Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Scenic II 1,5 dci nie odpala

yaaro 25 Lip 2011 19:17
  • #1 25 Lip 2011 19:17
    yaaro
    Poziom 33  

    Auto jak w temacie po wymianie silnika. Standardowa usterka 2 panewka.

    Auto odpala na plaka w sterowniku silnika brak błedów, ciśneinie na listwie 400 wymagane i odczytywane. Obroty też czyta.
    Co może go blokować ????

  • #2 25 Lip 2011 19:21
    decybel91
    Poziom 38  

    Za wolno kręci czy wtryski już tak wychachane?

  • #3 25 Lip 2011 20:11
    yaaro
    Poziom 33  

    Auto normalnie przyjechalo i odpalalo tylko stukało, po 2 dniach wtryski by raczej nie umarły. Rozrusznik kreci w miare normalnie. Auto stoi u znajomego mechanika jutro chyba zciągne do siebie. Kończą mi się pomysły.

  • #4 25 Lip 2011 21:52
    wloc
    Spec od samochodów

    Ja mam lepiej w sterowniku błąd napięcia czujników choć w parametrach napięcia na czujnikach są prawidłowe ,autko nie odpala na wyświetlaczu błąd wtrysku stawiam na uszkodzoną pompę

  • #5 25 Lip 2011 23:11
    panam
    Poziom 29  

    Czterysta przy rozruchu? to chyba nie możliwe, powinno być jakieś 200- 250. Myślę że może wtryski pozamieniane miejscami, Sprawdź numery i odczytaj w kompie , źle zakodowane nie odpala ten typ.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jzse jedna sprawa, sprawdź obroty silnika na kompie, może uwalony czujnik wału

  • #6 26 Lip 2011 07:36
    Usunięty
  • #7 26 Lip 2011 14:15
    wloc
    Spec od samochodów

    Przy dci nie ma znaków na pompie ja mam 2000 na szynie i nie zmienia się a początek też 400 autko w ogóle nie kręci

  • #9 27 Lip 2011 12:24
    yaaro
    Poziom 33  

    Auto dalej u kolegi, i dalej lipa.

    Dokładnie zobaczyłem ciśnienie skacze przy rozruchu od 400 do 500, obroty silnika dochodzą do 200 i ponad,

    Dwa wtryski 3 i 4 leja straszie w powroty tu chyba siedzi cały problem.


    Ktoś ma schemat rozrządu w tym silniku gdzie szukać tych znaków na pompie i wałku ????

  • #10 27 Lip 2011 18:11
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Scenic II 1,5 dci nie odpala

    To powinno Ci pomóc znaki masz tez na pasku. Co do blokady wału to gdzieś na elektrodzie jest podany wymiar.

  • #11 27 Lip 2011 18:23
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Za blokadę na kółko może robić śruba 8 mm (nadaje się ta od aluminiowej pokrywy rozrządu), znak na pompie ma się zgadzać z znakiem na pasku. Jeśli czujnik znajduje się przy kole od pompy wtedy kółko na wale masz pływające i potrzebujesz blokadę, jeśli czujnik znajduje się w kapie zaworowej nad wałkiem rozrządu, wtedy kółko od wałka jest na fasolkach, a kółko na wale jest na klinie i nie potrzebujesz blokady, byle by się zgadzało ze znakiem na pasku.

  • #12 27 Lip 2011 21:12
    wloc
    Spec od samochodów

    Ogólnie nie zajmuję się mechaniką tylko słyszałem i widocznie żle że nie ma znaków na pompie człowiek uczy się całe życie

  • #13 31 Gru 2011 07:55
    mirek26
    Poziom 10  

    Odgrzewam nieco temat. Scenic II 1.5 dci jechał po autostradzie 130-150 i po przejechaniu 200 km nagle zgasł i już nie odpala. Wtryski ok, pompa ok, klin nie zerwany. Wywala jakiś błąd przekaźnika głównego, za silnikiem z tyłu dość dużo oleju, turbina po regeneracji, na wyświetlaczy brak jakichkolwiek błędów. Ogólnie wszystko cacy tylko ten jeden - brak możliwości odpalenia :cry: . Akumulator spoko kręci.

  • #14 31 Gru 2011 15:55
    mota88gb
    Poziom 18  

    mirek26 napisał:
    Wywala jakiś błąd przekaźnika głównego, za silnikiem z tyłu dość dużo oleju, turbina po regeneracji, .

    Tu masz przyczynę, ta pierwsza powoduje brak możliwości odpalenia.

  • #15 31 Gru 2011 18:45
    mirek26
    Poziom 10  

    To znaczy że turbina, czy ten przekaźnik. A jeśli przekaźnik, to gdzie on jest. Co do turbiny, to chyba jakby padła to nie miał by mocy ale zapaliłby. :cry:

  • #16 01 Sty 2012 19:42
    mota88gb
    Poziom 18  

    Sprawdź czy masz zasilania na ECU, jakie parametry podczas kręcenia?. Owszem przy padniętej turbinie mógłby zapalić ale nie zawsze bo jak puściła olej do intercoolera itd. to może być ciężko.

  • #17 06 Sty 2012 11:23
    mirek26
    Poziom 10  

    Niestety nie mam parametrów. Autko już u czwartego mechanika. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Sprężenia 20, a ciśnienie na wtryskach mówią, że 400. Na razie 600 zł w plecy, a usterka dalej nie wykryta. Polecacie jakiegoś mechanika w okolicach kłodzka.

  • #18 06 Sty 2012 11:36
    Andiv
    Poziom 32  

    Tu potrzeba elektryka żeby postawił dobrą diagnoze a nie mechanika.

  • #19 06 Sty 2012 11:43
    adam7009
    Poziom 36  

    Sam błąd już wszystko mówi,cztery kabelki do sprawdzenia,probóweczka 12V potrzebna .

  • #20 06 Sty 2012 11:48
    mirek26
    Poziom 10  

    Andiv napisał:
    Tu potrzeba elektryka żeby postawił dobrą diagnoze a nie mechanika.

    Oczywiście mechanika w sensie zakład mechaniczny z elektrykami i komputerem.

  • #21 04 Lut 2012 08:39
    mirek26
    Poziom 10  

    Mój problem prawie rozwiązany. Padnięta turbina. Dlaczego nie odpalił nie wiem, każdy mówi, że nie takie są objawy. Szkoda, tylko że po regeneracji trwała około 3 miesięcy. Oddana na reklamacji i znowu wytrzymała 3 dni. Znowu reklamacja i nie wiem jak długo pojeżdżę. Smarowanie ma. Jeśli jeżdżę do 120 km/h to pewnie będzie nieco dłużej, jeśli zaś 150 to od razu ukręca wirnik.

  • #23 05 Lut 2012 10:48
    mirek26
    Poziom 10  

    Jasne tylko jaka. Coś z silnikiem, wadliwie wykonana regeneracja, czy może zła jakość części. Macie może jakiś pomysł. Na przyszłość mam nauczkę. Najlepiej oddać cały samochód do mechanika i niech on robi regeneracja wraz z montażem. Nie ma wtedy odbijania piłeczki. :cry: :cry:

  • #24 05 Lut 2012 12:58
    mota88gb
    Poziom 18  

    Ci którzy ją regenerują powinni ustalić przyczynę jej psucia. Ja bym się przyjrzał kwestii smarowania, ciśnienia oleju itd.

  • #25 05 Lut 2012 19:45
    mirek26
    Poziom 10  

    Co do ciśnienia to jest ok. Ci co regenerują to wymieniają wałek za 100 zł i mają w nosie. Jak jeszcze raz ukręcę zmieniam warsztat regeneracyjny. Chytry dwa razy traci. Za regeneracje 700 zł wiec jaka cena taka robota. Co prawda robią gwarancje lecz ciągłe wyciąganie i wkładanie turbiny mija się z celem.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty