Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Saxo 1.0 optymalne obroty, ekonomia jazdy, itp.

gamus15 19 Cze 2011 12:56 3487 16
  • #1 19 Cze 2011 12:56
    gamus15
    Poziom 18  

Witam, jestem początkującym kierowcą i doświadczenia mi nieco brakuje. Los skazał mnie na ww Citroena. Z jednej strony auto okropnie wolne ale z drugiej przynajmniej nie kusi żeby wciskać grubo ponad limity. Silnik 1.0 50 KM przy wadze 825 kg może i wystarczy ale nie mam pojęcia jak tym jeździć. Obecie zmieniam biegi przy 2500 obr/min bo od tej granicy silnik zaczyna wyć, najlepiej jeździ sie przy 2000 obr/min bo wtedy jest cichy i slychac jakby piszczenie. Rozmawialem kiedys z kolega i mowił że gdzies wtedy jest najlepsze spalanie i optymalna praca. Czytałem też że najlepiej silnik kręcic do obrotów na których osiąga maks. moment obrotowy. No i jest jescze sprawa ekonomicznej jazdy bo slyszałem że wciskanie "do spodu" przy 1000-1500 obr/min tylko pogarsza sprawe. Przy okazji chciałbym także wiedzieć czy to prawda że od czasu do czasu należy przejechać się autem na wysokich obrotach żeby przeczyścić silnik i wydech bo rzekomo jazda na niskich obrotach w końcu zamula silnik. Proszę o porady i wskazówki, no i wyrozumiałość:)

• Pomocny post
    #2 19 Cze 2011 16:13
    gdw
    Poziom 11  

Zazwyczaj silnik benzynowy powinien pracować w zakresie 2000-3000rpm. Dociskanie na obrotach 1000-1500 jest niezdrowe dla układu korbowego. Od czasu do czasu na pewno nie zaszkodzi pogonić na wyższych obrotach, pod warunkiem że silnik jest rozgrzany. Na zimnym silniku jeździ się delikatnie (zimny olej słabiej smaruje).

• #3 20 Cze 2011 10:29
    gamus15
    Poziom 18