Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD

AKedar 08 Sie 2011 22:02 20121 39
  • Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD

    Witam.
    Przedstawiam klon słynnej kostki gitarowej SANSAMP GT2.
    Jest to przystawka bardzo często budowana przez gitarzystów i amatorów elektroniki gitarowej. Sam budowałem ją kilka razy na podstawie projektu zamieszczonego na TONEPAD i zawsze dręczyła mnie ilość przewodów do podłączenia potencjometrów i przełączników. Postanowiłem opracować rozwiązanie, dzięki któremu ilość przewodów ograniczyłem do niezbędnego minimum, tj. do podłączenia zasilania i podłączenia gniazd IN i OUT. Dzięki technologii SMD rozmiar płytki zmniejszyłem o 1cm - to niewiele, ale zawsze coś. Płytka przełączników jest lutowana do płytki głównej przez goldpiny, natomiast płytka potencjometrów jest na wtyczkach.
    Rozkład potencjometrów i przełączników jest identyczny jak w oryginalnym Sansamp-ie.

    Projektując płytkę główną, opierałem się na rozmieszczeniu ścieżek jak w projekcie z TONEPAD, zmieniając nieznacznie prowadzenie obwodów w kilku miejscach.
    SANSAMP SMD przeszedł już testy i wypadły bardzo pozytywnie, nie załączę próbek, bo nie mam jak zrobić, ale proszę wierzyć - gra wyśmienicie i ma niższy poziom szumów niż sansamp z TONEPAD, prawdopodobnie przez małą ilość kabli.
    Dla zainteresowanych załączam zdjęcia i projekt w Sprint Layout.

    Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD
    Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD


    Fajne!
  • #2 09 Sie 2011 07:09
    painlust
    Specjalista - wzmacniacze gitarowe

    A jak ze wzbudzeniami? Też robiłem SansAmpa z Tonepada i zawsze się wzbudzał skubany. Opanować tego nie potrafiłem. Jak się nie grało to wył strasznie. Kupiłem niedawno na allegro klona SansAmpa produkowanego przez Behringera. Nazywa sie to Tube Amp Modeler i jest w kostce wielkości kostek Bossa, a więc pewnie też na SMD. Niestety obudowa jest plastikowa i skubaniec zbiera z otoczenia wszystkie zakłócenia. Podpięty do miksera gra całkiem całkiem ale strasznie uwypukla wszystkie slajdy po strunach, czego nie zauważyłem przy tych z TonePada. Jak u ciebie jest z tymi slajdami?

  • #3 09 Sie 2011 10:09
    AKedar
    Poziom 11  

    Myślę że za uwypuklenie slajdów i jak to określiłeś wycie gdy się nie gra, może też odpowiadać przetwornik w gitarze, a konkretnie jego poziom sygnału. Mam w jednej gitarce Rockfielda (model do ciężkiego grania) i efekt jest podobny do opisanych przez ciebie, na innych przetwornikach jest lepiej.
    Ja zawsze używam obudów metalowych i używam bramki szumów, szczególnie przy grze na przesterze. Poza tym używam potencjometru głośności w gitarce.
    Wieczorem zamieszczę fotkę sansampa TONEPAD i opiszę jak robię obudowę.

  • #5 09 Sie 2011 14:17
    Le0N
    Poziom 2  

    U mnie skurczybyk wzbudzał się przy zasilaniu za słabym zasilaczem lub starą baterią - ze zbyt dużą rezystancją wyjściową. Może kwestia odsprzęgnięcia zasilania? PCB również pochodzi z Tonepada. Dodam jeszcze, że po wymianie wzmacniaczy operacyjnych na MC33078 spadł poziom szumów i tendencja do wzbudzania się. No i brzmi jakoś fajniej ;)

  • #6 11 Sie 2011 10:31
    AKedar
    Poziom 11  

    Z małym poślizgiem, ale załączam fotki sansampa TONEPAD w obudowie.
    Obudowa zrobiona z laminatu dwustronnego, panel natomiast wycięty na laserze w laminacie grawerskim. Pewno znajdą się osoby które skrytykują to że znajduje się na nim logo TECH21, ale co tam, to urządzenie do użytku własnego.

    Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD Kostka gitarowa SANSAMP klon na SMD

  • #7 24 Sie 2011 15:33
    lukacz_d-_-b
    Poziom 2  

    ja mam jedno pytanie : ile cię kosztowało zrobienie takiego czegoś. Nie musi być to dokładna kwota ale tak około .

  • #8 24 Sie 2011 15:46
    AKedar
    Poziom 11  

    Biorąc pod uwagę to że wszystko robione jest z tego co zalega w warsztacie to nie kosztowało to więcej niż 20zł, czyli grawer.
    Rezystory metalizowane 1% - konieczność
    kondensatory foliowe MKT - w przypadku wersji z TONEPAD
    Jeśli będziesz kupował podzespoły to licz się z kosztami ok 80zł bez obudowy, bo TME nie sprzedaje po jednej sztuce, ale za to podzespołów starczy ci na kilka egzemplarzy.
    Pozdrawiam

  • #9 28 Sie 2011 15:36
    KrRis
    Poziom 12  

    Bardzo fajne wykonanie, ciekawy jestem jaka jest różnica pomiędzy Twoim wykonaniem a oryginałem z TonePad. U mnie ten układ grał dobrze tzn, nie wzbudzał się tylko przy podłączeniu do końcówki mocy. Niestety po dołączeniu do piecyka, porażka. Tylko wycie :)
    Bardzo fajnie że na SMD, osobiście też wkurzają mnie kabelki, zainspirowałeś mnie do robienia układów modułowych :)
    Pozdrawiam

  • #10 28 Sie 2011 15:57
    thereminator
    Warunkowo odblokowany

    Też jestem ciekaw, czy nie ma problemów z piskami - popełniłem niedawno wersję z Tonepad i oczywiście wzbudza się jak u kolegów. Tak czy inaczej gratuluję modyfikacji - szału można dostać lutując te wszystkie kabelki (około 40) i próbując potem upchnąć całość w obudowie. Przedstawiona modyfikacja znacznie ułatwia wykonanie efektu. Tylko trochę nie bardzo rozumiem po co aż tyle płytek - jakby jeszcze troszkę zagęścić elementy, to przełączniki weszłyby na tę samą płytkę co reszta podzespołów, jak w oryginalnym GT2.

  • #11 29 Sie 2011 19:53
    AKedar
    Poziom 11  

    Witam
    Cieszę się że klon SANSAMPA na SMD jest pozytywnie odbierany.
    Odpowiadając na pytania dotyczące różnic między wersją z TONEPAD a moją, to brzmienie zasadniczo jest takie same, lecz wersja na SMD zbiera mniej śmieci z otoczenia tj. szumy itp są mniejsze. Nigdy nie miałem problemu ze wzbudzaniem się efektu SANSAMP, piskami i innymi niepożądanymi efektami, a zbudowałem ich kilka. Efekty gitarowe buduję zawsze na rezystorach metalizowanych i kondensatorach foliowych, staram się zawsze stosować jak najkrótsze przewody i nie rzadko ekranowane. Obudowy robię z laminatu dwustronnego (wiem że nie jest to tanie) lecz to zapewnia doskonały ekran dla elektroniki.

    Odpowiadająć koledze thereminator:
    Nie wiem czy da się jeszcze zagęścić płytkę, chciałem uzyskać rozkład potencjometrów i przełączników jak w oryginale, dlatego dodatkowa płytka na przełączniki. A przy tak cienkich ścieżkach nie chciałem bawić się w wersję PCB dwustronnej.
    Nigdy nie widziałem PCB oryginału w całej okazałości, a chętnie bym zobaczył, ale nie chodzi przecież o powielanie oryginału.

    Wszelkie propozycje ulepszenia mojej wersji mile widziane, można wspólnie coś dopracować, bo efekt wart jest tego.

  • #12 30 Sie 2011 15:57
    roberttomasz
    Poziom 12  

    Duży szacun za całość, wykonanie, estetykę i pomysł. No i smd które nie często widzimy wśród amatorów elektroników. Ale aby nie było tak pięknie to ja bym to zrobił na jednej jednostronnej płytce, potencjometry przykleił do laminatu a przełączniki umieściłbym w poziomie. Zdecydowanie zmniejszyłoby to samą płytkę,skróciło ścieżki a co za tym idzie różne dolegliwości, wzbudzanie się układu. Rozumiem, że budowniczy chciał mieć kopię efektu także i wizualną.

    Dodano po 5 [minuty]:

    thereminator napisał:
    Też jestem ciekaw, czy nie ma problemów z piskami - popełniłem niedawno wersję z Tonepad i oczywiście wzbudza się jak u kolegów. Tak czy inaczej gratuluję modyfikacji - szału można dostać lutując te wszystkie kabelki (około 40) i próbując potem upchnąć całość w obudowie. Przedstawiona modyfikacja znacznie ułatwia wykonanie efektu. Tylko trochę nie bardzo rozumiem po co aż tyle płytek - jakby jeszcze troszkę zagęścić elementy, to przełączniki weszłyby na tę samą płytkę co reszta podzespołów, jak w oryginalnym GT2.

    Jest to konstrukcja bez diód i co za tym idzie IC2a i IC2b to opampy które uczestniczą w przesterowaniu. Można się właśnie pobawić i zmniejszać wartość 330k w obu opampach.

  • #13 31 Sie 2011 19:47
    KrRis
    Poziom 12  

    Jeszcze takie pytanie, w jakim programie projektowałeś PCB?? Byłbym wdzięczny jeśli mógłbyś zamieścić jeszcze opis elementów na płytce tylko w formacie PDF.
    Pozdrawiam

  • #15 08 Wrz 2011 23:56
    hubox
    Poziom 9  

    Witam. Zamierzam wykonać sobie taki efekt i mam pytanie, jaki to jest rozmiar SMD? SMD805 czy SMD1206?

    Pozdrawiam, Hubox.

  • #17 13 Wrz 2011 16:24
    AKedar
    Poziom 11  

    Witam
    Ktoś robił już Classic-a ?, bo mam zmontowaną elektronikę, lecz brak czasu na poskładanie tego do kupy.

  • #18 05 Lis 2011 14:13
    czopik2004
    Poziom 19  

    Witam!

    Chciałem spytać, jakie przełączniki Kolega zastosował. Link jakiś może?

    Pozdrawiam

  • #20 08 Lis 2011 16:36
    KrRis
    Poziom 12  

    W sklepie AVT masz też taki typ przełącznika tylko że dwa razy taniej ;)

  • #21 08 Lis 2011 21:21
    AKedar
    Poziom 11  

    Masz rację, tylko oczekiwanie na przesyłkę z AVT, przynajmniej ostatnio to w moim ostatnim przypadku 2 tygodnie. Teraz czekam za kolejną już tydzień, masakra.

  • #22 23 Sty 2012 00:32
    ghost
    Poziom 23  

    Hehe .. widzę ze ten efekt to konkurs na spostrzegawczość ;)
    Z tego co widzę to:
    - na 6 fotce widać że się rąbnąłeś i wlutowałeś potencjometr 100ohm zamiast 100k
    (drugi od lewej)
    -właśnie ten układ montuję i widzę że conajmniej 3 zwory i 1 ścieżka są zbędne : Koło s1a (MIC) jedziesz dwoma ścieżkami do goldpinów z przełącznika, jedna z dwoma zworami podczas gdy wystarczyłaby jedna bo na drugiej płytce goldpiny są ze sobą zwarte... po drugie w innym miejscu masz 2 zworki jedna za druga jakbyś nimi "fastrygował" płytkę ;) (między zworkami nie ma żadnych przeszkód, ścieżek które tłumaczyłyby ich rozdzielenie z jednej na dwie...
    Nie mam tego programu do projektowania obwodów więc jeślibyś mógł ku potomnym zrobić mała poprawkę byłoby miło :-)
    I jeszcze jedno - po co lutowałeś te kołki precyzyjne do potencjometrów? wiem że tam są zworki żeby zamienić końce miejscami i z tego co widzę na ostatnim zdjęciu już się ich pozbyłeś na rzecz mostków z drutu ...

    Jak napisałem - montuję właśnie ten efekt - jeszcze o czymś powinienem wiedzieć? Nawiasem mówiąc - świetna konstrukcja, gratuluję :)

    Jakich użyłeś opampów?
    EDIT : Taka sama sytuacja ze ścieżkami / zworami - przełącznik AMP (S3b z oryginalnego schematu) przez pół płytki jadą 2 ścieżki zwarte na końcu goldpinami - jedna z nich ma zworkę druga nie ... wystarczyłoby zmostkować na przęlączniku i wywallić ścieżkę ze zworką... niepotrzebną.

    No to super .. a PDF który jest udostępniony ma ODWROTNY niż do termotransferu widok! Uwaga dla drukujących - mylący jest napis MIRROR - to żaden mirror! Właśnie po przylutowaniu, na szczęście tylko kołków zauważyłem że płytki po wykonaniu termotransferu są odwrotnie! Lustrzany widok lustrzanego widoku czy jak mam to rozumieć?
    Wygląda na to że mój klon będzie się różnił odwrotnie umieszczonymi potencjometrami - a wlutowanie opampów do góry nogami też przyjemne nie będzie...

  • #23 05 Lut 2012 01:41
    ghost
    Poziom 23  

    Wykonania efektu ciąg dalszy - po tym jak okazało się że przełączniki ze znanego serwisu aukcyjnego (po 2.20/szt) mają inne wyprowadzenia (inny rozstaw, wielkość), postanowiłem ugryźć program w ktorym kolega zaprojektował płytkę.
    No i wyszło na to, że da się płytkę przełączników zrobić z 1 krótką zworką - u mnie z uwagi na nieprawidłowe (odwrócone) wydrukowanie płytek i tak przełączniki miałem na odwrót. Postanowiłem więc rozmieścić je optymalniej, zamiast uparcie dążyć do oryginalnego układu - co kolosalnie uprościło rozmieszczenie - efekty (projekt Sprint Layout i gotowy PDF do wydruku) w załączniku (dodałem masę na obudowy przełączników). Uprzedzam że przełączniki są odwrotnie (dostosowane do płytki odbitej lustrzanie - trzeba przed wydrukiem upewnić się że drukuje się właściwie).
    Przy okazji zaobserwowałem kolejną niezgodność w projekcie - kolejność potencjometrów w projekcie jest inna niż opis na obudowie (Na oryginalnej obudowie i na płycie czołowej kolegi jest VOLUME DRIVE HIGH LOW a na layoucie potencjometrów (mimo że na płycie głównej jest poprawnie) jest DRIVE HIGH LOW VOLUME czyli potencjometry są pomieszane! (i znow taka sama historia, pełno niepotrzebnych zwor i ścieżek bo na wprost byłoby superprosto.
    Żaden z tych błędów bezpośrednio nie uuniemożliwiają pracy efektu, choć te potencjometry na pewno utrudniają świadome użytkowanie. Zastanawia mnie czy jednak porobiłeś mostki i zamieniłeś potencjometry miejscami... co trochę psuje koncepcję "laminatowych kabli" skoro i tak jest pełno poprawek ..
    Mam nadzieje że nie ma naprawdę poważnych błędów - jak na razie nie zaobserwowałem.
    Pewnie potencjometry też poprawię w wolnej chwili skoro autor milczy...

  • #24 07 Lut 2012 21:39
    czopik2004
    Poziom 19  

    Witam!

    Dwa pytania:
    Kto wie cóż ma być pod drugim od lewej wzmacniaczem operacyjnym? Są dwa punkty lutownicze, ale na rozmieszczeniu elementów nic tam nie ma.
    Może ktoś miałby do odstąpienia przełączniki pasujące do tej płytki? Kupiłem już kilka różnych i żaden nie pasuje. Mam większe i mniejsze, ale pasujących niestety nie...

    Z góry dziękuję i pozdrawiam: Kamil

  • #25 08 Lut 2012 07:58
    ghost
    Poziom 23  

    Miałem ten sam dylemat i dlatego przerobiłem płytkę, naprawdę prościej. Moja pasuje do switchy z all ... po 2.20 /szt(mają inny rozstaw nóżek).
    Moja wersja zawiera błąd - nie narysowała mi się jedna ścieżka , jak będę miał chwilkę to poprawie.

  • #26 13 Lut 2012 16:31
    czopik2004
    Poziom 19  

    Na płytkę poczekam, dziękuję za odpowiedź :) A cóż z tymi dwoma polami pod op-ampem?

    Pozdrawiam: Kamil

  • #27 13 Lut 2012 23:47
    ghost
    Poziom 23  

    Aaa no fakt - tam ma być zworka (lepiej ją zrobić nie pod układem tylko od strony ścieżek izolowanym mostkiem - bo pod układem ją ciężko upchać) Ja po prostu zwarłem dwie nogi układu drucikiem.
    Może dziś wieczorem zrobię tą płytkę (mój efekt już działa, na tyle na ile wiem poprawnie, muszę jeszcze zrobić dokładniejsze testy).

    Dodano po 5 [godziny] 33 [minuty]:

    Proszę bardzo, poprawiona płytka przełączników, trochę zwiększyłem odstępy między ścieżkami, w załączniku plik LAY i PDF (na swojej zrobiłem połączenie kynarem, już mi się nie chciało robić kolejnej płytki, wszystko działa poprawnie, oczywiście przełączniki mają inną kolejność)

  • #28 23 Wrz 2012 03:21
    czopik2004
    Poziom 19  

    Mam jeszcze jedno pytanie do Kolegi ghost. W jakiej kolejności teraz są przełączniki i ich ustawienia po zastosowaniu tej płytki-przejściówki autorstwa Kolegi?

    Pozdrawiam: Kamil

  • #29 23 Wrz 2012 13:09
    ghost
    Poziom 23  

    czopik2004 napisał:
    Mam jeszcze jedno pytanie do Kolegi ghost. W jakiej kolejności teraz są przełączniki i ich ustawienia po zastosowaniu tej płytki-przejściówki autorstwa Kolegi?

    Pozdrawiam: Kamil

    W kolejności licząc od przełącznika który ma goldpiny łączące z płytą główną trochę szerzej:
    AMP MIC MOD
    Kolega robi ten efekt w końcu? :) Mój odpalił bez większych problemów od razu po zmontowaniu, niestety tak jak większość tego co robię nadal jest pozbawiony obudowy i czeka na chwilę czasu (nie chciałbym go wkładać do plastikowej puszki, osoba dla której go zbudowałem gra profesjonalnie i tak powinien być wykończony) Oprócz tego gitara z którą będzie współpracował efekt ma jak na mój gust za wysoki poziom sygnału wyjściowego (przesterowuje efekt) więc stopień wejściowy wymaga przeróbki (dorobienia dzielnika lub zmiany, za pomocą przełącznika, rezystora odpowiedzialnego za wzmocnienie)

  • #30 27 Wrz 2012 15:08
    czopik2004
    Poziom 19  

    Dziękuję za odpowiedź :)
    Ja mam już gotowe wszystko prócz obudowy - jest już powyginana z blachy AL, tylko mam problem ze sklejeniem krawędzi - może Kolega poleci dobry klej?
    Kolejność pozycji przełączników pozostaje bez zmian, tak?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME