Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala
Autor
Wiadomość
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#1 Post autora tematu 27 Lip 2011 18:59   

Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala


Jak w temacie. Zimny pali na dotyk ale ma obroty w okolicach 500 dopóki nie złapie temperatury. Po nagrzaniu chodzi ok ale po zgaszeniu ciężko odpala (dpenięcie gazu pomaga). Odpalam tylko na benzynie bo w przełączniku lpg nie ma pozycji sam gaz.

W aucie wymieniłem:

- przewody WN Janmor proline lpg/cng
- świece Bosch super 1 elektroda
- kopułka Beru
- palec Beru
- wszystkie gumowe rurki powietrzne łączące wtrysk z puszką filtra powierza i pokrywą zaworów oraz regulatorem ciśnienia paliwa (o nieszczelności nie ma raczej mowy)

W trakcie tych napraw znalazłem wyciek paliwa z okolic przepustnicy/wtrysku:

Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala

Dodam, że gaz mi nigdy nie strzelił ale jak się sprawował poprzedniemu właścicielowi to nie wiem. Gaz jest w aucie 4,5 roku.
Powrót do góry
   
manta
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 4275
Miasto: Elbląg.

Post#2 27 Lip 2011 21:03pomocny post - solucja   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Wyciek paliwa z rozdzielacza paliwa, a ściślej z tłoczka sterującego. Uprzedzając pytanie, nie do naprawienia, szukaj drugiego o tych samych nr.
Powrót do góry
   
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#3 Post autora tematu 27 Lip 2011 21:20   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


ok nie pytam o naprawę:D

Ale może znasz przyczyny takiego uszkodzenia? Może to praca wtrysku na sucho po nieprawidłowym montażu LPG? Może zbyt rzadka jazda na paliwie? Może strzał gazu? Zanim zaczne szukać nowego rozdzielacza lub całego wtrysku chciałbym znac przyczynę.
Powrót do góry
   
manta
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 4275
Miasto: Elbląg.

Post#4 27 Lip 2011 21:26pomocny post - solucja   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Lip 2011 21:26pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#5 Post autora tematu 27 Lip 2011 22:42   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Czy specjalista od instalacji gazowych będzie mógł wprowadzić zmiany takie aby wtrysk nie pracował na sucho? Jeśli tak czy dużo z tym roboty i kosztów?

Instalacje mam zwykłą z silniczkiem krokowym i emulatorem sondy.


I czy w ogóle objawy które opisałem mogą być spowodowane tym wyciekiem?

co sądzisz o emulatorze stop ke-jetronic? Myślisz, że warto to zamontować po wymianie rozdzielacza?
Powrót do góry
   
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#6 Post autora tematu 30 Lip 2011 09:51   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Problem rozwiązany. Mechanik powiedział, że mój wtrysk był po strzale gazu prawdopodobnie bo były w nim powyginane jakieś dźwignie i klapy (kolega manta podpowiadał, że klapa spiętrzająca). Auto już nie leje benzyną i odpala ładnie gdy nagrzane.

Teraz mam pytanie do co do obrotów silnika. Po nocy postoju odpalam auto ma standardowe obroty czyli kolo 700. Czy w tym aucie nie ma ssania? Noc i poranek były chłodne. Gdy wrzucam skrzynie na D obroty jeszcze troche spadają (nie gaśnie, nie telepie) Gdy się nagrzeje silnik obory na D już są OK ale po wrzuceniu na P i puszczeniu hamulca oborty są na poziomie 1000-1100. Czy to są normalne wartości?
Powrót do góry
   
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#7 Post autora tematu 09 Sie 2011 09:39   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Dziś mnie pokusiło żeby sprawdzić bezpieczniki i znalazłem przepalony nr 11, oprócz bezpiecznika było też nadtopione jego gniazdo.
Wg opisu na pokrywie jest to VERGASER ELEKTRONIK czyli elektronika gaźnika.

Po zamontowaniu nowego i odpaleniu było widać jak zmienia kolor i czuć było stopiony plastik aż wkońcu strzelił. Podejżewam, że ma to ścisły związek z brakiem ssania i za niskimi obrotami.

Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala

Gdy montuje bezpiecznik na odpalonym aucie zabuja silnikiem i bezpiecznik pada.

Wie ktoś jakie czujniki i urządzenia są pod tym bezpiecznikiem? Jest gdzieś online jakiś schemat?
Powrót do góry
   
Gerri
Spec od Mercedesów
Spec od Mercedesów


Dołączył: 26 Cze 2004
Posty: 2377
Miasto: Limerick

Post#8 10 Sie 2011 19:02   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


I tu jest problem - bo masz niby wtrysk, a ten bezpiecznik jest od gaźnika.
Jeżeli jest wtrysk, to dostaje prąd z bezpiecznika na "srebrnym przekaźniku" za akumulatorem. Może być tak, że bezpiecznik jest spalony lub "srebrny" nie dostarcza prądu (dlaczego - możesz poszukać na forum, bo to popularny temat) - wtedy cały wtrysk pracuje bez prądu i ssania oczywiście nie będzie.
Tak na koniec: często jest tak, że gniazdo bezpiecznika 12 (dmuchawa wnętrza) ulegnie wypaleniu, i wtedy można przełożyć przewody na gniazdo nr 11, które przy dieslu i KE jest puste. U Ciebie widzę jednak, że bezpiecznik 12 jest w dobrej kondycji na swoim miejscu. Ale tak na wszelki wypadek o tym napisałem. Natomiast schematy są na "ruskiej stronie" do której link wielokrotnie podawałem na forum.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Sie 2011 19:02   





Powrót do góry
   
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#9 Post autora tematu 17 Wrz 2011 09:28   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Bezpiecznik przepalał się przez uszkodzony przekaźnik zaraz za bezpiecznikami w tej samej puszce.

Po wymianie bezpiecznik cały ale problem z brakiem ssania pozostał.
Powrót do góry
   
stanleym126
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 284
Miasto: Siedlce, woj. mazow.

Post#10 24 Wrz 2011 18:47   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Wyżej gerri pisał o srebrnym przekaźniku z przezroczystą klapką. W nim stałą przypadłością są zimne luty, a przez niego idzie zasilanie układu wtryskowego.Rozbierz go i przelutuj wszystkie połączenia, albo daj to jakiemuś elektronikowi.
Manta pisze,że to silnik nie do gazu. Jest to nieprawda bo sam silnik jest idealny do spalania tego paliwa.Problem jest tylko w samym układzie zasilania KE-Jet z mechanicznym wtryskiem i tą tarczą spiętrzającą wielkości spodka UFO.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Wrz 2011 18:47   





Powrót do góry
   
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#11 Post autora tematu 24 Wrz 2011 19:35   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


kolego stanleym126, przekaźnik przelutowałem sam, nie dało to żadnego efektu. Pojechałem na szrot podmienić na inny co też nic nie zmieniło poza tym, że zapaliła się kontrolka ABS. Pojechałem gdzie indziej podmienić na identyczny z moim, który działał tak samo = brak ssania:) Była to jedna z pierwszych rzeczy jakie sprawdziłem. Co do zasilania gazem to u mnie sprawuje się super od momentu nagrzania, zresztą na Pb95 jest tak samo...
Powrót do góry
   
xxxmarcel
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 8
Miasto: Legnica

Post#12 18 Paź 2011 11:25   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Witam. Ponieważ to mój pierwszy post na forum proszę o zrozumienie...;-)
Mam Mercedesa w124 1988r.Silnik m102 2.3 benzyna z instalacja gazową ELPIGAS VEGA.
Posiadam ten samochód 10 miesięcy, mam najprawdopodobniej zużytą membramę w reduktorze bo na gazie falują mi obroty pomiędzy 1000-1500 a wolne obroty na są nierówne, obecnie jestem w Niemczech i nie mogę tu znaleść gazownika.
Dlatego postanowiłem jeździć na benzynie... i tu zaczynają się problemy. Wcześniej tego nie widziałem bo na benzynie tylko odpalałem samochód.
Na rozgrzanym silniku na benzynie wolne obroty dochodziły do 1500 i tak się utrzymywały cały czas, naczytałem się na forum na ten temat posprawdzałem czy mam szczelny układ czy nie ma lewego powietrza, udało mi się zejść do 1200 obr.
Zauważyłem też że kabel od silniczka krokowego jest odłączony po podłączeniu go obroty samoczynnie wzrastają do 2000 potem spadają na 1000 i skaczą od 1000 do 2000 i tak non stop. Jak odłączę wtyczkę od silniczka krokowego (od przepływomierza) obroty spadają do 1200 . Próbowałem szukać przyczyny w srebrnym przekaźniku, po jego wymianie wszystko było pięknie obroty na ciepłym silniku 750-800 przy podłączonym silniczku krokowym (przepływomierzu) przejechałem się tak po autostradzie około 20 km i nagle dalej to samo... i teraz już nie wiem czy mam takiego pecha i ten srebrny przekaźnik (Używany) też nagle mi padł czy winy należy szukać już gdzie indziej ??? Bardzo proszę o odpowiedz?
Może to sonda lambda? bo auto pali mi ok 14 l na 100 w cyklu mieszanym.

NOWE Swiece BOSCH... KOPUŁKA I KABLE BERU.
Powrót do góry
   
stanleym126
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 284
Miasto: Siedlce, woj. mazow.

Post#13 19 Paź 2011 21:16   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Za falowanie obrotów z reguły odpowiada sonda lambda, potencjometr klapy spiętrzającej - wytarte ścieżki,itd.Jednak pomijając falowanie obrotów to piszesz ,że wzrastają one do 2 tys. Przed wszystkim wyjmij to co nazywasz silniczkiem krokowym zresztą błędnie i do środka wlej nafty, przepłucz ten ruchomy tłok.Przez jeden z otworów włóż np. wkrętak i przesuń tłok w drugie skrajne położenie.Powinien wrócić w miejsce spoczynkowe beż żadnych zacięć.
Ten właśnie element odpowiada za wolne obroty i ich stabilizację i jak tłok zacina się to obroty wzrastają i nie chcą opaść.
A może masz założony do instalki gazowej stabilizator obrotów minimum z regulacją obrotów?
Powrót do góry
   
xxxmarcel
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 8
Miasto: Legnica

Post#14 27 Paź 2011 16:17   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Witam ponownie. Po podłączeniu wtyczki do silniczka krokowego obroty samoczynnie skaczą do 2000 potem spadają do około 1000 i nagle znowu wzrastają do 2000 to wygląda tak jakbym sam siedział w aucie i bawił się gazem.Obroty nie wzrastają powoli z 1000 do 2000 tylko momentalnie i momentalnie opadają. Czyściłem już ten silniczek krokowy, tłoczek wraca bez żadnych problemów na miejsce, nawet już podmieniałem na inny i dalej to samo.
Wyczytałem na forum że ten problem tkwi w "srebrnym przekaźniku" wymieniłem go na inny i pomogło ... wtyczka podłączona do silniczka krokowego obroty ok 800 . Wsiadłem w auto przejechałem się po autostradzie i po ok 20km dalej to samo obroty identycznie skaczą.Na razie jeżdżę na odłączonej wtyczce no ale wtedy mam obroty 1400 przy ciepłym silniku. Nie wiem czy mam takiego pecha i ten drugi (używany)srebrny przekaźnik też nagle mi padł ...? nie mam już pomysłów.
Stabilizator do gazu mam próbowałem go odłączyć i dalej to samo.
Dodam że jeżdżę samochodem od prawie 2 miesięcy tylko na benzynie bo mam padniętą membrame w reduktorze , ponieważ jestem obecnie w Niemczech a tu brak specjalistów od gazu to nie mogę jej wymienić.

Jest to dla mnie ciężki temat... więc postanowiłem poprosić o pomoc was na forum.

Dzięki za każdą odpowiedz.


PS: WIEC JAK TO SIĘ NAZYWA "SILNICZEK KROKOWY" ... "PRZEPŁYWOMIERZ" "REGULATOR WOLNYCH OBROTÓW" ? wszędzie piszą inaczej :)
Powrót do góry
   
Dziarski Hank
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 388

Post#15 27 Paź 2011 20:30   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Silniczek krokowy piszą ci, którzy nie mają pojęcia o czym piszą i nigdy nie widzieli tego wtrysku na oczy. Prawidłowa nazwa to nastawnik/regulator wolnych obrotów
Przepływomierz w tym układzie jest mechaniczny - ramie z klapą spiętrzającą.
Powrót do góry
   
werbuś1977
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3
Miasto: zduńska wola

Post#16 27 Paź 2011 21:35   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


sprawdź luzy zaworowe
Powrót do góry
   
manta
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 4275
Miasto: Elbląg.

Post#17 27 Paź 2011 21:46   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Manta pisze,że to silnik nie do gazu. Jest to nieprawda bo sam silnik jest idealny do spalania tego paliwa.Problem jest tylko w samym układzie zasilania KE-Jet z mechanicznym wtryskiem i tą tarczą spiętrzającą wielkości spodka UFO.[/quote]


#4 27 Lip 2011 21:26 Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu

To napisałem, problem z czytaniem?
Powrót do góry
   
marekggg
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 35
Miasto: krakow

Post#18 27 Paź 2011 21:49   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Witam,pisze odnośnie "niskich obrotów" mój sąsiad miał też podobne objawy i wymienił czujnik temperetury -wszystko wróciło do normy.
Powrót do góry
   
stanleym126
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 284
Miasto: Siedlce, woj. mazow.

Post#19 28 Paź 2011 16:11   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


xxxmarcel napisał:

WIEC JAK TO SIĘ NAZYWA "SILNICZEK KROKOWY" ... "PRZEPŁYWOMIERZ" "REGULATOR WOLNYCH OBROTÓW" ? wszędzie piszą inaczej :)

Możesz zawsze skorzystać z pomocy wuja googla czy innej encyklopedii. Tak po chłopsku to silnik krokowy ma tzw. charakterystykę krokową, inaczej mówiąc porusza sie jakby krokami od punku A do punktu B i z reguły tych kroków jest od 0 do 250.
Regulator z silnika M102 zamyka sprężyna, a otwiera bimetal.I gdzie tutaj są "kroki"?.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Paź 2011 16:11   





Powrót do góry
   
JamJestElektronik
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 380
Miasto: Opatowiec

Post#20 28 Paź 2011 16:15   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Wujek google to nie encyklopedia, tylko wyszukiwarka.
Powrót do góry
   
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#21 Post autora tematu 21 Gru 2011 08:59   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Zrobiłem porządek z przekaźnikiami i bezpiecznikami, troche nowych przewodów oraz nowe gniazdo przekaźnika i bezpiecznika. Wszędzie gdzie trzeba idzie prąd i przekaźnik rozłącza w odpowiednim momencie.

Teraz gdy jest zimno mój problem z brakiem ssania jest bardziej odczuwalny, zanim ruszę musze z 5 min trzymać go na benzynie na powiedzmy 1200obr żeby obroty wskoczyły powiedzmy na 700 kiedy od biedy można już D wrzucić. Krótko mówiąc musi złapać temperatury. Kompresja jest ok.

Jak działa ssanie w silniku m102?
Powrót do góry
   
lgrzeg
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 140
Miasto: okolice Tarnowa

Post#22 21 Gru 2011 12:01   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


Witam, mam pytanie trochę z innej beczki do znawców silników Mercedesa 2.6 Mam zbudowana terenówke do rajdów 4x4 z takim silnikiem lecz bez elektroniki, tylko moduł zapłonowy do iskry. Auto odpala, do sterowania 7 wtrysku służy mi dodatkowy przycisk przy odpalaniu. Ale problem jest przy ostrym ruszaniu, silnik tak jakby się zalewał i trzeba trochę odjąć nogę z gazu, czy to będzie spowodowane brakiem elektroniki, której zabardzo nie potrzebuję w terenie, wiadomo woda błoto a to ma być jak najprostsza konstrukcja
Powrót do góry
   
ToLo84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lip 2004
Posty: 235
Miasto: Bydgoszcz

Post#23 Post autora tematu 22 Gru 2011 09:32   

Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa


U mnie na wtrysk rozruchowy idzie napięcie i auto odpala już bez problemu - jakby ktoś miał pomysł co z tym ssaniem to chętnie wysłucham. Będę również wdzięczny za namiary na speca który zna się na Ke-jetronicu z okolic Bydgoszczy. Może trzeba wyregulować coś...
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.121 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony