Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 09 Cze 2011 10:49
    ddog
    Poziom 10  

    Witam

    Moje autko: Seat Toledo 1.6, benzyna, rocznik: 1994.

    Wskaźnik temperatury zawyża pomiar, kiedyś idealnie na środku zakresu , teraz głównie zawyżona. Dodatkowo miga kontrolka informująca o przekroczeniu temperatury. Zdarza się od czasu do czasu, że przez kilka minut wszystko jest ok. Zauważyłem również wieczorem, że po przełączeniu na długie światła, wskaźnik temperatury zaczyna opadać. Co do wskaźnika poziomu paliwa , to wydaje mi się ,że też zakłamuje, ale jeżdżę głównie na LPG. Podczas braku płynu chłodzącego i na rezerwie benzyny kontrolki działają jak powinny. Raz się jednak nadziałem, kontrolka od wody migała, ja już przyzwyczajony do tego faktu pokonałem jakieś 5km, coś mnie jednak tknęło i sprawdziłem silnik --> pękła uszczelka pod głowicą...

    Chciałbym pozbyć się tej usterki, czy macie jakiś pomysł, opis licznika, za wszelkie porady dzięki bardzo.

    Czujnik temperatury został wymieniony na nowy - niepotrzebnie - bo z odłączonym dzieje się tak samo

    Poprzedni właściciel auta wymienił raz cały licznik, z tego samego powodu-- > podziałało około 5lat bezawaryjnie.

  • #2 09 Cze 2011 11:26
    karola44-81
    Poziom 27  

    Najprędzej zajmij się sprawdzeniem połączeń licznika. Gdzieś masz problem z masą. Dla świętego spokoju obejrzyj połączenia na "liczniku". Jeżeli to możliwe przelutuj wszystko. Sprawdź dokładnie główne połączenia masowe między karoserią, a silnikiem i akumulatorem.
    Sugeruje to właśnie problem połączony ze światłami drogowymi.

    Ja tak miałem w starej Omedze. Po włączeniu świateł pozycyjnych wskaźniki szalały. Po kilkumiesięcznych bojach okazało się, że podczas wymiany żarówek podświetlania deski rozdzielczej uszkodzeniu uległa jedna ze ścieżek masowych w obwodzie na desce rozdzielczej. Wyszło to dopiero przy sprawdzeniu przejść 21W żarówką. Omomierz nic nie wykazywał. Mały bajpas wlutowany w uszkodzoną ścieżkę i problem sam się rozwiązał.
    A wskaźniki głupiały bo prąd podświetlania deski ( włączane z obwodem świateł pozycyjnych) "rozpływał" sie przez wskaźniki.
    U ciebie może być podobnie. Z tego co wiem podświetlenie w seacie działa cały czas. Włączając światła drogowe, poprawia się przewodność przez obwód kontrolki świateł drogowych i wszystko wraca do normy.
    To sugerowało by też dobre działanie po wymianie licznika przez poprzedniego właściciela.
    Niestety szczegółów konstrukcyjnych samochodów VAG nie znam. Ale cudów zapewne nie ma i jest to podobne jak w Oplu.
    Jeszcze jedna sprawa. W oplu znajdował się na desce stabilizator napięcia . Z tego napięcia ( stałego przez cały czas działania wskaźników) na ogół 9, lub 10 V sterowane były wskaźniki. Często to ten stabilizator był problemem błędnych wskazań.

  • #3 09 Cze 2011 12:02
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jak pisze wyżej , jak już będziesz miał szafę na wierzchu , dodatkowo sprawdź stabilizator napięcia , na płytce licznika!

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty