Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 08 Sie 2011 12:15
    oukash
    Poziom 2  

    Witam!
    Od kilku dni w moim audi zauwazylem dziwne drgania z przodu podczas przyspieszania, odczuwane mniej wiecej tak jakby kola byly zle wywazone, jak przycisne sprzeglo wszystko ustaje. Drga tylko jak silnik ciagnie. Po dluzszej jezdzie te drgania sie nasilaja. Zauwazylem tez stukanie z okolic prawego kola przy skrecie w lewo, co moze wskazywac na przegub, ale nie jestem pewien czy te drgania moga byc powodowane przez przegub.

    Bardzo prosze o pomoc.
    Jestem nowym uzytkownikiem i nie znalazlem podobnego tematu na forum.
    Przepraszam za brak polskich znakow, nie mam niestety dostepu do polskiego Windowsa.

  • #2 08 Sie 2011 13:34
    wiesiek3d
    Poziom 28  

    Tak te drgania mogą być od zużytego przegubu, najpierw go wymień i zobaczysz co będzie dalej, jak nie ustaną to podejrzewam koło dwumasowe.

  • #3 08 Sie 2011 13:53
    oukash
    Poziom 2  

    kolo dwumasowe i wymienilem trzy tygodnie temu,
    a podczas jazdy na wprost nie jestem w stanie stwierdzic z ktorej strony to drga,
    kupie dzis przegub w takim razie i zobacze co sie stanie

  • #4 08 Sie 2011 14:35
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    oukash napisał:
    kolo dwumasowe i wymienilem trzy tygodnie temu,
    a podczas jazdy na wprost nie jestem w stanie stwierdzic z ktorej strony to drga,
    kupie dzis przegub w takim razie i zobacze co sie stanie


    Najpierw radze sprawdzić czy mechanik co wymieniał ci sprzegło po tej wymianie wszystko jak należy dobrze skręcił :!::idea: Tak czesto bywa :idea:,chyba że było to przed wymianą sprzegła :cry:

  • #5 08 Sie 2011 14:45
    oukash
    Poziom 2  

    wybiore sie dzis do niego niech wszystko jeszcze sprawdzi, a jakies sugestie co moglby tam ewentualnie zle zrobic?

  • #6 19 Lip 2015 13:34
    konkas1987
    Poziom 1  

    W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy:

    1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy
    2) łącznik elastyczny wydechu
    3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria
    4) poduszki silnika
    5) sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora oraz inne łożyska napędu osprzętu silnika
    6) koło dwumasowe
    7) UWAGA!!! NAJWAŻNIEJSZE w moim przypadku: pompa tandeomowa/ vacum.
    Wniosek po wymianie: auto miało też szarpania bardzo słabe w czasie przyśpieszania na zimnym silniku. Auto nie posiadało mocy z dołu do ok 2 tyś obrotów. PO wymianie wszystko ustąpiło, auto stało się bardziej dynamiczne i przede wszystkim nareszcie jest komfort przyśpieszania.
    Opis problemu:
    Otóż pompa tandemowa/vacum producenta LUK ( nr części: 038 145 209 A.) jest obdarzona wadą fabryczną polegającą na wycieku ropy z pod tylnego dekielka. Uszczelnienie tego jest nieskuteczne. Jedyny sposób to wymiana pompy i to na pompę firmy Bosh ( nr części: 038 145 209 Q, końcówka może być dowolna od A do Q tylko im wyższa w alfabecie tym później wyprodukowana i może mieć mniejszy przebieg).

    W moim przypadku pomogło w 100 %. Przejechałem już 160 km od usunięcia awarii i nie ma żadnych drgań. Wydałem na to wszystko furę pieniędzy: kompletne sprzęgło, półosie z przegubami i nowymi przegubami wewnętrzymi, regeneracja pompowtrysków, regeneracja alternatora itd. Odwiedziłem wielu ekspertów i pseudo ekspertów, których nazw nie będę wymianiał i nikt o tym nie wspomniał. Jedynie przypadkowy wyciek płynu chłodzącego spowodował, że zobaczyłem jak z tyłu pompy sączy się ropa. Trzeba Uważać, gdyż może to doprowadzić do pożaru auta. Mam nadzieję, że dzięki temu opisowi ktoś zaoszczędzi trochę kasy.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty