Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Lis 2004 17:56
    bula
    Poziom 13  

    Witam Mam pytanie, czy zna ktoś może jakiś dobry sposób na sklejenie zbiornika paliwa (zbiornik metalowy) , gdyż dzis rano zauważyłem niewielki przeciek na baku. Dodam tylko, że nie jest to winna korozji a dziura powstała w wyniku uszkodzenia mechanicznego. Pozdrawiam

  • #2 12 Lis 2004 18:11
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Proponowalbym klej w rodzaju poxiliny. Nie wiem tylko czy nie bedzie reagowac z benzyna. Na opakowaniu powinno cos pisac o przeciwskazaniach :)

  • #3 12 Lis 2004 18:19
    ankuch
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie napisałeś gdzie jest ta dziura, jeśli na zgrzewie, to sprawa może być skomplikowana.
    Jeśli na prostym poszyciu to dobry będzie "Poxipol" lub "Distal".
    Najpewniejszym jednak będzie lutowanie - tylko na cynę i tylko lutownicą.
    Wcześniej przepłucz zbiornik kilkukrotnie wodą.

  • #4 12 Lis 2004 18:39
    gipsar
    Poziom 10  

    Napisz jaki duży ten zbiornik. Nie wydaje mi się aby lutownicą udało ci się zagrzać na tyle zbiornik aby zacynowac miejsce wycieku.Ja swój spawałem migomatem.

  • #5 12 Lis 2004 19:01
    bula
    Poziom 13  

    witam. Jest to zbiornik od oleju napędowego a dziura znajduje sie na jego spodniej stronie, tak więc nie jest to miejsce zgrzewu, tylko gładka powierzchnia. Też sie zastanawiałem nad zlutowaniem, tylko nie wiem czy ten metal da się lutować.

  • #6 12 Lis 2004 19:17
    dziobaak
    Poziom 13  

    witam ,proponuje spawanie migomatem , ewentualnie cyna , a z klejami i innymi pierdołami daj sobie spokój bo to bedzie czasowe usunięcie wycieku , pozdrawiam

  • #7 12 Lis 2004 19:30
    ankuch
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Naprawę migomatem przy braku praktyki to bym odradził, choć po oleju napędowym trochę mniejsze ryzyko.
    Co do materiału zbiornika, jeśli jest metalowy, to nie spotkałem się z innym jak stalowy. Czasami może być ocynkowany lub nawet cynowany.
    Klejenie zbiornika po oleju napędowym jest faktycznie trudne, trzeba bardzo dokładnie odtłuścić.

  • #8 12 Lis 2004 21:58
    Piotr36
    Poziom 17  

    dziobaak nie zgadzam się z Tobą!!!
    Dwa lata temu przeciekał mi na zgrzewie zbiornik paliwa od diesla i skleiłem go klejem dwuskładnikowym /nie pamiętam jego nazwy/ specjalnie przeznaczonym do tego celu - trzyma do dziś dnia.
    Kleiłem już kilka zbiorników paliwa i uważam, że stosowanie kleju jest o wiele bezpieczniejsze od spawania. Poza tym klej dokładnie wypełnia szczelinę. Ostatnio używałem do tego celu poksyliny - nadaje się idealnie i można ją profilować bo zachowuje się jak plastelina. Ważne jest tylko bardzo dokładne oczyszczenie miejsca klejenia i odtłuszczenie go. Myśle, że warto spróbować!!
    Pozdrawiam Piotr36

  • #9 13 Lis 2004 01:34
    kgflanela
    Poziom 17  

    U mnie na warsztacie robi się to tak: spuszcza się paliwo i jeśli zbiornik jest wyciągnięty to zalewa się go wodą (duże zbiorniki czasem chlapną), jeśli w aucie to podłącza się węza i wtłacza spaliny a zbiornik traktuje się palnikiem (ten drugi sposób nie nadaje się do benzyny)

  • #10 13 Lis 2004 09:38
    ladamaniac
    Poziom 36  

    4 lata temu zakleiłem niewielką dziurę poxipolem i trzyma do dziś, uszkodzenie było mechaniczne zbiornik na benzynę. Po oleju ciężko będzie odtłuścić zwłaszcza od spodu, chyba, że ściągniesz zbiornik.

  • #11 13 Lis 2004 15:04
    rafka10
    Poziom 9  

    nalepiej proponuje pospawać gazowo,z tym że trzeba wyobtować zbiornik paliwa i napełnić go wodą(inaczej będzie wielkie BUM)to jest najpewniejsze

  • #12 11 Lut 2010 21:50
    rafal149135
    Poziom 17  

    nie chce otwierac nowego tematu a mam problem tez w Iveco ze zbiornikiem, czym go mozna skleic? Z tego co sie orientuje jest on plastikowy

  • #13 11 Lut 2010 22:02
    kwok
    Poziom 38  

    żywica poli-coś tam i mata szklana
    są takie zestawy w sklepach moto albo jeśli nie znajdziesz to przynajmniej szpachlówka żywiczna z włóknem szklanym

  • #14 13 Lut 2010 18:45
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    Naprawiam zbiorniki metalowe w następujący sposób:Miejsce wycieku wiadomo oczyścić
    i odtłuścić,następnie z miedzianej blaszki o grubości 0,3 mm lub podobnej wycinam łatę
    lutownicą typu kolba powlekam cyną zbiornik przydaje się fosol wtedy lepiej łapie
    potem cyną łatkę dociskam i lutujemy razem,całość zamalować środkiem do konserwacji.
    Plastikowe polecam spawanie plastiku w warsztatach gzie regenerują zderzaki .
    Ostrzegam przed spawaniem cięciem. Kolega przecinał kontówką zbiornik z dizla Zerwało
    mu głowę :cry:

  • #15 13 Lut 2010 19:07
    robokop
    Moderator Samochody

    rafal149135 napisał:
    nie chce otwierac nowego tematu a mam problem tez w Iveco ze zbiornikiem, czym go mozna skleic? Z tego co sie orientuje jest on plastikowy


    Niczym - można próbować zanieść do fachowca od spawania zderzaków, może się podejmie. Tworzywo jest wybitnie wredne i odporne na jakiekolwiek kleje z żywicami poliestrowymi/epoksydowymi włącznie.

  • #16 14 Lut 2010 10:19
    manta
    Moderator Samochody

    Spawarka do plastiku odpowiedni materiał, najwięcej pracy przy oczyszczeniu. Potem kontrola 0,5 bara ciśnienia +woda z detergentem.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty