X

skaczące ciśnienie w ursus c-328

29 Jun 2011 22:56 EDedarko
  • #1 29 Jun 2011 22:56
    edarko
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Zacznę od początku, jakiś mechanik robił remont silnika w c-328 u sąsiada, ponieważ nie było ciśnienia oleju. W ciągu 1 miesiąca zrobił 3 razy szlif wału ponieważ nie mógł dojść czemu nie ma tego ciśnienia oleju w silniku.
    Po 3 szlifie ciśnienie oleju się pokazało ale później wał pękł i mechanik nie chciał już tego więcej robić. Wzieliśmy się we dwóch za ten silnik i poszedł nowy wał polski, panewki, pompa oleju, i to co trzeba było.
    Ciągnik pali, jeździ, ciśnienie na zimnym silniku jest ok 4,2-4,4 Mpa ale jak się silnik rozgrzeje to ciśnienie skacze jak głupie od 2 do 4 Mpa na obr. ok 800-1400 i na wyższych obr już się normuje w granicach 3,8 do 4,2 Mpa

    I tak:
    To że ciśnienie powinno się utrzymywać w granicach od 1,2-5,5 kg/cm lub (1,2-5,5 Mpa jeśli się nie mylę) to wiem, ale czy wskazówka w manometrze powinna się utrzymywać w miarę na określonej wartości (tzn bardzo małe wahania wskazówki bądz wogule żadnych wachań) czy ta wskazówka może skakać np od 2 do 4 Mpa i to bardzo szybko?

    Bo moim zdaniem to ciśnienie powinno być stabilne i winę za to ponoszą zbyt luźne panewki a sąsiad uważa że dobrze jest
    i kto ma racje, jak powinno być i ewentualnie jak to naprawić bądź inne sugestie mile widziane

    (starałem się to opisać w miarę jak najdokładniej)
  • #2 29 Jun 2011 23:24
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (-1)
    To czym ten mechanik szlifował ten wał pilnikiem? Po pierwsze to trochę złe jednostki ciśnienia Kolega podaje. Po drugie to nie gdybać tylko zmierzyć wał mikrometrem w dwóch płaszczyznach i będzie wiadomo. Pomierzyć czujnikiem korbowody z panewkami i bez panewek, to samo obudowy łożysk głównych w bloku. Po trzecie w jakim stanie są łożyska wałka rozrządu. Po czwarte należy sprawdzić zawór na pompie olejowej i ciśnienie pomierzyć innym manometrem. Wskazówka manometru nie powinna "skakać" nawet jeśli to manometr bez gliceryny.
  • #3 30 Jun 2011 05:00
    manta
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Panewki ani wał nie mają nic do skoków ciśnienia. Źle pracuje zawór przelewowy, zacina się.
  • #4 30 Jun 2011 07:01
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (+1)
    Opisałeś może dokładnie, ale sens tego opisu marny. Trudno pojąć dlaczego wał szlifowano raz za razem. Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji skakania ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika. Teoretycznie wadliwe działanie zaworu regulacyjnego, ale coś nie pasuje. Ponadto czytam, że wymieniona też pompa smarowania. Więc może delikatne pytanie o ilość oleju w silniku. Dobrze byłoby wiedzieć więcej o luzach na panewkach, lecz skoro mowa o nowych elementach to chyba dobrze.

    Ano fakt, że C 328 miały fitr odśrodkowy i może się taki uchował. Nadmiernr zużycie może sprawiać psikusy.
  • #5 30 Jun 2011 12:27
    RYKITYKI
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A przepraszam że się wtrącę ale to według mnie to współośowość wału czyli układ panewek głównych według wspólnej osi .
  • #6 30 Jun 2011 12:43
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nic by to nie miało to skaczącego ciśnienia. Przy braku współosiowości następuje ekspresowe wydarcie panewek i pierścieni oporowych, możliwe również pęknięcie wału z tej przyczyny. Filtr odśrodkowy w porządku?
  • #7 01 Jul 2011 02:23
    edarko
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    A więc:

    1. co do jednostek nie byłem pewien czy dobrze podałem (sory za błąd)

    2. co do zmierzenia wału nie miałem możliwości a blok chciałem zawieść do sprawdzenia osiowości ułożyskowań ale sąsiad stwierdził że: "to nie ma sensu" więc jego wola (i pieniądze) namawiałem ponieważ pękł wał, ale nie chciał....

    3. łożysk wałka rozrządu nie sprawdzałem

    4. pompa olejowa była wsadzona nowa, wiec sądzę że powinna być dobrze ustawiona, a manometr dziś kupiłem nowy. jak będę miał możliwość to sprawdzę jeszcze raz

    5. zawór przelewowy to ten który jest na głównym środkowym ułożyskowaniu wału, tak? taki ze sprężynką?

    6. poziom oleju to około 3/4 między min a max na bagnecie. a filtr oleju został wymieniony na nowy z przystawką (bodajże przelewowy czy jak tam on się nazywa)

    7. współosiowość wału, ciągnik już zrobił ok 5 motogodzin więc raczej już by pękł jeśli była by zła, ewentualnie już by rozbił panewki tak że ciśnienia wogóle już by nie było albo było by bardzo słabe

    8. co do luzu na panewkach to nie miałem czym go dokładnie zmierzyć ani gdzie. i też się właśnie zastanawiam czy nie jest deczko za duży.

    przy składaniu wszystkie części smarowałem nowym olejem silnikowym i po włożeniu wału i korbowodów w blok, wał się kręcił z pewnym oporem, nie za duży ale był, i nie wiem czy to dobrze czy nie ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia z wałami
  • #8 01 Jul 2011 11:32
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Luz na panewkach mierzy się albo specjalnymi paskami albo skręca się panewki w gnieździe i mierzy czujnikiem. Tak to ten zawór.
  • #9 01 Jul 2011 15:19
    edarko
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    więc ten zawór należało by go odkręcić wyjąć i sprawdzić czy sprężyna nie nie jest pęknięta itp, tak? a jeśli ta sprężyna będzie wygladać na dobrą to mozna będzie ja jakoś sprawdzić, bądź wymienić?
    i jak będe wiedział że ciśnienie jest odpowiednie przed złożeniem do kupy? czy tylko po złożeniu wszystkiego do kupy będę mogł to sprawdzić manometrem po odpaleniu?
  • #10 01 Jul 2011 15:26
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (-1)
    Jaki wał by nie był to ciśnienie może być wieksze lub mniejsze ale nie powinno balansować.
    Filtr oleju pewnie załozyłeś pełnoprzepływowy. Bo prucz odśrodkowego to nie ma innego. Sprawdz smoka. Czy jest na odpowiedniej wysokości nad miską i czy nie ciągnie powietrza. I ygodnođ miarki oleju czy jest zgodna z oryginaem.

    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    manta.
  • #11 01 Jul 2011 22:44
    edarko
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    smok jest przykręcony ok 1-1.5cm od dna miski olejowej

    czyli jak wał jest nowy i panewki są nominalne to raczej to nie może być przyczyną balansowania ciśnienia?
  • #12 01 Jul 2011 23:47
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    jeśli ciśnienie skacze w rytm pracy garów to przyczyną jest nadmierny luz gdzieś w układzie smarowania (panewki wału, wałka rozrządu...)
    Zaworu przelewowego się nie czepiaj bo jeśli utrzymuje ciśnienie max w okolicach 4bar to jest ok. Od razu powiem że podkładanie czegokolwiek pod sprężynę nie spowoduje wzrostu ciśnienia na wolnych obrotach.
    Jeśli pękł wal to brak osiowości panewek jest jak najbardziej możliwy i należy to sprawdzić.
  • #13 02 Jul 2011 10:43
    bobytempelton
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Tylko @manta ma po części racje, winny jest na 1000% zawór redukcyjny przy pompie olejowej, przy wzroście ciśnienia otwiera się, i później ma problemy z zamknięciem bo sprężyna jest wybita, tyle cała diagnoza. Więc tak jak chcesz to kup nową sprężyne , ale będziesz musiał 2 razy miske zdjąć raz żeby zmienić sprężyne a drugi żeby skorygować ciśnienie. Ja radzę zdejmij miske i przy pompie w tej rurce masz zawleczke wyjmij ją , wciśnij czymś mocniej sprężyne, i wsadź o dwie dziury dalej zawleczke tylko już nową. Możliwe że będziesz miał pompe starego typu bez regulacji przy pompie , to wtedy regulacja jest na środkowej stopie głównej wału korbowego , pod śrubką fi 13. Prawidłowo ustawiony zawór wygląda tak: do ok 3.5-4 bar wskazówka manometru stabilnie się podnosi powyżej tego ciśnienia zaczyna skakać czyli się otwiera. Ciśnienie nie może być większe w c328 c330 niż 5 bar. a nie popękane wały i inne cuda wionki, znajomość tego silnika się kłania
  • #14 02 Jul 2011 12:07
    RYKITYKI
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    7. współosiowość wału, ciągnik już zrobił ok 5 motogodzin więc raczej już by pękł jeśli była by zła, ewentualnie już by rozbił panewki tak że ciśnienia wogóle już by nie było albo było by bardzo słabe

