X

Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg

andre_wj 05 Aug 2011 22:14
  • #1 05 Aug 2011 22:14
    andre_wj
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Posiadam Daewoo nubirę I 2.0 w kombi z instalacją lpg I gen. Z tego co widziałem, to centralka jest firmy stag natomiast parownik to tomasetto 100 hp.

    Oto fotka parownika ze strony producenta:
    Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg

    Nie mam silniczka krokowego w instalacji tylko register.

    Mój problem wygląda tak: Silnik odpala się na benzynie i po przekroczeniu 2k obrotów (niezależnie od temperatury) przełącza się na lpg. Gdy motor jest zimny całość pracuje pięknie - wolne obroty są stabilne (ok 1k), silnik pracuje równo i nie ma problemów z przyspieszaniem itp. Natomiast gdy silnik się rozgrzeje to temp roboczej, to pojawia się problem z wolnymi obrotami - gdy puszcze gaz obroty zafalują i motor gaśnie.
    Na benzynie nie ma absolutnie żadnego problemu - auto przyspiesza, trzyma wolne obroty, nie gaśnie, nie krztusi się - jedzie jak trzeba.

    Próbowałem na ciepłym motorze regulować ta dużą śrubą na reduktorze (tak mi gaziarz powiedział przez telefon), lecz potrzyma dosłownie przez chwilę i gaśnie. Nie próbowałem ruszać innych śrub ani registera.

    W czym może być problem? Jak to ustawić, żebym na ciepło miał wolne obroty? Instalacja jest świeżo zakładana (wiec odpada regeneracja, wymiana filtrów itp; filtr powietrza wymieniony, kable i świece świeże). Nie chce mi się do typa jechać, a potrzebuję auta w weekend.
  • #2 05 Aug 2011 22:48
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jakim cudem ktoś "świeżo założył" instalację I generacji do samochodu z wtryskiem benzyny i z katalizatorem!?! Prawo tego zabrania i przy pierwszej kontroli powinieneś stracić dowód, a o przejściu przeglądu okresowego nie może być nawet mowy.

    Czemu służy ta niby centralka, skoro instalacja jest I generacji i jest tylko register?

    Instalacje I generacji wolno stosować wyłącznie w samochodach bez katalizatora i sondy lambda, zasadniczo są to instalacje do samochodów zasilanych gaźnikiem, choć przy gaźniku elektronicznym i tak powinna być już II generacja.

    Na Twoim miejscu kazałbym to natychmiast wymontować i zwrócić pieniądze, a następnie poszukał innego "gazownika". Jak już chcesz instalację mieszalnikową to chociaż przerób ją na II generację, ale radzę olać gwarancję i zrobić to w innym warsztacie.

    Reduktor ze zdjęcia to Tomasetto AT-07.
  • #3 05 Aug 2011 23:11
    andre_wj
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dlaczego miałbym utracić dowód? Bo nie ma krokowca i kontrolera lambdy? Znalazłem ogłoszenie typa i zadzwoniłem z zapytaniem o instalke do nubiry. Powiedział, że mieszalnikowa będzie ok, i w sumie jest ok gdyby nie te wolne obroty. Katalizator i tak mam w większości do wymiany, więc nie robi mi to problemu.

    Ogólnie, gdyby nie te wolne obroty, to ok, bo ani nie strzela, ani nic. Także proszę o pomoc :)

    Co do zdjęcia - to taki reduktor właśnie mam.
  • #4 06 Aug 2011 00:00
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Mieszalnikowa od biedy może być, ale bezwzględnie II generacji. Co tam dokładnie masz założone? Masz emulator wtrysków, lambdy? Jak jest ustawiona emulacja sondy? Różnica w koszcie instalacji I a II generacji to jakieś 200zł...
  • #5 06 Aug 2011 00:13
    andre_wj
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Emulator wtrysków jest, centralka stag i ten reduktor - to w sumie wszystko. Nie mam nic, co by związane było z lambdą - a przynajmniej nie kojarze, gdy ją oglądałem, więc tego jak jest ustawiona emulacja lambdy nie powiem.

    Mimo wszystko, nic podejrzanego się nie dzieje - check engine nie wyskakuje, nie krztusi się itp, więc myśle, że jest - gdyby nie te obroty. Nie mam zbytnio pomysłu, jak to ustawić - którą dokładnie śrubą mam pokręcić...


    Edit: próbowałem regulować tą śrubą na reduktorze od wolnych obrotów i efekt jest taki, że nawet na gazie w podłodze motor gaśnie - jakby gazu nie dostawał. Wcześniej próbowałem regulować registrem, ale gdy to nie dawało efektu, to wróciłem nim do "fabrycznego" ustawienia.
  • #6 06 Aug 2011 11:57
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Albo oddaj to auto do jakiegoś gazownika, najlepiej z autoryzacją, albo przynajmniej poczytaj o zasadzie działania takiej instalacji podciśnieniowej i dowiedz się co do czego służy...
  • #7 06 Aug 2011 12:30
    andre_wj
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Byłem u gazownika dzisiaj - ale innego, niż ten, który mi montował. Próbował regulować na parowniku śrubą od obrotów, lecz bez efektu. Cały czas na ciepło nie trzyma obrotów - przynajmniej nie wziął kasy, ale powiedział, że parownik, mimo iż nowy to jest kiepski i one potrafią od nowości być nie halo.

    Gadałem z tym gazownikiem, który to montował. Zapytałem go dlaczego nie ma krokowca oraz emulatora od lambdy - powiedział, że w samochodzie nie ma tps-u i krokowiec nie miałby skąd brać info i przez to byłyby problemy. Bd go molestował w poniedziałek po 1-sze, żeby dobrze wyregulował, po drugie, żeby zamontował komplet od 2-gen - czyli krokowiec i sterownik od lambdy.

    Na póki co bez efektu, i na wolnych obrotach gaśnie na ciepło. Na benzynie bez zmian - czyli wszystko jak z fabryki.
  • #8 06 Aug 2011 14:32
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    TPS może nie ma ale jest styk krańcowy... do tego aua da się założyć IV generację, a gość ma problem z II - daj sobie z nim spokój.

    Czy obecnie po wyłączeniu LPG na benzynie silnik pracuje poprawnie i nie gaśnie po rozgrzaniu?
  • #9 06 Aug 2011 14:40
    andre_wj
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na benzynie czy ciepły czy zimny to pracuje jak trzeba - stabilne obroty,ładnie się wkręca - żadnych problemów.

    Edit: Teraz na gazie, to nawet jak jest zimny, to nie trzyma obrotów i gaśnie. Obejrzałem okolice miksera (i wlotu gazu w rure od filtra powietrza) i zauważyłem, że ta guma jest lekko popękana - spróbuje ją uszczelnić.

    Edit2: Uszczelniłem, pojechałem do gazownika, ktory montował instalacje, on zrobił regulacje, wymienił mi przy okazji uszczelkę pod deklem zaworowym, łącznik elstyczny wydechu i wszystko śmiga cacy. Zrobiłem już z 200 km i nie ma żadnych problemów. Zamykam temat.
  Search 4 million + Products
Browse Products