X

Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala

27 Jul 2011 18:59 TOToLo84
  • #1 27 Jul 2011 18:59
    ToLo84
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Jak w temacie. Zimny pali na dotyk ale ma obroty w okolicach 500 dopóki nie złapie temperatury. Po nagrzaniu chodzi ok ale po zgaszeniu ciężko odpala (dpenięcie gazu pomaga). Odpalam tylko na benzynie bo w przełączniku lpg nie ma pozycji sam gaz.

    W aucie wymieniłem:

    - przewody WN Janmor proline lpg/cng
    - świece Bosch super 1 elektroda
    - kopułka Beru
    - palec Beru
    - wszystkie gumowe rurki powietrzne łączące wtrysk z puszką filtra powierza i pokrywą zaworów oraz regulatorem ciśnienia paliwa (o nieszczelności nie ma raczej mowy)

    W trakcie tych napraw znalazłem wyciek paliwa z okolic przepustnicy/wtrysku:

    Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala

    Dodam, że gaz mi nigdy nie strzelił ale jak się sprawował poprzedniemu właścicielowi to nie wiem. Gaz jest w aucie 4,5 roku.
  • Helpful post
    #2 27 Jul 2011 21:03
    manta
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Wyciek paliwa z rozdzielacza paliwa, a ściślej z tłoczka sterującego. Uprzedzając pytanie, nie do naprawienia, szukaj drugiego o tych samych nr.
  • #3 27 Jul 2011 21:20
    ToLo84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok nie pytam o naprawę:D

    Ale może znasz przyczyny takiego uszkodzenia? Może to praca wtrysku na sucho po nieprawidłowym montażu LPG? Może zbyt rzadka jazda na paliwie? Może strzał gazu? Zanim zaczne szukać nowego rozdzielacza lub całego wtrysku chciałbym znac przyczynę.
  • Helpful post
    #4 27 Jul 2011 21:26
    manta
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
  • #5 27 Jul 2011 22:42
    ToLo84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czy specjalista od instalacji gazowych będzie mógł wprowadzić zmiany takie aby wtrysk nie pracował na sucho? Jeśli tak czy dużo z tym roboty i kosztów?

    Instalacje mam zwykłą z silniczkiem krokowym i emulatorem sondy.


    I czy w ogóle objawy które opisałem mogą być spowodowane tym wyciekiem?

    co sądzisz o emulatorze stop ke-jetronic? Myślisz, że warto to zamontować po wymianie rozdzielacza?
  • #6 30 Jul 2011 09:51
    ToLo84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Problem rozwiązany. Mechanik powiedział, że mój wtrysk był po strzale gazu prawdopodobnie bo były w nim powyginane jakieś dźwignie i klapy (kolega manta podpowiadał, że klapa spiętrzająca). Auto już nie leje benzyną i odpala ładnie gdy nagrzane.

    Teraz mam pytanie do co do obrotów silnika. Po nocy postoju odpalam auto ma standardowe obroty czyli kolo 700. Czy w tym aucie nie ma ssania? Noc i poranek były chłodne. Gdy wrzucam skrzynie na D obroty jeszcze troche spadają (nie gaśnie, nie telepie) Gdy się nagrzeje silnik obory na D już są OK ale po wrzuceniu na P i puszczeniu hamulca oborty są na poziomie 1000-1100. Czy to są normalne wartości?
  • #7 09 Aug 2011 09:39
    ToLo84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziś mnie pokusiło żeby sprawdzić bezpieczniki i znalazłem przepalony nr 11, oprócz bezpiecznika było też nadtopione jego gniazdo.
    Wg opisu na pokrywie jest to VERGASER ELEKTRONIK czyli elektronika gaźnika.

    Po zamontowaniu nowego i odpaleniu było widać jak zmienia kolor i czuć było stopiony plastik aż wkońcu strzelił. Podejżewam, że ma to ścisły związek z brakiem ssania i za niskimi obrotami.

    Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpala

    Gdy montuje bezpiecznik na odpalonym aucie zabuja silnikiem i bezpiecznik pada.

    Wie ktoś jakie czujniki i urządzenia są pod tym bezpiecznikiem? Jest gdzieś online jakiś schemat?
  • #8 10 Aug 2011 19:02
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Helpful post? (0)
    I tu jest problem - bo masz niby wtrysk, a ten bezpiecznik jest od gaźnika.
    Jeżeli jest wtrysk, to dostaje prąd z bezpiecznika na "srebrnym przekaźniku" za akumulatorem. Może być tak, że bezpiecznik jest spalony lub "srebrny" nie dostarcza prądu (dlaczego - możesz poszukać na forum, bo to popularny temat) - wtedy cały wtrysk pracuje bez prądu i ssania oczywiście nie będzie.
    Tak na koniec: często jest tak, że gniazdo bezpiecznika 12 (dmuchawa wnętrza) ulegnie wypaleniu, i wtedy można przełożyć przewody na gniazdo nr 11, które przy dieslu i KE jest puste. U Ciebie widzę jednak, że bezpiecznik 12 jest w dobrej kondycji na swoim miejscu. Ale tak na wszelki wypadek o tym napisałem. Natomiast schematy są na "ruskiej stronie" do której link wielokrotnie podawałem na forum.
  • #9 17 Sep 2011 09:28
    ToLo84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Bezpiecznik przepalał się przez uszkodzony przekaźnik zaraz za bezpiecznikami w tej samej puszce.

    Po wymianie bezpiecznik cały ale problem z brakiem ssania pozostał.
  • #10 24 Sep 2011 18:47
    stanleym126
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Wyżej gerri pisał o srebrnym przekaźniku z przezroczystą klapką. W nim stałą przypadłością są zimne luty, a przez niego idzie zasilanie układu wtryskowego.Rozbierz go i przelutuj wszystkie połączenia, albo daj to jakiemuś elektronikowi.
    Manta pisze,że to silnik nie do gazu. Jest to nieprawda bo sam silnik jest idealny do spalania tego paliwa.Problem jest tylko w samym układzie zasilania KE-Jet z mechanicznym wtryskiem i tą tarczą spiętrzającą wielkości spodka UFO.
  • #11 24 Sep 2011 19:35
    ToLo84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    kolego stanleym126, przekaźnik przelutowałem sam, nie dało to żadnego efektu. Pojechałem na szrot podmienić na inny co też nic nie zmieniło poza tym, że zapaliła się kontrolka ABS. Pojechałem gdzie indziej podmienić na identyczny z moim, który działał tak samo = brak ssania:) Była to jedna z pierwszych rzeczy jakie sprawdziłem. Co do zasilania gazem to u mnie sprawuje się super od momentu nagrzania, zresztą na Pb95 jest tak samo...
  • #12 18 Oct 2011 11:25
    xxxmarcel
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam. Ponieważ to mój pierwszy post na forum proszę o zrozumienie...;-)
    Mam Mercedesa w124 1988r.Silnik m102 2.3 benzyna z instalacja gazową ELPIGAS VEGA.
    Posiadam ten samochód 10 miesięcy, mam najprawdopodobniej zużytą membramę w reduktorze bo na gazie falują mi obroty pomiędzy 1000-1500 a wolne obroty na są nierówne, obecnie jestem w Niemczech i nie mogę tu znaleść gazownika.
    Dlatego postanowiłem jeździć na benzynie... i tu zaczynają się problemy. Wcześniej tego nie widziałem bo na benzynie tylko odpalałem samochód.
    Na rozgrzanym silniku na benzynie wolne obroty dochodziły do 1500 i tak się utrzymywały cały czas, naczytałem się na forum na ten temat posprawdzałem czy mam szczelny układ czy nie ma lewego powietrza, udało mi się zejść do 1200 obr.
    Zauważyłem też że kabel od silniczka krokowego jest odłączony po podłączeniu go obroty samoczynnie wzrastają do 2000 potem spadają na 1000 i skaczą od 1000 do 2000 i tak non stop. Jak odłączę wtyczkę od silniczka krokowego (od przepływomierza) obroty spadają do 1200 . Próbowałem szukać przyczyny w srebrnym przekaźniku, po jego wymianie wszystko było pięknie obroty na ciepłym silniku 750-800 przy podłączonym silniczku krokowym (przepływomierzu) przejechałem się tak po autostradzie około 20 km i nagle dalej to samo... i teraz już nie wiem czy mam takiego pecha i ten srebrny przekaźnik (Używany) też nagle mi padł czy winy należy szukać już gdzie indziej ??? Bardzo proszę o odpowiedz?
    Może to sonda lambda? bo auto pali mi ok 14 l na 100 w cyklu mieszanym.

    NOWE Swiece BOSCH... KOPUŁKA I KABLE BERU.
  • #13 19 Oct 2011 21:16
    stanleym126
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Za falowanie obrotów z reguły odpowiada sonda lambda, potencjometr klapy spiętrzającej - wytarte ścieżki,itd.Jednak pomijając falowanie obrotów to piszesz ,że wzrastają one do 2 tys. Przed wszystkim wyjmij to co nazywasz silniczkiem krokowym zresztą błędnie i do środka wlej nafty, przepłucz ten ruchomy tłok.Przez jeden z otworów włóż np. wkrętak i przesuń tłok w drugie skrajne położenie.Powinien wrócić w miejsce spoczynkowe beż żadnych zacięć.
    Ten właśnie element odpowiada za wolne obroty i ich stabilizację i jak tłok zacina się to obroty wzrastają i nie chcą opaść.
    A może masz założony do instalki gazowej stabilizator obrotów minimum z regulacją obrotów?
  • #14 27 Oct 2011 16:17
    xxxmarcel
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie. Po podłączeniu wtyczki do silniczka krokowego obroty samoczynnie skaczą do 2000 potem spadają do około 1000 i nagle znowu wzrastają do 2000 to wygląda tak jakbym sam siedział w aucie i bawił się gazem.Obroty nie wzrastają powoli z 1000 do 2000 tylko momentalnie i momentalnie opadają. Czyściłem już ten silniczek krokowy, tłoczek wraca bez żadnych problemów na miejsce, nawet już podmieniałem na inny i dalej to samo.
    Wyczytałem na forum że ten problem tkwi w "srebrnym przekaźniku" wymieniłem go na inny i pomogło ... wtyczka podłączona do silniczka krokowego obroty ok 800 . Wsiadłem w auto przejechałem się po autostradzie i po ok 20km dalej to samo obroty identycznie skaczą.Na razie jeżdżę na odłączonej wtyczce no ale wtedy mam obroty 1400 przy ciepłym silniku. Nie wiem czy mam takiego pecha i ten drugi (używany)srebrny przekaźnik też nagle mi padł ...? nie mam już pomysłów.
    Stabilizator do gazu mam próbowałem go odłączyć i dalej to samo.
    Dodam że jeżdżę samochodem od prawie 2 miesięcy tylko na benzynie bo mam padniętą membrame w reduktorze , ponieważ jestem obecnie w Niemczech a tu brak specjalistów od gazu to nie mogę jej wymienić.

    Jest to dla mnie ciężki temat... więc postanowiłem poprosić o pomoc was na forum.

    Dzięki za każdą odpowiedz.


    PS: WIEC JAK TO SIĘ NAZYWA "SILNICZEK KROKOWY" ... "PRZEPŁYWOMIERZ" "REGULATOR WOLNYCH OBROTÓW" ? wszędzie piszą inaczej :)
  • #15 27 Oct 2011 20:30
    Dziarski Hank
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Silniczek krokowy piszą ci, którzy nie mają pojęcia o czym piszą i nigdy nie widzieli tego wtrysku na oczy. Prawidłowa nazwa to nastawnik/regulator wolnych obrotów
    Przepływomierz w tym układzie jest mechaniczny - ramie z klapą spiętrzającą.
  • #16 27 Oct 2011 21:35
    werbuś1977
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    sprawdź luzy zaworowe
  • #17 27 Oct 2011 21:46
    manta
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Manta pisze,że to silnik nie do gazu. Jest to nieprawda bo sam silnik jest idealny do spalania tego paliwa.Problem jest tylko w samym układzie zasilania KE-Jet z mechanicznym wtryskiem i tą tarczą spiętrzającą wielkości spodka UFO.[/quote]


    #4 27 Lip 2011 21:26 Re: Mercedes W124 2,3+lpg zimny pali ok ale ma niskie obroty, ciepły ciężko odpa
    Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu

    To napisałem, problem z czytaniem?
  • #18 27 Oct 2011 21:49
    marekggg
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam,pisze odnośnie "niskich obrotów" mój sąsiad miał też podobne objawy i wymienił czujnik temperetury -wszystko wróciło do normy.
  • #19 28 Oct 2011 16:11
    stanleym126
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    xxxmarcel wrote:

    WIEC JAK TO SIĘ NAZYWA "SILNICZEK KROKOWY" ... "PRZEPŁYWOMIERZ" "REGULATOR WOLNYCH OBROTÓW" ? wszędzie piszą inaczej :)

    Możesz zawsze skorzystać z pomocy wuja googla czy innej encyklopedii. Tak po chłopsku to silnik krokowy ma tzw. charakterystykę krokową, inaczej mówiąc porusza sie jakby krokami od punku A do punktu B i z reguły tych kroków jest od 0 do 250.
    Regulator z silnika M102 zamyka sprężyna, a otwiera bimetal.I gdzie tutaj są "kroki"?.
  • #20 28 Oct 2011 16:15
    JamJestElektronik
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Wujek google to nie encyklopedia, tylko wyszukiwarka.
  • #21 21 Dec 2011 07:59
    ToLo84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zrobiłem porządek z przekaźnikiami i bezpiecznikami, troche nowych przewodów oraz nowe gniazdo przekaźnika i bezpiecznika. Wszędzie gdzie trzeba idzie prąd i przekaźnik rozłącza w odpowiednim momencie.

    Teraz gdy jest zimno mój problem z brakiem ssania jest bardziej odczuwalny, zanim ruszę musze z 5 min trzymać go na benzynie na powiedzmy 1200obr żeby obroty wskoczyły powiedzmy na 700 kiedy od biedy można już D wrzucić. Krótko mówiąc musi złapać temperatury. Kompresja jest ok.

    Jak działa ssanie w silniku m102?
  • #22 21 Dec 2011 11:01
    lgrzeg
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam pytanie trochę z innej beczki do znawców silników Mercedesa 2.6 Mam zbudowana terenówke do rajdów 4x4 z takim silnikiem lecz bez elektroniki, tylko moduł zapłonowy do iskry. Auto odpala, do sterowania 7 wtrysku służy mi dodatkowy przycisk przy odpalaniu. Ale problem jest przy ostrym ruszaniu, silnik tak jakby się zalewał i trzeba trochę odjąć nogę z gazu, czy to będzie spowodowane brakiem elektroniki, której zabardzo nie potrzebuję w terenie, wiadomo woda błoto a to ma być jak najprostsza konstrukcja
  • #23 22 Dec 2011 08:32
    ToLo84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    U mnie na wtrysk rozruchowy idzie napięcie i auto odpala już bez problemu - jakby ktoś miał pomysł co z tym ssaniem to chętnie wysłucham. Będę również wdzięczny za namiary na speca który zna się na Ke-jetronicu z okolic Bydgoszczy. Może trzeba wyregulować coś...
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products