby sprawdzić czy nic się z wałem nie dzieje.

  • #4 30 Maj 2011 21:50
    autoas
    Poziom 41  

    Przy odczycie błędu powinno być jeszcze, czy brak sygnału czy sygnał nieprawdopodobny

  • #5 31 Maj 2011 22:42
    Mar-Aur
    Poziom 10  

    Dzisiaj rano jechałem do pracy i ku mojemu zdziwieniu chodziło dobrze. ale po pracy już nie. Co do tego jaki to jest rodzaj błędu to nie wiem. Ale faktycznie warto by się dowiedzieć. Jutro napisze.

  • #6 01 Cze 2011 22:41
    Mar-Aur
    Poziom 10  

    Mój vag pokazał 00513
    (nieoczekiwany sygnał)

  • #7 02 Cze 2011 10:57
    zeimp
    Moderator Samochody

    G28, czyli czujnik prędkości obrotowej silnika. Ten czujnik trzeba sprawdzić oscyloskopem, żeby była pewność, że jest ok.

  • #8 03 Cze 2011 16:06
    Mar-Aur
    Poziom 10  

    Słuchajcie auto od jakichś 2 dni samo się naprawia. Tzn. najpierw odzyskało moc na zimnym silniku. Potem zaczynało chodzić też na ciepłym tylko co jakiś czas przerwie i wyświetli błąd. Dzisiaj wracałem do domu i dopiero pod domem zaczęło szwankować. tzn. Osłabło a gdy je zgasiłem i odpaliłem odzyskało ją? Ja naprawdę już jestem głupi z tym autem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Powtarzam oba czujniki i stary i nowy który jest włożony są 100% sprawne

  • #9 03 Cze 2011 16:27
    zeimp
    Moderator Samochody

    No to czemu nie sprawdzisz oczywistej rzeczy jaką jest np. wiązka elektryczna, czy wtyczka. Coś gdzieś po prostu nie łączy i to wszystko.

  • #10 03 Cze 2011 22:48
    Mar-Aur
    Poziom 10  

    Wiązka jest sprawdzona razem z wtykami.

  • #11 05 Cze 2011 10:34
    Mar-Aur
    Poziom 10  

    Czy to może mieć jakieś powiązanie z błędem 00557(czujnik ciśnienia układu wspomagania).
    Lub z czujnikiem temperatury cieczy?

  • #12 05 Cze 2011 13:14
    jurekk55
    Poziom 34  

    Czyli zeimp i autoas zdaje się trafili ,bez urazy jak "sprawdziłeś" wiązki?Akumulator z obudową i mocowaniem na glebę i zdjęcie fabrycznych taśm z wiązek?Sprawdziłeś wizualnie kable czy nie mają zgrubień izolacji i "zieleniny"na całej długości?

  • #13 06 Cze 2011 09:10
    Mar-Aur
    Poziom 10  

    Izolacji nie ściągałem. Obejrzałem czy nie widac nic zielonego.Sprawdziłem pokoleji każdy kabel który idzie do komputera podłanczając mu plus i kontrolując prubówką. Czujnik temperatury jest nowy. Ale sprawdziłem wczoraj jeszcze oporność żeby być 100% pewny. jest ok

  • #14 09 Wrz 2011 12:32
    matimon22
    Poziom 24  

    Witam.
    Ten sam problem z Passatem 1.6 ALZ 2001r. Raz na 10 odpaleń jest ok - czyli czyta sygnał z czujnika. Trzeba dłużej krecic rozrusznikiem, autko jest słabsze. Błędu p0321 nie da się wykasowac, gdy auto uruchomione. Czujnik g28 oczywiście zmieniany. Wiązka prześwietlona i jest OK. Czy sterownik może dawac ciała??

  • #15 09 Wrz 2011 16:48
    zeimp
    Moderator Samochody

    matimon22 napisał:
    Czy sterownik może dawac ciała??

    Raczej nie, ale jego wtyk tak. Dlaczego nie sprawdzicie, tylko piszecie? Kudre jak bym bliżej mieszkał, to pofatygował bym się osobiście i Wam to zrobił, a tak to mogę tylko powiedzieć : oddajcie auta w ręce specjalistów. Musi coś być nie tak i nie ma bata, żeby tego nie znaleźć, a co jest nie tak - nie wiem, bo nie włożyłem tam rąk!

  • #16 09 Wrz 2011 20:28
    matimon22
    Poziom 24  

    zeimp napisał:
    matimon22 napisał:
    Czy sterownik może dawac ciała??

    Raczej nie, ale jego wtyk tak. Dlaczego nie sprawdzicie, tylko piszecie? Kudre jak bym bliżej mieszkał, to pofatygował bym się osobiście i Wam to zrobił, a tak to mogę tylko powiedzieć : oddajcie auta w ręce specjalistów. Musi coś być nie tak i nie ma bata, żeby tego nie znaleźć, a co jest nie tak - nie wiem, bo nie włożyłem tam rąk!


    Widzisz - ciągłość przewodów(w tym wtyczki) sprawdzona od wtyki czujnika do pinów w ECU(po zdjęciu obudowy), oraz wymieniona instalacja do czujnika. Najgorsze jest to, że raz działa jak należy, a trzy razy nie.

  • #17 10 Wrz 2011 01:36
    piotr_dlugi
    Poziom 9  

    sprawdz dodatkowo masę od akumulatora do karoserii a następnie do silnika tzn. czy w punktach styku nie jest zardzewiała lub zaśniedziała

  • #18 11 Wrz 2011 09:39
    miler80
    Poziom 34  

    A nie przyszło do głowy wam że problem może tkwić w samym kole zębatym? Przecież autor napisał że "coś stukało w silniku" i od tamtej pory pojawił się problem z sygnałem z czujnika G28. Jest bezwzględnie wymagane, aby szczelina między rdzeniem czujnika a grzbietem zębów mieściła się w granicach 0,4 ÷ 1 mm, gdyż w przeciwnym razie może nastšpić nieprawidłowe działanie układu.

  • #19 11 Wrz 2011 10:56
    zeimp
    Moderator Samochody

    miler80 napisał:
    problem może tkwić w samym kole zębatym?

    Jedynie byłby z tym problem, gdyby panewkę trafiło... Doszły by stuki non stop, a nie tylko raz kiedyś. Poza tym ja jakoś jeszcze się nie spotkałem, żeby owe koło uległo odkształceniu, wycięciu, itp. Jeszcze raz chłopaki niech odpytają sterowniki innymi diagnoskopami i w tedy się zobaczy.

  • #20 11 Wrz 2011 12:54
    matimon22
    Poziom 24  

    Panowie potrzebuję pinout do ALZ 1.6 8v 2001r sterownik Siemens- SIMOS. Czy czujnik g28 to czujnik w efektem Halla, czy zwykły indukcyjny??

  • #21 16 Kwi 2012 21:06
    knod
    Poziom 10  

    Mar-Aur napisał:
    Witam.
    Mam Golfa4 1.6. Pewnego dnia jechałem swoim autem i coś stukało przy silniku. Od tej pory mam problem z pracą auta. Vag cały czas wyświetla błąd 00513 czyli czujnik prędkości obrotu wałem G28. Czujnik został wymieniony na nowy jako pierwszy (nic to nie dało).
    Ponadto stary czujnik został założony do innego auta i chodzi idealnie!.
    Błąd 00513 pojawia się nadal. Sprawdziłem również wiązkę oraz sterownik. I są 100% sprawne.


    Znaleziony może został winowajca?
    Mam tą samą sytuację w 1.6 AKL: błąd 513, G28 niewłaściwy sygnał, czujnik wymieniony, wiązka do ecu sprawdzona...ręce już opadają

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty