X

Audi A4 B6 1.9 TDI 130 KM drgania przy przyspieszaniu

08 Aug 2011 12:15 OUoukash
  • #1 08 Aug 2011 12:15
    oukash
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Od kilku dni w moim audi zauwazylem dziwne drgania z przodu podczas przyspieszania, odczuwane mniej wiecej tak jakby kola byly zle wywazone, jak przycisne sprzeglo wszystko ustaje. Drga tylko jak silnik ciagnie. Po dluzszej jezdzie te drgania sie nasilaja. Zauwazylem tez stukanie z okolic prawego kola przy skrecie w lewo, co moze wskazywac na przegub, ale nie jestem pewien czy te drgania moga byc powodowane przez przegub.

    Bardzo prosze o pomoc.
    Jestem nowym uzytkownikiem i nie znalazlem podobnego tematu na forum.
    Przepraszam za brak polskich znakow, nie mam niestety dostepu do polskiego Windowsa.
  • #2 08 Aug 2011 13:34
    wiesiek3d
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Tak te drgania mogą być od zużytego przegubu, najpierw go wymień i zobaczysz co będzie dalej, jak nie ustaną to podejrzewam koło dwumasowe.
  • #3 08 Aug 2011 13:53
    oukash
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    kolo dwumasowe i wymienilem trzy tygodnie temu,
    a podczas jazdy na wprost nie jestem w stanie stwierdzic z ktorej strony to drga,
    kupie dzis przegub w takim razie i zobacze co sie stanie
  • #4 08 Aug 2011 14:35
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    oukash wrote:
    kolo dwumasowe i wymienilem trzy tygodnie temu,
    a podczas jazdy na wprost nie jestem w stanie stwierdzic z ktorej strony to drga,
    kupie dzis przegub w takim razie i zobacze co sie stanie


    Najpierw radze sprawdzić czy mechanik co wymieniał ci sprzegło po tej wymianie wszystko jak należy dobrze skręcił :!::idea: Tak czesto bywa :idea:,chyba że było to przed wymianą sprzegła :cry:
  • #5 08 Aug 2011 14:45
    oukash
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    wybiore sie dzis do niego niech wszystko jeszcze sprawdzi, a jakies sugestie co moglby tam ewentualnie zle zrobic?
  • #6 19 Jul 2015 13:34
    konkas1987
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy:

    1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy
    2) łącznik elastyczny wydechu
    3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria
    4) poduszki silnika
    5) sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora oraz inne łożyska napędu osprzętu silnika
    6) koło dwumasowe
    7) UWAGA!!! NAJWAŻNIEJSZE w moim przypadku: pompa tandeomowa/ vacum.
    Wniosek po wymianie: auto miało też szarpania bardzo słabe w czasie przyśpieszania na zimnym silniku. Auto nie posiadało mocy z dołu do ok 2 tyś obrotów. PO wymianie wszystko ustąpiło, auto stało się bardziej dynamiczne i przede wszystkim nareszcie jest komfort przyśpieszania.
    Opis problemu:
    Otóż pompa tandemowa/vacum producenta LUK ( nr części: 038 145 209 A.) jest obdarzona wadą fabryczną polegającą na wycieku ropy z pod tylnego dekielka. Uszczelnienie tego jest nieskuteczne. Jedyny sposób to wymiana pompy i to na pompę firmy Bosh ( nr części: 038 145 209 Q, końcówka może być dowolna od A do Q tylko im wyższa w alfabecie tym później wyprodukowana i może mieć mniejszy przebieg).

    W moim przypadku pomogło w 100 %. Przejechałem już 160 km od usunięcia awarii i nie ma żadnych drgań. Wydałem na to wszystko furę pieniędzy: kompletne sprzęgło, półosie z przegubami i nowymi przegubami wewnętrzymi, regeneracja pompowtrysków, regeneracja alternatora itd. Odwiedziłem wielu ekspertów i pseudo ekspertów, których nazw nie będę wymianiał i nikt o tym nie wspomniał. Jedynie przypadkowy wyciek płynu chłodzącego spowodował, że zobaczyłem jak z tyłu pompy sączy się ropa. Trzeba Uważać, gdyż może to doprowadzić do pożaru auta. Mam nadzieję, że dzięki temu opisowi ktoś zaoszczędzi trochę kasy.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products