X

Scenic II 1,5 dci nie odpala

25 Jul 2011 19:17 YAyaaro
  • #1 25 Jul 2011 19:17
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Auto jak w temacie po wymianie silnika. Standardowa usterka 2 panewka.

    Auto odpala na plaka w sterowniku silnika brak błedów, ciśneinie na listwie 400 wymagane i odczytywane. Obroty też czyta.
    Co może go blokować ????
  • #2 25 Jul 2011 19:21
    decybel91
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Za wolno kręci czy wtryski już tak wychachane?
  • #3 25 Jul 2011 20:11
    yaaro
    Level 33  
    Topic author Helpful post? (0)
    Auto normalnie przyjechalo i odpalalo tylko stukało, po 2 dniach wtryski by raczej nie umarły. Rozrusznik kreci w miare normalnie. Auto stoi u znajomego mechanika jutro chyba zciągne do siebie. Kończą mi się pomysły.
  • #4 25 Jul 2011 21:52
    wloc
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Ja mam lepiej w sterowniku błąd napięcia czujników choć w parametrach napięcia na czujnikach są prawidłowe ,autko nie odpala na wyświetlaczu błąd wtrysku stawiam na uszkodzoną pompę
  • #5 25 Jul 2011 23:11
    panam
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Czterysta przy rozruchu? to chyba nie możliwe, powinno być jakieś 200- 250. Myślę że może wtryski pozamieniane miejscami, Sprawdź numery i odczytaj w kompie , źle zakodowane nie odpala ten typ.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jzse jedna sprawa, sprawdź obroty silnika na kompie, może uwalony czujnik wału
  • #6 26 Jul 2011 07:36
    Removed
    Helpful post? (0)
    Pompę dałeś na znak?Jak jest tak jak clio to na kole pompy masz wycięcia dla czujnika wałka rozrządu.
  • #7 26 Jul 2011 14:15
    wloc
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Przy dci nie ma znaków na pompie ja mam 2000 na szynie i nie zmienia się a początek też 400 autko w ogóle nie kręci
  • #8 26 Jul 2011 16:20
    decybel91
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Oj są znaki są.
  • #9 27 Jul 2011 12:24
    yaaro
    Level 33  
    Topic author Helpful post? (0)
    Auto dalej u kolegi, i dalej lipa.

    Dokładnie zobaczyłem ciśnienie skacze przy rozruchu od 400 do 500, obroty silnika dochodzą do 200 i ponad,

    Dwa wtryski 3 i 4 leja straszie w powroty tu chyba siedzi cały problem.


    Ktoś ma schemat rozrządu w tym silniku gdzie szukać tych znaków na pompie i wałku ????
  • #10 27 Jul 2011 18:11
    ftp.kowal
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Scenic II 1,5 dci nie odpala To powinno Ci pomóc znaki masz tez na pasku. Co do blokady wału to gdzieś na elektrodzie jest podany wymiar.
  • #11 27 Jul 2011 18:23
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Za blokadę na kółko może robić śruba 8 mm (nadaje się ta od aluminiowej pokrywy rozrządu), znak na pompie ma się zgadzać z znakiem na pasku. Jeśli czujnik znajduje się przy kole od pompy wtedy kółko na wale masz pływające i potrzebujesz blokadę, jeśli czujnik znajduje się w kapie zaworowej nad wałkiem rozrządu, wtedy kółko od wałka jest na fasolkach, a kółko na wale jest na klinie i nie potrzebujesz blokady, byle by się zgadzało ze znakiem na pasku.
  • #12 27 Jul 2011 21:12
    wloc
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Ogólnie nie zajmuję się mechaniką tylko słyszałem i widocznie żle że nie ma znaków na pompie człowiek uczy się całe życie
  • #13 31 Dec 2011 07:55
    mirek26
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Odgrzewam nieco temat. Scenic II 1.5 dci jechał po autostradzie 130-150 i po przejechaniu 200 km nagle zgasł i już nie odpala. Wtryski ok, pompa ok, klin nie zerwany. Wywala jakiś błąd przekaźnika głównego, za silnikiem z tyłu dość dużo oleju, turbina po regeneracji, na wyświetlaczy brak jakichkolwiek błędów. Ogólnie wszystko cacy tylko ten jeden - brak możliwości odpalenia :cry: . Akumulator spoko kręci.
  • #14 31 Dec 2011 15:55
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    mirek26 wrote:
    Wywala jakiś błąd przekaźnika głównego, za silnikiem z tyłu dość dużo oleju, turbina po regeneracji, .

    Tu masz przyczynę, ta pierwsza powoduje brak możliwości odpalenia.
  • #15 31 Dec 2011 18:45
    mirek26
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    To znaczy że turbina, czy ten przekaźnik. A jeśli przekaźnik, to gdzie on jest. Co do turbiny, to chyba jakby padła to nie miał by mocy ale zapaliłby. :cry:
  • #16 01 Jan 2012 19:42
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź czy masz zasilania na ECU, jakie parametry podczas kręcenia?. Owszem przy padniętej turbinie mógłby zapalić ale nie zawsze bo jak puściła olej do intercoolera itd. to może być ciężko.
  • #17 06 Jan 2012 11:23
    mirek26
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Niestety nie mam parametrów. Autko już u czwartego mechanika. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Sprężenia 20, a ciśnienie na wtryskach mówią, że 400. Na razie 600 zł w plecy, a usterka dalej nie wykryta. Polecacie jakiegoś mechanika w okolicach kłodzka.
  • #18 06 Jan 2012 11:36
    Andiv
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Tu potrzeba elektryka żeby postawił dobrą diagnoze a nie mechanika.
  • #19 06 Jan 2012 11:43
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Sam błąd już wszystko mówi,cztery kabelki do sprawdzenia,probóweczka 12V potrzebna .
  • #20 06 Jan 2012 11:48
    mirek26
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Andiv wrote:
    Tu potrzeba elektryka żeby postawił dobrą diagnoze a nie mechanika.

    Oczywiście mechanika w sensie zakład mechaniczny z elektrykami i komputerem.
  • #21 04 Feb 2012 08:39
    mirek26
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mój problem prawie rozwiązany. Padnięta turbina. Dlaczego nie odpalił nie wiem, każdy mówi, że nie takie są objawy. Szkoda, tylko że po regeneracji trwała około 3 miesięcy. Oddana na reklamacji i znowu wytrzymała 3 dni. Znowu reklamacja i nie wiem jak długo pojeżdżę. Smarowanie ma. Jeśli jeżdżę do 120 km/h to pewnie będzie nieco dłużej, jeśli zaś 150 to od razu ukręca wirnik.
  • #22 04 Feb 2012 22:01
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jakaś przyczyna być musi.
  • #23 05 Feb 2012 10:48
    mirek26
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jasne tylko jaka. Coś z silnikiem, wadliwie wykonana regeneracja, czy może zła jakość części. Macie może jakiś pomysł. Na przyszłość mam nauczkę. Najlepiej oddać cały samochód do mechanika i niech on robi regeneracja wraz z montażem. Nie ma wtedy odbijania piłeczki. :cry: :cry:
  • #24 05 Feb 2012 12:58
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Ci którzy ją regenerują powinni ustalić przyczynę jej psucia. Ja bym się przyjrzał kwestii smarowania, ciśnienia oleju itd.
  • #25 05 Feb 2012 19:45
    mirek26
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Co do ciśnienia to jest ok. Ci co regenerują to wymieniają wałek za 100 zł i mają w nosie. Jak jeszcze raz ukręcę zmieniam warsztat regeneracyjny. Chytry dwa razy traci. Za regeneracje 700 zł wiec jaka cena taka robota. Co prawda robią gwarancje lecz ciągłe wyciąganie i wkładanie turbiny mija się z celem.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products