X

Peugeot 307 za wysokie ciśnienie na listwie Cr

29 Jun 2011 21:08 FIfisio
  • #1 29 Jun 2011 21:08
    fisio
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Peugeot 307 2002r, 90 PS, układ paliwowy Siemens.
    Usterka to za wysokie ciśnienie na listwie 500-600 Bar. Za regulację ciśnienia jest odpowiedzialny zaworek przelewowy przy pompie (pompa Siemens nie rozbieralna). Wymieniłem całą pompę na drugą i usterka ustała, ciśnienie w normie.
    Po przejechaniu 150 km ciśnienie znowu wzrosło, od razu głośna praca silnika.
    Co najciekawsze po tankowaniu paliwa nagle się uspokoiło i tak na przemian przez 2 tygodnie, raz dobrze raz źle, zawsze przy tankowaniu przechodziło, aż się uspokoiło na 500 km.
    To mówię, wymienię filtr paliwa i teraz cały czas 500- 600 Bar.
    W pompie Bosch-owskiej można wyciągnąć zaworek i jak jest sitko (zabrudzone) to usunąć, automatycznie usterka znika.
    Ale w tej Siemens, nie wiem jak ten zaworek wyciągnąć?
  • Helpful post
    #2 29 Jun 2011 22:21
    autoas
    Level 41  
    Helpful post? (0)
    No, ale jest jeszcze czujnik ciśnienia na CR
  • Helpful post
    #3 30 Jun 2011 17:46
    decybel91
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    A nie ma czasem jeszcze jednego zaworka na listwie?
  • Helpful post
    #4 30 Jun 2011 19:52
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Sprawdziłeś przy jakiej temperaturze paliwa powstają zakłócenia?

    Jak wtedy wyglądają przelewy??
  • Helpful post
    #5 30 Jun 2011 19:53
    colin555
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    odkreć korek w baku i zobacz czy przejdzie
  • #6 30 Jun 2011 20:19
    fisio
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzisiaj do tego wszystkiego zaczął ciężko odpalać.
    Czujnik ciśnienia na listwie odpada, gdyż jak rośnie ciśnienie do 600 Bar, to automatycznie słychać głośną pracę silnika, tak więc czyta ciśnienie dobrze.
    Zaworka przeciążeniowego w listwie nie ma, a nawet jakby był, to puszcza dopiero około 1300 Bar. Chyba będę musiał poszukać trzeciej pompy i teraz dobrze wyczyścić cały układ paliwowy,

    Dodano po 4 [minuty]:

    temperatura paliwa była chyba w normie ale jutro sprawdzę dokładnie. Temperatura może mieć tak znaczny wpływ? Ten model nie ma filtra dpf i w korku raczej nie będzie czujnika. jutro sprawdzę

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przelewy w menzurki w miarę wolno i równo idą, tak więc wtryski ok
    powietrza w wężykach nie widać
  • Helpful post
    #7 30 Jun 2011 21:05
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    fisio wrote:
    Chyba będę musiał poszukać trzeciej pompy i teraz dobrze wyczyścić cały układ paliwowy,


    Przelewy w menzurki w miarę wolno i równo idą, tak więc wtryski ok
    powietrza w wężykach nie widać


    ......a potem 4-tej pompy.

    Sprawdzone w momencie wystąpienia problemu?
    :!:
  • Helpful post
    #8 30 Jun 2011 21:05
    colin555
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    ten elektrozawór jest odkrecany kluczem płaskim jesli o tym samym mówimy (na pompie hp)

    Peugeot 307 za wysokie ciśnienie na listwie Cr
  • #9 30 Jun 2011 22:19
    fisio
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Wcześniej nie był czyszczony układ paliwowy, a na dnie filtra widać opiłki metaliczne i przypuszczam że to krąży w całym układzie. Rozebrałem ze starej pompy zaworek i iglica która zamyka posiadała ślady zacierania( złe paliwo). Najgorsze to że na końcu tej iglicy występuje mini kulka którą zgubiłem i teraz nie sprawdzę czy czyszczenie pomogło, a tego z samochodu na razie nie rozbieram. Znajdę następną pompę i dopiero zobaczę
  • #10 01 Jul 2011 07:56
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    fisio wrote:
    Wcześniej nie był czyszczony układ paliwowy, a na dnie filtra widać opiłki metaliczne i przypuszczam że to krąży w całym układzie. Rozebrałem ze starej pompy zaworek i iglica która zamyka posiadała ślady zacierania( złe paliwo). Najgorsze to że na końcu tej iglicy występuje mini kulka którą zgubiłem i teraz nie sprawdzę czy czyszczenie pomogło, a tego z samochodu na razie nie rozbieram. Znajdę następną pompę i dopiero zobaczę


    Witam,
    Zadna naprawa nie ma sensu jesli nie wyczyscisz calego ukladu bardzo dokladnie.
    Wg zalacen konstruktora, caly uklad paliwowy jest do wymiany (zbiornik, przewody, pompa itd.).
    Pozdrawiam, Georges
  • #11 10 Jul 2011 22:09
    fisio
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam, po wyczyszczeniu układu i wymiany pompy wszystko chodzi idealnie. dziękuję za pomoc
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products