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czy była robiona osiowość w bloku bo jeśli wał w nim pękł to wypadało to zrobić razem z zakupem nowego wału i panewek .
  • #15 02 Jul 2011 12:57
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    W sumie też bym postawił na zaworek bo mi się to działo w mtz-cie. Nagle spadało cisnienie a po około 10 sekundach wracało. Zaworki w mtz-cie mają kształt cylindra, powierzchnia po bokach nie była za gładka i łapało go na otworkach przelewowych. Polerka załatwiła sprawę.
  • #16 02 Jul 2011 19:24
    edarko
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (-1)
    sprawdzę ten zaworek i dam znać czy jest poprawa czy nie.

    co do osiowości wału namawiałem sąsiada żeby to sprawdzić żeby była pewność ale nie chciał bo powiedział "jak ma chodzić to będzie chodził" i tyle było

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    a i ta wskazówka to skacze od 2 do 4 bar w ułamkach sekundy, tak że ona aż się mieni i od samego początku tak jest

    Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:

    sprawdziłem dziś ciśnienie na drugim manometrze i na tym wskazówka stoi sztywno.

    Dodano po 6 [minuty]:

    skaczące ciśnienie w ursus c-328 skaczące ciśnienie w ursus c-328

    to są te manometry, tylko mam problem z dodaniem filmików

    Dodano po 3 [minuty]:

    na tym białym wskazówka skacze a na drugim nie, więc wg którego mam się sugerować wg was
  • #17 02 Jul 2011 20:50
    manta
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ten biały to manometr mechaniczny i jego odczyt jest prawidłowy. Mogą być błędy co do wartości, ale pulsację ciśnienia wykazuje prawidłowo.
  • #18 02 Jul 2011 21:06
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    To normalne że skacze w rytm obrotów niejednokrotnie sie z tym spotkałem.
    To dobrze że wkręciliście manometr.
    Za mała wydajnośc pompy na wolnych i traci ciśnienie gdzieś na pasowaniu im wyższe obroty tym większa wydajnośc pompy, a nie ciśnienie bo sie normuje na 4,8 bar.
  • #19 03 Jul 2011 11:51
    edarko
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    to są te filmiki
    na pierwszym wskazówka stoi sztywno
    http://www.youtube.com/watch?v=roDX7izH77A

    na drugim wskazówka skacze jak głupia z tym że na filmiku widać tylko wartości w jakich ona oscyluje, ponieważ nagranie było robione telefonem
    http://www.youtube.com/watch?v=E5vrm9hCJRk

    mam nadzieje że będą działały
  • #20 03 Jul 2011 12:16
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Szczerze mówiąc to myślę że wskaznik jest do bani lub nie nadaje sie do mierzenia ciśnienia które może mieć chwilowe, nagłe skoki ciśnienia. Na wlocie do niego powinien być dławik a wskazówka ma kasowany luz słabą sprążynką. Sugerował bym się tym ruskim i założył spokojnie że wszystko jest w porzadku. Ciśnienie masz wzorowe.
  • #21 08 Aug 2011 07:40
    bogin
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem nic niepokojącego. Zacząłem sprawdzać układ smarowania okazało się, że jest tam dwu sekcyjna pompa olejowa jedna sekcja zasila wał korbowy, druga jest wkręcona w blok prawdopodobnie w kanał z czujnikiem. Niestety nie sprawdziłem czy to zawór przelewowy bo myślałem że go nie ma. Moje pytania:
    -czy te sekcje są całkiem niezależne
    -czy ciśnienie wskazywane przez czujnik to to na wale korbowym, czy od smarowania rozrządu.
  • #22 08 Aug 2011 20:47
    edarko
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    -czy ciśnienie wskazywane przez czujnik to to na wale korbowym, czy od smarowania rozrządu.

    moim zdaniem to ciśnienie wskazywane przez czujnik jest ogólne z całego układu, chyba że możesz mieć zapchany któryś kanał. nie spotkałem się z podziałem układy smarowania.
  Search 4 million + Products
Browse Products