X

Vw passat b3 1,9 td 1991 dostał samozapłonu

18 Jul 2011 16:32 ALalex88-19
  • #1 18 Jul 2011 16:32
    alex88-19
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Posiadam Vw Passat 1,9 td 1991 chyba 59 km.
    Od początku marca, gdy go kupiłem odpalał za pierwszym obrotem silnika. Wszystko działało prawidłowo aż do ubiegłego wtorku, gdy chciałem go odpalić, to zaczął ciężko palić za 4 obrotem silnika, oczywiście na ręcznym ssaniu.
    Po jakimś czasie, gdy znowu chciałem go odpalić, to natychmiast po odpaleniu obroty skoczyły maksymalnie, z rury wydechowej czarny dym i gdy chciałem go wyłączyć kluczykiem, to po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nadal pracował silnik i po sekundzie obroty zaczęły wolno spadać aż zgasł i od tamtej pory już nie odpala.
    Myślałem, że przestawił się rozrząd albo całkiem się rozsypał ale mechanik rozebrał i wszystko jest okej. Rozrząd dobrze ustawiony, pasek i rolka jest ok.
    Podobno problem leży w pompie wtryskowej.
    Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną to proszę bardzo o pomoc?
    Dziękuję.
    Pozdrawiam. alex88-19.
  • #2 18 Jul 2011 16:53
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Ja raczej bym obstawiał uszczelnienie turbo... Sprawdzałeś olej czy jeszcze jest?
  • #3 18 Jul 2011 17:01
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Skoro w/g mechanika problem leży w pompie wtryskowej, to w czym problem ją wymienić? Używane drogie nie są, naprawa mało opłacalna.
  • #4 18 Jul 2011 18:03
    alex88-19
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    olej sprawdzałem i jest niema żadnych wycieków co do wymiany pompy jestem gotowy to zrobić ale czy napewno rozwiąże to problem musze mieć 100% pewności podobno w pompie wtryskowej jest jakiś elektrozawór jest on podłączony takim cienkim kabelkiem i tam tez niema napięcia.
  • #5 18 Jul 2011 18:09
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Na pewno to Kopernik nie żyje. To prosty silnik z mechanicznym wtryskiem, raczej wątpliwe żeby zassał olej z turbiny zaraz po odpaleniu. Prawdopodobnie regulator obrotów w pompie się zacina i tyle.
  • #6 18 Jul 2011 22:40
    Staszek49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź interkuler, gdyż w przypadku nieszczelności turbiny zbiera się w nim olej. Przy dużym stanie oleju w tym urządzeniu silnik potrafi go zassać i katastrofa gotowa. Przeważnie silnik na maksymalnych obrotach rozpada się na części.
  • #7 18 Jul 2011 23:10
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nie ma tam raczej intercoolera. Ponadto dymiłby szaro/siwo/niebiesko, a nie na czarno. Pompa podała końską dawkę paliwa i tyle.
  • #8 18 Jul 2011 23:37
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Silniki Diesla przeważnie dostają samozapłonów :) .
    A ten dodatkowo ukatrupił pompe paliwa. Ale niełaska odkręcić rurki paliwowe.
  • #9 20 Jul 2011 15:37
    alex88-19
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam serdecznie PASSAT działa :) jednak to nie był samozapłon tylko jak napisał robokop silnik dostał końską dawkę paliwa gdyż zatarły się wtryskiwacze i gdy kręciłem silnikiem wtryski nie puszczały ropy aż dostały takiego ciśnienia że puściły i wtedy dostał tych szalonych obrotów od nadmiernej dawki paliwa.
    Pompa sprawdzona i ustawiona tak jak w fabryce wtryski wymienione kąt wtrysku ustawiony oraz ogólny przegląd silnika zrobiony by jak najmniej takich przygód dla wszystkich kierowców pozdrawiam alex88-19.
    Moderated By robokop

    Na pewno tak nie było - ale tego się raczej nie dowiemy, oby tylko sie nie powtórzyło - a jest spora szansa na to nadal.

Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products