X

Saab 93 2.2TiD 2004rok diesel bosch V44 właściwe ciśnienie pompy-jakie?

car centre 25 Jun 2011 17:01
  • #1 25 Jun 2011 17:01
    car centre
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Saab 93, jak w temacie (silnik praktycznie jak opel vectra 2.2 diesel).

    Bardzo duże problemy z rozruchem (praktycznie rozruch tylko na samostarcie).

    Znalazłem zgięty przewód paliwowy (praktycznie prawie zablokowany) oraz 2 nieszczelności w układzie paliwowym.

    Ale przy okazji teraz odkręciłem pompę niskiego ciśnienia w zbiorniku paliwa - jej ciśnienie jest zaledwie 0.20 - 0,25 bar (po podłączeniu jej na krótko do akumulatora i zablokowaniu wylotu).

    Wcześniej przed wykręceniem pompy po uruchomieniu silnika na samostarcie na biegu jałowym ciśnienie obwodu niskiego ciśnienia takie samo jak wyżej (0,2-0,25bar) a przy przyciśnięciu gazu wskazówka spadała do zera.

    Czy ciśnienie w obwodzie niskiego ciśnienia nie powinno być minimalnie 2 bary?
  • #2 25 Jun 2011 17:41
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Moze sie myle ale ta pompa w zbiorniku słuzy do mieszania paliwa pomiedzy komorami zbiornika a nie do podawania paliwa.
  • #3 26 Jun 2011 19:56
    car centre
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdzę jeszcze jutro jak tam przewody paliwowe od tej pompy wychodzą bo szczerze mówiąc wyjmowałem ją późnym wieczorem i nie zwracałem na nic uwagi ale raczej chyba ona służy jednak do podawania paliwa do pompy wtryskowej bo zbiornik paliwa jest płaski a nie dwukomorowy a i też po wyjęciu przewodu dolotowego do filtra paliwa (gdy jeszcze pompa była w zboirniku) po przekreceniu kluczyka trochę z przewodu prychało czasem paliwo a po przekreceniu z powrotem do pozycji off przestawało.
  • #4 29 Jun 2011 22:05
    car centre
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    na 100% ta pompa w zbiorniku jest od podawania paliwa do pompy wtryskowej.
  • #5 29 Jun 2011 23:10
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    car centre wrote:
    na 100% ta pompa w zbiorniku jest od podawania paliwa do pompy wtryskowej.


    nie w VP44
  • #6 30 Jun 2011 23:51
    tntos
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Masz problemy z rozruchem poniewaz paliwo cofa sie z pompy do baku.
    1. Sprawdz puszke filtra paliwa. Czy jest dokladnie dokrecona/szczelna.
    2. Sprawdz przewody powrotne paliwa z wtryskow
    3. Sprawdz przewody z baku do pompy pod katem uszkodzen.
    4. Jesli powyzsze nie pomoga wymien uszczelki trawersow w glowicy.
    Ten samochod nie ma pompy w baku. Paliwo zasysa pompa wtryskowa. Jest ona dosc slaba, dlatego wazna jest szczelnosc calego ukladu.
  • #7 21 Aug 2011 19:37
    car centre
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na dzień dzisiejszy już się wiele rzeczy wyjasniło. Oprócz zgietych przewodów paliwowych oraz jednej nieszczelności na dopływie paliwa i jednej na powrocie (po usunięciu tego nic się nie zmieniło w rozruchu auta) wyszły jeszcze bardzo zużyte wtryskiwacze oraz zaawansowane zużycie pierścieni tłokowych. Już rozłożyłem silnik bo nie wiedziałem gdzie szukać. Narazie własciciel auta kompletuje pieniądze na naprawe silnika i wymiane wtryskiwaczy. Jak poskładam silnik to napiszę jak się wyjasniła cała kwestia z trudnym rozruchem. Podejrzewam też że pompa wtryskowa nie działa właściwie ale narazie poprawię kompresję i rozpylanie i wtedy zobaczę..
    Pozdrawiam
  • #8 31 Aug 2011 15:58
    tntos
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Twoja diagnoza jest zaskakujaca. Ten silnik mechanicznie jest nie do zajechania. Mialem stycznosc z wieloma saabami 2.2 i nigdy nie bylo koniecznosci remontu silnika i wymiany wtryskow.
  • #9 04 Sep 2011 23:24
    car centre
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie wiem co powiedzieć... Klient też mówi mi: jak to możliwe??!! I słucha tego co mu mówię z niedowierzaniem. Sam się równiez dziwię. Na liczniku jest 160000km. Samochód zakupiony osobiscie przez właściciela (3lata temu) od koncesjonera saaba w belgii z pisemną gwarancją. Także niemozliwe żeby licznik przekręcony.
    No dziwne... Ale tak jest...
    Tłoki sie ruszają na milimetr w lewo-w prawo. Turbo uszkodzone - zablokowana regulacja (pompka podcisnienia) i łożysko wyrobione. Kolektor dolotowy - regulacja zaworów (przesłona regulowana podciśnieniem) powyginana i blokuje się. Zawór egr i kolektor dolotowy zasyfiony. Wtryskiwacze leją, przy sprawdzaniu nie chrypią. Pocięte kable od sterownika świec żarowych i wstawiony sterownik od peugota (obecnie już kable połączone jak powiny być według schematu z oryginalnym sterownikiem od saaba). W okolicach zbiornika paliwa jest coś odłączone - jest jakaś wtyczka do czegoś i przewód tak jak paliwowy ale nie ma do czego wpiąć (moze ktoś mi jest w stanie powiedzieć co tam normalnie powinno być). W zbiorniku jest dodatkowa pompa paliwa która nie zawsze chodzi bo tez nie wiadomo dlaczego kable są poprzerabiane (obecnie jest podłączana chwilowo "na krótko" do akumulatora gdy potrzeba). Tak na marginesie sprzęgło sie kończy.... Oprócz tego system paliwowy miał kilka nieszczelności (obecnie usunietych) i zgięty przewód paliwowy. Jest jeszcze kilka drobnych rzeczy... No takie są fakty...
  • #10 05 Sep 2011 11:03
    tntos
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Tłoki sie ruszają na milimetr w lewo-w prawo. Turbo uszkodzone - zablokowana regulacja (pompka podcisnienia) i łożysko wyrobione. Kolektor dolotowy - regulacja zaworów (przesłona regulowana podciśnieniem) powyginana i blokuje się. Zawór egr i kolektor dolotowy zasyfiony. Wtryskiwacze leją, przy sprawdzaniu nie chrypią. Pocięte kable od sterownika świec żarowych i wstawiony sterownik od peugota....kable są poprzerabiane (obecnie jest podłączana chwilowo "na krótko" do akumulatora gdy potrzeba)

    Doskonale teraz widac ile jest wazna taka gwarancja i gdzie ja mozna sobie wsadzic :|
    Najbrdziej prawdopodobne, ze poprzedni wlasciciel, albo nie zmienial oleju, albo jezdzil na wodzie 5w30 i zmienial ja co 20kkm.

    Auto te niestety nie ma pompy w baku i z tego wynikaja wszystkie problemy w zasilaniem w paliwo. Pompka, ktora znajduje sie przy baku to pompka do podgrzewacza postojowego, chyba ze juz ktos uklad przerabial. Kable ktore wisza przy baku byc moze sa kablami od grzalki w flitrze.
    Jesli masz mozliwosc zrob zdjecia wszystkich kabli i wtyczek ktorych nie mozesz zidentyfikowac razem z lokalizacja. Sprobuje Ci pomoc.
  • #11 16 Sep 2011 14:16
    car centre
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    [quote="tntos"]
    Quote:

    Jesli masz mozliwosc zrob zdjecia wszystkich kabli i wtyczek ktorych nie mozesz zidentyfikowac razem z lokalizacja. Sprobuje Ci pomoc.


    Wtyczka elektryczna i obok przewód "jak paliwowy" zakończony wtykiem na zdjeciu poniżej. Znajduje się na wysokości zbiornika paliwa - ściana zbiornika od strony frontu samochodu. Oba przewody, zarówno ten elektryczny jak i ta "rurka" dochodzą od strony silnika.

    Tntos, silnik na zamianę przyjedzie planowo pod koniec października. To przy montażu jeszcze chętnie się do ciebie odezwę bo pomieszane są napewno przewody od podciśnienia (sterowanie podciśnieniowe turbo, przesłony zaworów w kolektorze, itd). Zrobię zdjęcia po montażu silnika i napiszę co mi trzeba.
  • Helpful post
    #12 18 Sep 2011 13:03
    tntos
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    wtyczka na zdjeciu jest to wtyczka do pompki paliwa dogrzewacza kolory kabli przy ulozeniu wtyczki jak na zdjeciu: gorny bialy, dolny czarny. przewod to prawdopodobnie przewod prowadzcy z pompki do baku, albo dogrzewacza (umieszczony na grodzi przy prawym kielichu amortyzatora pod filtrem paliwa).
    Dla ulatwienia dodam, ze oryginalne przewody paliwowe sa zrobione z czarnego poliamidu w gumowej oslonie. Jesli w tym saabie sa inne, to ktos juz kombinowal i przerabial uklad zasilania paliwem.
  • #13 27 Oct 2011 22:55
    car centre
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak, rzeczywiście sprawdziłem teraz że ten przewód idzie do tego pudła w grodzi pod filtrem paliwa, czyli tego dogrzewacza. Ten dogrzewacz to jaką funkcję ma? Co on w zasadzie dogrzewa – nie rozumiem tego.

    Mam teraz inne jeszcze naglące pytanie bo właśnie klient ma jechać po części w następnym tygodniu… Będę zmieniać pompę wtryskową bo klient kupi silnik kompletny z pompą. I pytanie w związku z tym z racji tego, że mój sprzęt nie jest w stanie programować kluczy w tym aucie ani w ogóle połączyć się z immobiliserem (brak komunikacji?): funkcja immobilizera jest w sterowniku pompy czy jest osobny sterownik immobilizera gdzieś? To znaczy innymi słowy: jeśli nie chce programować nic po wymianie pompy wtryskowej to co oprócz klucza trzeba kupić do tej nowo zakupionej pompy wtryskowej żeby nic nie programować po zmianie silnika i pompy?
  • #14 28 Oct 2011 08:48
    tntos
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Dogrzewacz jest wpiety w obieg chlodnicy. W temperaturach ponizej +5* wlacza sie po uruchomieniu auta i przyspiesza nagrzewanie. Te silniki sa strasznie niedogrzane i owo urzadzenie jest praktycznie niezbedne. Ktos go odpial, poniewaz jest on pewnie uszkodzony. Reszte wysle Ci na priv.
  Search 4 million + Products
Browse Products