Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


[ + ] [ - ]
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> DIY Konstrukcje -> Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry
Autor
Wiadomość
marian6666
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 36

Post#1 Post autora tematu 18 Lip 2011 19:46   

Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Zachęcony postami kolegi Volksturm (na innym forum) postanowiłem wykonać zapłon CDI. Wcześniej wydawało mi się to karkołomnym zadaniem, gdyż przerażało mnie skomplikowanie elektroniki potrzebnej do obsługi ww typu zapłonu. Volksturm podał sposób, który trafił w moje oczekiwania - prosty, tani, łatwy w wykonaniu.

Skoczyłem więc na giełdę elektroniczna, kupiłem potrzebne ingrediencje (kilka diod, transformator, tyrystor, kondensator - razem jakieś 20 zł) i zabrałem się za lutowanie. jako płytka posłużyła jakaś stara płytka z zasilacza komputerowego. pudełko, w którym zalałem układ również pochodzi z tego samego zasilacza.

Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Jak widać wyżej transformator idealnie wpasował się w obudowę, po lewej mamy płytkę z elementami elektronicznymi. pudełko wyłożyłem folia żeby żywica, którą to wszystko zalałem, nie wypływała przez szpary.

Żywica po rozrobieniu gotowa do zalewania :)
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Po zalaniu i wyschnięciu wygląda to tak:
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Kolejnym krokiem było wykonanie czujnika indukcyjnego, czyli zwykłej cewki nawiniętej cienkim drutem. Ja do tego celu użyłem cewki z przekaźnika samochodowego, w moim wypadku z VW Golfa 3;p nadaje się każdy przekaźnik, ale lepiej wybierać te mniej skomplikowane - zwykle są mniejsze.
Po rozbebeszeniu przekaźnika, dolutowaniu kabli do tych wychodzących z cewki przyszła pora żeby zalać go żywica epoksydową, ja użyłem kleju Distal, który po wyschnięciu jest nie do ruszenia.:)
No to zalewamy:
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Trochę zbrojenia na dół:
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Warto dać "koszulki" na śrubki, łatwiej później wykręcać je i wkręcać.
Po drugie przy wierceniu w tym kleju, można łatwo doprowadzić do pęknięcia i czujnik do wyrzucenia. Mnie się to zdarzyło raz, potem zastosowałem "koszulki".:)

Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Zalanie:
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Przy zalewaniu cewki warto przykręcić ją do podstawy zapłonu, unikniemy wówczas przesuwania się oraz mamy zapewnione ze wszystko będzie pasowało.:) Po zalaniu zostawiamy do wyschnięcia.
W moim przypadku w ciepłym miejscu schło 12h.

Teraz najważniejsze - montaż:
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Miejsce znacznika na magnecie każdy musi dobrać sobie sam, tzn musi on być w takim miejscu żeby po przejściu nad czujnikiem następował zapłon czyli w GMP. Myślę, że każdy to ogarnia.
U mnie za znacznik posłużył magnes neodymowy z dysku twardego.
Po wywierceniu w nim otworu przykręciłem go bezpośrednio do magneta. Przechodząc nad czujnikiem znajduje się on w odległości ok 0,5mm.

Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Moduł ukryłem w miejscu akumulatora:
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Cewkę zapłonową pod zbiornikiem:
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Motocykl po przelaniu pali od pierwszego kopa, iskra jest mocna, niebieska.
Po przejażdżce zauważyłem, że jest jakby bardziej zrywna, ale może to taki efekt placebo;p

Cel - tanio i dobrze został osiągnięty.:)
Nowym zapłonie przejechałem już ok 80km i wszystko jest w porządku.
Polecam wykonanie tej modyfikacji każdemu posiadaczowi WSK-i.:)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Lip 2011 19:46   





Powrót do góry
   
Adik C
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 681
Miasto: śląsk

Post#2 18 Lip 2011 20:28   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


Plusem jest prostota wykonania,dlaczego tego tyrystora nie zalałeś razem z całością,tzn trafo,i elektroniką,przykręconego do radiatora,?jaki cel ma zastosowanie elektronicznego zapłonu w motocyklu co i tak miał mało awaryjny układ zapłonowy, gratuluje pomysłu,nie patrząc na styl wykonania,spełnia swoje założenie i to sie liczy,Ps. ja bym twój pomysł ulepszył o wyrzucenie magneta zostawienie samej krzywki(wyciętą z starego magneta)cewka WN zostaje przerywacz i akumulator,ciekawe jakie wtedy były by osiągi pozdrawiam:D
Powrót do góry
   
stihler
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 214

Post#3 18 Lip 2011 20:47   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


A co z takiego motoru który nie ma ładowania akumulatora?? Ile godzin bez niego pociągnie??

Dodano po 7 [minuty]:

Czy dobrze widzę?? Przed diodą prostowniczą masz diodę zenera??
Jeśli dobrze widzę to na co Ci ona??
Według innych przykładów modułów(np.Chart) powinieneś mieć diodę(prostowniczą) zabezpieczającą tyrystor...
Powinna być przed kondensatorem do CWN a masą.
Powrót do góry
   
maciek_90
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 74
Miasto: Głowno

Post#4 18 Lip 2011 22:09   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


Ciekawy projekt, też mam taką WSK-e :), napisz coś więcej o transformatorze jaki zastosowałeś bo nie mogę znaleźć w opisie
Powrót do góry
   
carot
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1137
Miasto: Londyn

Post#5 18 Lip 2011 22:28   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


stihler napisał:
A co z takiego motoru który nie ma ładowania akumulatora?? Ile godzin bez niego pociągnie??

WSK fabrycznie jeździ bez akku, tu ma CDI można by wywalić ciężkie magneto, lepiej by się wkręcała na obroty, ale by była słabsza pod górę.

Moje artykuły: (Dodaj)
19 Styczeń 2014 Ogrzewanie domu na bazie Webasto.
Powrót do góry
   
@@Kamil@@
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 269
Miasto: Krasnobród

Post#6 18 Lip 2011 22:53   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


tak tak
wyrzucić akumulator wyrzucić magneto a energia elektryczna potrzebna do zapłonu brała by się z kosmosu :D

jestem za a nawet przeciw :D
może wykonam sobie takie coś w simsonku na czasie :)
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
mkpl
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 4304
Miasto: Mysłowice

Post#7 18 Lip 2011 23:38   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


Ładnie to kolega wykombinował :D ale dla poprawności tematu jest to AC-CDI (najprostsze)

Ja osobiście przerobił by ten układ na nieco bardziej skomplikowany DC-CDI. Czyli wstawił z powrotem akumulator i wykorzystał oryginalną cewkę do jego ładowania. Następnie z akumulatora prosta przetwornica na tym samym transformatorku co w prezentowanym układzie dalej filtracja jakimś większym kondensatorem (np 10uF), a reszta wyzwalania tak samo. Dało by to dodatkowe zwiększenie mocy iskry oraz ustabilizowanie jej parametrów które obecnie silnie zależą od prędkości silnika.
Powrót do góry
   
edenlubawa
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 216
Miasto: Lubawa

Post#8 19 Lip 2011 07:58   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


Nigdzie nie doczytałem jaki zastosowałeś trafo.
Jakbyś jeszcze schemat poprawił aby był bardziej czytelny to było by już super.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Lip 2011 07:58   





Powrót do góry
   
gromleon
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1566

Post#9 19 Lip 2011 09:04   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


Jak zwykle Polska mentalność, przeróbką bez sensu itd. ludzie!
Pozbył się przerywacza to już naprawdę dużo. Przerabianie na dc-cdi to już przesada, prostować prąd potem stabilizować potem znowu przetwornica za dużo komplikowania a efektów można nie odczuć, wg mnie to już nie potrzebna komplikacja zważywszy że teraz akumulator jest nie potrzebny.
Mnie ciekawi jak kolega ustawił zapłon bo jakoś trudno mi uwierzyć że bez lampy stroboskopowej się udało, chyba że metodą prób i błędów. A i zapłon nie ustawiamy w GMP a od kilkunastu do kilkudziesięciu stopni przed GMP to się nazywa wyprzedzenie zapłonu.
Powrót do góry
   
carot
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1137
Miasto: Londyn

Post#10 19 Lip 2011 09:08   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


@@Kamil@@ napisał:
wyrzucić akumulator wyrzucić magneto a energia elektryczna potrzebna do zapłonu brała by się z kosmosu :D

Chyba się nie rozumiemy. Do CDI nie potrzeba akumulatora. Jest tylko zasilanie z pozostawionej cewki.

Moje artykuły: (Dodaj)
19 Styczeń 2014 Ogrzewanie domu na bazie Webasto.
Powrót do góry
   
gromleon
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1566

Post#11 19 Lip 2011 09:20   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


carot napisał:
@@Kamil@@ napisał:
wyrzucić akumulator wyrzucić magneto a energia elektryczna potrzebna do zapłonu brała by się z kosmosu :D

Chyba się nie rozumiemy. Do CDI nie potrzeba akumulatora. Jest tylko zasilanie z pozostawionej cewki.

Pisałeś o wyrzuceniu magneta i akumulatora to jednak kolegi wcześniej uwaga jest słuszna, wtedy energię do zapłonu tylko z kosmosu można brać!
Powrót do góry
   
carot
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1137
Miasto: Londyn

Post#12 19 Lip 2011 09:31   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


gromleon napisał:

Pisałeś o wyrzuceniu magneta i akumulatora to jednak kolegi wcześniej uwaga jest słuszna, wtedy energię do zapłonu tylko z kosmosu można brać!

No, faktycznie, wybacz późno było :D

Moje artykuły: (Dodaj)
19 Styczeń 2014 Ogrzewanie domu na bazie Webasto.
Powrót do góry
   
lukaszpc1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 111
Miasto: kielce

Post#13 19 Lip 2011 09:32   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


ja osobiście wolał bym, pobawić się z wirnikiem od jawki 50, jak każdy wie wsk ma bardzo wielkie magneto i ciężej ma przez to wejść na obroty jak i z nich zejść. Na youtube widziałem filmik z cewką od piły motorowej, też ciekawy pomysł http://www.youtube.com/watch?v=Ju9CIeVr-0g tylko ten rozrusznik coś im nie wyszedł :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Lip 2011 09:32   





Powrót do góry
   
michalik12
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 48
Miasto: Jabłonna

Post#14 19 Lip 2011 09:46   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu??
Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
Powrót do góry
   
@@Kamil@@
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 269
Miasto: Krasnobród

Post#15 19 Lip 2011 10:00   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


Cewki się psują bo teraz produkują kij nie cewki rzemiosło i tyle.. Tak jak oni je produkują to każdy może sobie taka nawinąć, a jak ktoś się postara to nawet lepsza mu wyjdzie.. Sam tak zrobiłem w simsonku mam każdą cewkę swojej produkcji i zero problemów. Pod dekiel zaglądałem jak silnik składałem jakieś 2,5 roku temu. Zapłon typowo na przerywacz. a ten tutaj prezentowany nie mówię ze jest zły lecz wydaje mi się z lekka nie dopracowany.

Pozdrawiam :arrow:
Powrót do góry
   
bizon_126
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 931
Miasto: Olkusz - Jangrot

Post#16 19 Lip 2011 12:12   

Re: zapłon CDI wsk 125 Tani i Dobry


Można było również zostawić aku i włożyć moduł zapłonowy podpinając go pod platynki-miałem kiedyś taki w maluchu ale i tak co jakiś czas trzeba było przerwę ustawiać
Obecnie bezstykowy z eleganta i to jest to przy tym nic się nie robi tylko lać paliwo i jechać
Interesowało by mnie cos takiego ale w wsk 175 bo ona bez aku nie odpali no chyba że po modach ale...
Ogólnie jestem na TAK
Powrót do góry
   
stihler
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 214

Post#17 19 Lip 2011 14:35   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Ludzie!!!
Wywalając magneto wywala prądnicę, bo cewki bez magnesów przecież prądu nie wytworzą... No nie?? :D
A akumulator ma jakąś pojemność i przy ciągłym pobieraniu nie całkiem małego prądu na zapłon kiedyś się wyczerpie i co wtedy?? Pchamy?? Oby z górki... :P
Powrót do góry
   
lukas1121
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 310

Post#18 19 Lip 2011 14:55   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Pomysł dobry choć ja i tak wole klasyczny przerywacz.
Nie można wywalić magneta, działa jak koło zamachowe można wywalić magnesy ale nie całą resztę.
Powrót do góry
   
lukaszpc1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 111
Miasto: kielce

Post#19 19 Lip 2011 15:27   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


ale zastosowanie wirnika lekkiego, zamiast topornego magneta, da niezły efekt.
Powrót do góry
   
gromleon
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1566

Post#20 19 Lip 2011 16:20   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


lukaszpc1 napisał:
ale zastosowanie wirnika lekkiego, zamiast topornego magneta, da niezły efekt.

Tak! Da taki efekt że aby ruszyć trzeba będzie porządniej gazować niż do tej pory, odchudzenie koła zamachowego to nie jest lek na wszystko, panowie z głową trochę kombinujcie, czy uważacie że taka masa wirująca w postaci koła zamachowego jest zbędna? To wam powiem że się mylicie. Wyobrażacie sobie jak na niższych obrotach wzrośnie pulsacja napędu, zaczną się szarpania itp historie. Co za tym idzie aby ruszyć trzeba będzie dodać więcej gazu , silnik będzie miał trudności w utrzymaniu wolnych obrotów itp itd czyli tak ogólnie zawsze więcej gazu żeby normalnie jechać taki silnik długo nie popracuje i nie widzę tu za dużo plusów z wywalenia tego koła.
Powrót do góry
   
Adik C
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 681
Miasto: śląsk

Post#21 19 Lip 2011 18:29   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Wyrzucenie magneta to temat na innej drodze,autor pokazuje projekt elektronicznego zapłonu i o tym tu mowa,a co do rozmów na temat pozbycia sie magneta to tylko abstrakcja i plany,nie na długą drogę,lecz dla testów i chobbistycznych zainteresowań,mogę zdradzić że miałem taki silnik na samej krzywce,i aku jako źródło energii,w gokarcie:D bił na łeb te silniki z magnetem,nie wspomnę o zerwanych klinach,pozdrawiam.
Powrót do góry
   
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1228
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#22 19 Lip 2011 19:51   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


mkpl, zrobienie modułu DC-CDI nie jest prostą sprawą, kupienie gotowca w kraju jest dość trudne (są zazwyczaj do 4T), a jak coś to dostanie się jedynie chiński moduł który jest bardzo niepewnym urządzeniem. Osobiście szukałem zamienników do Peugeota, jeden pobiera 0.5 A na biegu jałowym, drugi można wysterować dotknięciem palca i uszkadza się (wali iskrę gdzie chce) z niewiadomych przyczyn.

Rozwiązanie niby proste, ale mam kilka uwag.
1. Jaki transformator zastosowałeś (jakiej mocy)?
2. Czy przed montażem/uruchomieniem kontrolowałeś jak wyglądają przebiegi napięcia zasilającego i impulsatora? Ustawiałeś te elementy w takiej fazie, aby nie dochodziło do przeciążania tyrystora?
3. Moduł nie posiada na wejściu filtra/układu kształtującego impulsy. Czy napięcie generowane w impulsatorze narażonym na działanie pól magnetycznych koła magnesowego nie wpływa na przypadkowe wysterowywanie modułu zapłonowego?
4. Proponuję zastosowanie niskoindukcyjnej cewki WN, lub innej przystosowanej do pracy z zapłonem CDI. Oryginalne przeznaczone do iskrowników niezbyt dobrze się do tego celu nadają.
Powrót do góry
   
stihler
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 214

Post#23 19 Lip 2011 20:47   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Więc w sprawie modułu.
Jak można by było go ulepszyć?
O co chodzi z tym filtrem?
Jak miałby spełniać swoje zadanie?
Co on robi z sygnałem wyzwalającym?

Dodano po 1 [minuty]:

Oraz o co chodzi z przeciążeniem tyrystora?
Powrót do góry
   
arkadiustr
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 191
Miasto: Włocławek

Post#24 19 Lip 2011 21:09   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Kolego stihler, w trzecim poście zadałeś pytanie o diodę zenera. Dioda ta ma za zadanie ograniczyć napięcie jakie wytwarza cewka wyzwalająca (impulsator). Cały czas pytasz o akumulator- w zapłonie cdi jest on nie potrzebny. Poczytaj troszkę na zaplon.fora.pl
Powrót do góry
   
nomek
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 27 Sie 2002
Posty: 353
Miasto: Chojnice

Post#25 19 Lip 2011 22:52   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Witajcie
Narysowałem schemat - chyba bardziej czytelny.
Mam pytanie - gdzie jest podłączony drugi koniec cewki czujnika? - do masy?

Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry

Załączniki:
Powrót do góry
   
robokop
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 15865
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#26 19 Lip 2011 23:08   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


gromleon napisał:
odchudzenie koła zamachowego to nie jest lek na wszystko, panowie z głową trochę kombinujcie, czy uważacie że taka masa wirująca w postaci koła zamachowego jest zbędna? To wam powiem że się mylicie. Wyobrażacie sobie jak na niższych obrotach wzrośnie pulsacja napędu, zaczną się szarpania itp historie. Co za tym idzie aby ruszyć trzeba będzie dodać więcej gazu , silnik będzie miał trudności w utrzymaniu wolnych obrotów itp itd czyli tak ogólnie zawsze więcej gazu żeby normalnie jechać taki silnik długo nie popracuje i nie widzę tu za dużo plusów z wywalenia tego koła.

Ciężkie przeciwwagi wału korbowego, dość duży skok tłoka, mała moc jednostkowa - jakie pulsacje? Koło zamachowe było dla celów archaicznej "prądnicy" i zapłonu iskrownikowego, miało zaletę że pomagało generować prąd przy minimalnych obrotach - duże i ciężkie magnesy na dużym obwodzie.
http://wueska.pl/viewtopic.php?f=22&t=83
Masz fabryczny przykład silnika z kołem zamachowym i bez niego. Jakoś pulsacje go nie rozrywały, pomimo że faktycznie nie grzeszył trwałością.
Powrót do góry
   
edenlubawa
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 216
Miasto: Lubawa

Post#27 19 Lip 2011 23:13   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Koledzy co byście poprawili w tym układzie, bo chciałbym zbudować sobie taki układ do simsona, ale bez niedoróbek które tutaj wytykacie.
Kiedy następuje wyzwolenie iskry? w momencie przejścia magnesu nad cewką?
Fajnie gdyby pokazał kolega film z lampą stroboskopową tak, aby było widąc kiedy przechodzi magnes.
Powrót do góry
   
stihler
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 214

Post#28 19 Lip 2011 23:20   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Mi chodziło akurat o zapłon bateryjny...
No ale nie rozumiem dlaczego Ty tego nie rozumiesz? ok nie ma akumulatora, zostajemy tylko przy CDI, nie ma koła magnesowego(bo o to ciągle się rozchodzi)
To skąd weźmie się prąd który zasili transformator z jego modułu? może z dynama?
Cewka bez magnesow jest bez użyteczna.
Chyba że chcesz tą pastylką neodymu wskrzeszać prąd :D
Myślę że teraz zrozumiałeś o co mi chodzi... :-)
Tak jak jest teraz zrobione to chyba najlepsze rozwiązanie.
Ogólnie gratuluje wykonania.
PS. chociaż ja lubię mieć światło w motorku(a widziałem tylko jedną cewkę)
Powrót do góry
   
marian6666
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 36

Post#29 Post autora tematu 20 Lip 2011 09:33   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Witam:) zapłon ustawiony lampą stroboskopowa, niestety nie pokaże filmiku, ponieważ była pożyczona tylko do ustawienia... transformator 230V-6V 6VA - im więcej wat tym mniej bedzie się nagrzewał, w moim przypadku nawet po dłuższej jezdzie trafo jest lekko ciepłe. Iskra jest mocna nawet na niskich obrotach -

Link

Tu jest zasialana z dynama rowerowego, ale dokladnie tak samo wygląda po zasileniu modułu z magneta. Nie zgodzę się z twierdzeniem ze nie warto zakładać tego typu usprawnień. Przerywacz mechaniczny nie gwarantuje takiej niezawodności jak zapłon bezstykowy. Po przejechaniu blisko 200km zapłon nie wymaga regulacji, co w przypadku przerywacza mechanicznego należało już zrobić. Zniknął także problem z wypadaniem zapłonów, czy wypalaniem sie styków platynek. Teraz iskra jest ZAWSZE wtedy gdy powinna być.

@gromleon: dobrze prawisz:) moim celem nie było całkowite wyeliminowanie akumulatora, tylko przeróbka przerywacza mechnicznego na coś bardziej niezawodnego

@lukaszpc1: wirnik z jawki powiadasz.. tylko żeby go założyć należy roztoczyc go na stożek pod wał WSK. Nie przypuszczam żebys potrafił to zrobić samodzielnie, tak jak ja tego nie umiem i pewnie 90% ludzi piszących w tym topicu. Poza tym koszty; ja wydałem na cały zapłon ok 30zł. Nie przypuszczam żeby w tych pieniądzach udało sie wytoczyć wirnik z jawki oraz podstawkę do mocowania zapłonu. Przedstawiony przeze mnie pomysł pokazuje, że można ykonać moduł który spełni swoje zadanie nie gorzej niż ten z piły motorowej itp.

@michalik12; ciężko mi określić:) zalewałem w pudełku po zapałkach więc możesz zmierzyć i orientacyjne wyniki masz:)

@BANANvanDYK:
1 - 230V-6V 6VA
2 - Tyrystor nie grzeje się wogóle więc myśle ze jest w porządku. Nie zalałem go w obudowie, gdyż myślałem ze moze sie nadmiernie nagrzewać i bedzie konieczne zastosowanie radiatora. Wg mnie jest to jedyny element układu który może sie zapsuć, więc logicznym było pozostawinie go w łatwo dostępnym miejscu gdyby przyszła koniecznośc wymiany.
3 - impulsator znajduje sie tak daleko od magnesów koła, ze nie wpływają one na niego.
4 - cewkę z jawki 50 zastosowałem dlatego zę akurat miałem taka pod ręką:)

cewki świateł równiez są założone, po prostu nie wkładałem ich przez pierwsze 100km zeby zobaczyć jak sprawował sie bedzie ten typ zapłonu. Obecnie cewki świateł siedzą już na podstawce zapłonu tak, jak w orginale.

Mam jeszcze pytanie: żeby zmieścic cewkę ładowania musiałbym pozbyć się części karkasu pokazanej na rysunku. Myślicie że to zmieni jej parametry??
Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Lip 2011 09:33   





Powrót do góry
   
carot
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1137
Miasto: Londyn

Post#30 20 Lip 2011 09:56   

Re: Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry


Zmieni, będzie słabsza. Można by się pokusić o dołożenie lepszej prądnicy, coś na wzór wolnoobrotowej. I światła by były i ładowanie lepsze. OD kilku lat jak mam czas, to jeżdżę WSK i jedyne co mi przeszkadza oprócz silnika, to te pulsujące światła po dodaniu gazu. W Sumie można by dać Led'y.

Moje artykuły: (Dodaj)
19 Styczeń 2014 Ogrzewanie domu na bazie Webasto.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany   [ + ] [ - ]    Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> DIY Konstrukcje -> Zapłon CDI WSK 125 tani i dobry
Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Twitter
Strona 1 z 3 Idź do strony 123  Następny
Podobne tematy
Tani i dobry sterownik unipolarnego silnika krokowego (7)
Dobry, tani i prosty wzmacniacz 2x20W (LM1876) (7)
Traktorek Sam z silnikiem WSK 125 i skrzynia ESCORT (70)
Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125 (99)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.076 seconds

elektroda.pl temat RSS