Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw golf III TDI nie pali na zimnym silniku

fifek44 03 Lip 2011 11:47 15960 17
  • #1 03 Lip 2011 11:47
    fifek44
    Poziom 7  

    witam wszystkich!
    jestem posiadaczem VW III TDI 90km z 93 roku. Moj problem polega na tym ze auto w ogolne nie pali na zimnym silniku. Jeśli jest ciepły nie ma zadnych problemow, rowno pracuje, nie ma spadku mocy itd. jeśli postoi okolo 3h zaczynaja sie problemy bo pali juz z opoznieniem...nastepnie po odstaniu nocy kiedy wystygnie kompletnie to nie chce palic, rozrusznik kreci normalnie ale nie ma zadnego odezwu od motoru. sprawdzilem świece i wszystkie 4 grzeja, prad dochodzi do nich, akumlator roczny, układ paliwowy szczelny, nie cofa się paliwo, kiedy na odpalonym silniku dodaje gazu nie widac zadnych bąbli powietrza w wężyku. Auto w sumie mam od niedawna i od poczatku tak jest, takze nie wiem sam skąd to się wzięło... może ktoś wymieniał rozrząd i przestawił zapłon jest taka ewentualność?
    Jeśli podczas odpalania auta na zimnym silniku zmostkuje kabel od akumlatora i dołoże do świec wtedy po chwili zapali, ale też nie tak swobodnie... może jest to wina jakiegoś przekaznika? ogolnie jak na zimnym chce zapalić to moge krecić aż do momentu wyczerpania baterii i nawet nie załapie:(
    Ktoś moze mi pomóc co może być przyczyną???
    z gory dziękuje za rady i pomoc pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 03 Lip 2011 12:25
    Sztomel
    Poziom 34  

    Trzeba najpierw sprawdzić a potem skorygować wartość kąta wtrysku a do tego potrzebne jest podpięcie auta pod interfejs diagnostyczny na rozgrzanym silniku. Wszystko wskazuje, że u Ciebie kąt wtrysku jest mocno opóźniony. Gdyby przyczyną była wina przekaźnika to z pewnością zauważyłbyś, że przy nieudanej próbie uruchomienia silnika nawet nie mignęłaby kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu.

  • Pomocny post
    #3 03 Lip 2011 12:46
    tomek.kopiec
    Poziom 17  

    Ponieważ tdi ma szeroki zakres błędu odnośnie kąta wtrysku i w przy obecnie panujących temperaturach powinien zapalać bez pomocy świec żarowych,nie wykluczając porady Sztomela to jeszcze bym się pokusił o sprawdzenie dolnego koła rozrządu,jak zapalisz to sprawdź wizualnie czy dolne koło pasowe nie ma przypadkiem bicia bocznego.

  • #4 03 Lip 2011 13:31
    fifek44
    Poziom 7  

    no tak zgadza sie, ale kontrolka swiec zapala sie doslownie na sekunde bez znaczenia na temperature silnika...tak powinno byc?
    jeszcze dodam ze jak odpali juz to dymi po dodaniu gazu na biało...

    Dodano po 3 [minuty]:

    a jeśli jest bicie boczne to rozumiem ze zaplon moze byc przestawiony?

  • #5 03 Lip 2011 13:52
    ociz
    Moderator Samochody

    Co ty chcesz od tego grzania świec? To przecież TDI. Normalnie grzeje tylko poniżej 5°C i nie ma prawa się nawet zająknąć przy odpalaniu do -20°C bez grzania.

  • #6 03 Lip 2011 15:06
    fifek44
    Poziom 7  

    ok rozumiem czyli wplyw grzania swiec nie ma wplywu na start zimnego silnika przy temperaturze otoczenia znacznej powyzej zera. Sprawdze to koło pasowe i kąt wtrysków... jeśli pojade na badanie auta komputerem to pokaże gdzie jest błąd? czy poddać to ocenie mechanika?

  • #7 03 Lip 2011 15:06
    tomek.kopiec
    Poziom 17  

    Dodano po 3 [minuty]:

    a jeśli jest bicie boczne to rozumiem ze zaplon moze byc przestawiony?[/quote]

    Jeżeli jest bicie boczne to duże prawdopodobieństwo że kąt po prostu pływa podczas rozruchu ze względu a uszkodzenie powierzchni klinowej i już tam powstały luz-końcowy efekt -silnik w drobiazgach

  • #8 03 Lip 2011 15:26
    fifek44
    Poziom 7  

    o kurde oby to nie było to... pewnie bedzie kosztowne:/ jeśli bede wiedział wiecej bede tu opisywał mój przypadek co było przyczyna itd. Dziękuje wszystkim za wskazówki i rady:)

    Dodano po 3 [minuty]:

    a "silnik w drobiazgach" to co to oznacza?

  • #10 17 Wrz 2011 16:57
    zborkisz100
    Poziom 2  

    Witam mam golfa 3 TDI i mam ten sam problem na zimnym silniku nie moge odpalić styłu chmura czarnego dymu myśle ze to końcówki wtrysków ale zauwarzyłem że koło pasowe ma tzw. ósemke. Czy przez te koło może przestawić się rozrząd i to jest probremem z odpalaniem . Na ciepłym nie ma problemu chodzi jak zegareczek.

  • #11 05 Paź 2011 22:48
    fifek44
    Poziom 7  

    witam
    Moj problem został rozwiązany a mianowicie:
    na dolnym kole od rozrządu wyrobił się klin i koło miało liz, przestawiał się rozrząd i to było przyczyną. TZN. na cieplym silniku palił a na zimnym tylko za pomocą plaka nie inaczej.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam ważną uwage tutaj.
    udałem się do bardzo dobrego mechanika od silnika diesla z unowocześnionymi miernikami, vagiem itd. sprawdził mi pompe (jest elektroniczna). Byla przestawiona i musial to przestawić, naprawić. Autem po tej wizycie kilka miesiecy temu pracuje bez zarzutu:)
    Także polecam mechaników, którzy typowo zajmują się silnikami diesla.

  • #12 16 Paź 2011 09:58
    zborkisz100
    Poziom 2  

    Mój problem też został rozwiązany i podobna sytuacja na dolnym kole powstał luz i to było przyczyną. Mechanik skasował mnie 400zł

  • #13 16 Paź 2011 13:05
    slawek92_9292
    Poziom 2  

    witam mam podobny problem w swoim golfie III 1.9 TD.
    ostatnio mechanik wymieniał świece żarowe i od tej pory zimny bardzo ciężko pali i ma duży brak mocy i strasznie kopci na biało. gdy się zagrzeje to chodzi normalnie. czy to jest właśnie przyczyna złego konta wtrysku? dodam jeszcze że przed wymianą świec zimny odpalał bez problemu.

  • #14 22 Sty 2013 13:47
    matig018
    Poziom 11  

    witam .. wiem , że odkopuje suchara... no ale nie będę zakładał nowego tematu.

    A więc tak mam podobny problem tylko , że w ibizie asv... Samochód jak postoi to nie odpala w lecie jeszcze jakoś odpali po powiedzmy 15s kręcenia w zimie tylko na plaka ... czy w tym silniku na dolnym kole jest ,lub powinien być klin ??? samochód na blokadach jak i po podpięciu pod vaga jest dobrze ustawiony ...

  • #15 22 Sty 2013 14:14
    niuniu36

    Poziom 27  

    Klin w tych silnikach jest zawsze ,cisnienie na tłokach sprawdzane,jaka wartość procentowa zaworu przestawiacza kata wtrysku?

  • #16 22 Sty 2013 14:46
    matig018
    Poziom 11  

    ciśnienie na tłokach nie sprawdzane ... ale dodam , że wystarczy po 15 s zgasić samochod i pali już na tyk .... a oco chodzi z tym procentowa wartością przestawiacza kąta wtrysku ??? jak to sprawdzić ??

  • #17 23 Sty 2013 06:05
    niuniu36

    Poziom 27  

    VAG-iem go,albo jakimś innym testerem.

  • #18 23 Sty 2013 15:00
    matig018
    Poziom 11  

    jeśli chodzi ci o kąt wtrysku po podpięciu pod vcds w basic setting pokazuje 62 jest pomiędzy niebieską a zieloną linią

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme