Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyka bramy panelowej Crawford poszukuję instrukcji

reweriko 16 Lip 2011 13:46 7991 20
  • #1 16 Lip 2011 13:46
    reweriko

    Poziom 24  

    Witam specjalistów od bram. :)
    Poszukuję polskiej instrukcji - właściwie doradztwa co do automatyki tej bramy
    Brama nie domyka się do samego dołu. Zatrzymuje się 10cm przed podłogą.
    Czy są programowe ustawienia sterownika bramy?
    Czy może krańcówki, których nie mogę dojrzeć.
    Proszę o poradę...

  • #2 16 Lip 2011 13:56
    jomek78
    Poziom 24  

    Nie znam tej bramy ale są podstawowe zasady.Jeżeli masz napęd podsufitowy to na łańcuchu masz ograniczniki do krańcówek.Przestaw tą na dojeżdżanie.Jeżeli dalej nie dojeżdża to musisz wydłużyć czas pracy zamykania na potencjometrze w sterowniku.pozdrawiam.jomek

  • #3 16 Lip 2011 18:00
    KS2507
    Poziom 23  

    Napędy z przed 10 lat miały krańcówki na łańcuchu lub pasku ,obecne napędy są wyposażone w Enkoder i on liczy obroty wałka napędowego,więc trzeba przeprogramować napęd.

  • #4 18 Lip 2011 08:46
    Jarmie
    Poziom 13  

    Podaj typ elektroniki i przekładni, wczoraj "bawiłem "się podobnym napędem Crawford. Może będę w stanie pomóc.

  • #5 19 Lip 2011 12:31
    przysniciel

    Poziom 19  

    Myślę, że mowa jest o napędzie nakładanym na oś bo crawford raczej nie produkuje napędów szynowych. Krańcówki zwykle ustawiane są tam przy siłowniku, na krzywkach lub na gwincie, przy nowszych enkoder. Ogolnie y instrukcjami do crawforda to raczej bieda

  • #6 20 Lip 2011 07:49
    reweriko

    Poziom 24  

    Oto rysunek napędu sterownik też jak na rysunku.
    Automatyka bramy panelowej Crawford poszukuję instrukcji
    W samym sterowniku brak jakichkolwiek regulacji.
    Proszę o pomoc

  • #7 20 Lip 2011 08:13
    Jarmie
    Poziom 13  

    Przy przekładni powinny być trzy białe krzywki, które sa regulowane.
    górna jest od otwarcia połowicznego, środkowa od pozycji zamknięcia, dolna od otwarcia. Dane dotyczą napędu 3-faz. z 2000 roku i sterownika CDM6.

  • #8 20 Lip 2011 08:19
    reweriko

    Poziom 24  

    Kolega ma na myśli ten plastykowy element na którym wiszą sznurki do odblokowania napędu w razie awarii ?

  • #9 27 Lip 2011 05:16
    reweriko

    Poziom 24  

    Odświeżam prośbę.
    Proszę o poradę w ustawieniach bramy tzn samych krańcówek o ile są w tym napędzie lub jakąkolwiek instrukcję w której jest coś sensownego na ten temat.

  • #10 27 Lip 2011 23:40
    pmirkowicz
    Poziom 17  

    Ciężki temat!! Z tego co ja wiem to aby ustawić krańcówki trzeba mieć specjalny programator. Podpina się pod centralę dopiero można zmieniać parametry.

  • #11 14 Lis 2011 15:53
    przysniciel

    Poziom 19  

    Słyszeliście coś na temat programatora, który trzeba podpiąć, żeby wyzerować licznik cykli do przeglądu? Jak wtedy zachowuje się brama?

  • #12 17 Lut 2012 22:34
    ati128
    Poziom 11  

    to naped m1 mozna go parametryzowac przez otwarcie bramy do 1 m otwarciu sterownika jest tam taki maly przelacznik czarny trzeba go wlaczyc i zamykajac brame nacisnac na uszczelke brama powinna sama ruszyc do dolu poczym do w pozycje otwarta wtedy wylaczamy ten przelacznik i tyle co do kasowania inspekcji da sie z panelu i po wlaczeniu odpowiednich dip ale to zbyt skomplikowane by to opisac i jest kilka modeli sterowan , w slilniku sa 2 plyty jedna to falownik 2 logika a instrukcji nikt z serwisantow nie udostepni takie maja zasady sami robia ich produkty

  • #13 14 Maj 2013 10:17
    romans1957
    Poziom 2  

    Mam problem z podobnym automatem firmy Crawford. Co pewien czas centrala wymaga ręcznego ( przez przyciski) uruchomienia kilkakrotnie w górę i w dół. I wtedy zaczyna działać normalnie. A właściwie zaczynała, bo ostatnio nie mam pojęcia w jaki sposób brama ma zaczęła działać odwrotnie. Przycisk w dół podnosi bramę, przecięcie fotokomórek opuszcza bramę itd. Czy jest możliwe, że z kasetki przycisków w jakiś sposób zmieniłem kierunki działania silnika? W jaki sposób można to odwrócić do poprawnego działania?

    3.1.10. Zabronione jest rozpowszechnianie, bez zgody Usługodawcy, reklamy w każdej postaci, w tym kryptoreklamy. [retrofood]

  • #14 15 Maj 2013 07:29
    przysniciel

    Poziom 19  

    Być może ktoś zmienił kolejność faz. Jeśli tak to pomoże przełożenie ich jeszcze raz. (O ile to silnik 3-fazowy)

  • #15 15 Maj 2013 08:44
    jasiekkj
    Poziom 11  

    Witam,

    To napęd CDM9, egzemplarze z początku produkcji często gubiły program. Tak właśnie jest w powyższych przypadkach.
    Rozprogramowywanie napędu może być również powodem uszkodzenia elektroniki. W tym przypadku wymienia się dwie płyty w komplecie zasilającą i sterującą z uwagi na ich od siebie zależność.

  • #16 15 Maj 2013 13:16
    romans1957
    Poziom 2  

    Silnik jest zasilany 230V, wymiana płyt ( dwóch w silniku i dwóch w panelu sterującym ) skutkowała zaprzestaniem działania. Prawdopodobnie trzeba je zaprogramować specjalnym programatorem. Prawdopodobnie mniejszy koszt to wymiana tego zestawu napędu na bardziej dostępny i mniej awaryjny. Jest to chyba najlepsze i najszybsze rozwiązanie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Całe szczęście miałem płyty z innej bramy, gdzie uszkodzeniu uległ mechanizm a nie elektronika.

  • #17 03 Gru 2014 10:01
    damek_2009
    Poziom 2  

    Odświeżę temat.

    Bramę należy ustawić 1,5 m nad posadzką. W centrali przełączamy dolny suwak zapali nam się czerwona dioda. Po czym naciskamy przycisk zamykanie bramy i trzymamy aż brama zamknie się do ok 1 m nad posadzką. Następnie naciskamy uszczelkę dolną, w centrali zgasną żółte diody i za chwilę ponownie się zapalą. Teraz pozostaje nacisnąć krótko przycisk zamykanie bramy.

    Brama powinna się sama zamknąć, po czym odbić od posadzki i zatrzymać się w pozycji otwartej. Jeśli tak się stało przełączamy z powrotem suwak w centrali. Czerwona dioda gaśnie a brama została zaprogramowana.

  • #18 27 Sty 2015 22:36
    zochu
    Poziom 10  

    Witam,

    mam pytanie dotyczące tego napędu CDM9. W obudowie napędu , w egzempalarzu który posiadam, uległa destrukcji płytka falownika (zasilająca) - gołym okiem widac uszkodzenia tranzystorów, diód i układu IR2130J.... itp. Z jednego z wpisów powyżej wynika, że w takim przypadku należy wymienić dwie płytki - tą o której wspominam i sterującą - pytanie moje : Czy zawsze tak jest ? Czy te płytki zawsze idą w parze ? Rozumiem, że sterująca zawiera układ z programem - ale czy ktoś może próbował reanimować tylko płytkę zasilającą i udało mu się napęd uruchomić ze "starą" płytką sterującą ?

    Pytanie kolejne - jeżeli odpuścić sobie naprawę tej płytki zasilającej i kupić zestaw dwóch płytek (nowych bądź używanych) to czy wówczas konieczne jest wgranie jakiegoś oprogramowania ?

    Pytam bo wymiana płytek na nowe jest bardzo kosztowna a co do naprawy układu zasilania silnika napędu nie mam pewności, że ustrojstwo zadziała....
    Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.

  • #19 27 Sty 2015 22:49
    damek_2009
    Poziom 2  

    Witam

    Wiele razy wymieniałem tylko płytkę falownika i było ok. Odnośnie drugiej płytki logiki nie ma potrzeby wgrywania oprogramowania, płytka jest zaprogramowana fabrycznie. Jedynie należy zaprogramować bramę po wymianie, ewentualnie ustawić czas automatycznego zamykania jeśli był ustawiony na starej płycie, ale to z poziomu sterownika obsługi bramy ( potencjometry, dipy wewnątrz skrzynki i klawiatury góra, dół).

    Posiadam komplet płyt silnika 1M z demontażu sprawnego napędu.

  • #20 28 Sty 2015 22:11
    zochu
    Poziom 10  

    Dzięki za podpowiedź - jestem zainteresowany tym sprzętem z demontażu - szczegóły na PW.

  • #21 29 Maj 2017 23:24
    jur1111
    Poziom 1  

    witam potrzebuje shemat płyty sterujące 920 do crouford cdm9. z guru dziękuję za pomoc

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme