Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Instalacje Gazowe -> Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg
Autor
Wiadomość
andre_wj
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 70

Post#1 Post autora tematu 05 Sie 2011 22:14   

Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Posiadam Daewoo nubirę I 2.0 w kombi z instalacją lpg I gen. Z tego co widziałem, to centralka jest firmy stag natomiast parownik to tomasetto 100 hp.

Oto fotka parownika ze strony producenta:
Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg

Nie mam silniczka krokowego w instalacji tylko register.

Mój problem wygląda tak: Silnik odpala się na benzynie i po przekroczeniu 2k obrotów (niezależnie od temperatury) przełącza się na lpg. Gdy motor jest zimny całość pracuje pięknie - wolne obroty są stabilne (ok 1k), silnik pracuje równo i nie ma problemów z przyspieszaniem itp. Natomiast gdy silnik się rozgrzeje to temp roboczej, to pojawia się problem z wolnymi obrotami - gdy puszcze gaz obroty zafalują i motor gaśnie.
Na benzynie nie ma absolutnie żadnego problemu - auto przyspiesza, trzyma wolne obroty, nie gaśnie, nie krztusi się - jedzie jak trzeba.

Próbowałem na ciepłym motorze regulować ta dużą śrubą na reduktorze (tak mi gaziarz powiedział przez telefon), lecz potrzyma dosłownie przez chwilę i gaśnie. Nie próbowałem ruszać innych śrub ani registera.

W czym może być problem? Jak to ustawić, żebym na ciepło miał wolne obroty? Instalacja jest świeżo zakładana (wiec odpada regeneracja, wymiana filtrów itp; filtr powietrza wymieniony, kable i świece świeże). Nie chce mi się do typa jechać, a potrzebuję auta w weekend.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Sie 2011 22:14   





Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 25053
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#2 05 Sie 2011 22:48   

Re: Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Jakim cudem ktoś "świeżo założył" instalację I generacji do samochodu z wtryskiem benzyny i z katalizatorem!?! Prawo tego zabrania i przy pierwszej kontroli powinieneś stracić dowód, a o przejściu przeglądu okresowego nie może być nawet mowy.

Czemu służy ta niby centralka, skoro instalacja jest I generacji i jest tylko register?

Instalacje I generacji wolno stosować wyłącznie w samochodach bez katalizatora i sondy lambda, zasadniczo są to instalacje do samochodów zasilanych gaźnikiem, choć przy gaźniku elektronicznym i tak powinna być już II generacja.

Na Twoim miejscu kazałbym to natychmiast wymontować i zwrócić pieniądze, a następnie poszukał innego "gazownika". Jak już chcesz instalację mieszalnikową to chociaż przerób ją na II generację, ale radzę olać gwarancję i zrobić to w innym warsztacie.

Reduktor ze zdjęcia to Tomasetto AT-07.
Powrót do góry
   
andre_wj
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 70

Post#3 Post autora tematu 05 Sie 2011 23:11   

Re: Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Dlaczego miałbym utracić dowód? Bo nie ma krokowca i kontrolera lambdy? Znalazłem ogłoszenie typa i zadzwoniłem z zapytaniem o instalke do nubiry. Powiedział, że mieszalnikowa będzie ok, i w sumie jest ok gdyby nie te wolne obroty. Katalizator i tak mam w większości do wymiany, więc nie robi mi to problemu.

Ogólnie, gdyby nie te wolne obroty, to ok, bo ani nie strzela, ani nic. Także proszę o pomoc :)

Co do zdjęcia - to taki reduktor właśnie mam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Sie 2011 23:11   





Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 25053
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#4 06 Sie 2011 00:00   

Re: Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Mieszalnikowa od biedy może być, ale bezwzględnie II generacji. Co tam dokładnie masz założone? Masz emulator wtrysków, lambdy? Jak jest ustawiona emulacja sondy? Różnica w koszcie instalacji I a II generacji to jakieś 200zł...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Sie 2011 00:00   





Powrót do góry
   
andre_wj
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 70

Post#5 Post autora tematu 06 Sie 2011 00:13   

Re: Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Emulator wtrysków jest, centralka stag i ten reduktor - to w sumie wszystko. Nie mam nic, co by związane było z lambdą - a przynajmniej nie kojarze, gdy ją oglądałem, więc tego jak jest ustawiona emulacja lambdy nie powiem.

Mimo wszystko, nic podejrzanego się nie dzieje - check engine nie wyskakuje, nie krztusi się itp, więc myśle, że jest - gdyby nie te obroty. Nie mam zbytnio pomysłu, jak to ustawić - którą dokładnie śrubą mam pokręcić...


Edit: próbowałem regulować tą śrubą na reduktorze od wolnych obrotów i efekt jest taki, że nawet na gazie w podłodze motor gaśnie - jakby gazu nie dostawał. Wcześniej próbowałem regulować registrem, ale gdy to nie dawało efektu, to wróciłem nim do "fabrycznego" ustawienia.
Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 25053
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#6 06 Sie 2011 11:57   

Re: Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Albo oddaj to auto do jakiegoś gazownika, najlepiej z autoryzacją, albo przynajmniej poczytaj o zasadzie działania takiej instalacji podciśnieniowej i dowiedz się co do czego służy...
Powrót do góry
   
andre_wj
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 70

Post#7 Post autora tematu 06 Sie 2011 12:30   

Re: Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Byłem u gazownika dzisiaj - ale innego, niż ten, który mi montował. Próbował regulować na parowniku śrubą od obrotów, lecz bez efektu. Cały czas na ciepło nie trzyma obrotów - przynajmniej nie wziął kasy, ale powiedział, że parownik, mimo iż nowy to jest kiepski i one potrafią od nowości być nie halo.

Gadałem z tym gazownikiem, który to montował. Zapytałem go dlaczego nie ma krokowca oraz emulatora od lambdy - powiedział, że w samochodzie nie ma tps-u i krokowiec nie miałby skąd brać info i przez to byłyby problemy. Bd go molestował w poniedziałek po 1-sze, żeby dobrze wyregulował, po drugie, żeby zamontował komplet od 2-gen - czyli krokowiec i sterownik od lambdy.

Na póki co bez efektu, i na wolnych obrotach gaśnie na ciepło. Na benzynie bez zmian - czyli wszystko jak z fabryki.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Sie 2011 12:30   





Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 25053
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#8 06 Sie 2011 14:32   

Re: Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


TPS może nie ma ale jest styk krańcowy... do tego aua da się założyć IV generację, a gość ma problem z II - daj sobie z nim spokój.

Czy obecnie po wyłączeniu LPG na benzynie silnik pracuje poprawnie i nie gaśnie po rozgrzaniu?
Powrót do góry
   
andre_wj
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 70

Post#9 Post autora tematu 06 Sie 2011 14:40   

Re: Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg


Na benzynie czy ciepły czy zimny to pracuje jak trzeba - stabilne obroty,ładnie się wkręca - żadnych problemów.

Edit: Teraz na gazie, to nawet jak jest zimny, to nie trzyma obrotów i gaśnie. Obejrzałem okolice miksera (i wlotu gazu w rure od filtra powietrza) i zauważyłem, że ta guma jest lekko popękana - spróbuje ją uszczelnić.

Edit2: Uszczelniłem, pojechałem do gazownika, ktory montował instalacje, on zrobił regulacje, wymienił mi przy okazji uszczelkę pod deklem zaworowym, łącznik elstyczny wydechu i wszystko śmiga cacy. Zrobiłem już z 200 km i nie ma żadnych problemów. Zamykam temat.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Instalacje Gazowe -> Silnik nie trzyma wolnych obrotów na ciepło na lpg
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Skuter Baotian nie trzyma wolnych obrotów (13)
VW GOLF III 1,4 `93,B+G-nie trzyma wolnych obrotów! (5)
Escort 1.3 na gaźniku nie trzyma wolnych obrotów (2)
Astra I 1,6 8v - gasnie, nie trzyma wolnych obrotów. (7)
Polonez 1,6GLI ABIMEX - nie trzyma wolnych obrotów. (10)
Renault Scenic 1998 nie trzyma wolnych obrotów (4)
Stihl 023 nie trzyma wolnych obrotów (gaśnie) (23)
Moto Magnus Rally nie trzyma wolnych obrotów (11)
Ford Escort Bolero - Nie trzyma wolnych obrotów. (3)
Fiat Seicento 1.1 MPI po nagrzaniu nie trzyma wolnych obrotów (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.059 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony