Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> G28 wymieniony a błąd dalej aktywny
Autor
Wiadomość
Mar-Aur
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 45
Miasto: Opole

Post#1 Post autora tematu 29 Maj 2011 12:43   

G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Witam.
Mam Golfa4 1.6. Pewnego dnia jechałem swoim autem i coś stukało przy silniku. Od tej pory mam problem z pracą auta. Vag cały czas wyświetla błąd 00513 czyli czujnik prędkości obrotu wałem G28. Czujnik został wymieniony na nowy jako pierwszy (nic to nie dało).
Ponadto stary czujnik został założony do innego auta i chodzi idealnie!.
Błąd 00513 pojawia się nadal. Sprawdziłem również wiązkę oraz sterownik. I są 100% sprawne.
W przyszłym tygodniu będę ściągał miskę olejową.

Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia lub mądre podpowiedzi i pomysły to proszę o podpowiedź.
Powrót do góry
   
zeimp
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 5423
Miasto: Bergen.

Post#2 29 Maj 2011 14:16   

Re: G28 Wymieniony a Błąd dalej aktywny


Spróbuj jeszcze podmienić czujnik temp. silnika. Jeśli to nie pomoże, to trzeba by pewnie "prześwietlić" sterownik może coś z pamięcią KAM się coś dzieje. Auto daje się diagnozować normalnie w chwili pojawienia błędu? Zapala normalnie z błędem (daje się bez problemu wykasować, jak często powraca?)? Te stuki zlokalizowałeś, co to było? Sprawdż jeszcze raz masy przy sterowniku. A misę olejową w jakim celu masz zamiar demontować?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Maj 2011 14:16   





Powrót do góry
   
Mar-Aur
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 45
Miasto: Opole

Post#3 Post autora tematu 30 Maj 2011 21:38   

Re: G28 Wymieniony a Błąd dalej aktywny


Czujnik temperatury został założony nowy miesiąc temu.
Błąd nie pojawia się odrazu po odpaleniu, dopuki silnik jest zimny to auto jako tako chodzi choć nadal nie ma mocy. a po przejechaniu kilku km. jak się troche nagrzeje zaczyna nie równo pracować i pojawia się błąd 00513 tak jest cały czas. I do puki auto chodzi to błąd jest aktywny. Po zgaszeniu mogę go wykasować
Dodam jeszcze że rozrząd też sprawdziłem i jest ok. A miskę chcę ściągnąć żeby sprawdzić czy nic się z wałem nie dzieje.
Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7184
Miasto: Lubuskie

Post#4 30 Maj 2011 21:50   

Re: G28 Wymieniony a Błąd dalej aktywny


Przy odczycie błędu powinno być jeszcze, czy brak sygnału czy sygnał nieprawdopodobny
Powrót do góry
   
Mar-Aur
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 45
Miasto: Opole

Post#5 Post autora tematu 31 Maj 2011 22:42   

Re: G28 Wymieniony a Błąd dalej aktywny


Dzisiaj rano jechałem do pracy i ku mojemu zdziwieniu chodziło dobrze. ale po pracy już nie. Co do tego jaki to jest rodzaj błędu to nie wiem. Ale faktycznie warto by się dowiedzieć. Jutro napisze.
Powrót do góry
   
Mar-Aur
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 45
Miasto: Opole

Post#6 Post autora tematu 01 Cze 2011 22:41   

Re: G28 Wymieniony a Błąd dalej aktywny


Mój vag pokazał 00513
(nieoczekiwany sygnał)
Powrót do góry
   
zeimp
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 5423
Miasto: Bergen.

Post#7 02 Cze 2011 10:57   

Re: G28 Wymieniony a Błąd dalej aktywny


G28, czyli czujnik prędkości obrotowej silnika. Ten czujnik trzeba sprawdzić oscyloskopem, żeby była pewność, że jest ok.
Powrót do góry
   
Mar-Aur
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 45
Miasto: Opole

Post#8 Post autora tematu 03 Cze 2011 16:06   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Słuchajcie auto od jakichś 2 dni samo się naprawia. Tzn. najpierw odzyskało moc na zimnym silniku. Potem zaczynało chodzić też na ciepłym tylko co jakiś czas przerwie i wyświetli błąd. Dzisiaj wracałem do domu i dopiero pod domem zaczęło szwankować. tzn. Osłabło a gdy je zgasiłem i odpaliłem odzyskało ją? Ja naprawdę już jestem głupi z tym autem

Dodano po 1 [minuty]:

Powtarzam oba czujniki i stary i nowy który jest włożony są 100% sprawne
Powrót do góry
   
zeimp
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 5423
Miasto: Bergen.

Post#9 03 Cze 2011 16:27   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


No to czemu nie sprawdzisz oczywistej rzeczy jaką jest np. wiązka elektryczna, czy wtyczka. Coś gdzieś po prostu nie łączy i to wszystko.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Cze 2011 16:27   





Powrót do góry
   
Mar-Aur
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 45
Miasto: Opole

Post#10 Post autora tematu 03 Cze 2011 22:48   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Wiązka jest sprawdzona razem z wtykami.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Cze 2011 22:48   





Powrót do góry
   
Mar-Aur
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 45
Miasto: Opole

Post#11 Post autora tematu 05 Cze 2011 10:34   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Czy to może mieć jakieś powiązanie z błędem 00557(czujnik ciśnienia układu wspomagania).
Lub z czujnikiem temperatury cieczy?
Powrót do góry
   
jurekk55
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 2125
Miasto: Gdańsk

Post#12 05 Cze 2011 13:14   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Czyli zeimp i autoas zdaje się trafili ,bez urazy jak "sprawdziłeś" wiązki?Akumulator z obudową i mocowaniem na glebę i zdjęcie fabrycznych taśm z wiązek?Sprawdziłeś wizualnie kable czy nie mają zgrubień izolacji i "zieleniny"na całej długości?
Powrót do góry
   
Mar-Aur
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 45
Miasto: Opole

Post#13 Post autora tematu 06 Cze 2011 09:10   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Izolacji nie ściągałem. Obejrzałem czy nie widac nic zielonego.Sprawdziłem pokoleji każdy kabel który idzie do komputera podłanczając mu plus i kontrolując prubówką. Czujnik temperatury jest nowy. Ale sprawdziłem wczoraj jeszcze oporność żeby być 100% pewny. jest ok
Powrót do góry
   
matimon22
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 615
Miasto: W Świętokrzyskim

Post#14 09 Wrz 2011 12:32   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Witam.
Ten sam problem z Passatem 1.6 ALZ 2001r. Raz na 10 odpaleń jest ok - czyli czyta sygnał z czujnika. Trzeba dłużej krecic rozrusznikiem, autko jest słabsze. Błędu p0321 nie da się wykasowac, gdy auto uruchomione. Czujnik g28 oczywiście zmieniany. Wiązka prześwietlona i jest OK. Czy sterownik może dawac ciała??
Powrót do góry
   
zeimp
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 5423
Miasto: Bergen.

Post#15 09 Wrz 2011 16:48   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


matimon22 napisał:
Czy sterownik może dawac ciała??

Raczej nie, ale jego wtyk tak. Dlaczego nie sprawdzicie, tylko piszecie? Kudre jak bym bliżej mieszkał, to pofatygował bym się osobiście i Wam to zrobił, a tak to mogę tylko powiedzieć : oddajcie auta w ręce specjalistów. Musi coś być nie tak i nie ma bata, żeby tego nie znaleźć, a co jest nie tak - nie wiem, bo nie włożyłem tam rąk!
Powrót do góry
   
matimon22
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 615
Miasto: W Świętokrzyskim

Post#16 09 Wrz 2011 20:28   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


zeimp napisał:
matimon22 napisał:
Czy sterownik może dawac ciała??

Raczej nie, ale jego wtyk tak. Dlaczego nie sprawdzicie, tylko piszecie? Kudre jak bym bliżej mieszkał, to pofatygował bym się osobiście i Wam to zrobił, a tak to mogę tylko powiedzieć : oddajcie auta w ręce specjalistów. Musi coś być nie tak i nie ma bata, żeby tego nie znaleźć, a co jest nie tak - nie wiem, bo nie włożyłem tam rąk!


Widzisz - ciągłość przewodów(w tym wtyczki) sprawdzona od wtyki czujnika do pinów w ECU(po zdjęciu obudowy), oraz wymieniona instalacja do czujnika. Najgorsze jest to, że raz działa jak należy, a trzy razy nie.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Wrz 2011 20:28   





Powrót do góry
   
piotr_dlugi
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 22

Post#17 10 Wrz 2011 01:36   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


sprawdz dodatkowo masę od akumulatora do karoserii a następnie do silnika tzn. czy w punktach styku nie jest zardzewiała lub zaśniedziała
Powrót do góry
   
miler80
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 1803
Miasto: Wyszków

Post#18 11 Wrz 2011 09:39   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


A nie przyszło do głowy wam że problem może tkwić w samym kole zębatym? Przecież autor napisał że "coś stukało w silniku" i od tamtej pory pojawił się problem z sygnałem z czujnika G28. Jest bezwzględnie wymagane, aby szczelina między rdzeniem czujnika a grzbietem zębów mieściła się w granicach 0,4 ÷ 1 mm, gdyż w przeciwnym razie może nastšpić nieprawidłowe działanie układu.
Powrót do góry
   
zeimp
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 5423
Miasto: Bergen.

Post#19 11 Wrz 2011 10:56   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


miler80 napisał:
problem może tkwić w samym kole zębatym?

Jedynie byłby z tym problem, gdyby panewkę trafiło... Doszły by stuki non stop, a nie tylko raz kiedyś. Poza tym ja jakoś jeszcze się nie spotkałem, żeby owe koło uległo odkształceniu, wycięciu, itp. Jeszcze raz chłopaki niech odpytają sterowniki innymi diagnoskopami i w tedy się zobaczy.
Powrót do góry
   
matimon22
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 615
Miasto: W Świętokrzyskim

Post#20 11 Wrz 2011 12:54   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Panowie potrzebuję pinout do ALZ 1.6 8v 2001r sterownik Siemens- SIMOS. Czy czujnik g28 to czujnik w efektem Halla, czy zwykły indukcyjny??
Powrót do góry
   
knod
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 5

Post#21 16 Kwi 2012 21:06   

Re: G28 wymieniony a błąd dalej aktywny


Mar-Aur napisał:
Witam.
Mam Golfa4 1.6. Pewnego dnia jechałem swoim autem i coś stukało przy silniku. Od tej pory mam problem z pracą auta. Vag cały czas wyświetla błąd 00513 czyli czujnik prędkości obrotu wałem G28. Czujnik został wymieniony na nowy jako pierwszy (nic to nie dało).
Ponadto stary czujnik został założony do innego auta i chodzi idealnie!.
Błąd 00513 pojawia się nadal. Sprawdziłem również wiązkę oraz sterownik. I są 100% sprawne.


Znaleziony może został winowajca?
Mam tą samą sytuację w 1.6 AKL: błąd 513, G28 niewłaściwy sygnał, czujnik wymieniony, wiązka do ecu sprawdzona...ręce już opadają
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> G28 wymieniony a błąd dalej aktywny
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Opel Vectra A skrzynia automatyczna błąd 56 i co dalej (13)
Golf 3 GT 1.6 dużo pali - błąd czujnika kąta obrotu wału korbowego G28 (5)
Błąd czujnika prędkości silnika (G28), VW Corrado VR6 2.9 (4)
[AUDi C4 2.6] - Nie zapala, błąd czujnika G28 (4)
G28 Dziwny błąd VW Golf IV 1.9 (9)
Mercedes CDI wymieniony czujnik oleju w misce i dalej pokaz (1)
Polo grzeje się. Wymieniony termostat i dalej to samo. (2)
Volvo FH12 - trudne odpalanie - aktywny błąd Sid21 FM13 (1)
LT 2,8 AUH g28 i wtryskiwacze (4)
passat b5 1,6 problem z czujnikiem g28 (7)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.163 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony