X

AutoCom CDP PRO TRUCK opinie

29 Feb 2012 23:05 PIPiechus
  • #61 29 Feb 2012 23:05
    lukasso90
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Nic takiego nie widziałem jak licznik połączeń chyba, że gdzieś ukryty jest w plikach
  • #62 29 Feb 2012 23:10
    tronix_1
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Na samym początku zaznaczam ze przedstawiona poniżej dokumentacja została sporządzona wyłącznie w oparciu o : tachograf jako źródła sygnału, oscyloskop oraz tester Autocom. Przedstawiony schemat podłączenia nie był jeszcze testowany ani podłączany do gniazda diagnostycznego volvo 8 pin. Po długiej analizie sygnałów z wtyki OBD testera doszedłem do wniosku ze multiplekser musi w jakiś sposób sprawdzać obecność konektora do volvo, po kilku kolejnych pomiarach zlokalizowałem wyjście i wejście sygnału, po czym dokonałem ich połączenia za pomocą diody. Efektem tego jest o wiele dłuższe zatrzaskiwanie się przekaźników multipleksera oraz sygnał na pinach 12,13 przy ustawieniu programu jako Volvo fh12.
    Dodam jeszcze, że oznaczenie szyny diagnostycznej H,L mogą być błędne, ponieważ oznaczałem je opierając się o analizie wykresu oscyloskopowego.

    AutoCom CDP PRO TRUCK opinie








  • #63 01 Mar 2012 00:00
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    A u ciebie przy testach połączył sie z tachografem. Prawdopodobne jakiś układ jest zatopiony w kablu orginalnym tylko trzeba sie dowiedzieć jaki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    malisz1981 wrote:
    sprawa jest prosta kabelek delpchi wygląda tak masa niech będzie pierwszym pinem od prawej i tak 1-4,2-3,3-11,4-1,5-9,6-13,7-12,8-16 liczone w rzędzie interfejs zaczyna działać po włączeniu zapłonu coś jak w dafie

    kolego a jak przemierzysz z diodami to pinologia bedzie wyglądac tak jak ten kabelek z delphy czy inaczej??

    Dodano po 5 [minuty]:

    ciekawe jak by kolega malisz1981 przemierzył ten kabelek jeszcze raz tylko zamienił bieguny na mierniku to byśmy sie dowiedzieli czy kabelek od delphy ma jakieś diody bądz jakiś tranzystor lub tyrystor wtedy było by to bardziej naświetlona sprawa co tam jest bądz co może być.
  • #64 01 Mar 2012 10:15
    janusz2008
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Adapter jest prosty, trzeba przeciąć kabel i zarobić od nowa. Komunikacja jest na pinach 12/b-/ i 13/a+/.
  • #65 01 Mar 2012 10:24
    tronix_1
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Nie posiadam kabla Delphi PLHSV10822 – Volvo 8 Pin, wszystko to co przedstawiam na forum jest efektem mojej pracy. A co do tachografu to jest to tacho z Renault Magnum DXI więc o ile się orientuje do komunikacji z nim potrzebna jest bramka CAN(FMS Gateway). Nadal nie mam u siebie żadnego Volvo z serii FH12, więc tak jak wcześniej nie mogę dokonać próby podłączenia.
  • #66 01 Mar 2012 10:44
    janusz2008
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Zrobiłeś dużo, to widać. Ja się przejechałem na Fh16, po zakupie pierwsze podłączenie i kicha. W necie nic nie ma żeby porównać piny. Trzeba dochodzić samemu, żeby zadziałał. Nie ma nawet rozpiski gniazda z Volvo i dlatego nie jest łatwo. Po jakimś czasie się udało i tak 1-16,2-13,3-12,8-4/5.
  • #67 01 Mar 2012 11:13
    tronix_1
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Czyli potwierdzasz połączenie sie z volvo z złączem 8 pin za pomocą mojego adaptera. Napisz jeszcze z jakim modelem sie łączyłeś i co udało ci się zdiagnozować. A swoją drogą to Delphi sporo chce jak za 24 konektory, 8 przewodów, 2 diody i trochę tworzywa sztucznego. :D
  • #68 01 Mar 2012 14:15
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    tronix_1 wrote:
    ...... Po długiej analizie sygnałów z wtyki OBD testera doszedłem do wniosku ze multiplekser musi w jakiś sposób sprawdzać obecność konektora do volvo, po kilku kolejnych pomiarach zlokalizowałem wyjście i wejście sygnału, po czym dokonałem ich połączenia za pomocą diody.

    Hmm.
    Wybacz, ale dioda między pinami 4/5 a 8 nie ma najmniejszego sensu - w sensie wykrywania przez interface przejściówki.
    Miałaby sens jako zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, ale wtenczas wypadałoby wstawić coś mocniejszego.
  • #69 01 Mar 2012 14:37
    tronix_1
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Ta dioda ma inne zadanie łagodzi szpilkę napięciową jaką zarejestrował oscyloskop podczas pracy multipleksera, ale bez niej interfejs też pracuje wiec proszę ją montować bądź nie według własnego uznania i przy okazji przypominam o opcji pomógł . :D.
  • #70 03 Mar 2012 07:41
    lukasso90
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam u mnie też działa na sucho próbowałem bez diody to nie szło nic,więc diody chyba muszą być jednak :D
  • #71 05 Mar 2012 18:13
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    No dobrze że wam działa na sucho. Ale czy komuś zadziałało na samochodzie i czy poprzez ten adapter z diodami połączył sie z którymś sterownikiem. Ja dzisiaj to sprawdzę skoro nie ma chetnych.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Piszcie konkrety a nie wywody bo tego nie było czy tamtego nie było.
  • #72 05 Mar 2012 19:41
    tronix_1
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    W całości popieram kolegę, tylko jak na złość od tygodnia nie mam ani jednego volva na warsztacie. Jak tylko dokonam prób połączenia z pojazdem to podzielę się spostrzeżeniami :D.
  • #73 05 Mar 2012 22:23
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Ja niedawno wróciłem z garażu no i klapa. Przewód (adapter ) wykonany jak wyżej i niestety nie chce się skomunikować z żadnym sterownikiem, FAKT trzyma przekaźniki dłużej ale niestety się nie łączy. Trzeba wykluczyć kilka spraw.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Po pierwsze primo.
    AUTOCOM CDP TRUCK którego próbujemy uzdrowić TO JEST WERSJA CHINA a nie orginal
    Po drugie duo
    Są dwie rodzaje przejściówek (adapterów) z którymi sie spotkałem i które mam
    w
    volvo 8pin obd
    1. na tej sie nie łączył
    1 - 16
    2 - 13
    3 - 12
    8 - 4,5
    2. na tej też sie nie łączył z wiadomych celów ponieważ prąd z masą zamienione po zamianie biegunów również sie nie łączył
    1 - 4,5
    2 - 13
    3 - 12
    8 - 16

    3. Dorobiona z diodami także sie nie łączy
    1 -16
    2 -13
    3 -12
    8 -4,5

    - 2-->|--8 dioda
    - 4,5-->|--8 dioda
    Wydaje mi się że chinole mogli coś spaprać w interfejsie
  • #74 05 Mar 2012 23:59
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    hubert04 wrote:
    Ja niedawno wróciłem z garażu no i klapa. Przewód (adapter ) wykonany jak wyżej i niestety nie chce się skomunikować z żadnym sterownikiem, FAKT trzyma przekaźniki dłużej ale niestety się nie łączy. Trzeba wykluczyć kilka spraw.


    Mam takie pytanko: Czy kolega dysponuje oscyloskopem ?
    Interesowałoby mnie pomierzenie linii danych od strony auta i od strony interfejsu.
    Ciekawy jestem napięć. Może się okazać, że w interfejsie brakuje: pull-up/down.

    Postawiłem się w roli producenta:
    Robimy uniwersalny VCI. Protokół jest zrobiony. Dopasowanie pod 12V/24V wypadałoby dać w przejściówce. Ponieważ nie można z góry zakładać, że różnica na magistrali będzie zawsze xx Volt.

    Tak sobie tylko gdybam (oglądając dokumentację z typową aplikacją) - jeśli jestem w błędzie to prosiłbym o sprowadzenie na ziemię :P


    PS. Możesz kolego zastąpić diodę 2->8 rezystorem ok 100 Ohm oraz odłączyć diodę 4,5 ->8 ? Nie mam w tej chwili autka, żeby potestować :(
  • #75 06 Mar 2012 07:44
    lukasso90
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    A jakby spróbować się połączyć poprzez renault z volvem zobaczyć czy w ogóle czy się łączy przecież to ten sam protokół napewno będzie głupoty pokazywać ale połączyć się powinien
  • #76 06 Mar 2012 08:41
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Ja oscyloskopu nie posiadam niestety. Ja prowadze debate w innym miejscu także na temat AUTOCOM i tak doszliśmy do wniosku że trzeba zmienić jeden rezystor SMD. Porównywana była kopia(china) z orginałem i w jednym miejscu na płytce obok układu MAX1487 w kopi siedzi 470Ω a w orginale 47Ω poza tym innej różnicy nie było. Co do połączeń w Volvo w gnieżdzie masa na pinie 8 prąd za zapłonem na pinie 1 i komunikacja na pinie 2 i 3 na schemacie niżej
    AutoCom CDP PRO TRUCK opinie
  • #77 06 Mar 2012 10:19
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Pomiar napięcia

    1


    Założenia:

    Tester z adapterem podłączony między aktualną jednostką sterującą i wiązką przewodów.
    Pomiar napięcia multimetrem.
    Kluczyk w położeniu jazdy.

    Uwaga! Napięcie na łączu informacyjnym zmienia się w zależności od liczby podłączonych jednostek sterujących i obciążenia łącza.


    Cel:

    Pomiaru dokonuje się aby sprawdzić czy na łączu coś się dzieje.
    Punkty pomiarowe Wartość oczekiwana
    SAE J1587/J1708 A - masa U ≈ 0,3 - 4,2 V 1
    SAE J1587/J1708 B - masa U ≈ 0,3 - 4,2 V 1

    1 Napięcie ma się zmieniać w podanym przedziale.


    Ocena:

    U ≈ 0 V wskazuje na zwarcie do masy.
    U > 5 V wskazuje na zwarcie do wyższego napięcia.
    Punkty pomiarowe Wartość oczekiwana
    SAE J1587/J1708 A - SAE J1587/J1708 B U ≈ 1 -4 V


    Ocena:

    U ≈ 0 V wskazuje na zwarcie między A i B.

    Uwaga! Ten pomiar można wykonać także przy użyciu oscyloskopu.

    To jest opis z Impacta-a

    Dodano po 35 [minuty]:

    J1587
    From Wikipedia, the free encyclopedia
    Jump to: navigation, search

    J1587 is an automotive diagnostic protocol standard developed by the Society of Automotive Engineers (SAE) for heavy-duty and most medium-duty vehicles built after 1985. The J1587 protocol uses different diagnostic connectors. Up to 1995, individual OEMs used their own connectors. From 1996 to 2001, the 6-pin Deutsch-connector was standard. Beginning in 2001, most OEMs converted to the 9-pin Deutsch. Some OEMs still use the 6-pin Deutsch. It has mostly been used for US made vehicles, and also by Volvo. Other European brands have usually used KWP.


    The pinout for the 9-pin connector is:
    PIN SIGNAL
    A Ground
    B Unswitched +12 VOLTS
    F J1708Datalink (+)
    G J1708Datalink (-)


    The pinout for the 6-pin connector is:
    Pin Signal
    A J1708Datalink (+)
    B J1708Datalink (-)
    C Unswitched +12 VOLTS
    E Ground


    SAE J1708 makes up the physical and data link layers while SAE J1587 makes up the transport and application layers with respect to the OSI model. SAE J1587 is used in conjunction with SAE J1708 for automobile communication.

    TO BY SIE ZGADZAŁO Z SCHEMATEM te F J1708Datalink (+)
    G J1708Datalink (-)
  • #78 06 Mar 2012 10:21
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    hubert04 wrote:
    Ja oscyloskopu nie posiadam niestety. Ja prowadze debate w innym miejscu także na temat AUTOCOM i tak doszliśmy do wniosku że trzeba zmienić jeden rezystor SMD. Porównywana była kopia(china) z orginałem i w jednym miejscu na płytce obok układu MAX1487 w kopi siedzi 470Ω a w orginale 47Ω poza tym innej różnicy nie było.


    Hmm.
    Mateusz takie głupoty gada :)

    Cytujac za Link :

    Zewnętrzny obwód typu failsafe składa się z rezystancyjnego dzielnika napięcia, który zapewnia niezbędny poziom sygnału na wejściu odbiornika w sytuacji awaryjnej. Aby uzyskać odpowiedni odstęp od zakłóceń, wartość napięcia wejściowego odbiornika musi być sumą maksymalnego dopuszczalnego marginesu zakłóceń i progowej wartości napięcia wejściowego odbiornika (200mV). Bazując na rysunku, można przedstawić sposób doboru rezystorów w dzielniku.

    Zakładając następujące dane: źródło napięcia o wartości 4,75V (5V–5%), impedancja charakterystyczna przewodów magistrali: 120Ω oraz szum na poziomie 50mV z ilorazu (4,75·60)/0,25, można wyznaczyć wartość całkowitej rezystancji, która wyniesie 1140Ω. Jest to suma rezystancji równoległego połączenia dwóch rezystorów RT=120Ω i dwóch rezystorów RB. Stąd iloraz (1140-60)/2 = 540Ω jest pokazany na rysunku wartością pojedynczego rezystora RB.{third4}


    Zmieniając na 47 Ohm wymagasz od MAX'a strasznie dużo prądu potrzebnego do wysterowania lini:(
  • #79 06 Mar 2012 10:28
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    http://www.kvaser.com/en/about-can/related-protocols-and-standards/50.html to jest artykuł dla wprawionych elektroników może coś pomoże tylko to złącze rs trzeba zamienić na obd lub też podobny układ jest w kablu delphy
  • #80 06 Mar 2012 10:36
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    hubert04 wrote:

    J1587
    From Wikipedia, the free encyclopedia
    Jump to: navigation, search

    J1587 is an automotive diagnostic protocol standard developed by the Society of Automotive Engineers (SAE) for heavy-duty and most medium-duty vehicles built after 1985.


    OK.
    The hardware utilized are RS-485 transceivers wired for open collector operation through the use of a pullup and pulldown of the separate data lines.

    I tutaj mamy problem ponieważ

    J1708 ma zakres napięć 0-5 V, ale RS485 (który jest używany do tej komunikacji) ma zakres +12 / -7

    Więc nadal sprowadza się to do dobrania pull-up / pull-down.
    Z tego co zdążyłem obejrzeć to to nieszczęsne 470 Ohm "wisi" jako terminator na linii danych. Zmieniając go na 47 Ohm zmniejszysz tylko amplitudę sygnałów

    Edit: Z tego linku co podesłałeś wynika, że nie powinno być wcale terminatora linii. (nie wiedziałem o tym wcześniej). Muszę w takim razie pomierzyć gdzie siedzi to nieszczęsne 470 R. Jeśli faktycznie jest "szeregowo" na szynie danych to powinno być 47R, tylko że z analizy płytki wychodziło coś innego.
  • #81 06 Mar 2012 10:55
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    na tym rysunku też są rezystory 47
    AutoCom CDP PRO TRUCK opinie

    Dodano po 7 [minuty]:

    AutoCom CDP PRO TRUCK opinie ot i tu

    Dodano po 5 [minuty]:

    AutoCom CDP PRO TRUCK opinie
  • #82 06 Mar 2012 10:58
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    No dobra.
    Miałem złą płytkę :(
    Żółty zostawił zwarcie między ścieżkami - dlatego mi wychodziło, że jest podpięty jako terminacja linii. Wyszło to dopiero po podniesieniu MAX'a.

    Mateusz - sorki.

    Faktycznie tam powinno być 47 Ohm.

    PS. Zmierz sobie oporność między 6 i 7 nogą MAX'a - jeśli masz 470 Ohm to układzik do góry i skasować zwarcie między ścieżką a padem lutowniczym.
  • #83 06 Mar 2012 11:07
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Czyli potwierdzasz że problem łączenia sie z volvo leży w tym rezystorze lub jest dużo prawdopodobne
  • #84 06 Mar 2012 11:13
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Hmm.
    Tak. Problem jest w rezystorze, ale nie tym co zaznaczyłeś :)

    Na twoim zdjęciu wygląda, że zaznaczony rezystor ma 47 Ohm - u mnie jest 470
    2 rezystor (R1142) u mnie ma 47 Ohm - u Ciebie 470 !!!
    Ty powinieneś zmienić ten drugi.

    To tak na szybko - nie jestem jeszcze pewny na 100%

    Wieczorem postaram się opisać dokładnie - teraz gonią do roboty :(
  • #85 06 Mar 2012 12:56
    MateuszCCS
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    na potwierdzenie moich glupot -tak wyglada to w ori autocomie ...

    AutoCom CDP PRO TRUCK opinie

    M.

    P.S.
    I to nie sa jedyne bledy na plytce.
  • #86 06 Mar 2012 14:00
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    :)

    Tyle, że ja miałem 470 tam gdzie ty 47.
    Najgorsze jest to, że miałem zwarcie między ścieżkami i wyglądało jakby to 470 było zapięte między pin 6 i 7 ( obciążenie linii)
  • #87 06 Mar 2012 14:51
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    MateuszCCS wrote:

    M.

    P.S.
    I to nie sa jedyne bledy na plytce.

    A jakie jeszcze błedy na CHINOL płytce zauważyłeś w porównaniu z orginalem bo z tego wygląda że tylko ty posiadasz orginał podziel sie z nami. Może to pomoże w rozwiązaniu problemu łączenia sie z VOLVE-m. A swoją drogą jeśli są błędy na płytce to dlaczego na kablu od DELPHy da sie połączyć podobno bo nikt tego dokładnie nie potwierdził.
  • #88 06 Mar 2012 20:17
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Hi ho.
    Z głębokim żalem zawiadamiam, że prawdopodobnie uruchomiłem gada :)
    Sprawdziłem łączność "na sucho" - z jednej strony CDP z drugiej RS485.
    Pomiędzy nimi skromne 100 m kabla (skrętka).
    I tak - to co nadaje CDP odbieram na drugim końcu poprawnie :) Odwrotnie też działa :)

    AutoCom CDP PRO TRUCK opinie

    Rezystory w żółtym kółku mają mieć 47 Ohm.

    W niebieskim (u mnie mają) 10k - w/g wcześniejszego schematu powinny mieć 4k7 - ale myślę, że przy tych prędkościach transmisji nie powinno to mieć znaczenia.

    Czerwonym kółkiem zaznaczyłem miejsce w którym miałem zwarcie. Sprawdzić można miernikiem, czy jest przejście.

    Co do rezystorów 47 Ohm - oba w żółtym kółku mają być takie same i oznaczone "470" - piszę dlatego, że na moim pcb były zamienione miejscami.
    Tam gdzie inni mieli 47 ja miałem 470, oraz u innych 470 - u mnie 47.

    PS. Mateusz masz OKI ? Bo mogę zamówić.
  • #89 06 Mar 2012 23:14
    hubert04
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Nadajesz rozumiem na pinach 12 i 13 czy tak??
  • #90 06 Mar 2012 23:41
    KaczorGSM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Sure, że i owszem ...... chyba :)
    Robiłem to z rozpędu, ale to były jedyne piny, gdzie się "coś działo".

    No "obszczyloskopie" przebieg wygląda wzorcowo - zresztą 100mb kabla wyrzuciłoby wszystkie niedoskonałości.
    Nie wiem jak pod względem "poprawności softwarowym" - czy komendy wysyłane są poprawne - nie mam autka, żeby sprawdzić (dopiero w weekend będzie możliwość)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products